Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta expresem byla rekordně dlouhá, vlak uvěznil cestující na 17 hodin

Jako v neuvěřitelném snu a mimo 21. století si připadla Olomoučanka Pavla Bergmannová, kterou na 14 hodin uvěznila ledová kalamita ve vlaku. Nakonec ji vysvobodil bratr. Nebyla na tom nejhůř. Cestující, pro které nikdo přijet nemohl, se náhradního spoje dočkali ještě o tři hodiny později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a73n 91V23a86l52o95u55c83h 6152597648560

Vlak nikoho neuvěznil. Jen ČD se chovaly jako vždy - nedaly žádné informace. Takže vlak sice stál ve stanici, ale buď nebyl nikdo k sehnání nebo se postupovalo metodou "za chvilku jedeme, max. do hodinky už budeme pryč...", takže cestující alternativní dopravu nehledali. Klasická "salámová - tedy kolečko po kolečku - metoda" je užívána každý den. Např. vlak trčí v Ostravě, ale v Olomouci, kam může dorazit nejdříve za 50 minut, na tabuli naskakuje zpoždění po 5 minutách tak, jako by vlak už byl za humny. Čili pokud potřebujete např. do Zábřeha, alternativu (bus, večer nějací známí s autem) neřešíte a opakováním násobilky číslice 5 strávíte dlouhé hodiny...

+1/0
4.12.2014 13:39

M42i68r86o46s49l19a31v 68Č61e93r10n78í15n 2582779571534

to vážně nebyli schopní sebrat se a dojít pěšky, někam odkud jede bus? to jsme vážně tak zdegenerovali?

0/0
3.12.2014 16:51

J75i83ř66í 36E46r42b35e59n 1933334586497

Ona tak nějak nejezdila ani ta autobusová doprava. Kolik busů potkáte na silnici po 19. hodině?

0/0
3.12.2014 21:19

J92a34n 50S59o72u37k14u19p 1354774486735

Večer se z Drahotuší jezdí fakt blbě. Na druhou stranu, co poradit člověku, když nic nejede a on se vrací do Prahy a zatuhne pár kilometrů za Hranicema? To už má jedno, může ještě dojet taxikem do Přerova nebo Hranic, ráno zkusit nějaký bus, nebo si vzít hotel a počkat.

0/0
4.12.2014 11:19

T36o65m79a91s 43K81o92h27o97u39t 7399751977292

To je jako sci-fi.

0/0
3.12.2014 15:48

P94e36t61r 86P54a84c71k29a 4689689585291

Tady se pořád zmiňuje jen ten Landek. Já jsem uvízl v expresu 102 Vídeň - Varšava pár set metrů za zastávkou Záhlinice. Během půl hodiny stál jiný vlak před námi, další za námi a třetí to zkusil po protisměrné koleji, ale zůstal stát jen kousek před námi.

A to jsem se chtěl svézt jen jednu stanici z Otrokovic do Přerova a pak pokračovat na Prahu. Naštěstí vlak nebyl tak plný a já měl navíc 1. třídu. Sice topil jen chvílemi, v polském Taurusu který jej táhnul i přes ČR prý vše shořelo, ale asi to dokázal strojvedoucí nějak zprovoznit aby se aspoň topilo. A tak jsme tam seděli od pěti odpoledne. Naštěstí byl ve vlaku polský jídelní vůz, byla i večeře a nějaký ten Zywiec. Aspoň než i neznalí pochopili, že se dál hned tak nepojede.

Vlaková četa sice moc pomoci nemohla, ale pomocí mobilů hovořili s dispečery, strojvůdcem a byli schopni podat informaci co se děje, samozřejmě ne co bude dál.

Kolem půlnoci dorazil pěšmo po kolejích k vlaku hasič. Spíš tak zjistit o jaké vlaky jde, kolik je v nich lidí, jestli není někdo ohrožen. Když šel zpátky, tak jsem to risknul a šel s ním. Ostatní nechtěli, jeli daleko a nikdo by jim nepomohl. Poláci už rozjeli mejdan s tancem.

Ten hasič mi moc pomohl. Byl pořádně obut a tolik neklouzal. Nesl mi tašku s notebookem a já v polobotkách za ním, potmě. Vždy krátký krok přes jeden pražec, co krok to uklouznutí, ruce stále upažené abych mohl chytat balanc. Šli jsme těch asi 500 metrů snad půl hodiny. Tak jsem se dostal na zastávku v Záhlinicích.

U zastávky stálo hasičské auto, v něm celkem 5 hasičů. Oni už mezitím zařídili hasičský autobus ze Zlína a ten odvezl lidi z osobáku stojícího za naším rychlíkem směrem na Přerov. Mě nabízeli, že domluví aby mě naložil až pojede zpět do Zlína. Já si ale radši zavolal synovce ze Zlína a ten mě za necelou hodinku odvezl. Za dobu co jsem čekal, pak tito hasiči rozřezali spadlý strom hned před Záhlinicemi. A ten rychlík tam pak byl ještě druhý den v 11 hodin.

Ať žijí hasiči z Hulína, byli báječní.

+4/−1
3.12.2014 15:43

J41a30n73a 47P28l96š44k91o98v80á 7622437256

omlouvám se, uklikla jsem se. Mělo to být plus

+2/0
3.12.2014 16:04

T22e40r41e51z62i94č74k61a 52S41v76a57t48á 8337632115170

Inspektor Hlaváček nebyl přítomen?

0/0
3.12.2014 14:54

J43a24n 49P71r53o59c21h41a40z15k30a 1247725289707

Doufám, že cestující pořádně vynadali průvodčím. Ti sice za nic nemohou, ale jsou po ruce a jsou zaměstnanci dráhy. A nervózní český cestující musí na někoho nadávat.

0/0
3.12.2014 14:39

J41o54s39e77f 16H72ř82e66b88í87č95e89k 7786733800902

Krásný příběh pro nekonečný televizní seriál s názvem "17 hodin".

0/0
3.12.2014 14:19

J90a84n 51M10u10c72h67a 8879906512626

za jnak dlouho by to došli pěšky? ;-)

+1/0
3.12.2014 13:26

M44i56r32o27s13l38a76v 90Č18e70r39n88í46n 2592569601824

přesně tohle nechápu, nebylo mínus a ikdyby měli jen pár zavazadel tak 10-20 km pěšky ujde snad každý. ale to oni né, to radši budou brečet, vřískat a nadávat.

0/0
3.12.2014 16:49

M56a69r41t67i58n 23S38m39o31l28k69a 8689864512855

Asi tak za hoďku nebo 2, ale to přeci nejde, rači 17 hodin posedíme :-).

0/0
6.12.2014 13:41

J64a20n 47J20e65m70e91l60k11a 1815720

Zajimavé, že ty slavné čd, které mají přece na rozdíl od soukromníků síť, nenajdou 20 hodin ani diselovou lokomotivu ani náhradní autobus. Leo stihl pro lidi o půlnoci vypravit Bus, který dojel do Prahy i sehnat diselovou lokomotivu na odtah do Ostravy.

+1/−4
3.12.2014 9:51

A29l61a94n 14Ř49e53p22k83a 4415306

Těch mašin není nekonečný počet, ty záložní asi zachraňovali situaci jinde a ty ostatní mají někde naplánované výkony, osobní i nákladní a nemůžou je jen tak vzít a vytvářet zpoždění na dalších tratích :-P 

Prostě to byla mimořádná situace, lépe to vyřešit nešlo. Jasně, že od počítače se Vám to kecá, po bitvě je každý generál :-/

+3/0
3.12.2014 10:05

J19a93n 85J42e92m87e81l20k17a 1315300

To není po bitvě.. Leo to zvládlo.. A po 20 hodinách v tom vlaku byste asi mluvil jinak. Opravdu nechápu, jak tam mohli ty lidi nechat. Třeba v Ostravě mají ČD určitě několik brejlovců.  Ty v noci nejezdí. Přes den jezdí se 3-4 vagonky  - mohli je vyměnit za nějaké nějaké 810ky , 842, atd na původní trase Ostrava Frenštát a jezdit třeba celý den. I kdyby se mělo ve vlaku stát. Co Cargo, nejen čd.. Na Ostravsku mají určitě dost lokomotiv i soukromníci. Co bych bral jako argument, že neměli možná strojvedoucí (licencím nerozumím). Proč tam neposlali autobusy. O půlnoci byly již cesty u v Přerově slušně nasolené.

0/0
3.12.2014 15:22

M29i52r34o36s21l45a93v 22Z63i18k40m85u84n93d 7769433264773

Mateřské ČD aktivovaly s předstihem 10 motorových lokomotiv,tj. v průměru 2 na jedno DKV  (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha), další z toho mála co mají, byly aktivovány během noci na úterý, vypomohlo i Cargo.

Představte si, že před několika lety došlo v dopravně "téměř dokonalém Švýcarsku" ke zkratu na VN vedení u elektrárny Amsteg, paralelní vedení bylo v plánované údržbě, následkem výpadku jednoho vedení došlo k přetížení ostatních linek VN (švýcarské železnice mají vlastní přenosovou síť 16,7 Hz), nestačila ani výpomoc ze zahraničí - Německo, Rakousko nebo veřejné přenosové sítě - v důsledku toho zaúčinkovaly ochrany přetížených přenosových sítí VN a celý systém se zhroutil ... SBB mají pouze motorové posunovací lokomotivy, které případně obsluhují neelektrifikované vlečky. Takže ve Švýcarsku, o jehož železniční dopravě můžeme jen snít,  se prostě stálo a nejezdilo několik hodin, dokud se podařilo energetické napájení obnovit ... doprava se rozjela až v ranních hodinách následujícího dne ...

+3/0
3.12.2014 13:01

J26a56n 12J20e65m55e25l61k77a 1715820

Ale od půlnoci se dalo celkem slušně jezdit autobusem. Diselové loko taky údajně neměly problém - kromě stromů. To, že tam nechali do rána cestující pendolína a do večera tento vlak mě celkem překvapilo i na měřítka ČD..

0/0
3.12.2014 15:54

J20i49ř93í 59E51r10b18e70n 1773374176277

Ono asi není moc jednoduché odtahat během krátké chvíle desítky vlaků na několika stech kilometrech tratí. Musíte vymyslet, kudy se tam ta náhradní mašina dostane a zda si bude "povídat" s vlakem sama, nebo jestli s ní musíte vyslat četu s vysílačkami a jet potom "naslepo" třicetikilometrovou rychlostí. Propojení, natlakování a odzkoušení brzdových obvodů taky zabere nějakou chvíli.

Když máte k dispozici jen deset-dvacet strojů (protože zbytek vykonává řadové výkony ve zbytku republiky, nemůžete jen tak v Jaroměři utrhnout brejlovce z rychlíku a poslat ho do Olomouce, navíc ani strojvedoucích není nazbyt), tak jste rád, že ty vlaky stihnete postupně rozstrkat do jednotlivých nádraží. On to je logistický oříšek už v Gordikonu, natož v reálném provozu...

+1/0
3.12.2014 21:32

J71a76n 21J78e18m10e47l26k53a 1655420

A personál Lea kromě úvodního lehkého zmatku, kdy nikdo nebyl schopen říct, jaký je vlastně stav a prognóza následně začali fungovat naprosto profesionálně. Bylo vidět, že velmi dobře to společně řešili a koordinovali s jejich centrálou. Vytelefonovali taxíky na Olomouc. Vyřešili  s ČD topení jedné soupravy. Následně soupravy spárovali a odtáhli nejspíš najednou atd atd. Personál řešil problémy a postup vymyšlený s centrálou klapl kupodivu bez zádrhelů. Na ČD centru na nádraží naopak panovala ze strany cestujících značně vyostřená nálada. Jejich nejspíše přetížená pražská centrála odpovídala po  5 hodinách dokola nevíme, nemáme zatím informace atd.

0/0
3.12.2014 16:21

M89a74r28t18i86n 78S20m59o67l31k38a 8539684452355

Ale pokud ta diesel lokoška táhla to Leo, jistě pár hodin, páč se jistě vlekla cca 30kou, tak mohla táhnout vlaky ČD a tudíž nechápu čemu se divíte?

0/0
6.12.2014 14:25
Foto

J42a93n 67V72a48l49a19l38í40k 6436539760166

Tak si predstavte ze ani v USA nezvladli kalamitu a tady chytrolíni zase nadávají a někteří by to dokonce i zvládli vyřešit

+4/0
3.12.2014 9:14

T60o39m54a38s 54K17o14h84o33u90t 7319911667772

Dotaz: viděl jste někdy mapu USA?

0/0
3.12.2014 15:52

P49a94v42e32l 52Š42e82d66ý 2538586802265

HHlavně si myslí, že jak to tady už někdo napsal - ČD měli požádat o pomoc armádu. NEchat lidi 17 hodin čekat to je myslím dost tvrdé. Je vidět kde jim leží cestující. Nemyslím tím že to měli zařizovat řadoví zaměstnanci drah ale "velké prachy beroucí management" v tom mohl něco konat!

+7/−3
3.12.2014 8:12

M80i46r87o74s42l11a14v 97Z37i75k10m98u60n41d 7509193124453

A armáda má nějaké lokomotivy ? Posádky v Olomouci, Přerově byly dávno zrušeny. Posádka byla snad i v nedalekých Hranicích ... A co by jako ti vojáci dělali ? Souprava topila, svítila ... Když by se na vlak připojila lokomotiva bez topného zdroje, tak by vlak sice pomalu jel, ale netopil a časem by se vybily baterie a souprava by zhasla ... takže "z bláta do louže" ...

+3/0
3.12.2014 13:07

T79o80m71a69s 42K96o20h10o43u33t 7929851957572

Co si představujete pod termínem "česká armáda"?

0/0
3.12.2014 15:54

J37i24ř32í 48E45r25b87e89n 1623784216297

Jako že by před vlak zapřáhli dva tanky a odtáhli ho s nimi do jiné stanice? ;-D

0/0
3.12.2014 21:23

R42i33c90h11a41r57d 50V22a10c45e29k 5211138892648

Ještě štěstí, že ČD mají i pár neelektrických lokomotiv. Jinak tam ti lidé umřeli hlady.

+1/0
3.12.2014 5:56

J42i67ř79í 14H51r79a51d71e45c 2184122721866

Jistě budu zkritizován, že tomu nerozumím, ale proč nepožádali armádu. Doslova pár minut od nádraží je posádka v Hranicích. Nebyl by pro ně žádný problém nechat ty lidi přespat na lehátku, dát jim jídlo apod. Já vím, že kalamitu je těžké předvídat, ale 17 hodin ve vlaku? Uprostřed civilizace a přitom bez pomoci?

+18/−1
3.12.2014 2:31

M57i89c28h92a57l 23M64i86l19l41e90r 9456442829572

CD zapomnely.

+5/−1
3.12.2014 6:07

M90i94r21o44s55l60a55v 31Z82i73k68m48u90n60d 7549923394843

Ale v okamžiku, kdy ten vlak v Drahotuších zastavil nikdo nemohl vědět, jak tam bude dlouho stát ... Drahotuše jsou bezobslužná stanice řízená dálkově z CDP Přerov ...

+1/0
3.12.2014 13:19

T63o64m19a27s 36K62o88h35o76u33t 7359871687162

No, po třeba 2 hodinách bych tušil, že tam asi zůstanou na dlouho. Jeden nikdy neví.

0/0
3.12.2014 15:55

M96a92r79t50i95n 66P27ě35n11i67č45k28a 8876746725357

Zlaté parní lokomotivy a diesely vlaky...

+4/−4
3.12.2014 0:02

J63i48ř60í 60E80r28b48e73n 1673584546297

Ano, zlaté parní lokomotivy s účinností 10 %, patnáctihodinovou přípravou před vyjetím, nulovou automatizací provozu, nulovou ekologičností, mizerným výhledem vpřed a nutností mazat mechanismy na každém větším nádraží ;-D

+1/0
3.12.2014 21:26

L82i32b95o93r 15B62e51n96á80t13s96k71ý 3672378627501

Nevím, nechápu. Jistě tam bylo i manažerské pochybení a doufám, ze se ČD poučili ?!. Ale byla to kalamita, to si musí všichni uvědomit. Mimochodem, byl jsem úplně překvapen zjizdnosti D1. Dnes rano jsem jel přednášet do Prahy a zpět a musím říci, že dálnice byla perfektní. Klobouk dolů.

+3/−1
2.12.2014 23:17

T81o17m73a24s 61N51o68v86o36t18n35y 3771546158819

Jednoznačně neschopnost ČD - ne těch konkrétních průvodčích nebo lidí "v první linii" ale systému jako celku.

Zajímavé je, že o autobusech a nesjízdných silnicích je slyšet pouze ze strany ČD...

+6/−4
2.12.2014 23:08

J47a22n 96D51a78l71i51b23a 9358323757533

V pondeli jsem jel autem v cca sedm trasu Praha - Tynec nad Sazavou a pak kolem pulnoci Tynec - Msteti (kus za Pocernicema, smer HK) a zpet, kdyz jsem zachranoval pritelkyni z uvizleho vlaku. A nechapu novaky a CD vyvolanou paniku o nesjizdnosti silnic. Mozna v horach, ale ne v Praze ci strednich cechach. Silnice byly v pohode, sipacu spousta :-)

Jasne, klouzalo to - ale kdo by cekal v prosinci neco jineho? Stacilo jet "rozumne". Byt normalni zima a ne prvni chladny den, nikdo si toho ani nevsimne (na silnicich) :-/

+5/0
3.12.2014 8:26

Z59d51e88n91e52k 64Š96i91t60i83n39a 2673418620185

Je to anomálie, je to nepříjemné a je třeba se z toho poučit.

+2/0
2.12.2014 22:56

V66l95a37d72i52m74í31r 58Š59n69e85k 9824788406921

Jen nechápu, proč teda vlaky netáhnout Dieslové lokomotivy hned, když předpověď byla i na idnesu ??? A jak to dělají v zemích jako je Rusko, nebo severské státy...??? Tam to také pořád stojí ???:-P

+3/−4
2.12.2014 22:17
Foto

I48v91a85n 96K19o45p47t25a 5817232571227

Ledovka tam také nebyva kazdy den.

+3/0
2.12.2014 22:45

M31a62r81e39k 20S25u63c83h27á97n59e32k 2771386918389

Prostě nemají k dispozici tolik dieslů.

+2/0
2.12.2014 22:52

V32l66a80s28t61i66m45i47l 80K44r53e71j28č80i55ř59í94k 7626988957773

Člověče ty jsi b.b... Nejhorší je, že i takoví mají volební právo.

+2/0
3.12.2014 11:20

J40i74ř66í 24E55r75b50e41n 1623284796537

I v Kanadě, USA, Rusku, FInsku nebo Německu mívají dopravní kalamity. Žádný systém nemá a nemůže mít 100% spolehlivost, jakkoliv si to lidé odkojení MacGyverem, Kobrou 11 a Ordinací v růžové zahradě myslí...

0/0
3.12.2014 21:35

M19a92r24t41i38n 59S63m26o43l57k75a 8719904652455

Prostě milimetrová námráza, co se běžně vytvoří obsolutně nevadí, se seškrábe, roztopí, maximálně to krapek zajiskří, ale když ti namrzne centimetr na drátu a centimetr na pantografu, pak už jsi v pr... a stojíš... A protože stojíš a ono dále sere a nic ty dráty nedře, tak se led zvětšuje a zvětšuje... A kdo tohle má čekat či předvídat? O tom, že bi stovky vlaků preventivně táhli deiseli, když jich je k dispozici desítka si možeš nechat leda zdát...

0/0
6.12.2014 14:43

L51u10d37ě25k 38F94u59x90a 9916230134167

17 hodin? Tak to už by mohlo mít vliv na demografickou křivku...........

+5/0
2.12.2014 21:15

M89a94r15t27i25n 73P28u19c86h41e27r65n12a 9457780449827

Mozna v tom studenym...

0/0
2.12.2014 22:37

F98i94l33i88p 39N97e41s35p12o51r 6577587128322

Vsude se pise o Ceskych Drahach, ale co ostatni dopravci Jancura a spol?

+3/0
2.12.2014 20:55

O27n35d53r72e31j 37F39l59i97d72r 3565580208817

Leo zrusil jeden spoj a nekolik jich melo velky zpozdeni, Regio taky zpozdeni. Ono kdyz maj 10 spoju za den, tak je mensi sance, ze nejakej uvizne, nez CD s nekolika set spoji denne.

+4/0
2.12.2014 23:52
Foto

I70v23a92n 25K25o18p91t28a 5787262601967

Co myslíte? Stoi taky když. Není volna kolej.

0/0
3.12.2014 7:12

M73a90r22t31i69n 59V84a18l98o39s57e71k 7573164527492

Řekl bych, že tahle kalamita je odplata za slavnou kampaň ČD - Auta stojí, vlaky jedou.

+19/−6
2.12.2014 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.