Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na trať do Koutů vyrazí po elektrifikaci za 393 milionů RegioPantery

Rok 2015 se zapíše do historie soukromé železniční trati mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou jako přelomový. Koleje, po kterých zatím mohou jezdit jen motoráky, za 393 milionů korun olemují sloupy trolejového vedení. Lidem díky tomu odpadne přestupování v Šumperku, zrychlí také cestování po trati samotné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Když už se to zadrátuje, tak nechápu proč nezadrátují přitom i pouhé 3 kilometry z Petrova do Sobotína (patrně to tam zlikvidují)! A tunel do Polska považuji za naprostou fantasmagorii, kdo zná poměry na železnici  na polské straně, ví o čem píšu. Nakonec to dopadne, že to zadrátují a dál bude jezdit motor viz jiné stávající ele. tratě, kde pod dráty jezdí výhradně motory:Jihlava-H.Cerekev-Veselí n.L., ale i M.Lázně-Cheb-Klášterec n.O. včetně Křižíkovy tratě do Bechyně..Prostě český Kocourkov. A náklady soukromníků tahají běžně pod dráty motorové mašiny.

1 0
možnosti

J48i35ř84í 89M33a40k88o80ň

24. 1. 2015 13:15

Záměr jezdit z Koutů do Zábřehu  několika vlaky za den byl již v /mém/ projektu při obnovování trati v roce 1997. Nakreslil jsem i takový grafikon a spočítal potřebu náležitostí. No, dohoda s ČD tehdy nebyla a i nyní to asi bude problém, protože zůstane otázkou  KDO povede vlaky po tratích SŽDC.Monopol zatím je  u ČD a pro popsaný záměr bude muset naše pružné MD udělat nějaký krok. Tedy pokud bude chtít.

Není pravda, že SŽDC pustí na koleje každého,kdo si zaplatí. To platí u nákladní dopravy. U osobní je to trochu jinak.

Druhou věcí je skutečnost, že zhruba v polovině délky tratě je provozována stejným dopravcem souběžná autobusová doprava a o úseku Petrov - Sobotín se uvažovalo se zrušením.

1 1
možnosti

Žádný monopol ČD není. Po trati může jezdit kdokoliv, kdo si vlak zaplatí sám, nebo koho si stát, kraj či obec objedná. Je ovšem pravda, že veřejnou správou objednávané vlaky mají přednost, ale o komerční dopravě zde namá smysl uvažovat, to se na takovém venkově prostě nevyplatí, ani kdyby to bylo v Německu.

V případě linky Zábřeh-Šumperk-Kouty se jedná o regionálni vlaky, takže s MD to nemá společného vůbec nic, ministersvo objednává vlaky dálkové. Je na kraji resp. těch obcích, zda vypíšou výběrové řízení, a kdo vyhraje, záleží na tom, jaké nabídky se sejdou.

4 1
možnosti

Kdo tohle vymyslel tak měl asi v hlavě nasr... hodně lejna přímo z Bruselu. Trať má 19 km a je na ní 13 zastávek, takže průměrná vzdálenost mezi zastávkami je 1,58 km, co tam chcete zvyšovat, vlak více stojí než jede, pak jsou limity na bezpečné brždění a rozjezdy, dále na trati je řada nechráněných přejezdů pro polní cesty, tam je také rychlostní omezení. Trať není vytížená mimo špičky kdy jedou studenti do školy a lidé do práce. Trať není součástí ČD a je problém zakoupit na ni jízdenku pokud nejedete přímo ze Šumperka, takže pokud jedete z Přerova musíte v Šumperku vystoupit a jít si koupit jízdenku do haly nebo si ji  zakoupit s příplatkem ve vlaku. Nevěřím, že ČD budou schopny se domluvit na prodeji jízdenek pro konkurenční trať. Dráty kolem celé tratí budou hyzdit okolí, přibydou náklady na údržbu trolejového vedení, atd...

Dle mého vyhozené peníze, ale co musíme ty peníze z Bruselu nějak vyčerpat!!

3 5
možnosti

Na trati budou jezdit Regiopantery Českých drah, které zde budou patrně opět zajišťovat dopravu, soukromé zůstanou pouze koleje, což není podstatné. Jedna jízdenka např. z Olomouce do Koutů tak určitě nebude problém.

0 0
možnosti

J84a90n 85V91a42l51o24u42c63h

24. 1. 2015 10:11

By mne zajímalo, kdo za ta čísla, ospravedlňující investici půjde "ke zdi" - 19km za 20 minut na trati, kde se to dá stěží zvládnout při využití max. povolených rychlostí a bez zastávek? Vždyť slibovanou cestovní rychlost nemají ani vlaky PV-OL s poloviční hustotou zastávek a příznivějšími poměry (tedy vyšší povolenou rychlostí), jen o málo rychleji jedou os vlaky PR-OL na koridoru (a s pouhými 3 mezistanicemi, ne 12 jako ve "vizi").

Dále - kdo ty vlaky naplní? Opravdu se zaplní Regiopanter (třívozový, aby kapacitně postačoval i na trati ze Zábřeha dále) tam, kde na většinu spojů stačí sólo 810 (a dvouvozový "zázrak z PARSu" tam jezdí jen proto, že sólo to neumí)? 

No jo, podojíme EU, zkusíme to vyjezdit, abychom po dvou letech zjistili, že je to silně ztrátové a v tichosti tam vrátíme krabičky... Jo, kdyby už bylo rozhodnuto o pokračování tunelem, to by byla jiná...

5 1
možnosti

Že na trati bude jezdit slušné vozidlo a navíc rychleji, může samo o sobě znamenat významný nárůst počtu cestujících, stačí se podívat, co se stalo na Libereckém kraji, na tratích kde byly nasazeny Stadlery a zkráceny jízdní doby.

Další věc je, že i z poloprázdný vlak může být levnější, než si držet další menší vozidlo s personálem a komplikovat dopravu přestupy. V MHD taky kloubový autobus jede až na konečnou na předměstí, třebaže by v koncovém úsek stačil i minibus.

4 0
možnosti

- Jestliže údajnou příčinou nevedení přímých spojů ze Zábřehu až do Koutů je "změna trakce" v Šumperku, pročpak přestaly jezdit přímé vlaky ze Zábřehu až do Koutů dávno před elektrizací trati ze Zábřehu do Šumperka? Že by za to mohly i jiné faktory než jen ty dráty?

- Těch 393 milionů naštěstí není jenom za ty nesmyslné sloupy trolejového vedení, ale i mj. za vcelku užitečnou výhybnu v Loučné nad Desnou.

- Snadnost dojíždění do škol není závislá nad tím, jestli nad kolejí visejí nebo nevisejí dráty.

- Přímé spojení s Olomoucí až ve druhém kroku? Jak to? Už dnes jezdí přímé osobní vlaky z Olomouce až do Šumperka, takže jejich pouhé prodloužení do Koutů (provedené ihned po dokončení elektrizace trati do Koutů) = "v prvním kroku provedené" přímé spojení Olomouce s Kouty! Kde se přihodil zádrhel? Tak jako tak samozřejmě platí, že to přímé spojení je vykoupeno jeho couravostí (ostatně u osobních vlaků nelze čekat nic jiného).

- Hm, ten nesmysl "35 minut cestovní doby dnes, ale 20 minut po elektrizaci" je přepsán i v tomto článku. Asi tzv. novináři přepisují pořád jednu a tu samou tiskovou zprávu, v níž toto stálo? Nápověda: v kolika mezilehlých zastávkách asi tak bude ten "dvacetiminutový" vlak zastavovat? A druhá nápověda: jakou cestovní dobu by již dnes měl eventuální vlakový spoj projíždějící většinu zastávek? Aneb srovnávejme jablka s jablky. A ne s hruškami.

- V roce 2016 ještě "smíšený" provoz s motorovými jednotkami? Ale co to? Jaktože ne elektrický provoz ihned?

- Co mají být ty "možnosti", které mají "dovolit" plně elektrický provoz od roku 2017? V článku toto není vysvětleno.

- Za co se koupí nové RegioPantery? EU-fondy se už na jejich pořízení vydojily a více jich bude těžko... Snad pořídit bez dotace? Počet vozidel bude muset být vyšší než dnes, ať už pojedou přímo do Olomouce nebo jen do Zábřehu (rozpor s tvrzením „K tomu, abychom mohli zavést přímé spoje do Olomouce, ale bude potřeba sehnat ještě další elektrická vozidla"). A pokud se neseženou, tak... (?)

5 3
možnosti

Problém není změna trakce ale ČD odmítají pustit soukromé soupravy na jejich trať

0 7
možnosti

Gratuluji... a ještě aby i ten tunel vyšel..., držím palce..., RV:-)

3 0
možnosti

J21i15ř81í 52P68r45ů52š70a

23. 1. 2015 15:46

Marně přemýšlím jak eletrifikace (elektrizace) trati zvýší traťovou rychlost. Nebude to spíš tak že dojde k rekonstrukci tratě,obnově svršku,zabezpečení přejezdů,zvýšení zabezpečení výhybek popřípadě narovnání oblouků. Čili že ony sloupy a dráty budou jen přidaná hodna.

Uznávám že elektrická jednotka bude mít vyšší dynamiku při rozjezdech a rychleji dosáhne maximální traťové rychlosti,ale to podobnou službu a podstatně levněji nabídne i moderní motorová jednotka.

6 2
možnosti

Žádná rekonstrukce tratě, obnova svršku se neplánuje. A rozhodně už není v plánu jakékoliv narovnání oblouků - není kam. Rozhodující je zmíněná dynamika při rozjezdech, protože vzhledem k tomu, kolik je na této vzdálenosti zastávek je to největší vliv.

3 0
možnosti

Trať samozřejmě není soukromá, ale vlastní ji obce.

O Základní škole zřízené obcí (většina škol v ČR) také neřeknete, že je soukromá.

5 2
možnosti

Železnici vlastní Svazek obcí údolí Desné, který je právnickou osobou. Založena byla zejména kvůli železnici, ale generuje zisk, jako běžná "firma" a rozhoduje se na klasické Valné hromadě. Každá obec ani nemá stejný počet hlasů atd. Srovnávat to ze ZŠ to nejde.

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

Strážníky zaujala řidička s bizarní SPZ. „Doklady“ měla s nekonečnou platností

18. dubna 2024  12:56

Když koncem minulého týdne projížděli městem strážníci z Prostějova, jen těžko mohli věřit svým...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policie dopadla cizince, který před Andrův stadion nastražil prasečí hlavy

13. dubna 2024  18:01,  aktualizováno  15.4 11:10

Vandala, který v sobotu 13. dubna ráno polepil Andrův stadion v Olomouci plakáty proti vedení a...

„Ten váš krokodýl je jako živý.“ Dundee se stal celebritou, krmí ho celá vesnice

15. dubna 2024  5:45

Nový seriál iDNES Můj mazel představuje netradiční chovatele a jejich miláčky v Olomouckém kraji....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Olomouci uvedli do funkce nového arcibiskupa. Obřadu přihlížely tisíce lidí

13. dubna 2024  10:11,  aktualizováno  10:54

V pořadí 15. arcibiskup olomoucký a metropolita moravský Jozef Nuzík se ujal úřadu. Na bohoslužbu v...

Ostrava napodruhé dobyla Opavu, Nymburk ovládl defenzivní partii

19. dubna 2024  20:39

Nymburští basketbalisté vyhráli ve čtvrtfinále ligového play off oba domácí zápasy a v sérii s...

Muž přinesl na policejní služebnu v Prostějově tašku plnou funkčních granátů

19. dubna 2024  15:30

Ráno policisty v prostějovské ulici Újezd pořádně vylekal senior, který na jejich služebnu přinesl...

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

Jaképak bentley, my máme novou cisternu! Hasiči ze Zábřehu videem baví internet

19. dubna 2024  10:33,  aktualizováno  11:03

Jen s jedním slovem si velitel dobrovolných hasičů a místostarosta města Zábřeh Josef Klimek...

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...