Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na stotřicítku není R46 stavěná, oponují ministrovi odborníci i policie

Cestu z Olomouce do Vyškova by to urychlilo jen o tři až čtyři minuty. Přesto otázka vrácení stotřicetikilometrové maximální rychlosti na většinu silnice R46 rozděluje jak řidiče, tak především ministra dopravy Zdeňka Žáka a dopravní odborníky s policií. Podle nich na ni silnice není stavěná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

C75t12i91r93a17d 63B98í28l65e56k 1815638

Tak proč se tam musí platit dálniční poplatky?Pokud je to jen obyč silnice.

0/0
21.10.2013 18:46

R22a32d81e10k 82N82o35v26a20k 9384233249600

...a až teprve když jsem začal vyhrožovat, že to někoho bude stát křeslo, tak se najednou rychle řešení našlo...

----------

Opravdu odborník na slovo vzatý!

0/0
21.10.2013 18:00
Foto

P48e39t59r 94P12r52o15c96h83á96z75k40a 3242896262124

Na této silnici se 130 jezdilo až do nešťastné nehody,která se ale stala takřka ve 200km/hod s nezkušenou řidičkou.Na vině jak všichni poukazovali byla svodidla.Ta se vyměnila,zlepšil se povrch a dneska si myslím,že až na vyjímku se tam dá jet opravdu 130 a bezpečně.Ven srovnání s tím je silnice Olomouc-Mohelnice naporostá tragédie a nikomu 130 nevadí.Souhlasím s ministrem.Těm co si to nemyslí snad jen to,že 130 je maximální,ne doporučená rychlost.Tak,že když pojedete jen 100 v pravém nic se neděje.

+2/0
21.10.2013 17:21

Z68d31e53n44ě33k 17Z54a72b44a97v56a 1942634466884

Žák - Mein Kampf - Můj boj: "nutné svést boj s policií i s dopravními odborníky"

inu SPOZ jak vyšítý Rv před volbami pro vás nikdo neudělá, co já vám naslibuju 8-o

0/0
21.10.2013 13:38

K77a42r25e25l 68B68a69r53t39a58k 9256481835346

není to málo?

0/0
21.10.2013 12:37

Z52d67e44n98ě17k 69K90o69u26t67n41ý 4847857607141

Podle mě na R46 snížením rychlosti vznikla schizka. Většina řidičů tam sníženou rychlost nedodržovala. Na druhou stranu, ti co ji dodržovali, ji dodržovali i v levém pruhu (správně). Tím ovšem narůstá nervozita řidičů. Někteří znervózní, protože chtějí v levém pruhu předjíždět a někteří znervózní, protože je za zadkem prudí nějaký nervózní rychlík. A do toho, samozřejmě, předjíždějící se náklaďáky.

Do snížení rychlosti byla pro mě cesta Olomouc - Brno (a naopak) relaxační pohodovka. Při snížené rychlosti docela stresující záležitost. A stres = chyby.

Co tak označit striktně, výrazně kritické úseky (např. Olšany) a hlavně tam stát z radarem a lapat a lapat? Bezpečné úseky, kterých je většina nechat bez omezení. Věřím, že by policii, za trošku nepohodlí, na prémie přibyla do pokladničky velká kupa złotých.

Konkrétně u Olšan jsem policajty neviděl s radarem nikdy, i když tam snížená rychlost byla odjakživa. Pak se nesmí divit, že řidiči, na základě statistické zkušenosti, na tu červenobílou placku s číslem s.rou z vysoka.

0/0
21.10.2013 12:37

M95a19r42e47k 17J97a96n97e74č57k42a 1977766243851

Mě spíše udivuje to, že jak je možné, že na rychlostní komunikaci Olomouc - Brno je jeden úsek s kvalitním povrchem omezený na 100km a druhý v mnohem horším stavu (samej výmol) je povoleno 130km. A co je tady pak bezpečnější?

K té rychlosti...někteří i kdyby byla maximálka 180km, jedou stejně 200 a více, prostě furt budou nespokojení, zvláště ti v Audi, BMW, Superbech, prostě ona klasika, pro kterou asi dopravní značení neplatí.

0/−1
21.10.2013 12:35

J18a67n 69S47l91o40v21í95k 3569757970178

Už to lidi pochopte. Po silnici, kde za horizontem stojí odstavený kamion přímo v jízdním pruhu, protože odstavný pruh tam není anebo je úzký, se nemůže jezdit 130. A to ani v Německu na starých úsecích dálnic. Až to do Vás naperou ve 130, budete se soudit se státem, protože kašle na normy ? 130 na mnoha silnicích pro motor.vozidla byl omyl už od začátku.

+1/−1
21.10.2013 11:46

J26i57r83i 83R81u19s49n42o48k 4815112767363

Cestu znam, jel jsem po ni mnohokrat. Pravdu maji obe strany. Da se tam v pohode jet 130 i vic, ale cesta je v nekterych usecich nebezpecna (asi nejnebezpecnejsi je v te rovince, jak je to letiste, protoze jinak si nedokazu predstavit jediny duvod, proc to je takove oblibene misto policistu).

Pravdou je, ze zkuseny ridic pozna, kdy se ma skutecne prispusobit pravidlum a kdy je tam jakysi polstar, ktery umoznuje pravidla mirne porusit. Problem je, ze takovych ridicu je mizive mnozstvi. Nekteri si to o sobe pouze mysli a realita je jina.

Ridici by primarne meli jezdit bezpecne. Predvidat. A teprve pote by meli brat v uvahu pravidla.

0/0
21.10.2013 10:56

R54a69d69e51k 74N70e23u55m39a58n72n 5252482678725

Na okreskách se taky dá jet 90 a víc. Ale je na nich spousta neoznačených (!!!!) úseků, kde to ani 60 nejde

+1/0
21.10.2013 11:04

A83l23e85š 70S19t89u80c49h89l73í59k 9886371804465

Na okreskách (ale i na hlavních silnicích, např. I/23) postavených ještě za Rakouska člověk nevhodné parametry tak nějak očekává. Na relativně nově postavené a teď i zmodernizované rychlostní silnici zase řidiči předpokládají, že tam takové záludnosti nejsou. Sice když tam jezdím, tak mě ta stovka štve, ale bezpečnější (kvůli neznalým) to určitě je.

0/0
21.10.2013 11:38

T36o66m91á21š 47K69r51a53i80n15a 7844610854978

Po této komunikaci jsem najezdil snad desetitisíce kilometrů. A věřte mi, že až na několik málo míst, se opravdu dá projet velmi rychle. Ta povolená 100 km/h rychlost byla neskutečně únavná a zbytečná, protože ji stejně nikdo nerespektoval - většina řidičů byla "rozjetá" z dálnice do Olomouce, nebo do Vyškova a této spojce R46 jela prostě stejně rychle. Nicméně uznávám, že čtyřproudová komunikace bez odstavných pruhů je sama o sobě nebezpečná kombinace, na většině německých silnic podobného ražení bývá rychlost snížena na 120 km/h. Ale ne vždy, jsou i úseky podobně postavených dálnic, kde není rychlost omezena vůbec.

Na R46 odborníci a policisti totiž zaměňují příčiny a následky: zvýšená nehodovost není zaviněna a priori nekvalitou komunikace, ale jednak zvýšeným páteční a pondělním provozem, kdy trasu Vídeň - Polsko využívají polští gastarbeiteři - a seč se považují za "lepší" řidiče, víme všichni, jak řídí, a jak je jim naprosto ukradené nějaké rychlostní omezení. A také rozklíčujeme-li statistiku, pak v roce 2011 je z osmi mrtvých šet z oné zmiňované jediné nehody, která by se stala úplně stejně, byla-li by rychlost omezena na 130, nebo 100, neboť ona řidička jela téměř 200 km/h, předchozí tragickou nehodu měli zase na svědomí celníci, kteří v noci zastaví kamion na nepřehledném místě bez odstavného pruhu, pro jistotu vypnou majáky a do kamiónu to pak napasuje polospící Polák s plným autem...

+5/0
21.10.2013 10:51

J21i67ř43í 50J75u58r35á94š40e66k 8457735290787

Tak ta tabulka je pěkná. S těmi nehodami. Ale nějak nevypovídající o ničem. Co když se všech 8 nehod stalo třeba v zimě na ledovce? Během jednoho dne? když třeba všichni jeli jen 80km/h? :-) Ta tabulka mi nepříjde vůbec o něčem vypovídající. Kdyby se nehody staly za normálních běžných podmínek, tak to potom ano. Ale jedna vlaštovka (rok) jaro nedělá. :-)

0/0
21.10.2013 10:41

L77u24d81ě85k 73K92r32a15t32o36c30h13v41í68l 9155644341384

Těch 8 ks nejsou nehody ale úmrtí;-)

0/0
21.10.2013 10:45

R93a50d78e15k 25N47e60u32m21a40n36n 5352742728505

Z toho se jich 6 nebo kolik stalo najednou.

Po nehodě u Nažidel by bylo vhodné zavřít silnici z Prahy až na rakouské hranice?

+3/0
21.10.2013 10:48

B71l75a65ž32e98j 86M92o75t15y45č17k30a 8727267655890

já osobně a celá moje rodina, tam chce jezdit 130. Začátečníci kteří se na tuto rychlost necítí mužou jet pomaleji a znova navštívit autoškolu.

+1/−3
21.10.2013 10:37

R74a42d17e79k 77N10e71u98m44a34n51n 5802902788965

To je zásadní absurdita - odpůrci 130 si myslí, že 130 tam bude povinná rychlost

+1/0
21.10.2013 10:46

P60e56t61r68a 91N48o42v35á50k10o74v72á 7698186264868

Já bych toho chtěla...

0/0
21.10.2013 11:57

J15a54n 49H61a91r66c92u71b70a 6148661872739

Your check engine light is on :)

0/0
21.10.2013 10:30

M45a21r83t36i47n 55P72a21p56r72o51s 3414178665783

as usual ;-)

0/0
21.10.2013 10:31

M13a37r12t89i27n 47P46a36p50r27o14s 3934628895973

Stejně to maj jen kvůli buzerace řidičů.

Já sám už tam za 125km/h dostal pokutu tak 3x

+1/0
21.10.2013 10:27

P87e80t54r 60N15i88v89n46i31c62k53ý 3752574815977

A stále ses nepoučil? Asi je bodový systém příliš měkký.

+2/−1
21.10.2013 11:05

M29a84r10t24i68n 43P11a76p69r35o97s 3844428195423

další chytrák .... nebo policajt? 

Rv

0/0
21.10.2013 12:34

J61a19n 31K58r83a70u86s 4554617896

http://www.autoweb.cz/beran-dalnice-bez-limitu-v-australii-to-jde-taky

+4/−1
21.10.2013 10:02

J22i90ř80í 37E73u70l87e53r 5528969296926

Pokud nejsem fanatik rychlé jízdy, stodesítka na R46 bohatě stačí. Stejně by tam každý jel těch 120 a to je zcela postačující.

+1/−5
21.10.2013 9:59

M48a30r63e86k 14H83r35u16b13y 6567362871118

Pokud tam kazdy jezdi 120, tak ma zrejme pravdu ministr, ne? ;-) 130 je NEJVYSSI povolena rychlost - nikoli prikazana :-P

+1/−1
21.10.2013 10:26

P43ř54e97m96e37k 42P38a48v34k55a 8528302498951

Všechno je to jen o touze policajtů a úředníků snažit se někomu lajnovat život a u policajtů je to umocněno ještě touhou po rozdávání pokut na parádním třicetikilometrovém upraveném úseku. Maximální rychlost neznamená, že musím jet touto rychlostí, především se musím řídit dalšími předpisy. Problém není ve zvýšení rychlosti, problém je v tom, že někteří řidiči jezdí jak prasata a těm je snížená rychlost stejně u pr....

+9/0
21.10.2013 9:58

J64i20ř40í 89J21u23r67á70š10e94k 8967665120307

Mně to kdysi přišlo spíš jako kšeft pro firmu, co instalovala ty značky. Přišlo mi jich tam neúměrně mnoho. Ne jen po nájezdech. Už jsem tam ale dlouho nejel.

0/0
21.10.2013 10:44

P54ř85e64m63e91k 36P39a26v89k55a 8258642898541

Je dobře, že rozepsali ty nehody - statistika se dá totiž ohnout, jak je potřeba, a dva roky snížené rychlosti nejsou zrovna moc vypovídající o nějakém trendu, může se jednat vyloženě o nějakou fluktuaci zapříčiněnou například mírnějšími zimami. V roce 2009 bylo dokonce méně nehod než loni a roky předtím bylo i méně mrtvých. Také by bylo jistě zajímavé vyhodnotit, z jakého důvodu nehody nastaly a při jaké rychlosti.

+1/−1
21.10.2013 9:50

R24a74d21e65k 64N87e69u95m71a66n25n 5732422728545

Do tabulky mermomocí zapletli ty dva nejhorší roky

Navíc úmrtí ubývá na všech českých silnicích - primárně jsou auta bezpečnější

0/0
21.10.2013 10:50

J13a10n 70P39r18i92b47y89l 5870375227657

Klasika. Benga chtějí co nejnižší rychlost, aby ji řidiči porušovali a bylo co pokutovat, což je jediný smysl jejich práce.

Dopravní experti jsou zas staříci před důchodem, kteří posuzují situaci podle čtyřicet let starých tabulek, podle kterých má auto z 50km/h brzdnou dráhu 40 metrů atd.

Celkově to vede k situaci, kdy rychlostní limity jsou téměř všude nastaveny na nesmyslné hodnoty a nikdo je nerespektuje. A doplňkové tabulky doporučená rychlost jsou už naprosto k smíchu.

Pak nás tyhle páprdové budou přesvědčovat, že není technicky možné jet 130 někudy, kde se 130 roky jezdilo (jen tak mimochodem technicky možné je to projet klidně i 200).

+12/−4
21.10.2013 9:47

M47a29r84e73k 56K32a22l56i35n82a 3409124235598

Přesně tak. vřelý souhlas, přesně takhle to totiž reálně je... Dopravní i jiné předpisy jsou pak k smíchu, protože řidiči vědí, že vůbec neodpovídají možné realitě... To samé na některých rovných úsecích silnic 1. třídy by klidně mohlo být povoleno 120 km/h, stejně se tak reálně jezdí a bez nějakých problémů...

+5/0
21.10.2013 9:50

K58a24r97o48l27i92n66a 71M86a55r54i34e 80H61l76a83v33s38o51v32á 6314759865913

tak až vás nebo někoho z vašich blízkých na takové silnici fatálně sestřelí, tak přijďte diskutovat

+4/−7
21.10.2013 9:55

Z67d51e30n26ě28k 29W68e68r25n58h43a32r91t 6497195292978

Ale on ho přece může sestřelit dvoustovkou i ve městě na padessátce. Ta cedule u pangejtu přece auto neřídí, řídí ho řidič a je jen na něm, jak pojede a nakolik se bude řídit značkami, situací na silnici a podobně. Většina nehod není způsobena rychlostí samou o sobě, ale chybou řidiče, co nedal přednost, předjížděl, aniž by viděl a podobně. Tomu ale žádný zákaz nebo příkaz nemůže zabránit.

+5/−1
21.10.2013 9:58

J75a42n 38P29r31i50b59y78l 5500595117597

Takže co zavést na dálnicích maximálku 30km/h a ještě vrátit povinnost, aby před automobilem běžel běžec a mával červeným praporkem? A kdo by náhodou nesouhlasil, že je to blbost, tak ho uzemníme hláškou, že až tam strazí jeho dítě šílenec co se řítí po dálnici 60km/h, tak určitě názor přehodnotí.

Holt je teď IN zpomalovat, zklidňovat, zakazovat, regulovat, pokutovat. A kdo je proti, tak je vrah dětí!

Přehnaná regulace na silnicích má mnohem horší následky, než rychlost, která sama o sobě nevadí.

Jednak velké množství značek odvádí pozornost i zkušených řidičů a druhak u méně zkušených řidičů potlačuje jejich samostatné rozhodování.

Řidič není veden k tomu, aby se snažil jet podle svého nejlepšího úsudku s ohledem na jeho schopnosti a zkušenosti, ale je po něm požadováno, aby jel podle značek a hlavně nepřemýšlel, zda to značení dává nějaký smysl.

Jenže značení je mnohdy špatně provedené a není možno značkou vyřešit jakoukoliv situaci, která může nastat.

0/0
21.10.2013 12:21

R37a82d36e15k 79H75o71d50a52ň 9666857841193

Obávám se že budete mít celkem vysokou spotřebu běžců. On i ten Usain Bolt běhá 100ku jen průměrnou rychlostí 38 km/h

0/0
21.10.2013 13:49

R32a28d53e90k 82H29o31d33a55ň 9436587721463

Páni "odborníci" nechť si laskavě na značce "maximální povolená rychlost" všimnou toho "maximální". Na okreskách je také 90, a často ty zatáčky nejdou projet ani 30kou. Znamená to že by celá okreska měla mít omezení 30 km/h?

Nájezdy jsou pravda jiná věc, ale na D1 strašila u Rohlenky zhruba 2 roky stopka, vidět tam nebylo přes most, a kupodivu to nikomu nevadilo tak, aby to vyřešil.

+12/0
21.10.2013 9:44

M10a69r46e76k 68K66a18l34i30n60a 3959864685428

Asi tak,,,

0/0
21.10.2013 9:46

H56o57n33z74a 51F43á22t28o41r 2359595754810

Pravda, pravda. Úplně by stačily značky s maximální doporučenou rychlostí. Těch se kupodivu bojím víc, nežli zákazových, protože ty mě varují "pojedeš-li rychle, něco se ti může (a nemusí stát)". Zákazovky jsou obvykle kvůli nějakým normám, které už jsou opravdu dávno překonané.

+1/0
21.10.2013 9:59

R38a66d81e49k 77H42o43d75a12ň 9136747961283

Nedávno jsme ze srandy s kolegy řešili "doporučenou rychlost". Ukázalo se, že valná většina řidičů měla za to, že je to značka v modrém kruhu. Pak jsme začali uvažovat kde jsme doporučenou rychlost naposledy viděli, a tím se vše vysvětlilo. V autoškole... před 15ti lety.

0/0
21.10.2013 10:12

J76a83r11o67s56l13a24v 85L73e74b31e67d16a 3386349817380

Stále jsou místa, kde se tato značka dá vidět i reálu :-) Je fakt, že velice sporadicky... Většinou se ten úsek dá na suchu a za světla projet v pohodě tak o 20km/h rychleji.

Jinak moje teze je, že (možná jen mimo obec?) by se všechna rychlostní omezení měla změnit na doporučenou rychlost. Se všemi horšími následky při překročení a havárii - jak u soudu, tak třeba u pojišťovny.

0/0
21.10.2013 10:45

J20i27r92i 84R78u67s48n20o27k 4545352667543

Tak to toho moc nenajezdite. Tech znacek je spousta, Musite jen obcas sledovat i okoli cesty. Pokud je nevidate, tak to spis vypada, ze krecovite zirate pred sebe, a snazite se nenabourat. Jenze jako ridic musite sledovat i dopravni znaceni.

Musim rict, ze souhlasim s predrecnikem. Doporucenou rychlost respektuju vyrazne vice nez nez klasickou maximalni.

0/0
21.10.2013 10:46

H54o58n76z33a 66F38á26t73o78r 2559615954630

Tak se lépe dívejte okolo sebe (před sebe). Často tato značka bývá u symbolu dvojité zatáčky, případně s dodatkem za mokra. Nebo se vyskytuje před nebezpečnými přechody u značky pozor chodci.

0/0
21.10.2013 11:28

V90l59a80d71i13s19l93a73v 92N57o14h43e96j25l 7628567388581

To ze je na okreskach povoleno 90, neznamena, ze tam nejsou zatacky, ktere jsou bezpecne v 70ti, nebo v mokru v 50ti a presto neni cela okreska omezena na 50. A pro Trabanty na 40. Dalnice ma byt neomezena, prip. u mest a horsich useku klidne 110-120. Kazdy pak musi jet podle situace, v mlze taky nejedu po dalnici 130 ale min.

+10/0
21.10.2013 9:40

M88a28r29e30k 72K89a82l71i94n64a 3639414705418

Přesně tak , vřele souhlasím. A víc učit v autoškole koukat do zrdcátek...

+2/0
21.10.2013 9:47

T87o25m76á87š 39T55r50u25s71i80n60a 6119723886682

Já myslím, že kdyby to hodilo procento u voleb, tak tam klidně povolí 160, to je celá podstata problému. Na řidiče nebo plynulost dopravy tenhle panák zvysoka...

+5/−4
21.10.2013 9:34

M22a62r27e49k 96K71a76l43i69n85a 3909874415238

Já myslím, že ta 130 je služnou řidičům, a to přesto, že p. žáka jinak fakt nemám rád a je mi protivný a měl by z politiky zmizet...

+1/−1
21.10.2013 9:38

T38o19m60á85š 72T55r81u48s73i27n82a 6179723566482

Prostějov - Olomouc určitě, tam je i dobře a celkem daleko vidět, Vyškov - Prostějov, tam bych se přimlouval za 100 nebo 110, odstavné pruhy žádné, blbé nájezdy, za horizonty není vidět. Většina havárek tam byla z těchto důvodů (najíždění, odstavené auto nevleze mimo pruhy apod.).

+3/0
21.10.2013 9:46

K68a71r27e92l 12M82l11y46n91á73ř 1689201804167

Jezdím pravidelně na úseku Vyškov - Olomouc a zvýšení na 130 je dobrá myšlenka. On tam stejně skoro nikdo po snížení na 100 takto pomalu nejezdil, každý min. 120 - 130. Zkuste bezpečně předjet kamiony nebo autobusy, které jedou přes 100. Nová svodidla jsou tak robustní, že se na ně vymlouvat nejde. Na některých problémových úsecích byla 90 i před rekonstrukcí a docela to fungovalo.

+8/−1
21.10.2013 9:26

M12a48r66e19k 12K43a71l10i24n98a 3439854725888

To jsou kecy. ;-O;-O;-O Totéž, jako že naše dálnice nejsou údajně stavěné na 160 km/h, přitom lze na většině z nich tou rychlostí jet bet sebemenšího pocitu nebezpečí. Určité malé % rizika je a bude na silnicích vždy, ale takováto úzkoprsost není namístě. To pak omezme rychlost na 50 km/h, to bude jistě ještě méně nehod...

+5/−6
21.10.2013 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.