Například škola v Předmostí prosazuje vznik venkovní učebny matematiky. „Bylo by vhodné mít tu zastřešený altán, v němž by mohla probíhat výuka matematiky i za nepříznivého počasí,“ uvedla ředitelka školy Věra Václavíčková.
Základní škola Za Mlýnem by zase chtěla vybudovat víceúčelovou venkovní učebnu a také relaxační zónu.
„Na pozemku školy se nám podařilo vytvořit arboretum plné květin. V jeho blízkosti je travnatá plocha, kde by mohla vzniknout přírodovědná učebna, která by mohla pojmout až třicet žáků. Odpoledne by ji mohly využít děti z družiny,“ plánuje ředitelka školy Božena Přidalová. Součástí projektu je i osazení relaxační zóny herními prvky.
Ven z učeben chtějí dostat žáky také v Základní škole U Tenisu. „Naší velkou ambicí je zrekonstruovat školní zahradu, kde by vznikla venkovní učebna pěstitelských prací, v níž by vyrůstaly i méně známé dřeviny. V druhé části zahrady by měly být umístěny herní prvky, které budou využívat děti v rámci školní družiny,“ konstatoval ředitel Tomáš Jelínek.
Další vize: moderní laboratoře a digitální jazykové učebny
V plánech škol je nicméně i modernizace školních učeben, které pro žáky zatraktivní výuku.
„Jedním z našich cílů je vytvoření digitální jazykové laboratoře, která by žákům umožnila on-line komunikaci s jinými školami, a to i v zahraničí. Chceme zřídit také experimentální učebnu pro výuku fyziky, chemie, biologie a environmentální výchovy,“ doplnila ředitelka školy v Předmostí Václavíčková.
Základní škola Svisle se chce zaměřit na zručnost svých žáků. Chce modernizovat školní dílny.
„Chceme podporovat u dětí manuální zručnost a vztah k vlastní práci, máme v úmyslu vybavit dílny moderními pomůckami, podporujícími polytechnické vzdělání,“ řekl ředitel školy Miroslav Fryštacký.
Zda se plány podaří uskutečnit rozhodne získání dotací
V Základní škole Trávník zase chtějí centrum pro přírodovědné a jazykové vzdělávání.
„Máme představu, že vznikne přestavbou nevyužitých prostor vnitřního atria školy. Preferujeme také vybavení odborných učeben moderními pomůckami,“ připomněla ředitelka Kamila Burianová.
V Základní škole Velká Dlážka by učitelé ocenili interaktivní digitální učebnu pro výuku odborných předmětů.
„Ta nám totiž citelně chybí. Chceme se podílet na rozvoji přírodovědných a komunikačních dovedností žáků. Mohlo by to mít pozitivní vliv na atraktivitu technických a přírodovědných předmětů,“ řekl ředitel Martin Černý.
Projekty přerovských základních škol jsou ale zatím jen na papíře. Vedení města doufá, že se na ně podaří získat dotace v rámci takzvaných integrovaných teritoriálních investic Olomouckého kraje, které využívají finanční zdroje z různých operačních programů.