Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta expresem byla rekordně dlouhá, vlak uvěznil cestující na 17 hodin

Jako v neuvěřitelném snu a mimo 21. století si připadla Olomoučanka Pavla Bergmannová, kterou na 14 hodin uvěznila ledová kalamita ve vlaku. Nakonec ji vysvobodil bratr. Nebyla na tom nejhůř. Cestující, pro které nikdo přijet nemohl, se náhradního spoje dočkali ještě o tři hodiny později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a69n 55V84a32l35o86u20c89h 6832957738940

Vlak nikoho neuvěznil. Jen ČD se chovaly jako vždy - nedaly žádné informace. Takže vlak sice stál ve stanici, ale buď nebyl nikdo k sehnání nebo se postupovalo metodou "za chvilku jedeme, max. do hodinky už budeme pryč...", takže cestující alternativní dopravu nehledali. Klasická "salámová - tedy kolečko po kolečku - metoda" je užívána každý den. Např. vlak trčí v Ostravě, ale v Olomouci, kam může dorazit nejdříve za 50 minut, na tabuli naskakuje zpoždění po 5 minutách tak, jako by vlak už byl za humny. Čili pokud potřebujete např. do Zábřeha, alternativu (bus, večer nějací známí s autem) neřešíte a opakováním násobilky číslice 5 strávíte dlouhé hodiny...

+1/0
4.12.2014 13:39

M68i89r49o31s83l16a81v 13Č25e55r63n19í11n 2822249211524

to vážně nebyli schopní sebrat se a dojít pěšky, někam odkud jede bus? to jsme vážně tak zdegenerovali?

0/0
3.12.2014 16:51

J94i65ř70í 68E76r42b45e40n 1283154736817

Ona tak nějak nejezdila ani ta autobusová doprava. Kolik busů potkáte na silnici po 19. hodině?

0/0
3.12.2014 21:19

J69a71n 65S72o51u87k42u68p 1794944236915

Večer se z Drahotuší jezdí fakt blbě. Na druhou stranu, co poradit člověku, když nic nejede a on se vrací do Prahy a zatuhne pár kilometrů za Hranicema? To už má jedno, může ještě dojet taxikem do Přerova nebo Hranic, ráno zkusit nějaký bus, nebo si vzít hotel a počkat.

0/0
4.12.2014 11:19

T39o51m24a90s 75K31o52h72o98u46t 7879401127362

To je jako sci-fi.

0/0
3.12.2014 15:48

P90e56t13r 89P65a10c17k31a 4559829975461

Tady se pořád zmiňuje jen ten Landek. Já jsem uvízl v expresu 102 Vídeň - Varšava pár set metrů za zastávkou Záhlinice. Během půl hodiny stál jiný vlak před námi, další za námi a třetí to zkusil po protisměrné koleji, ale zůstal stát jen kousek před námi.

A to jsem se chtěl svézt jen jednu stanici z Otrokovic do Přerova a pak pokračovat na Prahu. Naštěstí vlak nebyl tak plný a já měl navíc 1. třídu. Sice topil jen chvílemi, v polském Taurusu který jej táhnul i přes ČR prý vše shořelo, ale asi to dokázal strojvedoucí nějak zprovoznit aby se aspoň topilo. A tak jsme tam seděli od pěti odpoledne. Naštěstí byl ve vlaku polský jídelní vůz, byla i večeře a nějaký ten Zywiec. Aspoň než i neznalí pochopili, že se dál hned tak nepojede.

Vlaková četa sice moc pomoci nemohla, ale pomocí mobilů hovořili s dispečery, strojvůdcem a byli schopni podat informaci co se děje, samozřejmě ne co bude dál.

Kolem půlnoci dorazil pěšmo po kolejích k vlaku hasič. Spíš tak zjistit o jaké vlaky jde, kolik je v nich lidí, jestli není někdo ohrožen. Když šel zpátky, tak jsem to risknul a šel s ním. Ostatní nechtěli, jeli daleko a nikdo by jim nepomohl. Poláci už rozjeli mejdan s tancem.

Ten hasič mi moc pomohl. Byl pořádně obut a tolik neklouzal. Nesl mi tašku s notebookem a já v polobotkách za ním, potmě. Vždy krátký krok přes jeden pražec, co krok to uklouznutí, ruce stále upažené abych mohl chytat balanc. Šli jsme těch asi 500 metrů snad půl hodiny. Tak jsem se dostal na zastávku v Záhlinicích.

U zastávky stálo hasičské auto, v něm celkem 5 hasičů. Oni už mezitím zařídili hasičský autobus ze Zlína a ten odvezl lidi z osobáku stojícího za naším rychlíkem směrem na Přerov. Mě nabízeli, že domluví aby mě naložil až pojede zpět do Zlína. Já si ale radši zavolal synovce ze Zlína a ten mě za necelou hodinku odvezl. Za dobu co jsem čekal, pak tito hasiči rozřezali spadlý strom hned před Záhlinicemi. A ten rychlík tam pak byl ještě druhý den v 11 hodin.

Ať žijí hasiči z Hulína, byli báječní.

+4/−1
3.12.2014 15:43

J59a94n80a 51P72l10š52k78o38v35á 7282537646

omlouvám se, uklikla jsem se. Mělo to být plus

+2/0
3.12.2014 16:04

T96e62r11e82z33i83č34k70a 25S95v84a65t88á 8397222835180

Inspektor Hlaváček nebyl přítomen?

0/0
3.12.2014 14:54

J95a41n 92P38r71o57c90h56a72z86k87a 1327965659387

Doufám, že cestující pořádně vynadali průvodčím. Ti sice za nic nemohou, ale jsou po ruce a jsou zaměstnanci dráhy. A nervózní český cestující musí na někoho nadávat.

0/0
3.12.2014 14:39

J59o35s67e47f 15H48ř31e97b72í75č44e97k 7946853820702

Krásný příběh pro nekonečný televizní seriál s názvem "17 hodin".

0/0
3.12.2014 14:19

J39a93n 30M39u85c60h35a 8359156202356

za jnak dlouho by to došli pěšky? ;-)

+1/0
3.12.2014 13:26

M59i95r46o47s27l40a55v 15Č63e70r74n78í69n 2732429301624

přesně tohle nechápu, nebylo mínus a ikdyby měli jen pár zavazadel tak 10-20 km pěšky ujde snad každý. ale to oni né, to radši budou brečet, vřískat a nadávat.

0/0
3.12.2014 16:49

M36a58r95t69i88n 26S57m37o76l36k51a 8989104422415

Asi tak za hoďku nebo 2, ale to přeci nejde, rači 17 hodin posedíme :-).

0/0
6.12.2014 13:41

J94a22n 70J11e35m37e26l66k48a 1795290

Zajimavé, že ty slavné čd, které mají přece na rozdíl od soukromníků síť, nenajdou 20 hodin ani diselovou lokomotivu ani náhradní autobus. Leo stihl pro lidi o půlnoci vypravit Bus, který dojel do Prahy i sehnat diselovou lokomotivu na odtah do Ostravy.

+1/−4
3.12.2014 9:51

A98l64a25n 60Ř64e53p39k71a 4975556

Těch mašin není nekonečný počet, ty záložní asi zachraňovali situaci jinde a ty ostatní mají někde naplánované výkony, osobní i nákladní a nemůžou je jen tak vzít a vytvářet zpoždění na dalších tratích :-P 

Prostě to byla mimořádná situace, lépe to vyřešit nešlo. Jasně, že od počítače se Vám to kecá, po bitvě je každý generál :-/

+3/0
3.12.2014 10:05

J24a64n 69J79e87m20e50l14k13a 1165620

To není po bitvě.. Leo to zvládlo.. A po 20 hodinách v tom vlaku byste asi mluvil jinak. Opravdu nechápu, jak tam mohli ty lidi nechat. Třeba v Ostravě mají ČD určitě několik brejlovců.  Ty v noci nejezdí. Přes den jezdí se 3-4 vagonky  - mohli je vyměnit za nějaké nějaké 810ky , 842, atd na původní trase Ostrava Frenštát a jezdit třeba celý den. I kdyby se mělo ve vlaku stát. Co Cargo, nejen čd.. Na Ostravsku mají určitě dost lokomotiv i soukromníci. Co bych bral jako argument, že neměli možná strojvedoucí (licencím nerozumím). Proč tam neposlali autobusy. O půlnoci byly již cesty u v Přerově slušně nasolené.

0/0
3.12.2014 15:22

M38i43r83o56s12l40a94v 34Z20i91k56m89u69n26d 7929213264703

Mateřské ČD aktivovaly s předstihem 10 motorových lokomotiv,tj. v průměru 2 na jedno DKV  (Brno, Česká Třebová, Olomouc, Plzeň, Praha), další z toho mála co mají, byly aktivovány během noci na úterý, vypomohlo i Cargo.

Představte si, že před několika lety došlo v dopravně "téměř dokonalém Švýcarsku" ke zkratu na VN vedení u elektrárny Amsteg, paralelní vedení bylo v plánované údržbě, následkem výpadku jednoho vedení došlo k přetížení ostatních linek VN (švýcarské železnice mají vlastní přenosovou síť 16,7 Hz), nestačila ani výpomoc ze zahraničí - Německo, Rakousko nebo veřejné přenosové sítě - v důsledku toho zaúčinkovaly ochrany přetížených přenosových sítí VN a celý systém se zhroutil ... SBB mají pouze motorové posunovací lokomotivy, které případně obsluhují neelektrifikované vlečky. Takže ve Švýcarsku, o jehož železniční dopravě můžeme jen snít,  se prostě stálo a nejezdilo několik hodin, dokud se podařilo energetické napájení obnovit ... doprava se rozjela až v ranních hodinách následujícího dne ...

+3/0
3.12.2014 13:01

J97a68n 37J43e84m80e57l11k31a 1465270

Ale od půlnoci se dalo celkem slušně jezdit autobusem. Diselové loko taky údajně neměly problém - kromě stromů. To, že tam nechali do rána cestující pendolína a do večera tento vlak mě celkem překvapilo i na měřítka ČD..

0/0
3.12.2014 15:54

J75i62ř44í 72E65r70b31e41n 1133624226447

Ono asi není moc jednoduché odtahat během krátké chvíle desítky vlaků na několika stech kilometrech tratí. Musíte vymyslet, kudy se tam ta náhradní mašina dostane a zda si bude "povídat" s vlakem sama, nebo jestli s ní musíte vyslat četu s vysílačkami a jet potom "naslepo" třicetikilometrovou rychlostí. Propojení, natlakování a odzkoušení brzdových obvodů taky zabere nějakou chvíli.

Když máte k dispozici jen deset-dvacet strojů (protože zbytek vykonává řadové výkony ve zbytku republiky, nemůžete jen tak v Jaroměři utrhnout brejlovce z rychlíku a poslat ho do Olomouce, navíc ani strojvedoucích není nazbyt), tak jste rád, že ty vlaky stihnete postupně rozstrkat do jednotlivých nádraží. On to je logistický oříšek už v Gordikonu, natož v reálném provozu...

+1/0
3.12.2014 21:32

J47a87n 63J66e74m10e62l94k97a 1335420

A personál Lea kromě úvodního lehkého zmatku, kdy nikdo nebyl schopen říct, jaký je vlastně stav a prognóza následně začali fungovat naprosto profesionálně. Bylo vidět, že velmi dobře to společně řešili a koordinovali s jejich centrálou. Vytelefonovali taxíky na Olomouc. Vyřešili  s ČD topení jedné soupravy. Následně soupravy spárovali a odtáhli nejspíš najednou atd atd. Personál řešil problémy a postup vymyšlený s centrálou klapl kupodivu bez zádrhelů. Na ČD centru na nádraží naopak panovala ze strany cestujících značně vyostřená nálada. Jejich nejspíše přetížená pražská centrála odpovídala po  5 hodinách dokola nevíme, nemáme zatím informace atd.

0/0
3.12.2014 16:21

M15a46r35t93i57n 12S98m11o19l57k17a 8439384212265

Ale pokud ta diesel lokoška táhla to Leo, jistě pár hodin, páč se jistě vlekla cca 30kou, tak mohla táhnout vlaky ČD a tudíž nechápu čemu se divíte?

0/0
6.12.2014 14:25
Foto

J13a55n 71V79a22l18a85l34í89k 6556309230816

Tak si predstavte ze ani v USA nezvladli kalamitu a tady chytrolíni zase nadávají a někteří by to dokonce i zvládli vyřešit

+4/0
3.12.2014 9:14

T10o68m51a28s 52K29o39h35o40u75t 7729381137602

Dotaz: viděl jste někdy mapu USA?

0/0
3.12.2014 15:52

P12a85v39e53l 34Š55e57d96ý 2168336272205

HHlavně si myslí, že jak to tady už někdo napsal - ČD měli požádat o pomoc armádu. NEchat lidi 17 hodin čekat to je myslím dost tvrdé. Je vidět kde jim leží cestující. Nemyslím tím že to měli zařizovat řadoví zaměstnanci drah ale "velké prachy beroucí management" v tom mohl něco konat!

+7/−3
3.12.2014 8:12

M34i28r22o44s48l36a88v 26Z10i49k16m87u90n19d 7809893714793

A armáda má nějaké lokomotivy ? Posádky v Olomouci, Přerově byly dávno zrušeny. Posádka byla snad i v nedalekých Hranicích ... A co by jako ti vojáci dělali ? Souprava topila, svítila ... Když by se na vlak připojila lokomotiva bez topného zdroje, tak by vlak sice pomalu jel, ale netopil a časem by se vybily baterie a souprava by zhasla ... takže "z bláta do louže" ...

+3/0
3.12.2014 13:07

T97o51m19a56s 82K47o59h11o95u67t 7349131627282

Co si představujete pod termínem "česká armáda"?

0/0
3.12.2014 15:54

J11i41ř93í 21E23r94b36e45n 1483864606627

Jako že by před vlak zapřáhli dva tanky a odtáhli ho s nimi do jiné stanice? ;-D

0/0
3.12.2014 21:23

R79i51c62h25a73r67d 34V35a34c74e11k 5771448732848

Ještě štěstí, že ČD mají i pár neelektrických lokomotiv. Jinak tam ti lidé umřeli hlady.

+1/0
3.12.2014 5:56

J47i40ř30í 91H96r86a87d86e59c 2244692751756

Jistě budu zkritizován, že tomu nerozumím, ale proč nepožádali armádu. Doslova pár minut od nádraží je posádka v Hranicích. Nebyl by pro ně žádný problém nechat ty lidi přespat na lehátku, dát jim jídlo apod. Já vím, že kalamitu je těžké předvídat, ale 17 hodin ve vlaku? Uprostřed civilizace a přitom bez pomoci?

+18/−1
3.12.2014 2:31

M52i62c12h31a95l 30M67i18l47l79e93r 9656772369932

CD zapomnely.

+5/−1
3.12.2014 6:07

M35i39r26o75s49l20a88v 14Z27i93k62m74u91n63d 7139103134903

Ale v okamžiku, kdy ten vlak v Drahotuších zastavil nikdo nemohl vědět, jak tam bude dlouho stát ... Drahotuše jsou bezobslužná stanice řízená dálkově z CDP Přerov ...

+1/0
3.12.2014 13:19

T58o82m70a72s 78K80o24h15o75u98t 7599361357292

No, po třeba 2 hodinách bych tušil, že tam asi zůstanou na dlouho. Jeden nikdy neví.

0/0
3.12.2014 15:55

M60a93r60t29i97n 93P36ě65n63i57č83k36a 8426546755537

Zlaté parní lokomotivy a diesely vlaky...

+4/−4
3.12.2014 0:02

J44i79ř89í 74E29r52b32e62n 1593444606437

Ano, zlaté parní lokomotivy s účinností 10 %, patnáctihodinovou přípravou před vyjetím, nulovou automatizací provozu, nulovou ekologičností, mizerným výhledem vpřed a nutností mazat mechanismy na každém větším nádraží ;-D

+1/0
3.12.2014 21:26

L89i53b90o68r 43B24e97n13á82t12s18k63ý 3912298237871

Nevím, nechápu. Jistě tam bylo i manažerské pochybení a doufám, ze se ČD poučili ?!. Ale byla to kalamita, to si musí všichni uvědomit. Mimochodem, byl jsem úplně překvapen zjizdnosti D1. Dnes rano jsem jel přednášet do Prahy a zpět a musím říci, že dálnice byla perfektní. Klobouk dolů.

+3/−1
2.12.2014 23:17

T52o48m69a39s 31N64o79v45o60t98n17y 3711976688629

Jednoznačně neschopnost ČD - ne těch konkrétních průvodčích nebo lidí "v první linii" ale systému jako celku.

Zajímavé je, že o autobusech a nesjízdných silnicích je slyšet pouze ze strany ČD...

+6/−4
2.12.2014 23:08

J43a92n 30D72a13l92i67b98a 9398773507603

V pondeli jsem jel autem v cca sedm trasu Praha - Tynec nad Sazavou a pak kolem pulnoci Tynec - Msteti (kus za Pocernicema, smer HK) a zpet, kdyz jsem zachranoval pritelkyni z uvizleho vlaku. A nechapu novaky a CD vyvolanou paniku o nesjizdnosti silnic. Mozna v horach, ale ne v Praze ci strednich cechach. Silnice byly v pohode, sipacu spousta :-)

Jasne, klouzalo to - ale kdo by cekal v prosinci neco jineho? Stacilo jet "rozumne". Byt normalni zima a ne prvni chladny den, nikdo si toho ani nevsimne (na silnicich) :-/

+5/0
3.12.2014 8:26

Z76d80e20n36e33k 18Š74i17t95i90n13a 2223358730545

Je to anomálie, je to nepříjemné a je třeba se z toho poučit.

+2/0
2.12.2014 22:56

V18l43a17d36i14m23í48r 74Š70n70e55k 9204938836481

Jen nechápu, proč teda vlaky netáhnout Dieslové lokomotivy hned, když předpověď byla i na idnesu ??? A jak to dělají v zemích jako je Rusko, nebo severské státy...??? Tam to také pořád stojí ???:-P

+3/−4
2.12.2014 22:17
Foto

I39v61a80n 13K12o63p49t72a 5827622331617

Ledovka tam také nebyva kazdy den.

+3/0
2.12.2014 22:45

M66a51r88e18k 47S39u48c59h65á32n50e46k 2461386168499

Prostě nemají k dispozici tolik dieslů.

+2/0
2.12.2014 22:52

V64l77a97s79t33i57m61i51l 41K31r70e89j67č69i33ř72í80k 7616818337803

Člověče ty jsi b.b... Nejhorší je, že i takoví mají volební právo.

+2/0
3.12.2014 11:20

J62i17ř79í 55E34r82b16e20n 1443654736577

I v Kanadě, USA, Rusku, FInsku nebo Německu mívají dopravní kalamity. Žádný systém nemá a nemůže mít 100% spolehlivost, jakkoliv si to lidé odkojení MacGyverem, Kobrou 11 a Ordinací v růžové zahradě myslí...

0/0
3.12.2014 21:35

M98a18r15t64i52n 38S18m89o47l76k26a 8679574902945

Prostě milimetrová námráza, co se běžně vytvoří obsolutně nevadí, se seškrábe, roztopí, maximálně to krapek zajiskří, ale když ti namrzne centimetr na drátu a centimetr na pantografu, pak už jsi v pr... a stojíš... A protože stojíš a ono dále sere a nic ty dráty nedře, tak se led zvětšuje a zvětšuje... A kdo tohle má čekat či předvídat? O tom, že bi stovky vlaků preventivně táhli deiseli, když jich je k dispozici desítka si možeš nechat leda zdát...

0/0
6.12.2014 14:43

L97u77d64ě84k 55F81u68x12a 9696270344977

17 hodin? Tak to už by mohlo mít vliv na demografickou křivku...........

+5/0
2.12.2014 21:15

M73a54r40t95i65n 96P41u68c61h28e18r38n32a 9727420439847

Mozna v tom studenym...

0/0
2.12.2014 22:37

F90i22l96i42p 86N18e42s78p80o27r 6757407168442

Vsude se pise o Ceskych Drahach, ale co ostatni dopravci Jancura a spol?

+3/0
2.12.2014 20:55

O46n27d39r44e45j 16F79l60i70d26r 3325430788687

Leo zrusil jeden spoj a nekolik jich melo velky zpozdeni, Regio taky zpozdeni. Ono kdyz maj 10 spoju za den, tak je mensi sance, ze nejakej uvizne, nez CD s nekolika set spoji denne.

+4/0
2.12.2014 23:52
Foto

I36v61a82n 48K34o26p78t15a 5377652851457

Co myslíte? Stoi taky když. Není volna kolej.

0/0
3.12.2014 7:12

M97a27r83t78i65n 37V54a83l70o21s92e38k 7963364147392

Řekl bych, že tahle kalamita je odplata za slavnou kampaň ČD - Auta stojí, vlaky jedou.

+19/−6
2.12.2014 19:53







Najdete na iDNES.cz