Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na trať do Koutů vyrazí po elektrifikaci za 393 milionů RegioPantery

Rok 2015 se zapíše do historie soukromé železniční trati mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou jako přelomový. Koleje, po kterých zatím mohou jezdit jen motoráky, za 393 milionů korun olemují sloupy trolejového vedení. Lidem díky tomu odpadne přestupování v Šumperku, zrychlí také cestování po trati samotné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a79r29t68i73n 85K97u15b19í77k 9107439816293

Když už se to zadrátuje, tak nechápu proč nezadrátují přitom i pouhé 3 kilometry z Petrova do Sobotína (patrně to tam zlikvidují)! A tunel do Polska považuji za naprostou fantasmagorii, kdo zná poměry na železnici  na polské straně, ví o čem píšu. Nakonec to dopadne, že to zadrátují a dál bude jezdit motor viz jiné stávající ele. tratě, kde pod dráty jezdí výhradně motory:Jihlava-H.Cerekev-Veselí n.L., ale i M.Lázně-Cheb-Klášterec n.O. včetně Křižíkovy tratě do Bechyně..Prostě český Kocourkov. A náklady soukromníků tahají běžně pod dráty motorové mašiny.

+1/0
10.2.2015 21:12

P33a82v80e19l 35B27l82a50ž62e10k 6921751776561

http://olomouc.idnes.cz/zeleznici-desna-ceka-elektrizace-za-418-milionu-fo7-/olomouc-prilohy.aspx?c=A130617_1941527_olomouc-zpravy_stk

???

Tak jak teda? :-)

+1/0
25.1.2015 19:30

J10i46ř37í 73M42a39k51o96ň 2435488334530

Záměr jezdit z Koutů do Zábřehu  několika vlaky za den byl již v /mém/ projektu při obnovování trati v roce 1997. Nakreslil jsem i takový grafikon a spočítal potřebu náležitostí. No, dohoda s ČD tehdy nebyla a i nyní to asi bude problém, protože zůstane otázkou  KDO povede vlaky po tratích SŽDC.Monopol zatím je  u ČD a pro popsaný záměr bude muset naše pružné MD udělat nějaký krok. Tedy pokud bude chtít.

Není pravda, že SŽDC pustí na koleje každého,kdo si zaplatí. To platí u nákladní dopravy. U osobní je to trochu jinak.

Druhou věcí je skutečnost, že zhruba v polovině délky tratě je provozována stejným dopravcem souběžná autobusová doprava a o úseku Petrov - Sobotín se uvažovalo se zrušením.

+1/−1
24.1.2015 13:15

R29a43d14e29k 74J29a91n38a23t21a 9805816854842

Žádný monopol ČD není. Po trati může jezdit kdokoliv, kdo si vlak zaplatí sám, nebo koho si stát, kraj či obec objedná. Je ovšem pravda, že veřejnou správou objednávané vlaky mají přednost, ale o komerční dopravě zde namá smysl uvažovat, to se na takovém venkově prostě nevyplatí, ani kdyby to bylo v Německu.

V případě linky Zábřeh-Šumperk-Kouty se jedná o regionálni vlaky, takže s MD to nemá společného vůbec nic, ministersvo objednává vlaky dálkové. Je na kraji resp. těch obcích, zda vypíšou výběrové řízení, a kdo vyhraje, záleží na tom, jaké nabídky se sejdou.

+4/−1
24.1.2015 15:29

P17e10t26r 28N74e96c17h50a15n71i49c35k10ý 7513776358480

Jen budete potřeba víc jednotek, nebo část bude obsluhovat klasika s Bdt

0/0
24.1.2015 16:07

F41r84a81n96t49i46š43e35k 73L83o48s 2430873652556

Kdo tohle vymyslel tak měl asi v hlavě nasr... hodně lejna přímo z Bruselu. Trať má 19 km a je na ní 13 zastávek, takže průměrná vzdálenost mezi zastávkami je 1,58 km, co tam chcete zvyšovat, vlak více stojí než jede, pak jsou limity na bezpečné brždění a rozjezdy, dále na trati je řada nechráněných přejezdů pro polní cesty, tam je také rychlostní omezení. Trať není vytížená mimo špičky kdy jedou studenti do školy a lidé do práce. Trať není součástí ČD a je problém zakoupit na ni jízdenku pokud nejedete přímo ze Šumperka, takže pokud jedete z Přerova musíte v Šumperku vystoupit a jít si koupit jízdenku do haly nebo si ji  zakoupit s příplatkem ve vlaku. Nevěřím, že ČD budou schopny se domluvit na prodeji jízdenek pro konkurenční trať. Dráty kolem celé tratí budou hyzdit okolí, přibydou náklady na údržbu trolejového vedení, atd...

Dle mého vyhozené peníze, ale co musíme ty peníze z Bruselu nějak vyčerpat!!

+3/−5
24.1.2015 12:43

M87a56t32ě50j 79V25o72n35d45ř77i38č41k78a 4494280498606

Na trati budou jezdit Regiopantery Českých drah, které zde budou patrně opět zajišťovat dopravu, soukromé zůstanou pouze koleje, což není podstatné. Jedna jízdenka např. z Olomouce do Koutů tak určitě nebude problém.

0/0
24.1.2015 13:05

Z86d71e48n96ě14k 87M67i63k82u91l10a 9230685176263

Být více takových tmářů, chodili bychom ještě všude pěšky. Jízdenky ve vlaku se ani nyní neposkytují s nějakým příplatkem. Elektrická verze nejvíce zrychluje provoz rozjezdem a brzděním. Zeptejte se třeba u Vás v Olomouci, jak zrychlily jízdu moderní tramvaje proti starým hrkačkám,atd.

+5/−1
24.1.2015 18:13

J16a93n 47V52a29l36o55u33c67h 6582457288200

By mne zajímalo, kdo za ta čísla, ospravedlňující investici půjde "ke zdi" - 19km za 20 minut na trati, kde se to dá stěží zvládnout při využití max. povolených rychlostí a bez zastávek? Vždyť slibovanou cestovní rychlost nemají ani vlaky PV-OL s poloviční hustotou zastávek a příznivějšími poměry (tedy vyšší povolenou rychlostí), jen o málo rychleji jedou os vlaky PR-OL na koridoru (a s pouhými 3 mezistanicemi, ne 12 jako ve "vizi").

Dále - kdo ty vlaky naplní? Opravdu se zaplní Regiopanter (třívozový, aby kapacitně postačoval i na trati ze Zábřeha dále) tam, kde na většinu spojů stačí sólo 810 (a dvouvozový "zázrak z PARSu" tam jezdí jen proto, že sólo to neumí)? 

No jo, podojíme EU, zkusíme to vyjezdit, abychom po dvou letech zjistili, že je to silně ztrátové a v tichosti tam vrátíme krabičky... Jo, kdyby už bylo rozhodnuto o pokračování tunelem, to by byla jiná...

+5/−1
24.1.2015 10:11

R14a63d85e55k 43J86a56n25a26t58a 9825686644852

Že na trati bude jezdit slušné vozidlo a navíc rychleji, může samo o sobě znamenat významný nárůst počtu cestujících, stačí se podívat, co se stalo na Libereckém kraji, na tratích kde byly nasazeny Stadlery a zkráceny jízdní doby.

Další věc je, že i z poloprázdný vlak může být levnější, než si držet další menší vozidlo s personálem a komplikovat dopravu přestupy. V MHD taky kloubový autobus jede až na konečnou na předměstí, třebaže by v koncovém úsek stačil i minibus.

+4/0
24.1.2015 15:34

H95o32n71z22a 76K70a21r34á84s11e74k 1305331412488

- Jestliže údajnou příčinou nevedení přímých spojů ze Zábřehu až do Koutů je "změna trakce" v Šumperku, pročpak přestaly jezdit přímé vlaky ze Zábřehu až do Koutů dávno před elektrizací trati ze Zábřehu do Šumperka? Že by za to mohly i jiné faktory než jen ty dráty?

- Těch 393 milionů naštěstí není jenom za ty nesmyslné sloupy trolejového vedení, ale i mj. za vcelku užitečnou výhybnu v Loučné nad Desnou.

- Snadnost dojíždění do škol není závislá nad tím, jestli nad kolejí visejí nebo nevisejí dráty.

- Přímé spojení s Olomoucí až ve druhém kroku? Jak to? Už dnes jezdí přímé osobní vlaky z Olomouce až do Šumperka, takže jejich pouhé prodloužení do Koutů (provedené ihned po dokončení elektrizace trati do Koutů) = "v prvním kroku provedené" přímé spojení Olomouce s Kouty! Kde se přihodil zádrhel? Tak jako tak samozřejmě platí, že to přímé spojení je vykoupeno jeho couravostí (ostatně u osobních vlaků nelze čekat nic jiného).

- Hm, ten nesmysl "35 minut cestovní doby dnes, ale 20 minut po elektrizaci" je přepsán i v tomto článku. Asi tzv. novináři přepisují pořád jednu a tu samou tiskovou zprávu, v níž toto stálo? Nápověda: v kolika mezilehlých zastávkách asi tak bude ten "dvacetiminutový" vlak zastavovat? A druhá nápověda: jakou cestovní dobu by již dnes měl eventuální vlakový spoj projíždějící většinu zastávek? Aneb srovnávejme jablka s jablky. A ne s hruškami.

- V roce 2016 ještě "smíšený" provoz s motorovými jednotkami? Ale co to? Jaktože ne elektrický provoz ihned?

- Co mají být ty "možnosti", které mají "dovolit" plně elektrický provoz od roku 2017? V článku toto není vysvětleno.

- Za co se koupí nové RegioPantery? EU-fondy se už na jejich pořízení vydojily a více jich bude těžko... Snad pořídit bez dotace? Počet vozidel bude muset být vyšší než dnes, ať už pojedou přímo do Olomouce nebo jen do Zábřehu (rozpor s tvrzením „K tomu, abychom mohli zavést přímé spoje do Olomouce, ale bude potřeba sehnat ještě další elektrická vozidla"). A pokud se neseženou, tak... (?)

+5/−3
24.1.2015 2:52

F79r47a67n69t56i58š29e16k 54L79o80s 2600113882456

Problém není změna trakce ale ČD odmítají pustit soukromé soupravy na jejich trať

0/−7
24.1.2015 12:44

M63a83t64ě50j 58V11o95n46d68ř56i98č79k78a 4834790238636

Nikdo nebrání Železnici Desná, aby jejich soupravy jezdily mimo "svou trať" a už vůbec ne ČD!!! České dráhy od roku 2003 železniční síť NEVLASTNÍ, tento blud o zlých ČD, které nechtějí pustit soukromé dopravce na své koleje je bohužel poměrně rozšířený, nicméně naprosto nepravdivý! Železniční síť vlastní Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Stačí zaplatit poplatek za vlakovou cestu.

+6/0
24.1.2015 12:59

R24u76d46o20l24f 98V17o36z76ň25á27k 4420948206202

Gratuluji... a ještě aby i ten tunel vyšel..., držím palce..., RV:-)

+3/0
23.1.2015 17:06

J44i48ř47í 90P65r82ů82š46a 7835102985229

Marně přemýšlím jak eletrifikace (elektrizace) trati zvýší traťovou rychlost. Nebude to spíš tak že dojde k rekonstrukci tratě,obnově svršku,zabezpečení přejezdů,zvýšení zabezpečení výhybek popřípadě narovnání oblouků. Čili že ony sloupy a dráty budou jen přidaná hodna.

Uznávám že elektrická jednotka bude mít vyšší dynamiku při rozjezdech a rychleji dosáhne maximální traťové rychlosti,ale to podobnou službu a podstatně levněji nabídne i moderní motorová jednotka.

+6/−2
23.1.2015 15:46

R57o78m49a32n 74V65í27c45e33n51e34c 2499842568232

Žádná rekonstrukce tratě, obnova svršku se neplánuje. A rozhodně už není v plánu jakékoliv narovnání oblouků - není kam. Rozhodující je zmíněná dynamika při rozjezdech, protože vzhledem k tomu, kolik je na této vzdálenosti zastávek je to největší vliv.

+3/0
23.1.2015 18:32

J46a88k44u39b 46M87o57u79č41k40a 1626198256859

Trať samozřejmě není soukromá, ale vlastní ji obce.

O Základní škole zřízené obcí (většina škol v ČR) také neřeknete, že je soukromá.

+5/−2
23.1.2015 15:33

R57o37m92a51n 75V77í73c85e91n24e96c 2159182688112

Železnici vlastní Svazek obcí údolí Desné, který je právnickou osobou. Založena byla zejména kvůli železnici, ale generuje zisk, jako běžná "firma" a rozhoduje se na klasické Valné hromadě. Každá obec ani nemá stejný počet hlasů atd. Srovnávat to ze ZŠ to nejde.

+3/−1
23.1.2015 18:43

H60o15n95z35a 74K68a43r20á84s85e18k 1465141922888

Podle stejné logiky jsou soukromé i ČD, a. s. (tržně se chovající akciovka jako každá jiná?).

+2/−1
24.1.2015 2:53

R24a33d97e96k 65J53a92n36a37t94a 9725126524252

Ta právnická osoba generuje zisk, ale jen díky tomu, že dostává příspěvek od státu na údržbu trati spolu poplatky za užití trati od dopravce (Arriva Morava), kterému ovšem za dopravu platí kraj. Takže s generováním zisku je to zhruba takové, jako u jiných podobných organizací - SŽDC, JHMD či ČD, říká to jen to, že příspěvky z veřejných rozpočtů jim pokryjí náklady plus trošku navíc.

+1/0
24.1.2015 15:39







Najdete na iDNES.cz