Přechod na vozy s elektrickým pohonem sníží podle IEA celosvětovou poptávku po ropě nejméně o pět milionů barelů denně.
Přes polovinu elektromobilů na silnicích po celém světě zatím jezdí v Číně, která dominuje i celosvětové výrobě baterií. Před konkurenty si vedle technologií utváří náskok i v dodavatelském řetězci. Loni se na globálním prodeji elektromobilů podílela šedesáti procenty.
Téměř dvě třetiny elektrických modelů v Číně i v Evropě a znatelně více ve Spojených státech tvoří sportovně-užitkové vozy (SUV) a velké automobily.
„Mimo Čínu je k masovému rozšíření elektromobilů potřeba, aby subdodavatelé nabízeli cenově dostupné a konkurenceschopné varianty,“ uvádí zpráva IEA.
V rozvojových zemích a mladých tržních ekonomikách převažují dvoukolové nebo tříkolové elektrické dopravní prostředky nad osobními automobily. Více než polovina letošních registrací tříkolových vozidel v Indii bude podle IEA na elektrický pohon.