- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
perspektivní zaměstnání do budoucna - oční nebo ušní lékař
..přesně to je zavádění testů ve školách nebo dokonce e-learningu a testů z domova. Omezením času se docílí akorát toho, že dotyčný(á) doma řekne někomu, kdo to umí líp aby to za něj(ní) vyplnil někdo jinej, kdo tomu víc rozumí a nikdo nic nepozná. Tedy kromě žáka který si vyslouží bez práce dobrou známku. (<=osobní zkušenost). E-learning je skvělý jakožto doplněk výuky ale je plnohodnotný asi tak jako, kdyby každý seděl doma a informace sbíral jen z intenetu podle toho co ho zajímá. Výpočetní technika je skvělá pomůcka ale nesmí se to s ní přehánět.
odrovnává zrak. Tak pokud bude mladý člověk hledět celý den ve škole do notebooku a pak doma bude opět v notebooku dělat úkoly a večer na tom bude hrát hry... To ty děcka budou mít zrak bruzo v kýblu... Do sešitů ve škole jsem si zapisoval jen nejdůležitější věcy, které jsem si částečně zapamatoval už při psaní. Pokud si nic psát nebudu a těsně před zkouškou si otevřtu e-skripto o 150 stranách, tak nevím jak si vyberu ty nejdůležitější věcy a zapamuatuji si je...
Notebook do školy nosím a ve spoustě předmětů mám možnost vést si jen elektronický sešit...ale nedělám to, prostě si myslím, že se víc naučím, pokud si budu věci sám zapisovat (můžu i jednoduše dělat obrázky apod.) a NTB tak používám jen na předměty, kde je učiva opravdu tolik, že nemá cenu si vše vypisovat. Sešit mám ale i tak...A k tomu co je popsáno v článku - moc infa tam teda není - ale představa, že si otevřu elektronickou učebnici a budu se celou hodinu drtit text se mi teda fakt moc nelíbí. A práce doma - no to snad ne - už vidím, jak doma nadšeně dělám cvičení a čtu texty a myslím jen na to, kdy už si konečně něco zapařím nebo půjdu ven...A v nadpisu zmíněné zrušení tabulí snad nemá ani cenu komentovat, větší blbost je napadnout nemohla...
Není to špatné, ale už vidím jak budou studentu psát šílené vzorce a nebo narychlo překreslovat jednoduché náčtky. A když student dostane nějaké "sylaby" už nebude dál tolik pozorný aby pochopil řešení daného problému.
Už když si učební texty píše student sám pomalu se to učí a navíc si může udělat nějaké rozumné poznámky k danému problému.
Taky by nebylo naškodu zavést povinně na středních školách psaní všemi deseti, hodně lidí co znám píše všemi dvěma.
Jako posluchač i jako přednášející jsem vždy dával přednost tomu, aby přednášející psal křídou na tabuli (nebo fixou na velkém papíru) a studenti si to opisovali do svých sešitů. Takto může přednášející připojit k textu ústní vysvětlení pomáhající pochopit text. Posluchač vidí, jak text vzniká, a pochopí jej daleko spíše, než když na něj naráz "vyjukne" kompletní text vytvořený přednášejícím doma bez jeho poznámek a vysvětlení. Když si posluchač musí text ručně přepsat do svého sešitu, lépe jej pochopí a zapamatuje a často si až při tomto přepisování uvědomí, že určité pasáži ne zcela rozumí a může přednášejícího okamžitě požádat o bližší vysvětlení. Dokonce může být užitečné si doma text zapsaný na přednášce ještě jednou přepsat. Také mám zkušenost, že při přednášce předem připravené skrze PowerPoint resp. dříve "slajdy" apod. se daleko častěji stává, že posluchač zcela "odpadne" a už se až do konce přednášky nechytí.