Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouckému kraji by pomohl kanál i rychlá cesta do Polska, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman připomněl během své návštěvy Olomouckého kraje dvě obří stavby, jež by mohly výrazně ovlivnit život místních. Jím podporovaný kanál Odra - Dunaj - Labe opět označil za přínosný, naopak stavba tunelu pod Červenohorským sedlem má dle něj smysl pouze při následném napojení Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e95t33r 26V92e81s48e97l94ý 2149848603216

To se mi líbí, ye Svinova by si parníci přidělaly kolečka a plazily se po dně dále do Polska. Do té doby by je nesli na ramenou burlaci.

Podíval se vůbec ten kašpar na roční průtok Odry ve Svinově? 9 m krychlových a v Ostravě je to 11 kubíků (Zdroj Povodí Odry, bilance za rok 2012). V létě tam neteče skoro nic, tak tam asi budou jezdit ty obojživelné parníky.

0/0
6.3.2014 14:50

J13a22n 61S67t28a85r87ý 5199601125689

to je zajímavé, že už 40 km od Ostravy je Odra splavná i přes ty průtoky. A mimochodem, nějaká lodní doprava z Ostravy už byla zkoušena v 70 letech, vázlo to na nepřipravenosti Odry v Polsku, to dnes již není.

0/0
6.3.2014 17:31

M20i73c55h35a75l 62P67a79v29l51á44t 9773463814969

Kanal je v jistem slova smyslu lepsi nez tunel. Obrat "hazet penize do kanalu" by v tomto konkretnim pripade mel sve kouzlo.

+2/0
6.3.2014 14:04

V56i17l32é93m 75N89o18v17o11t16n27ý 7926174276759

Až Zeman se Zemanovi podaří svou sbírkou splatit státní dluh, tak může uspořádat další na ten svůj kanál. ;-D

+3/0
6.3.2014 14:00

M35a82r92e63k 16D29o36s22t31á42l 5459148407683

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí" znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/0
6.3.2014 13:22

A67n43t24o84n31í39n 79V86a66c36u78l11í66k 4532292586683

Stavba kanálu by zaměstnala 60 tisíc lidí. Bohužel z toho počtu by bylo asi 59.950 Ukrajinců;-D!

+2/0
6.3.2014 12:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.