Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhnat kola z měst bylo bláznovství, ukazuje výstava a chce to změnit

Českem putují dvě výstavy se souhrnným názvem Města s dobrou adresou. Centrum dopravního výzkumu a Asociace cykloměst chtějí jejich prostřednictvím rozproudit debatu o veřejném prostoru přátelském k cyklistům. „Změnit lidské zvyky? To je zatraceně těžké,“ míní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S35t83a34n58i43s82l73a42v 22M96a42t17ě29j87k13a 2626712493549

Dobrý den přeji.Patřím také k cyklistům.Jezdím na kole do práce i nakoupit.Žiji na vesnici a tak nepotřebuji jet 500 metrů do sámošky autem.Nedávno v naší vesničce z peněz EU,vznikla cyklostezka.A začaly se dít podivné věci.Zjevili se tu cykisté typu Maratonec,Sprinter a Vochlasta.Vochlasta je pro mne nejzajímavější...ujede 10 kilometrů a musí si dát pivíčko.Pokud se nepletu tak jako účastník silničního provozu nesmí bumbat alkohol.Maratonec je celkem v pohodě jen projede a zmizí.Sprinter ve svém přiléhavém oblečku typu neoprén...drtí vše co mu přide do cesty.No a tak raději jezdím po silnici a tu drahou cyklostezku ignoruji.Nenechám se přece zabít že......? Sportu a cyklistům třikrát ZDAR.

+2/0
22.5.2015 19:17

M10a83r36t89i17n 66S48m78o45l72k81a 8229274532275

Cyklista jedouc tak 40km/h Vás zabije, a auto v 50ce, resp. 90ce ne... Hmm, zajímavá myšlenka ;-). BTW doporučují přečíst si silniční zákon celý, nejen tu část o alkoholu, ale i tu kde se píše: "je povinnen užít cyklostezku" ;-)

+2/0
23.5.2015 0:35

J19a79n 19K24a34d38l23e46c 7717875546269

Ale děte, zkuste větu "je povinnen užít cyklostezku" vysvětlit hovadu jedoucím 40km/h po chodníku...

0/0
23.5.2015 7:09

M88a89r19t95i15n 16S92m79o41l44k75a 8679194632475

Co sem taháte chodník (i když chtěl bych vidět toho borce na "žiletce", co poletí po chodníku co 50m s obrubníkem pro vjezd do brány či uličky 40kou :-D), výše se snad píše o cyklostezce, ne? Ale je-li stezka pro pěší i cyklisty, je to o ohleduplnosti, chodec i cyklista musí zapnout mozek, chodec by se mohl chovat jako na silnici - jít vlevo a nemože si pak stěžovat, že neviděl cyklistu... Je-li stezka dělená pruhem, by měli zažít rozum též oba a jít každý po své straně, čemuž mnohdy tak není a chodec co má mnohdy i dvojnásobný prostor na chodníku se roztahuje po celé cyklajdě, není se čemu divit, že pak cyklista jede po chodníku... Nicméně ať si kdo chce co chce říká, všu najdete vola a dokud volové budou kašlat na zákony, tak se můžete stavět na hlavu a bude v tom stejně bordel! :-(

+1/0
23.5.2015 10:07

J10a59n 98K79a88d89l19e18c 7937475476209

Víte, tím jak nám pořád silou cpete, že cyklistika je tak strašně výborná, zdravá, výhodná, moderní, nasíráte nás, co jsme k ní neutrální. Cyklisty potkávám denně a podle toho jak se chovaj, bych všechny cyklostezky zrušil. Prostě si je nezasloužíte.

+4/−6
22.5.2015 18:52

M41a62r21t48i45n 89S76m57o69l48k67a 8759294462225

Jistě bude tedy lepší když se všichni přesunou na silnice, ať mají týpci jako Vy více důvodů to na okresce ve stovce strhnout do příkopy, či stromu, že? :-P

0/0
23.5.2015 0:38

R82o43m21a98n 60P85o37l62á47č90e98k 5636179805

Až se začnou cyklisté chovat slušně, tak bych něco řešil...

+3/−4
22.5.2015 18:44

J95i70ř58í 93K73ü39h67r 2920976850906

Smiřte se s tím, že ve všech početnějších skupinách lidí se najdou lidé slušní, méněslušní a neslušní.

+9/0
22.5.2015 18:47

R61o92m98a42n 83P78o42l75á17č75e95k 5936859605

Ano, ale mezi většinou lidí je např. 5% blbů.. U cyklistů to vidím tak na 90%...

0/0
22.5.2015 21:39

P82e78t24r 30H48a81n82á95k 8611974886727

i mezi cyklisty plati Gaussova krivka. Takze neprehanejte ;-)

0/0
26.5.2015 17:21

B11a89r78b28o83r57a 30J47a66n86e93č77k68o57v32á 9564412831

Pokud budou cyklisti brát ohled na chodce, proč ne ...nicméně na cestě do práce máme cyklistický a chodecký pruh na jednom chodníku a je to na houby, cyklisti jezdí tak 40, kličkují mezi lidmi, hulákají na nás a někdy i sprostě nadávají, pokud nestihneme uhnout a také nás nenechají "přejít" do chodeckého pruhu a člověk musí čekat jak blbec, než přejede deset cyklistů, a pak mu ujede tramvaj. Chodecký pruh je tak úzký, že se dá jít jen husím pochodem za sebou v každém směru. Já osobně se domnívám, že chodník má sloužit v první řadě k chůzi.

Samozřejmě druhým extrémem jsou maminky s kočárky přes celou šířku chodníku/cyklostezky, s pobíhajícími dětmi okolo.

+1/−1
22.5.2015 18:05

P12e84t97r 20Č94e24r47m53á26k 9138935109930

To jsou blázni... Dnes je naopak problém opačný - ta podpora cyklistiky je až absurdní, děje se i ve městech které jsou svojí rozlohou pro cyklisty absolutně nevhodné, cyklopruhy se dělají na úkor všech ostatních (uberou chodník pro chodce, nebo pruh pro auto, a nebo místo za parkování), a to pro skupinu která ve většině měst nepřekročí 2-3%. ;-€

+12/−6
22.5.2015 17:50

M19a69r81t88i63n 57S32m28o75l56k28a 8729874102555

Nemyslíte, že i takové číslo stojí za to aby se ti cyklisti nemotali pod koly aut? Našel jsem na netu, že na stezce Greenwayse mezi 18.8 a 5.10, tj. za 52 dni projelo 18,7 tisíc cyklistů, tj. cca 15 cyklistů za hodinu (pokud by jezdili 24 hodin, což jistě nejezdí, takže můžeme uvažovat i o 30 za hodinu), to je už snad víc než dost dobrý důvod je odstranit ze silnice, ne?

0/0
23.5.2015 0:52

P71e26t34r 50Č22e58r23m90á61k 9168745409740

Myslím že číslo 2-3% je absolutně nedostačující k tomu aby se kvůli němu omezovalo těch 97-98% zbývajících, tedy jak řidičů, chodců, parkujících.

+4/−1
23.5.2015 0:54

M66a54r35t47i72n 77S34m94o79l93k74a 8339234172555

Omezení, že ukrojíte 50cm z 3m pruhu pro ~1,8m vozidlo je opravdu nesnesitelné :-D. Nemluvě o tom omezení, že podél cesty postavíte souběžný, metrový pruh asvaltu (či škváry) a vyženete tak kola ze silnice pryč... :-P

0/0
23.5.2015 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.