Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunel pod Jeseníky by spasil řidiče hlavně v zimě. Plán připomněl i Zeman

Přejezd přes Červenohorské sedlo je komplikovaný a zvlášť v zimě představuje nejen pro šoféry kamionů těžko zdolatelnou překážku. Motoristé proto desítky let sní o tunelu, díky kterému by se vyhnuli pětisetmetrovému převýšení horskými serpentinami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z37d62e31n24ě45k 95M17i45k95u16l11a 9120335676593

Odpor proti tunelu je ukázkou tmářství některých místních pilitiků, kteří by chtěli ekonomické oživení regionu a současně brání tomu nejvíce podmiňujícímu,tj. moderní infrastruktuře vč. dopravní dostupnosti. Exhalace po horské silnici jsou daleko vyšší, náklady na údržbu taktéž a  s dalšími vlivy,vč. bezpečnosti v dlouhodobém horizontu vyrovnají náklady na výstavbu..

+4/0
28.3.2014 13:15

J79a21n 11Š24k12r42a58b42á10n54e73k 7455180238192

Tunel není řešení, přes sedlo se dostanete za pár minut, ale po vesnicích které jsou z obou stran sedla se táhnete padesátkou.. A ještě do toho narvěte tranzitní kamionovou dopravu. Absurdní...

+1/−2
28.3.2014 8:44

J37i36ř51í 16Č26e89r55n64ý 6638683320488

Tranzitní kamionová doprava by nebyla, protože poláci nemají od hranic na to silnice. Akorát by to pomohlo Jesenicku s lepší dopravní obslužností hlavně v zimě.:-P

+1/0
28.3.2014 13:07

M77a43r68e68k 88D57o98s41t86á41l 5359868147943

Však Zeman říkal "kdyby se povedlo dohodnout s Polskem pokračování této trasy...". Je jasné, že bez napojení na silniční síť Polska a bez  tranzitní kamionové dopravy tunel nebude. Otázka je, zda tranzitní doprava skrz Jeseníky není za tunel příliš "velká cena".

+1/0
28.3.2014 13:42

Z14d87e24n90ě32k 70M36i82k95u73l75a 9800615426883

Asi jste tam v zimě nikdy nejel. Jistě s výstavbou tunelu by bylo nutno vést silnici obchvatem. Je však třeba si vybrat. Buď území, kde lišky dávají dobrou noc s perspektivou zarůstání kopřivami a nebo učinit území přitažlivé pro občany, průmysl, obchod a turistický ruch.

+1/0
28.3.2014 13:21

J64a45n 59Š42k19r19a64b66á85n14e55k 7595230768492

Já v tom území kde lišky dávají dobrou noc žiji.. a přes sedlo docela často jezdím. A právě proto nechápu, až bude opravena i strana na Šumperk bude to senza.

Co se týče obchvatů obcí, až budou stát bavme se o tunelu, do té doby je to nesmyslné..

0/−1
28.3.2014 14:22

M93a26r28e22k 93D51o75s49t77á98l 5769508607713

Zařadit trasu Šumperk-Mikulovice, na které by měl být tunel pod Červenohorským sedlem do "transkontinentálních sítí", jak řekl Zeman, znamená stáhnout na Jesenicko tranzitní kamionovou dopravu. Nemyslím, že by to bylo něco, co by mohlo jakkoli obcím na obou stranách Červenohorského sedla a celému Jesenicku prospět. Tranzitní kamionová doprava byl hlavní důvod negativních reakcí na stavbu tunelu už okolo roku 2000.

+1/−3
28.3.2014 6:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.