Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc se bude znovu chlubit tupolevem, muzeum získalo Havlův speciál

Před časem z Olomouce zmizel známý letoun značky Tupolev, brzy se ale bude město chlubit jiným - větším a významnějším. Půjde o speciál prvního prezidenta České republiky, který bude od příští sezony největším hitem leteckého muzea. A to doslova.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i76ř34í 55P27a96j14k 8153165270497

Letadlo, co bylo v centru u stadionu, prostě stále chybí. Cítím to jako kus vyrvaný z našich životů. U letadla začínala rande, pod letadlem v němém úžasu zíraly mé děti. Pokud by ho muzeum umístilo opět na původní místo (a třeba i s náležitým odkazem na muzeum v Neředíně), udělalo by lidem službu. Jako olomoučák jsem doteď netušil, že tu nějaké muzeum máme a za týden na to zase s klidem zapomenu.

0/0
11.12.2014 11:13

J34a22n 90L10u43k72á11š 7687523263112

Zarazi mne udavany rok vyroby 2000.

Jednak by to na letadlo byla setsakra kratka zivotnost a navic rok 2000 byl rokem, kdy je CSA uz nepouzivaly na normalni lety, tak ze by nekdo koupil pro statni letku tohle ...

0/0
11.12.2014 1:45

T86o91m85á39š 43Ž25i84t89n93ý 6901450221721

Myslím že jsme je tehdy dostali v rámci splátky ruského dluhu. Rusové se rozhodli platit v naturáliích ;-D

Jo jo, je to hodně prehistorický kus železa. Ale když byli schopní vyrábět žigulíky až do r. 2008...

0/0
11.12.2014 8:40

R64a12d77e68k 44S29v59o39b12o63d96a 5906350571567

Letadlo bylo dodáno jako část splátky ruského dluhu a létalo do roku 2008, kdy armáda koupila nové Airbusy (TU-154 nesplňovaly hlukové a emisní normy většiny evropských letišť, ani standrdy NATO a zároveň s nimi byly časté technické problémy). V roce 2008 koupila toto a jedno starší túčko (1997) společně s náhradními díly jedna společnost za 223 milionů s cílem prodat je dál na východ. Kvůli finanční krizi a výše zmíněným normám se tento další prodej nepodařil, neprodejná letadla dodnes stojí na letišti ve Kbelích a současný vlastník platí za jejich "parkovné".

0/0
11.12.2014 10:03

M89a31r87e67k 23Z69á47p90o39t41o16č19n24ý 3701148758696

Dobrá práce! Takové letadlo se neobjeví každý den a muzeum (i Olomouc) to zatraktivní.

+1/0
10.12.2014 16:43

P19e23t40r 98M52i50c38h50a61l 2140944661372

"Stočtyřiapadesátka" se mi vždycky hrozně líbila. A nic na tom nemění fakt, že jde o velmi zastaralé letadlo.

+1/−1
10.12.2014 14:59

L81a53d92i96s32l79a30v 97M31i43k33a 1951679544724

Je pravda, že éro je to na pohled hezký.....

+1/0
10.12.2014 16:03

P24e82t69r 91M50i65c91h81a16l 2270484691832

Jo, přesně o tom jsem psal. To například takový A-319 je hrozně ošklivé letadlo a naopak je kvalitativně daleko před Túčkem.

0/0
10.12.2014 16:08

L71a56d41i64s47l46a43v 83M39i92k72a 1821429454234

Ty Airbusy jsou vůbec dneska takový tlusťoši ))))

0/0
10.12.2014 18:38
Foto

P55e85t35r 37P66r67o58c21h47á13z84k30a 3642146332234

Paráda,škoda,že nebude stát opět někde ve městě.R^

+3/−1
10.12.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.