Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Měla platný lístek na vlak. Na noc ženu ale z čekárny i tak vyhnali

Cestující měla platnou jízdenku na vlak, jenže ten jí vinou zpoždění předchozího spoje v Hranicích ujel. Chtěla tak strávit noc ve zdejší čekárně. Zaměstnanci nádraží ji ale z budovy vykázali, přitom právě jízdenka zaručuje, že člověk má do doby příjezdu vlaku nárok zůstat v čekárně. ČD však pochybení odmítají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B31r44o77n18i54s37l57a48v 87G60a84b17r18y32š 2692149311

Na vině je podle mého názoru RegioJet i ta madam Tvarůžková. Nebyla totiž schopná říct stevardovi toho cirkusu, aby zavolal do Hranic a říct, že vlak do Příbora by mohl čekat, případě zajistit jiný způsob přepravy do cílové stanice.

+4/−1
22.7.2014 22:45

B31o81h78u94s23l78a46v 41K13r23á22l64í56k 2141710489986

Teď ještě jde o to, jestli provozovatel vlaku do Příbora má spíše motivaci jet včas anebo motivaci čekat na každého, kdo se z nějakého důvodu někde opozdí. Vůči svým smluvním partnerům má predevším povinnost jet podle jízdního řádu.

+3/0
23.7.2014 2:29
Foto

M82a12r54t82i87n 68C69u70g34e75r24e27a42n 1339477418151

Tady bych byl opatrnější, mám zkušenost z jedné stanice, měl jsem IDSkový lístek a taky mi ujel poslední spoj, budovu tehdy ani nezamkli a já se díky tomu mohl učit na zkoušku z Mikra... do té stanice jsem dokonce přijel autobusem, takže o nějakých nárocích není řeč, přesto mně tam nechali, proč to nešlo tady? Osobně se domnívám, že odopovědnost za pasažéra má ta společnost, se kterou ten pasažér pokračuje, tudíž ČD, byť by si mohli po RJ později nárokovat případnou kompenzaci za pokutu za nedodržení jízdního řádu, v popředí zájmu společnosti, která chce, aby se k ní zákazník vrátil, je ten zákazník, nikoliv jízdní řád, jistě, budete brblat, když naberete čtvrt hodiny kvůli nějakému jednomu cestujícímu, ale to není důvod pro změnu dopravce, nadruhou stranu to, že Vás i přez zakoupený cestovní doklad nechal na holičkách již důvodem je. Samotnému se mi stalo, že ikdyž jsem požádal průvodčího, aby zavolal do stanice, kde jsem měl přípoj, nepočkali na mně, protože zpoždění mého ECčka bylo prostě příliž velké, respektive jsme ještě přibrali (to je tak, když chcípne Gorila a na vlak se hodí Eso), pokud existuje možnost, že i přez zavolání do následující stanice, Vám vlak odjede, nemůžete tvrdit, že na vině je cestující, nebo vlaková četa zpožděného vlaku, bez ohledu na využití tohoto principu či jeho nevyužití (nemluvě o tom, že se o nějakém volání do stanice v článku nepíše ani čárka).

Problém tudíž není v tom, kdy a s kým pojede, ale v tom, jakým způsobem se ke svému zákazníkovi zachoval poskytovatel služby, tudíž ČD a to i z titulu vlastníka budovy nádraží.

+1/0
23.7.2014 3:28

P20e35t39r 21N17e65c40h76a50n24i44c83k41ý 7553226688190

Řešení je ještě prostší. Vyjednat zastavení regiojetu ve Studénce a tím by ten přípoj na Příbor stihla. Ale zas si každý Pepik z horní dolní nemůže diktovat, kde mu vlak zastaví, takže to je také sporné.

0/0
23.7.2014 8:40

I48v66a58n 48M42a22r19e33k 6874128322

!!Od všech na této události zůčastněných kolejníků včetně Šťáhlavského je to  pokrytectví nejvyššího stupně   ! ! ! Rv Rv Rv !!

+1/−2
22.7.2014 20:57

P23e70t89r 74N32e50c93h46a18n86i74c46k24ý 7163476548340

A kdyby jezdil Ostravan, tak se to nestane Rv Paní by dojela aspoň do Studénky a pak už je to kousek i na taxik. Místo, aby Ostravanovi doobjednali přípoje, tak ho zkrátí. Je vidět kam ta naše česká konkurence došla. Ruší se okrajové spoje, dopravci se mezi sebou ignorují a běda jestli cestujete mimo koridor nebo do menší stanice mimo zájmy konkurence, to pak máte problém vůbec dojet do cíle. Z takového Lipníka nad Bečvou mohou vyprávět, osekávají tam vlaky co to jde, ale můžou se na konkurenci dívat z okna. A nejde jen o nedotované vlaky. Fakt, že si na koridoru něco posílají samy ČD, něco objednává MD a něco objednávají kraje vytváří naprosto neproniknutelný bordel, kde rozumnou změnu udělat skoro nejde. Kromě škrtání, to zvládají hravě všichni.

0/0
22.7.2014 18:38
Foto

M86a92r30t11i58n 33C83u79g82e66r77e23a29n 1869297628181

Zajímavé... a několik zpráv z Želpage o sezónním oživení několika drah pak vysvětlíte jak? Proč si obce nepostavily hlavu a nezajistily si samy drážní dopravu, jako Železnice Desná? Taky mi nepříjde, že by do Hranic v Čechách nemohly být protažené rychlíky, není tam žádný osobní provoz, proč Rka z Prahy nesuplují tady aspoň jednou za tři hodiny osobáky? Proč osobní vlaky zajišťující koridory obrací ve významných stanicích a nepokračují po nevyužitých tratích, nebo proč netáhnou alespoň tu usmolenou 810ku jako přímý vůz?

0/0
23.7.2014 4:19

B62o79h34u69s60l89a61v 75K59r31á72l29í44k 2421930679836

Zajímalo by mě, čím by ČD argumentovaly v případě, že by paní měla nějakou síťovou jízdenku platnou u obou dopravců (a přestupovala by třeba ze zpožděného autobusu). Anebo třeba zákonný nárok na bezplatnou přepravu. Dá se pak určit, jestli cestuje na jedinou přepravní smlouvu, anebo jestli na každou jízdu má jinou přepravní smlouvu? Pokud na té čekárně opravdu mají ten nápis, tak si tím nabíhají do celkem neřešitelných problémů.

0/0
22.7.2014 18:13

P45e94t81r 31N64e46c15h93a49n83i26c33k88ý 7103556838150

Síťová jízdenka na RJ a ČD není, ale vím kam míříte. Pokud jedete na jeden doklad a necháte si ve zpožděném vlaku (který má garantovaný přípoj) vydat zpožděnku, tak by nárok byl. Ale kdyby to byla IDS jízdenka (nebo dokonce měsíční), tak tam se obávám, že by to neprošlo...

0/0
22.7.2014 18:42

P53e66t29r 64Č36e12r68v34e97n12ý 3206591472345

Pokud by se jednalo o měsíční traťovou jízdenku ČD, tak by to jistě prošlo.

+1/0
22.7.2014 19:52

P82e54t45r 50N33e80c86h96a42n28i74c20k15ý 7443526708310

Myslel jsem mesicni IDS jizdenku

0/0
22.7.2014 19:55

B27o45h39u87s36l47a29v 19K92r23á95l66í44k 2931430129596

No tak pokud mají dva dopravci smlouvu a uznávají společnou jízdenku, tak by to byl vždycky IDS, i kdyby to byla dohoda mezi ČD a RJ.

0/0
23.7.2014 2:32

B43o77h53u58s32l12a28v 55K33r11á88l26í95k 2331810369806

To je ošemetný případ, jak na sebe navázat dvě služby. Představte si, že by paní místo jízdenky ČD měla lístek do Hranic do kina a vinou zpoždění by nestihla začátek představení. A další promítání by bylo až za týden. Kdo jí má zaplatit týdenní hotel? Provozovatel toho vlaku? Nebo provozovatel kina? Anebo město, ve kterém se to stalo? Anebo si nakonec ta paní za sebe odpovídá přece jen sama?

+6/0
22.7.2014 17:14

J92a23n 18Č45e55k16a25l 7419405674894

Zkrátka a dobře by budovu mělo obstarávat SŽDC...

+8/0
22.7.2014 15:22

B39o97h33u40s18l55a11v 74K27r71á93l43í20k 2421120469396

Kterému by pak nebylo vůbec nic do toho, jestli nějaký vlak měl zpoždění. Takže by každý dopravce musel vymyslet opatření pro své cestující pro případ, že se jeho vlak zpozdí. Mimochodem, jak to chodí na těch autobusových nádražích, která nepatří žádnému dopravci? Tam vás nechají přespat, když vám kvůli zpoždění jednoho autobusu ujede jiný autobus?

+3/0
22.7.2014 15:41

A92l95a89n 24Ř39e62p11k30a 4935246

Autobusová nádraží právě že patří vždycky nějakému dopravci, ne? ;-) Nevím o žádném, které by mělo neutrálního majitele, možná tak Florenc v Praze.

0/0
22.7.2014 15:43

B86o70h37u26s91l44a37v 25K35r76á57l17í50k 2311170189186

Třeba v Liberci když místní okresní dopravce zneužíval vlastnictví autobusového nádraží ke konkurenčnímu boji, tak to - snad i na základě nějakého rozhodnutí antimonopolního úřadu - vyústilo k vyčlenění AN do samostatného subjektu. Našla by se myslím i města, která si autobusová nádraží vlastní sama, nanejvýš je dominantnímu dopravci pronajímají. Okrajové terminály v Praze ostatně spravuje Technická správa komunikací. Novější terminály budované leckde v posledních desetiletích asi budou taky spíš obecní.

+3/0
22.7.2014 15:50

V97l79a96d12i52m69í84r 48P43e77š75í10k 1457324207247

Právě naopak. A autobus není vlak, tak nemíchat.

0/0
22.7.2014 16:27

B40o23h13u89s55l12a97v 81K26r76á69l81í84k 2551670179306

Autobus není vlak, stejně jako jeden vlak není jiný vlak. Z legislativního ani dopravního hlediska není důvod, proč by přestup mezi vlaky (nota bene různých dopravců) měl být zajištěn více než přestup mezi vlakem a autobusem, mezi dvěma autobusy nebo mezi vaším bicyklem a záoceánskou lodí. Přestup je zajištěn jen tehdy, když se dopravci, objednatelé či regulátor rozhodnou jej nějak zajistit. A přestup z komerčního vlaku na místní vlak veřejné obslužnosti se prostě v tomto případě nikdo nerozhodl zajistit. Hádejte proč.

+3/0
22.7.2014 16:40

M54a12r49e95k 21Š44i10m51o77n 2574667618258

V tom případě by měla SŽDC povinost nechat cestujícího v čekárně a náklady fakturovat tomu, kdo zpoždění způsobil (což bývá často zase SŽDC).

+2/0
22.7.2014 18:18

K89r53y47š92t19o17f 13L28a62n95í80k 1249850745105

docela se divim, ze pri tak malem zpozdeni nezkusili z toho RJ dany pripoj pozdrzet. predpokladam, ze je o to pani nepozadala. mozna by to kvuli konkurenci mezi dopravci nevyslo, ale zkusit se to mohlo. u CD o to obcas pruvodci pozadam a pokud jde o 10 minut tak to funguje i kdyz navazny pripoj neni posledni.

+3/0
22.7.2014 14:42

M13i62c87h19a68l 78N89o30v69o27t28n78ý 2123470761

Vzhledem k tomu, že mezi vlaky ČD a Regiojet není přípoj, tak by skoro jistě nečekaly. Obzvlášť za situace, kdy za zpoždění vlaků dostávají ČD od krajů pokuty.

+6/−1
22.7.2014 14:45

V54l41a30d10i86m25í43r 90P45e60š13í12k 1917164677807

Kontrolní otázka : Jak pozná cestující, že není mezi vlaky přípoj. Opět se rád nechám poučit.

+1/−4
22.7.2014 16:28

B69o10h47u24s69l57a92v 46K98r33á76l74í89k 2381100799846

Pokud v jízdním řádu ani přepravních podmínkách nikdo přípoj negarantuje, tak přípoj není garantován. To není nijak složité.

+4/−1
22.7.2014 16:45
Foto

M50a49r93t84i86n 84C68u70g51e57r64e76a96n 1239127468921

A to si kvůli tomu má cestující kupovat knihák? Protože ze zkušenosti to jinde (ani od personálu) dostatečně rychle nezjistí

+2/0
23.7.2014 3:41

V18l12a10d61i83m82í37r 63P87e90š66í26k 1547324127317

Dobře.upřesním: Jak zjistím v Jízdním řádu či jinde, jestli je přípoj garantován.

+1/0
23.7.2014 7:18

B97o79h32u66s65l66a31v 98K92r12á54l96í35k 2611550899586

V souvislosti s prošetřováním výběrového řízení na krnovskou trať se nějaký úřad nechal slyšet, že je třeba definovat, co je to síťový charakter dopravní služby. Od té doby o žádných úřednících ani o žádných výběrových řízeních nebylo slyšet, respektive harmonogram výběrových řízení na dalších 15 let byl zrušen bez náhrady.

0/0
22.7.2014 15:45

A31l57e14x15a59n30d39r 16K51o65s55t46k19a 5919706979976

Prostě ČD.

+2/−11
22.7.2014 14:26

B60o32h76u26s97l35a87v 79K44r92á16l70í69k 2291400679676

Nutno podotknout, že žádný jiný dopravce tu paní do své čekárny taky nepustil.

+7/0
22.7.2014 15:53
Foto

H95a70n48a 46M71a30l36i50c24h32o47v53a 9370857773723

Všechno zlo i dobro je jen v lidech :-/

+2/0
22.7.2014 18:26

V97á62c53l73a97v 79K92o94v47á57ř 3748748454771

Ono je tam těch čekáren víc?

+2/0
22.7.2014 18:47

B74o60h98u91s40l32a48v 24K65r45á20l52í21k 2411760369216

V noci žádná. Proč se ptáte?

0/0
23.7.2014 2:34

Z11d49e18n56ě49k 17N72u87t30z 3864738776926

Tak jsme to dopracovali. Máme sice soukromé vlaky, ale ty si vybírají lukrativní trasy, stavějí si kde chtějí a "bojují" nízkým jízdným. Dokonce tvrdí, že prodělávají. jenže nikdo už neřekne, proč nejezdí taky na lokálkách a nebojují o cestující tam. A hlavně, ceny sice snižují, jenže v konečném souhrnu tu slevu zaplatí daňový poplatník bez toho, že by za celý rok jel vlakem. Na dotacích těm ztrátovým takyvlakům. které kdyby nejeli pod cenou, tak by nemuseli vyjíždět vůbec.[>-]

+3/−7
22.7.2014 14:18

J21a12n 60Č33e39k85a56l 7849505284734

to je pořád dokola - chápete pojem "objednávka kraje"???

+5/0
22.7.2014 15:18

V13l24a19d61i11m66í55r 68P23e51š95í86k 1827394957317

Opět jako dříve. Nehulit. Naše slavná ČSSD si uzavřela, kromě Libereckého kraje smlouvy na 10 let bez soutěže. Pak ať se nikdo nediví. Tak si nestěžujte, kam to soudruzi dopracovali.

+4/−1
22.7.2014 15:39

A43l49a67n 76Ř91e84p18k16a 4825116

No a Jančura zase z minimálně jedné soutěže zdrhnul, protože mě "zaručené" zprávy, že dráhy nabídnou podnákladovou cenu a tímpádem by to nevyhrál :-)

+3/0
22.7.2014 15:45

V10l68a57d86i90m60í31r 44P52e35š97í20k 1867624417147

S tou podnákladovou cenou to je jako objev Ameriky. Přece všichni zasvěcení ví, že při soutěži o rychlíky na traťi Plzeň - Most, České dráhy vyhrály, protože nabídly MD za km rychlíku 16Kč. To samé na trati liberec - Pardubice za cca 58Kč. Normální dotovaná cena rychlíků je přes 100Kč.

A že Jančura zdrhnul ? Já se mu nedivím. Já bych na ČD, jejichž lobby parlamentem počínaje, také neměl nervy. Až zde bude regulerní soutěž, uvidíme.

+6/−2
22.7.2014 15:56

B64o51h25u25s76l92a42v 64K23r44á81l50í81k 2281160129786

Zatímco České dráhy, které to vyhrály s tou těžce podnákladovou cenou, si teď nechaly smlouvu bez soutěže o dva roky prodloužit, ale tentokrát už za poněkud vyšší cenu. A jestlipak víte, kde ČD berou peníze na ten dumping? Ano, správně, z předražených zakázek, které dostaly bez soutěže.

+4/−1
22.7.2014 15:59

A98l66a85n 21Ř36e59p45k65a 4485866

A odkud bral Jančura prachy na vytlačení konkurence na některých svých autobusových linkách? Ano, správně, z jiných činností svého podnikání. Jen na železnici se mu nedaří naštěstí dráhy vytlačit ;-D

+1/−1
22.7.2014 19:46

B70o33h32u62s15l45a86v 30K65r90á66l34í16k 2361920739556

Naše slavná ČSSD byla pod taktovkou ministra dopravy Slamečky, kterého do úřednické vlády nominovala ODS a který stejnou smlouvu uzavřel za ministerstvo. A ODS se od jeho postupu nijak moc nedistancovala.

+3/0
22.7.2014 16:55

V78l80a62d34i29m94í41r 86P95e55š92í37k 1917794597387

Ještě bych chtěl doplnit jistými kruhy nazvané nelukrativní tratě. Ty nejezdí ani ČD. Ty už jsou totiž dávno zrušeny. Nelukrativní tratě prostě neexistují. Tratě na kterých se jezdí doplácí do lukrativnosti krajské úřady (Osobní, spěšné vlaky) nebo ministerstvo dopravy (rychlíky). Nevím, jakým způsobem by mohl někdo nařídit ČD či jinému dopravci, aby jezdil zadarmo, příp. za almužnu. Rád se nechám poučit.

+5/0
22.7.2014 15:47

Z16d71e40n89ě81k 76J14o93n96á49š 9211219746590

Ji měli zaplatit hotel a ne vyhodit z čekárny... její chyba to nebyla...

+2/−2
22.7.2014 14:11

P58e28t61r 13F66o83l84t62y50s 7385901750188

Drah taky ne...

+1/−1
22.7.2014 17:13

Z89d93e91n73ě21k 17J94o98n64á61š 9831739116760

Nj.. ale to jaksi dopsali do článku až později... že jela Regiojetem.

0/0
23.7.2014 12:00

V67í36t 79J82ů30z21a 8452956741748

" "...Navíc České dráhy svým cestujícím garantují zajištění posledního přípoje až do cílové stanice na území ČR,“ vysvětluje Šťáhlavský." ... To by mě tedy zajímal, spíš mám ten doje, že pan Šťáhlavský kecá, co mám zkušenosti, tak v dobrém případě nechají přípoj čekat do půl hodiny, což někdy nestačí, a pak nabídnou, že pokud má člověk náhodou u sebe tisícovku v hotovosti a podaří se mu za tu tisícovku na zbylých třeba 100 a více kilometrů objednat taxi, že mu ho proplatí, což také přibližně během měsíce proplatí - v mém případě tak tak stačila na potřebných 30km, musel jsem sám vymyslet, jak situaci řešit, a několik hodin s ČD vyjednávat prostřednictvím 3 průvodčích.

Jinak mám dojem, že tu může být nedorozumění ohledně data - minulý čtvrtek - 11 minut opravdu není velké zpoždění z důvodů mimořádností.

A jinak na železnici a ve veřejné dopravě vůbec vstřícnost dost omezená, snad aby silnice nezkrachovaly, kdyby se lidé mohli s důvěrou spolehnout na veřejnou dopravu?

+3/0
22.7.2014 14:08

M87i23c74h52a53l 30N11o97v15o67t23n98ý 2153740101

No, já si spíš myslím, že tu "velikost" zpoždění paní/novinář trochu zveličily. Těch 11 minut spolehlivě stačilo na ujetí toho posledního přípoje.

A co se týče taxi - tak Regiojet ani LEO vůbec takovouhle alternativu ve svých přepravních podmínkách nenabízí. Naopak Regiojet i LEO Express už předvedli, že dokáží zrušit spoj bez náhrady a na cestující se vykašlat způsobem, že jim vrátí zaplacené jízdné a dál se starej sám. Náhradní přeprava by je přišla výrazně dráž a tak na ni kašlou.

+4/−1
22.7.2014 14:21

V13l78a60d93i65m77í38r 64P17e27š36í70k 1547704647727

To by České dráhy fakt neudělaly. Ty jedou i přes mrtvoly. (Sebevrahy, auta, padlé stromy atd.)

0/0
23.7.2014 7:23

K93r28y26š84t97o42f 52L55a44n59í84k 1689430625685

zazil jsem vloni pripad kdy nektere posledni pripoje cekaly na expres z prahy ve svinove pres hodinu. coz samozrejme trochu rozlitilo cestujici, kteri s tim nemeli nic spolecneho i ty, kteri prijeli predchozim pendolinem.

+6/0
22.7.2014 14:37

B30o14h82u26s41l84a12v 18K96r59á57l66í35k 2271580559376

To je prostě vytloukání klínu klínem. Hromadě lidí z toho navazujícího vlaku pak ujedou autobusy nebo nestihnou něco doma, ale to už je Českým drahám jedno. Regulérní postup by byl, aby vlak odjel včas a opozdilé cestující pak svezl nějaký motorák či drezína přidané navíc.

0/0
22.7.2014 17:58

M50a94r29e79k 87Š88i11m70o36n 2154587158928

Z pohledu ČD paní jejich zákazníkem nebyla - přijela vlakem RegioJet. Podle předpisů ČD ji tedy pustí do čekárny 30 minut před odjezdem jejího vlaku ČD. To že je na nádraží o 6 hodin dřív a ve městě je cizí, je z pohledu předpisů irelevantní.

Přesně takováhle situace je důvodem proto, aby provoz nádražních budov provozoval nedopravce.

0/0
22.7.2014 18:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.