Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouckému kraji by pomohl kanál i rychlá cesta do Polska, míní Zeman

Prezident Miloš Zeman připomněl během své návštěvy Olomouckého kraje dvě obří stavby, jež by mohly výrazně ovlivnit život místních. Jím podporovaný kanál Odra - Dunaj - Labe opět označil za přínosný, naopak stavba tunelu pod Červenohorským sedlem má dle něj smysl pouze při následném napojení Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e63t55r 43V50e68s15e56l75ý 2669858803166

To se mi líbí, ye Svinova by si parníci přidělaly kolečka a plazily se po dně dále do Polska. Do té doby by je nesli na ramenou burlaci.

Podíval se vůbec ten kašpar na roční průtok Odry ve Svinově? 9 m krychlových a v Ostravě je to 11 kubíků (Zdroj Povodí Odry, bilance za rok 2012). V létě tam neteče skoro nic, tak tam asi budou jezdit ty obojživelné parníky.

0/0
6.3.2014 14:50

J32a73n 23S80t24a25r25ý 5339601595599

to je zajímavé, že už 40 km od Ostravy je Odra splavná i přes ty průtoky. A mimochodem, nějaká lodní doprava z Ostravy už byla zkoušena v 70 letech, vázlo to na nepřipravenosti Odry v Polsku, to dnes již není.

0/0
6.3.2014 17:31

M91i18c25h11a67l 22P45a37v42l13á57t 9323673144849

Kanal je v jistem slova smyslu lepsi nez tunel. Obrat "hazet penize do kanalu" by v tomto konkretnim pripade mel sve kouzlo.

+2/0
6.3.2014 14:04

V69i46l19é86m 87N39o19v46o17t46n70ý 7246734926509

Až Zeman se Zemanovi podaří svou sbírkou splatit státní dluh, tak může uspořádat další na ten svůj kanál. ;-D

+3/0
6.3.2014 14:00

M94a13r95e82k 57D59o88s55t18á53l 5499528727653

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí" znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/0
6.3.2014 13:22

A74n50t54o76n39í54n 78V23a73c70u30l82í71k 4182632966963

Stavba kanálu by zaměstnala 60 tisíc lidí. Bohužel z toho počtu by bylo asi 59.950 Ukrajinců;-D!

+2/0
6.3.2014 12:32







Najdete na iDNES.cz