Diskuze

Trať odsouzená po povodních k zániku dostává troleje, cenou jsou výluky

Cestující na železniční trati Šumperk - Kouty nad Desnou čekají měsíce komplikací, kdy budou muset kvůli stavbě trolejového vedení kombinovat železnici a autobusy. Je to cena za to, že v prosinci už pojedou po plně elektrifikované trati, kde budou místo motoráků jezdit ekologické elektrické vozy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Osobně to považuji za vyhozené peníze. Jsou jiné tratě, které by potřebovaly elektrifikovat nebo napřímit. A tahle to rozhodně není.

3 2
možnosti

Z pohledu národního dopravce - Svatá pravda. Ten chtěl dráhu dávno zrušit.

0 0
možnosti

Good work. R^ Protažení ke sjezdovkám je dobrý nápad, přímé vlaky Kouty-Olomouc také (a v sezóně rzchlík Koutz-Brno). Výhledově by to ale chtělo tunel pod Červenohorským sedlem.

P.S. Doufám že ta elektrifikace "nezařízne" trať do Sobotína.

2 1
možnosti
Foto

Ani elektrifikace téhle trati moc nepomůže. Ke zkrácení jízdní doby může dojít pouze v případě že vlak nebude zastavovat na každé zastávce.Tím pádem se ale sníží obslužnost. Určitou možností záchrany je protažení trati až ke sjezdovkám. Pak možná alespoň v zimním období o sobotách a nedělích trať bude zisková. Jinak se nejspíš nic nezmění. Spočítají li se investice vložené od povodní do této trati pak autobusová doprava by tam se stejnou frekvencí ale větší rychlostí mohla jezdit zadarmo ještě dalších deset let.

4 2
možnosti

Manipulativní lež "35 vs. 20 minut cestovní doby" se opakuje. Těch 20 minut je údajem pro zrychlené (ne-li zcela bezzastávkové) vlaky, které budou znamenat o to horší obslužnost nácestných zastávek (anebo nutnost výraznějšího navýšení počtu spojů).

Hm, "ekologické" elektrické vozy. A co když namítnu, že lehký motorák (nebo dvouvozová motorová jednotka) jsou ekologičtější než těžší třívozová elektrická jednotka (kde výroba té elektřiny pro pohon také nemusí být bůhvíjak ekologická), hm?

Přímé vlaky pojedou "až do Zábřeha"? A proč ne až do Olomouce?

A proč nejezdily přímé vlaky právě až do Zábřehu až do onoho roku 2009, kdy došlo k drátizaci té trati Zábřeh - Šumperk? Tady něco nehraje.

Ale co to, najednou se píše o nutnosti dokoupit nové elektrické soupravy? Přitom pisálkové ještě nedávno psali o tom, jak se to obejde bez navýšení počtu souprav s tím, že jen odpadne dlouhý dosavadní prostoj elektrických jednotek v Šumperku...

2 0
možnosti

Když Vám ty dráty nad tratí vadí, tak na ně nekoukejte. Platíte to snad? Jestli cítíte nějakou škodu na veřejném blahu autobusové dopravy, pak mám pro Vás jednu překvapivou informaci; kam jezdí pohodlný vlak, tam vzrostou ceny nemovitostí. S nimi přicházejí další služby obyvatelstvu, další sídla firem....ale to věděli už naši předkové v 19.století páry :-)

0 0
možnosti