RECENZE: Letošní ročník NHL je nejzbytečnější v historii značky
NHL 21
Platforma: XboxOne, PlayStation 4
Výrobce:
EA
- Nejlepší hokej, jaký si na konzolích můžete zahrát
- Aktuální soupisky
- Režimu Be a Pro bylo věnováno spousta péče
- Už pátý ročník pořád jedna a ta samá hra
- Co se týče dění na ledě prakticky žádný rozdíl
- Ovládání všech menu je zdlouhavé
Přes všechny nepříjemnosti způsobené pandemií koronaviru se letošní sezóna NHL nakonec dohrála. Sice ve zkrácené formě a bez diváků, i tak ale dokázala nabídnout spousty krásných momentů. Osud té příští je ovšem nejistý a tak fanoušci s nadějí upírali pohled alespoň na další ročník virtuálního hokeje od Electronic Arts. Marně.
Kdybych měl být úplně upřímný, tak by v Electronic Arts bývali udělali lépe, kdyby letošní díl raději úplně vynechali. Nikdo by se na ně zlobit nemohl, konec stávající generace konzolí v kombinaci s nejistým osudem skutečné NHL jsou dostatečné argumenty, proč se raději soustředit výhradně na budoucnost. Hra totiž přes své nepopiratelné klady a zábavnost již ve všech ohledech zastarala a více než dílčí vylepšování nepodstatných prvků potřebuje kompletní restart.
Nadávat na minimum změn je v recenzích NHL už tradiční, tentokrát ale výsledek působí, jako by se na něj prakticky nesáhlo. Už jen samotný start, kdy vám hra jako vždy na rozehřátí nabídne finálový zápas posledního play-off, mě zarazil, na výběr totiž nedostanete mezi Tampou Bay a Dallasem, ale Bostonem a St. Louis, tedy účastníky loňské sezony. To to za ten měsíc nikoho nenapadlo vyměnit?
Pocitu, že hraji loňský ročník, jsem se ale nezbavil po celou dobu recenzování. Menu je úplně stejné jako minule, nabídka režimů také a co je nejhorší, žádných změn jsem si nevšiml ani přímo v zápasech. Těch pár nových pohybů, jako je například Svečnikovův „Michigan“ nebo Kučerovův blafák, je tak obtížných na exekuci, že jsou pro běžného hráče během ostrých zápasů prakticky neproveditelné.
Hra je totiž zběsile rychlá a pořád se v ní lítá ze strany na stranu, střední pásmo jakoby ani neexistovalo. Po těch letech na stejném enginu už je toto pojetí hokeje ubíjející, člověk musí dokola používat naučené kombinace a na soupeře tak reaguje jen instinktivně. Už tu není prostor pro vymýšlení nových situací, vše už jsem viděl tolikrát, že jsem se několikrát přistihl, jak se mi mysl toulá někde daleko od dění na obrazovce.
Pokud jde o grafiku, je to vyloženě o průšvih. V době, kdy i z dosluhující konzole jde vymáčknout takový skvost, jako je The Last of Us 2, už pro voskové masky bez výrazů není místo. Na co je pak dobré, že má hra skutečné fotky u všech hráčů i z nižších soutěží (včetně české ELH), když pak na ledě nepoznáte ani ty největší hvězdy?
Pro většinu hráčů tak nemá smysl nad koupí ani přemýšlet, až na změněné soupisky jde o úplně stejnou hru jako minule. Jedinou výjimkou je režim Be a Pro, ve kterém si můžete vypiplat vlastního hokejistu od mládežnických soutěží až po NHL. Právě tomuto režimu bylo věnováno spoustu péče a i když hra neobsahuje příběhovou složku, jako známe třeba ze starších ročníků Fify, užijete si s ním spoustu zábavy.
Budete muset komunikovat s trenéry, novináři i spoluhráči, čekají vás zásadní životní rozhodnutí, zúčastníte se draftu, výměn i bojů o místo v sestavě. Na můj vkus je toho dění okolo snad až příliš, ale samotné zápasy mají úplně jinou atmosféru, když musíte ještě navíc plnit individuální úkoly. Be a Pro se rozhodně povedlo a pokud vás chytne, dá se v něm utopit spousta času.
To je ale to jediné, proč má smysl si hru kupovat. Jinak jde stále o ten stejný hokej jako minule, předminule a předpředminule. Neříkám, že se u něj nedá pobavit, ale za ty peníze rozhodně nestojí.
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 362 čtenářů
Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us
Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...
Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí
Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně
Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...
Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky
Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova
V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...
Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák
Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...
Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry
Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...
Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost
Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...
PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky
Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...