- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejsou to jen peníze, které v Olomouckém kraji chybějí na opravu - je to i zdravý selský rozum. Pokud už se peníze najdou, opravy se provádějí naprosto nelogicky a typicky na vícero místech zároveň, takových, která na sebe průjezdností buď přímo nebo nepřímo navazují. Výsledkem jsou nelogické objízdné trasy a zdržení v řádu desítek minut.
Typický příklad výše uvedeného se mě momentálně bezprostředně týká. Denně se potřebuji dopravit z Lutína do Mohelnice, mám několik možností:
1. Využít R46 a následně R35 - na R46 ve směru na Olomouc probíhá částečná uzavírka, R35 pak permanentně stojí v Olomouci u Globusu.
2. Projet obcí Hněvotín (momentálně uzavřeno, stavba kruhového objezdu na jediné větší křižovatce v obci, do obce směrem od Lutína zákaz vjezdu) a pokračovat po R35
3. Přes Slatinice jet směrem na Senici na Hané (momentálně uzavřeno, oprava vozovky a nová mostovka v obci) a poté se napojit na R35
4. Přes Luběnice (uzavřeno, oprava vozovky na hlavní silnici v obci) směrem na Topolany, poté opět R35.
Momentálně jsem takto relativně důvěrně seznámen se stavem většiny silnic druhé a třetí třídy, po nichž jsem nucený vést objízdné trasy, abych zdržení na cestě do a ze zaměstnání zkrátil na minimum.
Na druhou stranu tak člověk o něco líp pozná svou rodnou hroudu, přesto, nemůže snad být takový problém mít opravy lépe rozplánované. Nebo silnice v obcích spadají pod obec, a ne pod ŘSD?
Údržba silnic je dlouhodobě zanedbávána, nejen v Olomouckém kraji.
Rozsah škod způsobených "neviditelnou rukou trhu" je nevyčíslitelný.
Ty skody zpusobuji konkretni krajsti a statni urednici. Zpusobuji je uz leta a neni videt, ze by to nekomu vadilo.