Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Opilý hazardér jel v noci na kole bez světel a brzd. Narazil na policii

Čtyři vypitá piva přiznal ve čtvrtek v noci osmnáctiletý cyklista policistům, kteří ho zastavili v obci na Prostějovsku. Hlídka navíc zjistila, že do tmy vyjel na kole bez světel a pořádných brzd.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F15r74a54n14t57a 29T61i97m67a77n 7650838581960

Jeho blbost, že jel na kole. Já (a spousta dalších kamošů) to řešíme po svém, když jsme nadrátovaní, nebo víme, že budem nasávat, berem inline brusle, protože za opilost na bruslích není možné od policajtů dostat pokutu. Může se s tím na chodník, může se s tím na přechod, může se s tím vlevo na silnici (kde ten chodník není), je to v opilém stavu daleko rychlejší a stabilnější než kolo. Další výhoda je, že pokud by ožralý (nebo i střízlivý) bruslař někoho sejmul, není to dopravní nehoda. A hlavně se u toho shazuje sádlo a je to mezi lidma čím dál populárnější a cenově dostupné.

0/−1
21.3.2014 15:54
Foto

M34i78c10h79a88l 64V35o14j87á50č58e81k 9671912817595

A další výhoda je že, když vás (99,9% bruslařů) předjíždím na silnici v autě, tak musím jezdit v protisměru v příkopě. Další výhodou je že, když někoho srazíte není to dopravní nehoda, ale to vás ještě na pasuje postu krále silnic. Ani vás na bruslích, ani mě v autě, ani vožralýho velocipedistu na koloběžce. ;-) Vždyť většina z nás na silnici minimálně čtvrt ze dne stráví na jákemkoliv dopravním prostředku, tak na sebe buďme ohleduplní. Klučina z článku je vůl. Měl si vzít světla a měl by klid. Když dokáže jet na kole tak má dost smyslů připravených na to aby dojel. Potkal sem na cestách mizivé procento lidí, kteří by na kole opilostí vrávorali. To spíš potkám babičku která jede nakoupit do samoobsluhy dva lahváče, 5 rohlíků, paštiku a do květinářství semínka, neukáže že chce jet na druhů stranu silnice a zavrávorá mi když chce přejet přes silnici do uličky. A ještě jedna technická. to by mě zajímalo kam až jezdíte do hospody, když průměrná rychlost bruslaře je 15 km/h a při aerobní zátěži na tělo se začne tuk pálit až po hodině aktivity. :-);-) čágos

0/0
21.3.2014 16:09

F98r65a91n81t47a 30T56i91m83a86n 7980688511200

Když jsme v hospodě u nás, tak tam jdu pěšky (cca 700m), pokud jdem s klukama do hospody do vedlejší vesnice, je to 4 km tam a 4 km zpátky. Ale spíš mi šlo o to naznačit výhodu bruslí všeobecně. To, že na ně můžu ožralý a bez světel zcela legálně je jenom jedna z celé řady výhod. Jinak na bruslích se dá v pohodě jet po chodníku i 25 km/h (trénovaní jedinci i víc).

0/0
21.3.2014 17:18

M44i29c56h54a25l 33C47h38a20l59u75p11a 6868140549753

Já bych to tak optimisticky neviděl, pokud někoho ve dvaceti km/h srazíš a zraníš (třeba nějakou babku, té se noha zlomí hned), tak z toho nejspíš problém mít budeš. Pokud se budeš pohybovat neosvětlený po silnici a někdo tě srazí, tak jsi minimálně spoluviník nehody a je jedno, jestli jdeš pěšky nebo na bruslích.

0/0
21.3.2014 20:11

F60r68a26n18t77a 10T91i76m58a13n 7310178951120

To si právě myslím že ne, protože dokud zákon chodcům nepřikáže výslovně svítit, tak svítit nemusí, čímž zákon neporuší. A k tomu sražení - jak jsem psal výš - srážka chodcec X bruslař není dopravní nehoda, takže k tomu ani nevyjíždí policajti.

0/0
22.3.2014 8:27
Foto

I64v65o 61C77h15u39d34o22b76a 9580216691544

tak to je omyl podle zákona bruslař není chodec takže nesmí na chodník,není jezdec nesmí na cyklostezku,není vozidlo nesmí na vozovku to podle zákona!!! apokud někoho srazíš tak je to ublížení na zdraví.jezdím autem střízliv,na kole osvětlen i po pár pivech,občas i na bruslích poučen osobně policí za mírnou úplatu 100kč;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:41

M41i16c46h43a52l 46C17h35a40l52u43p41a 6448360799943

Chodec na silnici snad může, pokud tam není chodník a není tam zákaz vstupu.

I za ty piva na kole ti mohou dát pokutu. Kdysi o tom někde mluvil nějaký mluvčí dopraváků a body ani řidičák sebrat nemohou, ale ve správním řízení to prý může být až za 50 tisíc.

+1/0
22.3.2014 9:50

J22a11r39o42s18l93a19v 48L18e97b25e51d47a 3916679957180

V omylu jste vy, protože §2 j) chodec je i osoba, která se pohybuje kolečkových bruslích.

0/0
22.3.2014 10:13

M54i59c70h22a68l 78C70h87a75l34u23p27a 6468700129543

Nemusí porušovat zákon, prostě se chovají nezodpovědně a za následky si mohou sami. Zákon ani nenařizuje pojišťovně v plné míře proplácet újmu na zdraví, pokud se někdo chová nezodpovědně. Když si třeba úmyslně zlomíš ruku, tak se ti může stát, že nedostaneš nic.

Srážka chodec vs bruslař nemusí být dopravní nehoda, ale pokud se někdo chová jako hovado, ohrožuje ostatní a ještě někoho poškodí, tak to určitě řeší nějaký paragraf. Třeba ublížení na zdraví z nedbalostí? A pokud chodec táhne vozík širší než 600mm, tak už je to vozidlo, takže by to byla dopravní nehoda :-).

0/0
22.3.2014 9:47

J26a64r56o81s37l45a47v 95L96e35b53e31d65a 3866479837470

Když tam přidáš ještě "Pro lepší svoji viditelnost potmě si nasazujeme reflexní pásky a na přechod vjíždíme přibližně rychlostí běžné chůze", tak Ti dám pochvalu :-)

+1/0
22.3.2014 10:16

J32a88n 76Z18e82l52e31n68k53a 2426696958315

Už mě tahle štvavá kampaň proti cyklistům přestává bavit. To nemají fašistické policejní lehkoživky nic jiného na práci, než buzerovat cyklisty za kraviny a řešit v podstatě nicotné "přestupky"? Srovnávat cyklistu s řidičem motorového vozidla je naprostá kravina - cyklistika je spíš sport a není na ni potřeba řidičák, autoškola atd. A že jel neosvětlený? A co... Může jet odlehlými ulicemi, kde pravděpodobnost střetu je nízká apod.

Když takto pojede např. bruslař na in-linech (taky je neosvětlený, nemá brzdy a dá si někde cestou pivo), taky ho budou benga taky buzerovat?

+3/−7
21.3.2014 11:16

J71a37n 22F96r30o36l20í24k 6806190225734

Je to teoreticky jeho problém, ovšem když ho pana neviditelného někdo srazí autem,  motorkou nebo druhým kolem může být poškozený nevinný člověk. Jen ty brzdy nechápu. Jak asi zastavil těm policajtům?

0/0
21.3.2014 11:22

J25a43n 34Z48e32l87e85n39k78a 2236806358455

To je právě to, že se dnes ze všeho dělá takový problém. Aby se zaměstnalo co nejvíc lidí na úřadech, soudech atd. Přitom řešení je jednoduché. Pokud by byl sražen autem např. neosvětlený cyklista proto, že nebyl vidět, prostě by se konstatovalo, že cyklista nebyl osvětlen, a byla to tedy JEHO chyba a JEHO riziko, řidič auta za to tedy nemůže a je to tedy nešťastná náhoda. Tečka. Jenomže dnes je zvykem všechno příliš řešit a blbnout s právními kličkami.

+3/−1
21.3.2014 11:53

M43i22c35h22a83l 13C76h10a74l62u26p19a 6688650219723

Třeba měl jednu nefunkční (mají být asi dvě funkční a na sobě nezávislé) nebo jim spadnul k nohám :-).

Pokud se někdo na silnici pohybuje neosvětlený, tak by měl dostat pokutu a je jedno jestli jde pěšky nebo na kole. Pokud ho někdo srazí, tak ať si léčení platí ze svého.

0/0
21.3.2014 20:14

J33a51n 79Š63m43í67d18a 1953293305531

Nevím jestli je to i tento případ, ale najděte si pojem FIXED GEAR nebo taky FESTKA, FURTOŠLAP, FIXIE. Brzdit se na tom dá efektivně a bezpečně, akorát zákon požaduje 2 nezávislé brzdy a těchto kol funguje brždění na jiném principu. Možná by se dalo uvažovat nad tím, nepovažovat tato kola za kola :-)

0/0
25.3.2014 8:55

Ř83e65h51o57ř 55V85l60a86s24á84k 2114954151456

Nebo se nesnažit být frikulín a jednu brzdu si tam přidat (brzdění pedály se jako jedna brzda ukecá, takže stačí přidat už jen jednu).

0/0
25.3.2014 21:47

J73a49r79o18s39l62a32v 74L65e55b71e10d71a 3116759137380

Když je cyklistika sport, tak zůstaňte na sportovišti.

Po silnicích jezdí taky lidi, kteří se chtějí dostat v pořádku do cíle - a ne, když jim ožralý neosvětlený cyklista vjede pod kola, stráví spoustu času při vyšetřování, případně na soudech. O náhradě škody ani nemluvě. Rv

+3/−2
21.3.2014 11:28

J91a62n 59Z92e43l33e15n69k32a 2176786958875

A jak často se to stane? Byl to 18letý kluk. Za mého dětství v 80. letech jsme na starých kolech, často bez světel a i bez brzd, jezdili celkem běžně. Odmontovávaly se tehdy povinné blatníky, kdo měl kolo bez blatníků, byl větší frajer. Hitem byla také (samozřejmě neosvětlená) terénní kola BMX, RMX atd. Jinak jsme měli často různé esky, staré ukrajiny a já nevím, jaké plečky ještě. Jo, párkrát jsme si pěkně nabili hubu, ale tehdy se to prostě moc neřešilo. Docela dobře se na to vzpomíná, co jsme tenkrát vyváděli...

Mladí tohle prostě dělají, a v 99 % případů se nic nestalo nám ani nikomu dalšímu.

Ale dneska je celý tenhle systém, ve kterém žijeme, natolik formalistický a předposraný, že tady musí být regulována a kontrolována každá blbost, protože nebezpečí se čmuchá na každém kroku.

+2/−4
21.3.2014 12:02

M31i54r74o28s69l27a37v 87B89u67d30a 9192102947842

Nehod cyklistů drasticky přibývá právě kvůli jejich nezodpovědnosti a neznalosti zákona o PNPK. Zavedl bych řidičák na kolo a povinné ručení!!

+1/0
21.3.2014 12:07

M54i24r59o21s21l56a18v 43B55u51d40a 9262742477162

Tady máš hned další příklad

http://jihlava.idnes.cz/v-tresti-zemrela-pri-nehode-dvacetileta-cyklistka-fse-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140321_095142_jihlava-zpravy_itu

0/0
21.3.2014 12:11

J55a52n 77Z76e34l26e35n52k40a 2576746498125

Ale to jsou pořád jen ojedinělé jednotlivé případy. Kdybys neměl internet, ani o nich nevíš.

0/−1
21.3.2014 14:59

M94i38r82o42s37l29a25v 18B56u66d84a 9412222207282

Nespíš jsi spadl z Marsu nebo jsi totální blb když to nevidíš.

+3/0
21.3.2014 20:32

J75a39n 11Z62e50l82e21n76k40a 2336706678295

A pro chodce bys taky zavedl řidičák a povinné ručení? ;-) Tam to taky "drasticky přibývá", co...

A pokud jde o "drastické přibývání nehod cyklistů" - není ten "drastický nárůst" způsoben spíše tím, že zatímco ještě před několika lety se nehody cyklistů (pády z kola atd.) vůbec neposuzovaly jako nehody, tak dnes se vše považuje za "nehodu" a díky všetečné policii to prochází statistikou?

Kdybych např. spadl z kola a musel vyhledat lékařské ošetření, tak by mě taky ani nenapadlo to poldům hlásit. Proč taky? Aby mě pak následně vyslýchali a vyšetřovali vopicajti jen proto, že jsem si natloukl na kole, o to fakt nestojím. A to ožralý rozhodně nejezdím.

0/−3
21.3.2014 15:05

M70i28r62o45s16l16a48v 27B68u96d87a 9542322977972

Mimochodem, ne že bys neměl pravdu s tou předposraností, blbnutí s bezpečností a systémem celkově, ale dříve byl mnohem menší provoz, jezdilo také mnohem méně cyklistů a nikdo si z cyklistiky nedělal modlu. Nejhorší je, že cyklisté kteří nemají řidičák vyjíždějí do provozu bez základních znalostí. Cyklistu - řidiče mot. vozidla pozná člověk na první pohled, snaží se co nejméně překážet, ukazuje změnu směru, najíždí si při odbočování vlevo ke středu vozovky atd. Cyklistu bez řidičáku pozná člověk také okamžitě, nedodržuje nic!

+4/0
21.3.2014 12:36

M85i92r45o21s16l16a76v 11B55u22d98a 9292822607522

Co se tady rozčiluješ ty kašpare, jak by ses na to díval kdyby jel někdo bez světel, bez brzd a nalitej například na Babetě nebo skutru? Takovej cyklista může klidně někoho sejmout na přechodu nebo zavinit dopravní nehodu. Už takhle mají kolohnáti samá privilegia a ještě se nestydí vyřvávat. Hanba vám, militantním cykloušům!! Pro slušné cyklisty toto neplatí.

+1/−1
21.3.2014 12:04

D19a65v60i94d 46G38e14s49c35h16v71a11n17d41t23n17e28r 9839233908474

Zelenko, ty jsi tupej, jak vagon bruslí.

+1/0
23.3.2014 9:02

B86ě59l61a 22H93o27r17á32k16o86v65á 1658252879320

Za světla je to magor, ale bez blatníků se dá dobře brzdit "na pekaře" :-)

0/0
21.3.2014 10:59

L93u36k61a69s 80P52r20i14k43r15y68l 9681425158808

fixed gear power!

+1/0
21.3.2014 10:53

R44o69m68a14n 31P16o97l82á51č20e95k 1260286290155

Tohle udělat řidič auta, tak má papíry na půl roku v čistírně, body a pokutu jak prase. At žije rovnost...Rv

+4/0
21.3.2014 10:39

L44u90k53á90š 23P90o31p 6521192934767

Tak je to hovado, o tom žádná, ale na druhou stranu, kolik lidí za rok rok zabijí cyklisté a kolik řidiči?

+2/−2
21.3.2014 10:48

J54a27n 16Z35e57l74e27n35k51a 2956966218655

Tohle formalistické srovnávání cyklistů s řidiči motorových vozidel taky nechápu. Prasácky napsaný zákon, který nerozlišuje, a formalistické chování policie, to je celé.

0/−3
21.3.2014 11:19

J25a94r52o20s58l84a36v 90L83e38b69e77d25a 3516909887220

A kolik cyklistů se nechá zmrzačit nebo zabít, protože porušují své povinnosti v provozu?

Cyklisti by chtěli ohleduplnost od řidičů motorových vozidel, ale často své vlastní nemají ani za mák.

+3/0
21.3.2014 11:30

M26i58r19o54s60l79a75v 26B62u31d98a 9922772197472

Kolik jezdí cyklistů a kolik mot. vozidel?  Kolik cyklistů způsobí vzhledem k jejich počtu dopravních nehod...i smrtelných, pro ně? Kolika lidem způsobí hmotnou škodu a soudní popotahování?

0/0
21.3.2014 12:47

L78u87k74á28š 47P21o92p 6341672854707

Já vidím podstatný rozdíl v tom zabít sebe, a zabít někoho jiného. A v tomto bude řízení motorového vozidla podstatně nebezpečnější, než jízda na kole, i po zohlednění počtu účastníků.

+1/0
21.3.2014 13:01

M88i46r56o41s32l35a45v 38B78u47d12a 9212642247762

Jistě, ze zřejmého důvodu, ale já jsem napsal vlastně to samé takže v čem je problém.

0/0
21.3.2014 13:14

M93i95c63h36a97l 16C28h32a97l37u75p72a 6518110329333

Jediný rozdíl je v tom, že kolo tak rychle nejede a je lehčí. Narazit do někoho ve 20km na kole je dost odlišné od naražení autem.

0/0
21.3.2014 20:17

M50i68r89o89s39l68a30v 97B72u57d49a 9402982767762

To snad někdo vyvrací? Na druhou stranu, je to tak nemožné zranit nebo zabít člověka kolem? Jděte do zádele, kolomrdi!!

0/0
21.3.2014 20:35

M20i14c70h27a96l 70C41h87a63l70u24p58a 6148550629933

Není to tak pravděpodobné, proto těch případů není tolik.

0/0
21.3.2014 20:37

F36r55a24n60t51a 73T33i46m34a74n 7640628491660

Už z principu takováto rovnost není možná: kolař totiž žádné papíry nepotřebuje, třeba ani žádné nevlastní, takže je nemožné mu je dát do čistírny nebo přidělit body. Jediné, co jde, je ta pokuta.

0/0
21.3.2014 16:01
Foto

I86v32o 30C60h65u68d79o83b34a 9620196801354

cyklista nemusí mít řidičák tak mu nejdou sebrat ani body;-D;-D;-D

0/0
22.3.2014 8:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.