Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel pod Jeseníky by spasil řidiče hlavně v zimě. Plán připomněl i Zeman

Přejezd přes Červenohorské sedlo je komplikovaný a zvlášť v zimě představuje nejen pro šoféry kamionů těžko zdolatelnou překážku. Motoristé proto desítky let sní o tunelu, díky kterému by se vyhnuli pětisetmetrovému převýšení horskými serpentinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z55d23e84n24ě48k 18M48i90k79u85l56a 9820705656383

Odpor proti tunelu je ukázkou tmářství některých místních pilitiků, kteří by chtěli ekonomické oživení regionu a současně brání tomu nejvíce podmiňujícímu,tj. moderní infrastruktuře vč. dopravní dostupnosti. Exhalace po horské silnici jsou daleko vyšší, náklady na údržbu taktéž a  s dalšími vlivy,vč. bezpečnosti v dlouhodobém horizontu vyrovnají náklady na výstavbu..

+4/0
28.3.2014 13:15

J93a25n 92Š20k69r73a12b15á83n25e95k 7615820188492

Tunel není řešení, přes sedlo se dostanete za pár minut, ale po vesnicích které jsou z obou stran sedla se táhnete padesátkou.. A ještě do toho narvěte tranzitní kamionovou dopravu. Absurdní...

+1/−2
28.3.2014 8:44

J98i83ř19í 16Č11e40r58n74ý 6318563180918

Tranzitní kamionová doprava by nebyla, protože poláci nemají od hranic na to silnice. Akorát by to pomohlo Jesenicku s lepší dopravní obslužností hlavně v zimě.:-P

+1/0
28.3.2014 13:07

M22a71r58e31k 76D68o23s22t48á13l 5539368457603

Však Zeman říkal "kdyby se povedlo dohodnout s Polskem pokračování této trasy...". Je jasné, že bez napojení na silniční síť Polska a bez  tranzitní kamionové dopravy tunel nebude. Otázka je, zda tranzitní doprava skrz Jeseníky není za tunel příliš "velká cena".

+1/0
28.3.2014 13:42

Z29d39e42n87ě72k 22M57i22k72u10l64a 9180225376493

Asi jste tam v zimě nikdy nejel. Jistě s výstavbou tunelu by bylo nutno vést silnici obchvatem. Je však třeba si vybrat. Buď území, kde lišky dávají dobrou noc s perspektivou zarůstání kopřivami a nebo učinit území přitažlivé pro občany, průmysl, obchod a turistický ruch.

+1/0
28.3.2014 13:21

J87a54n 60Š34k24r19a80b28á66n93e30k 7525260878472

Já v tom území kde lišky dávají dobrou noc žiji.. a přes sedlo docela často jezdím. A právě proto nechápu, až bude opravena i strana na Šumperk bude to senza.

Co se týče obchvatů obcí, až budou stát bavme se o tunelu, do té doby je to nesmyslné..

0/−1
28.3.2014 14:22

M62a55r54e76k 63D60o13s35t69á27l 5669828277343

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí", jak řekl Zeman, znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/−3
28.3.2014 6:40







Najdete na iDNES.cz