Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Anthem byl průšvih, přesto se najdou fanoušci, kteří jeho konec oplakávají

I když se Anthem dočkal jen průměrných recenzí a většina hráčů se do něj po dohrání příběhové kampaně už nevrátila, najde se i pár takových, kteří na něj nedají dopustit. Po oficiálním ukončení dalšího vývoje se na sociálních sítích organizují a vzpomínají na jeho opomíjené kvality.

Ne, Anthem rozhodně nebyl nejhorší hrou pod sluncem, většina lidí se ale shodne na tom, že šlo o průšvih (naše recenze). Vydavatelství Electronic Arts totiž dopředu nešetřilo sliby, jak že tu s námi hra bude dlouho a jak ji budou neustále vylepšovat. Jenže se ukázalo, že o další generický looter shooter mezi lidmi není zájem a navzdory povedené grafice a orginálnímu leteckému systému hra rychle zapadla.

Pro mnoho hráčů byla tato obrazovka tím nejsilnějším zážitkem, který si z hraní Anthem odnesli.

Když tak Electronic Arts v minulém týdnu oznámili, že s dalším vývojem hry končí a všechny vývojáře přesunují na jiné projekty, většina lidí na to zareagovala jen pokrčením ramen.

Najde se ale hrstka hráčů, kteří tuto zprávu oplakali a s koncem vývoje se odmítají smířit. Nejvíce pozornosti na sebe strhl člověk vystupující pod přezdívkou Ohlander1, který na sociální síť Reddit sdílel příspěvek, že v Anthem stále věří. Učinil tak ovšem pouhých šest minut předtím, než vývojáři oficiálně oznámili konec, a tak si hru obratem nechal refundovat.

Mnozí ale svůj láskyplný vztah k Anthem myslí vážně. Twitter zaplavil hashtag #IBelieveInAnthem, objevilo se několik online petic, které žádají, aby Electronic Arts své rozhodnutí ukončit vývoj změnili, na Discordu jsou stále aktivní tisíce fanoušků. 

Právě přátelská a stále aktivní komunita je to, kvůli čemu někteří lidé budou na Anthem vzpomínat v dobrém. Hráč s přezdívkou Vargoth si konec nepřipouští a je vděčný alespoň za to, že vydavatelé mají v plánu nechat spuštěné servery, na kterých hra běží. „Není to jen o konci, ale o celé té cestě, kterou jsme dosud měli. O lidech, které jsme potkali, nových kamarádech, které jsme si udělali, a vší té zábavě, kterou jsme si společně užili,“ zafilozofoval si pro magazín PC Gamer.

Ano, Anthem byl možná z obchodního hlediska průšvih, kvůli kterému vývojáři zcela promrhali desítky let budovanou důvěru fanoušků, i tak si ale nezaslouží být po smrti vláčen v bahně. Na hře pracovaly stovky talentovaných lidí a minimálně na jeho světě a pečlivě vybudované mytologii je to vidět. 

Bohužel to vše vinou mnoha špatných rozhodnutí přijde zcela vniveč a návrat značky v jakékoli jiné formě je krajně nepravděpodobný. Nezbývá než doufat, že se vývojáři poučí a další hry budou projektovat podle toho, co chtějí samotní hráči, nikoli obchodní oddělení. Nedávno oznámené rozhodnutí, že Dragon Age 4 bude ryze single playerová záležitost, dává naději, že tomu tak skutečně bude.

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Zavzpomínejte si na magická devadesátá léta ve hrách

Devadesátá léta patří v oblasti počítačových her mezi zlatou éru. V době rychlého rozmachu...

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová zbraň do Call of Duty stojí více než samotná hra

V rámci propagace posledního filmu o obřím opičíkovi King Kongovi přibyla do populární hry Call of...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Take-Two v únoru řekli, že nebudou propouštět. Teď propouští 5 % zaměstnanců

Společnost Take-Two je dalším gigantem videoherního průmyslu, který se odhodlal k masivnímu...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...