Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Měla platný lístek na vlak. Na noc ženu ale z čekárny i tak vyhnali

Cestující měla platnou jízdenku na vlak, jenže ten jí vinou zpoždění předchozího spoje v Hranicích ujel. Chtěla tak strávit noc ve zdejší čekárně. Zaměstnanci nádraží ji ale z budovy vykázali, přitom právě jízdenka zaručuje, že člověk má do doby příjezdu vlaku nárok zůstat v čekárně. ČD však pochybení odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B22r10o53n59i47s79l92a31v 49G75a75b75r53y62š 2522699921

Na vině je podle mého názoru RegioJet i ta madam Tvarůžková. Nebyla totiž schopná říct stevardovi toho cirkusu, aby zavolal do Hranic a říct, že vlak do Příbora by mohl čekat, případě zajistit jiný způsob přepravy do cílové stanice.

+4/−1
22.7.2014 22:45

B12o41h50u19s19l69a18v 77K90r87á96l38í48k 2231240449396

Teď ještě jde o to, jestli provozovatel vlaku do Příbora má spíše motivaci jet včas anebo motivaci čekat na každého, kdo se z nějakého důvodu někde opozdí. Vůči svým smluvním partnerům má predevším povinnost jet podle jízdního řádu.

+3/0
23.7.2014 2:29
Foto

M20a53r30t72i53n 73C15u94g45e82r44e14a85n 1639507768941

Tady bych byl opatrnější, mám zkušenost z jedné stanice, měl jsem IDSkový lístek a taky mi ujel poslední spoj, budovu tehdy ani nezamkli a já se díky tomu mohl učit na zkoušku z Mikra... do té stanice jsem dokonce přijel autobusem, takže o nějakých nárocích není řeč, přesto mně tam nechali, proč to nešlo tady? Osobně se domnívám, že odopovědnost za pasažéra má ta společnost, se kterou ten pasažér pokračuje, tudíž ČD, byť by si mohli po RJ později nárokovat případnou kompenzaci za pokutu za nedodržení jízdního řádu, v popředí zájmu společnosti, která chce, aby se k ní zákazník vrátil, je ten zákazník, nikoliv jízdní řád, jistě, budete brblat, když naberete čtvrt hodiny kvůli nějakému jednomu cestujícímu, ale to není důvod pro změnu dopravce, nadruhou stranu to, že Vás i přez zakoupený cestovní doklad nechal na holičkách již důvodem je. Samotnému se mi stalo, že ikdyž jsem požádal průvodčího, aby zavolal do stanice, kde jsem měl přípoj, nepočkali na mně, protože zpoždění mého ECčka bylo prostě příliž velké, respektive jsme ještě přibrali (to je tak, když chcípne Gorila a na vlak se hodí Eso), pokud existuje možnost, že i přez zavolání do následující stanice, Vám vlak odjede, nemůžete tvrdit, že na vině je cestující, nebo vlaková četa zpožděného vlaku, bez ohledu na využití tohoto principu či jeho nevyužití (nemluvě o tom, že se o nějakém volání do stanice v článku nepíše ani čárka).

Problém tudíž není v tom, kdy a s kým pojede, ale v tom, jakým způsobem se ke svému zákazníkovi zachoval poskytovatel služby, tudíž ČD a to i z titulu vlastníka budovy nádraží.

+1/0
23.7.2014 3:28

P15e87t30r 57N13e39c44h81a55n91i94c92k10ý 7613616408230

Řešení je ještě prostší. Vyjednat zastavení regiojetu ve Studénce a tím by ten přípoj na Příbor stihla. Ale zas si každý Pepik z horní dolní nemůže diktovat, kde mu vlak zastaví, takže to je také sporné.

0/0
23.7.2014 8:40

I51v97a48n 29M58a67r45e24k 6724858732

!!Od všech na této události zůčastněných kolejníků včetně Šťáhlavského je to  pokrytectví nejvyššího stupně   ! ! ! Rv Rv Rv !!

+1/−2
22.7.2014 20:57

P73e14t33r 55N61e52c18h35a24n81i17c23k84ý 7903966818190

A kdyby jezdil Ostravan, tak se to nestane Rv Paní by dojela aspoň do Studénky a pak už je to kousek i na taxik. Místo, aby Ostravanovi doobjednali přípoje, tak ho zkrátí. Je vidět kam ta naše česká konkurence došla. Ruší se okrajové spoje, dopravci se mezi sebou ignorují a běda jestli cestujete mimo koridor nebo do menší stanice mimo zájmy konkurence, to pak máte problém vůbec dojet do cíle. Z takového Lipníka nad Bečvou mohou vyprávět, osekávají tam vlaky co to jde, ale můžou se na konkurenci dívat z okna. A nejde jen o nedotované vlaky. Fakt, že si na koridoru něco posílají samy ČD, něco objednává MD a něco objednávají kraje vytváří naprosto neproniknutelný bordel, kde rozumnou změnu udělat skoro nejde. Kromě škrtání, to zvládají hravě všichni.

0/0
22.7.2014 18:38
Foto

M11a45r30t81i72n 72C21u51g37e75r55e29a84n 1429407538701

Zajímavé... a několik zpráv z Želpage o sezónním oživení několika drah pak vysvětlíte jak? Proč si obce nepostavily hlavu a nezajistily si samy drážní dopravu, jako Železnice Desná? Taky mi nepříjde, že by do Hranic v Čechách nemohly být protažené rychlíky, není tam žádný osobní provoz, proč Rka z Prahy nesuplují tady aspoň jednou za tři hodiny osobáky? Proč osobní vlaky zajišťující koridory obrací ve významných stanicích a nepokračují po nevyužitých tratích, nebo proč netáhnou alespoň tu usmolenou 810ku jako přímý vůz?

0/0
23.7.2014 4:19

B67o48h40u56s53l35a26v 41K44r84á63l37í60k 2841360229366

Zajímalo by mě, čím by ČD argumentovaly v případě, že by paní měla nějakou síťovou jízdenku platnou u obou dopravců (a přestupovala by třeba ze zpožděného autobusu). Anebo třeba zákonný nárok na bezplatnou přepravu. Dá se pak určit, jestli cestuje na jedinou přepravní smlouvu, anebo jestli na každou jízdu má jinou přepravní smlouvu? Pokud na té čekárně opravdu mají ten nápis, tak si tím nabíhají do celkem neřešitelných problémů.

0/0
22.7.2014 18:13

P64e90t11r 41N21e14c34h76a61n15i39c48k75ý 7693236838560

Síťová jízdenka na RJ a ČD není, ale vím kam míříte. Pokud jedete na jeden doklad a necháte si ve zpožděném vlaku (který má garantovaný přípoj) vydat zpožděnku, tak by nárok byl. Ale kdyby to byla IDS jízdenka (nebo dokonce měsíční), tak tam se obávám, že by to neprošlo...

0/0
22.7.2014 18:42

P23e69t70r 88Č76e56r55v40e75n66ý 3736481942435

Pokud by se jednalo o měsíční traťovou jízdenku ČD, tak by to jistě prošlo.

+1/0
22.7.2014 19:52

P58e30t13r 87N79e16c18h55a44n16i79c91k29ý 7863916678240

Myslel jsem mesicni IDS jizdenku

0/0
22.7.2014 19:55

B49o53h14u71s65l51a47v 87K44r54á10l44í46k 2591380669716

No tak pokud mají dva dopravci smlouvu a uznávají společnou jízdenku, tak by to byl vždycky IDS, i kdyby to byla dohoda mezi ČD a RJ.

0/0
23.7.2014 2:32

B79o28h72u81s43l76a47v 67K34r63á18l84í36k 2681470179526

To je ošemetný případ, jak na sebe navázat dvě služby. Představte si, že by paní místo jízdenky ČD měla lístek do Hranic do kina a vinou zpoždění by nestihla začátek představení. A další promítání by bylo až za týden. Kdo jí má zaplatit týdenní hotel? Provozovatel toho vlaku? Nebo provozovatel kina? Anebo město, ve kterém se to stalo? Anebo si nakonec ta paní za sebe odpovídá přece jen sama?

+6/0
22.7.2014 17:14

J33a94n 89Č71e91k77a64l 7989445614174

Zkrátka a dobře by budovu mělo obstarávat SŽDC...

+8/0
22.7.2014 15:22

B20o97h55u50s34l57a16v 73K94r42á15l75í66k 2131400879386

Kterému by pak nebylo vůbec nic do toho, jestli nějaký vlak měl zpoždění. Takže by každý dopravce musel vymyslet opatření pro své cestující pro případ, že se jeho vlak zpozdí. Mimochodem, jak to chodí na těch autobusových nádražích, která nepatří žádnému dopravci? Tam vás nechají přespat, když vám kvůli zpoždění jednoho autobusu ujede jiný autobus?

+3/0
22.7.2014 15:41

A13l18a84n 62Ř37e92p36k42a 4765986

Autobusová nádraží právě že patří vždycky nějakému dopravci, ne? ;-) Nevím o žádném, které by mělo neutrálního majitele, možná tak Florenc v Praze.

0/0
22.7.2014 15:43

B87o49h17u81s97l25a39v 56K36r17á67l59í77k 2621720229206

Třeba v Liberci když místní okresní dopravce zneužíval vlastnictví autobusového nádraží ke konkurenčnímu boji, tak to - snad i na základě nějakého rozhodnutí antimonopolního úřadu - vyústilo k vyčlenění AN do samostatného subjektu. Našla by se myslím i města, která si autobusová nádraží vlastní sama, nanejvýš je dominantnímu dopravci pronajímají. Okrajové terminály v Praze ostatně spravuje Technická správa komunikací. Novější terminály budované leckde v posledních desetiletích asi budou taky spíš obecní.

+3/0
22.7.2014 15:50

V27l29a32d67i60m89í35r 95P36e75š54í82k 1157294187577

Právě naopak. A autobus není vlak, tak nemíchat.

0/0
22.7.2014 16:27

B58o28h34u86s59l17a59v 36K56r14á79l70í53k 2391320889246

Autobus není vlak, stejně jako jeden vlak není jiný vlak. Z legislativního ani dopravního hlediska není důvod, proč by přestup mezi vlaky (nota bene různých dopravců) měl být zajištěn více než přestup mezi vlakem a autobusem, mezi dvěma autobusy nebo mezi vaším bicyklem a záoceánskou lodí. Přestup je zajištěn jen tehdy, když se dopravci, objednatelé či regulátor rozhodnou jej nějak zajistit. A přestup z komerčního vlaku na místní vlak veřejné obslužnosti se prostě v tomto případě nikdo nerozhodl zajistit. Hádejte proč.

+3/0
22.7.2014 16:40

M81a18r23e53k 40Š36i58m80o84n 2704497838728

V tom případě by měla SŽDC povinost nechat cestujícího v čekárně a náklady fakturovat tomu, kdo zpoždění způsobil (což bývá často zase SŽDC).

+2/0
22.7.2014 18:18

K30r86y58š11t28o44f 48L34a59n20í68k 1949210555195

docela se divim, ze pri tak malem zpozdeni nezkusili z toho RJ dany pripoj pozdrzet. predpokladam, ze je o to pani nepozadala. mozna by to kvuli konkurenci mezi dopravci nevyslo, ale zkusit se to mohlo. u CD o to obcas pruvodci pozadam a pokud jde o 10 minut tak to funguje i kdyz navazny pripoj neni posledni.

+3/0
22.7.2014 14:42

M64i52c95h53a65l 68N32o21v93o14t28n90ý 2743160741

Vzhledem k tomu, že mezi vlaky ČD a Regiojet není přípoj, tak by skoro jistě nečekaly. Obzvlášť za situace, kdy za zpoždění vlaků dostávají ČD od krajů pokuty.

+6/−1
22.7.2014 14:45

V94l28a14d97i75m64í95r 10P53e72š28í84k 1737584527377

Kontrolní otázka : Jak pozná cestující, že není mezi vlaky přípoj. Opět se rád nechám poučit.

+1/−4
22.7.2014 16:28

B26o52h10u84s65l25a77v 10K22r49á56l98í19k 2351880419716

Pokud v jízdním řádu ani přepravních podmínkách nikdo přípoj negarantuje, tak přípoj není garantován. To není nijak složité.

+4/−1
22.7.2014 16:45
Foto

M24a33r78t84i26n 56C54u20g44e76r71e46a33n 1949147908181

A to si kvůli tomu má cestující kupovat knihák? Protože ze zkušenosti to jinde (ani od personálu) dostatečně rychle nezjistí

+2/0
23.7.2014 3:41

V32l72a41d87i39m12í35r 97P62e25š49í11k 1437464387527

Dobře.upřesním: Jak zjistím v Jízdním řádu či jinde, jestli je přípoj garantován.

+1/0
23.7.2014 7:18

B12o43h28u58s86l98a95v 55K74r31á47l16í48k 2881530519176

V souvislosti s prošetřováním výběrového řízení na krnovskou trať se nějaký úřad nechal slyšet, že je třeba definovat, co je to síťový charakter dopravní služby. Od té doby o žádných úřednících ani o žádných výběrových řízeních nebylo slyšet, respektive harmonogram výběrových řízení na dalších 15 let byl zrušen bez náhrady.

0/0
22.7.2014 15:45

A11l13e25x10a82n84d31r 52K85o63s40t14k18a 5119406429176

Prostě ČD.

+2/−11
22.7.2014 14:26

B31o60h85u42s31l33a76v 84K23r18á63l29í58k 2731700979936

Nutno podotknout, že žádný jiný dopravce tu paní do své čekárny taky nepustil.

+7/0
22.7.2014 15:53
Foto

H41a43n22a 52M29a58l96i15c10h45o64v50a 9650307173733

Všechno zlo i dobro je jen v lidech :-/

+2/0
22.7.2014 18:26

V41á66c91l64a73v 79K78o47v24á69ř 3768668334361

Ono je tam těch čekáren víc?

+2/0
22.7.2014 18:47

B88o69h16u24s68l95a29v 64K12r12á87l36í30k 2871220449566

V noci žádná. Proč se ptáte?

0/0
23.7.2014 2:34

Z87d55e55n26ě17k 77N42u29t61z 3634738376586

Tak jsme to dopracovali. Máme sice soukromé vlaky, ale ty si vybírají lukrativní trasy, stavějí si kde chtějí a "bojují" nízkým jízdným. Dokonce tvrdí, že prodělávají. jenže nikdo už neřekne, proč nejezdí taky na lokálkách a nebojují o cestující tam. A hlavně, ceny sice snižují, jenže v konečném souhrnu tu slevu zaplatí daňový poplatník bez toho, že by za celý rok jel vlakem. Na dotacích těm ztrátovým takyvlakům. které kdyby nejeli pod cenou, tak by nemuseli vyjíždět vůbec.[>-]

+3/−7
22.7.2014 14:18

J81a39n 81Č72e55k93a44l 7519605204534

to je pořád dokola - chápete pojem "objednávka kraje"???

+5/0
22.7.2014 15:18

V76l63a89d75i46m59í90r 35P79e22š87í21k 1777194817907

Opět jako dříve. Nehulit. Naše slavná ČSSD si uzavřela, kromě Libereckého kraje smlouvy na 10 let bez soutěže. Pak ať se nikdo nediví. Tak si nestěžujte, kam to soudruzi dopracovali.

+4/−1
22.7.2014 15:39

A72l93a16n 42Ř55e36p52k30a 4585546

No a Jančura zase z minimálně jedné soutěže zdrhnul, protože mě "zaručené" zprávy, že dráhy nabídnou podnákladovou cenu a tímpádem by to nevyhrál :-)

+3/0
22.7.2014 15:45

V56l41a27d10i15m36í45r 12P49e52š87í65k 1817124717487

S tou podnákladovou cenou to je jako objev Ameriky. Přece všichni zasvěcení ví, že při soutěži o rychlíky na traťi Plzeň - Most, České dráhy vyhrály, protože nabídly MD za km rychlíku 16Kč. To samé na trati liberec - Pardubice za cca 58Kč. Normální dotovaná cena rychlíků je přes 100Kč.

A že Jančura zdrhnul ? Já se mu nedivím. Já bych na ČD, jejichž lobby parlamentem počínaje, také neměl nervy. Až zde bude regulerní soutěž, uvidíme.

+6/−2
22.7.2014 15:56

B56o46h92u28s14l63a72v 13K71r56á53l77í96k 2491210699276

Zatímco České dráhy, které to vyhrály s tou těžce podnákladovou cenou, si teď nechaly smlouvu bez soutěže o dva roky prodloužit, ale tentokrát už za poněkud vyšší cenu. A jestlipak víte, kde ČD berou peníze na ten dumping? Ano, správně, z předražených zakázek, které dostaly bez soutěže.

+4/−1
22.7.2014 15:59

A91l12a59n 17Ř79e17p61k74a 4745696

A odkud bral Jančura prachy na vytlačení konkurence na některých svých autobusových linkách? Ano, správně, z jiných činností svého podnikání. Jen na železnici se mu nedaří naštěstí dráhy vytlačit ;-D

+1/−1
22.7.2014 19:46

B39o13h16u21s14l70a17v 79K16r36á40l50í92k 2681240379576

Naše slavná ČSSD byla pod taktovkou ministra dopravy Slamečky, kterého do úřednické vlády nominovala ODS a který stejnou smlouvu uzavřel za ministerstvo. A ODS se od jeho postupu nijak moc nedistancovala.

+3/0
22.7.2014 16:55

V81l67a14d98i40m28í48r 89P98e22š40í76k 1387404527387

Ještě bych chtěl doplnit jistými kruhy nazvané nelukrativní tratě. Ty nejezdí ani ČD. Ty už jsou totiž dávno zrušeny. Nelukrativní tratě prostě neexistují. Tratě na kterých se jezdí doplácí do lukrativnosti krajské úřady (Osobní, spěšné vlaky) nebo ministerstvo dopravy (rychlíky). Nevím, jakým způsobem by mohl někdo nařídit ČD či jinému dopravci, aby jezdil zadarmo, příp. za almužnu. Rád se nechám poučit.

+5/0
22.7.2014 15:47

Z92d42e10n64ě44k 49J16o89n69á14š 9421859516190

Ji měli zaplatit hotel a ne vyhodit z čekárny... její chyba to nebyla...

+2/−2
22.7.2014 14:11

P92e51t58r 79F17o70l69t98y84s 7675311150578

Drah taky ne...

+1/−1
22.7.2014 17:13

Z75d12e76n94ě87k 21J98o35n23á72š 9231429606230

Nj.. ale to jaksi dopsali do článku až později... že jela Regiojetem.

0/0
23.7.2014 12:00

V39í35t 84J61ů48z88a 8312466341788

" "...Navíc České dráhy svým cestujícím garantují zajištění posledního přípoje až do cílové stanice na území ČR,“ vysvětluje Šťáhlavský." ... To by mě tedy zajímal, spíš mám ten doje, že pan Šťáhlavský kecá, co mám zkušenosti, tak v dobrém případě nechají přípoj čekat do půl hodiny, což někdy nestačí, a pak nabídnou, že pokud má člověk náhodou u sebe tisícovku v hotovosti a podaří se mu za tu tisícovku na zbylých třeba 100 a více kilometrů objednat taxi, že mu ho proplatí, což také přibližně během měsíce proplatí - v mém případě tak tak stačila na potřebných 30km, musel jsem sám vymyslet, jak situaci řešit, a několik hodin s ČD vyjednávat prostřednictvím 3 průvodčích.

Jinak mám dojem, že tu může být nedorozumění ohledně data - minulý čtvrtek - 11 minut opravdu není velké zpoždění z důvodů mimořádností.

A jinak na železnici a ve veřejné dopravě vůbec vstřícnost dost omezená, snad aby silnice nezkrachovaly, kdyby se lidé mohli s důvěrou spolehnout na veřejnou dopravu?

+3/0
22.7.2014 14:08

M60i44c66h32a43l 25N96o23v44o57t23n66ý 2373460971

No, já si spíš myslím, že tu "velikost" zpoždění paní/novinář trochu zveličily. Těch 11 minut spolehlivě stačilo na ujetí toho posledního přípoje.

A co se týče taxi - tak Regiojet ani LEO vůbec takovouhle alternativu ve svých přepravních podmínkách nenabízí. Naopak Regiojet i LEO Express už předvedli, že dokáží zrušit spoj bez náhrady a na cestující se vykašlat způsobem, že jim vrátí zaplacené jízdné a dál se starej sám. Náhradní přeprava by je přišla výrazně dráž a tak na ni kašlou.

+4/−1
22.7.2014 14:21

V39l19a64d78i78m45í47r 56P56e40š72í98k 1157814257367

To by České dráhy fakt neudělaly. Ty jedou i přes mrtvoly. (Sebevrahy, auta, padlé stromy atd.)

0/0
23.7.2014 7:23

K39r76y96š44t52o53f 76L91a97n74í98k 1979120105715

zazil jsem vloni pripad kdy nektere posledni pripoje cekaly na expres z prahy ve svinove pres hodinu. coz samozrejme trochu rozlitilo cestujici, kteri s tim nemeli nic spolecneho i ty, kteri prijeli predchozim pendolinem.

+6/0
22.7.2014 14:37

B97o47h62u19s79l65a66v 55K43r23á86l20í90k 2691250919416

To je prostě vytloukání klínu klínem. Hromadě lidí z toho navazujícího vlaku pak ujedou autobusy nebo nestihnou něco doma, ale to už je Českým drahám jedno. Regulérní postup by byl, aby vlak odjel včas a opozdilé cestující pak svezl nějaký motorák či drezína přidané navíc.

0/0
22.7.2014 17:58

M28a31r83e88k 39Š12i55m85o42n 2724797138468

Z pohledu ČD paní jejich zákazníkem nebyla - přijela vlakem RegioJet. Podle předpisů ČD ji tedy pustí do čekárny 30 minut před odjezdem jejího vlaku ČD. To že je na nádraží o 6 hodin dřív a ve městě je cizí, je z pohledu předpisů irelevantní.

Přesně takováhle situace je důvodem proto, aby provoz nádražních budov provozoval nedopravce.

0/0
22.7.2014 18:25







Najdete na iDNES.cz