Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhnat kola z měst bylo bláznovství, ukazuje výstava a chce to změnit

Českem putují dvě výstavy se souhrnným názvem Města s dobrou adresou. Centrum dopravního výzkumu a Asociace cykloměst chtějí jejich prostřednictvím rozproudit debatu o veřejném prostoru přátelském k cyklistům. „Změnit lidské zvyky? To je zatraceně těžké,“ míní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S49t13a96n56i96s74l54a79v 53M56a74t53ě81j14k74a 2976442213229

Dobrý den přeji.Patřím také k cyklistům.Jezdím na kole do práce i nakoupit.Žiji na vesnici a tak nepotřebuji jet 500 metrů do sámošky autem.Nedávno v naší vesničce z peněz EU,vznikla cyklostezka.A začaly se dít podivné věci.Zjevili se tu cykisté typu Maratonec,Sprinter a Vochlasta.Vochlasta je pro mne nejzajímavější...ujede 10 kilometrů a musí si dát pivíčko.Pokud se nepletu tak jako účastník silničního provozu nesmí bumbat alkohol.Maratonec je celkem v pohodě jen projede a zmizí.Sprinter ve svém přiléhavém oblečku typu neoprén...drtí vše co mu přide do cesty.No a tak raději jezdím po silnici a tu drahou cyklostezku ignoruji.Nenechám se přece zabít že......? Sportu a cyklistům třikrát ZDAR.

+2/0
22.5.2015 19:17

M95a92r61t43i83n 96S12m53o77l58k52a 8539414922355

Cyklista jedouc tak 40km/h Vás zabije, a auto v 50ce, resp. 90ce ne... Hmm, zajímavá myšlenka ;-). BTW doporučují přečíst si silniční zákon celý, nejen tu část o alkoholu, ale i tu kde se píše: "je povinnen užít cyklostezku" ;-)

+2/0
23.5.2015 0:35

J68a75n 72K75a59d73l19e59c 7567945326129

Ale děte, zkuste větu "je povinnen užít cyklostezku" vysvětlit hovadu jedoucím 40km/h po chodníku...

0/0
23.5.2015 7:09

M29a73r66t24i98n 35S62m59o54l65k16a 8949134282265

Co sem taháte chodník (i když chtěl bych vidět toho borce na "žiletce", co poletí po chodníku co 50m s obrubníkem pro vjezd do brány či uličky 40kou :-D), výše se snad píše o cyklostezce, ne? Ale je-li stezka pro pěší i cyklisty, je to o ohleduplnosti, chodec i cyklista musí zapnout mozek, chodec by se mohl chovat jako na silnici - jít vlevo a nemože si pak stěžovat, že neviděl cyklistu... Je-li stezka dělená pruhem, by měli zažít rozum též oba a jít každý po své straně, čemuž mnohdy tak není a chodec co má mnohdy i dvojnásobný prostor na chodníku se roztahuje po celé cyklajdě, není se čemu divit, že pak cyklista jede po chodníku... Nicméně ať si kdo chce co chce říká, všu najdete vola a dokud volové budou kašlat na zákony, tak se můžete stavět na hlavu a bude v tom stejně bordel! :-(

+1/0
23.5.2015 10:07

J12a36n 21K63a48d84l15e40c 7977475706129

Víte, tím jak nám pořád silou cpete, že cyklistika je tak strašně výborná, zdravá, výhodná, moderní, nasíráte nás, co jsme k ní neutrální. Cyklisty potkávám denně a podle toho jak se chovaj, bych všechny cyklostezky zrušil. Prostě si je nezasloužíte.

+4/−6
22.5.2015 18:52

M61a48r96t39i40n 63S33m44o38l78k32a 8899924862365

Jistě bude tedy lepší když se všichni přesunou na silnice, ať mají týpci jako Vy více důvodů to na okresce ve stovce strhnout do příkopy, či stromu, že? :-P

0/0
23.5.2015 0:38

R29o72m72a53n 59P56o46l96á94č18e20k 5266709305

Až se začnou cyklisté chovat slušně, tak bych něco řešil...

+3/−4
22.5.2015 18:44

J35i94ř22í 46K86ü64h30r 2230116810596

Smiřte se s tím, že ve všech početnějších skupinách lidí se najdou lidé slušní, méněslušní a neslušní.

+9/0
22.5.2015 18:47

R74o49m92a22n 43P34o36l28á21č41e85k 5486909345

Ano, ale mezi většinou lidí je např. 5% blbů.. U cyklistů to vidím tak na 90%...

0/0
22.5.2015 21:39

P14e66t40r 85H22a69n42á96k 8491254416457

i mezi cyklisty plati Gaussova krivka. Takze neprehanejte ;-)

0/0
26.5.2015 17:21

B34a71r72b35o46r22a 97J14a65n44e13č71k67o88v97á 9834832811

Pokud budou cyklisti brát ohled na chodce, proč ne ...nicméně na cestě do práce máme cyklistický a chodecký pruh na jednom chodníku a je to na houby, cyklisti jezdí tak 40, kličkují mezi lidmi, hulákají na nás a někdy i sprostě nadávají, pokud nestihneme uhnout a také nás nenechají "přejít" do chodeckého pruhu a člověk musí čekat jak blbec, než přejede deset cyklistů, a pak mu ujede tramvaj. Chodecký pruh je tak úzký, že se dá jít jen husím pochodem za sebou v každém směru. Já osobně se domnívám, že chodník má sloužit v první řadě k chůzi.

Samozřejmě druhým extrémem jsou maminky s kočárky přes celou šířku chodníku/cyklostezky, s pobíhajícími dětmi okolo.

+1/−1
22.5.2015 18:05

P44e69t17r 79Č56e77r18m53á67k 9848205589170

To jsou blázni... Dnes je naopak problém opačný - ta podpora cyklistiky je až absurdní, děje se i ve městech které jsou svojí rozlohou pro cyklisty absolutně nevhodné, cyklopruhy se dělají na úkor všech ostatních (uberou chodník pro chodce, nebo pruh pro auto, a nebo místo za parkování), a to pro skupinu která ve většině měst nepřekročí 2-3%. ;-€

+12/−6
22.5.2015 17:50

M57a86r70t61i11n 81S97m43o81l81k55a 8309424972505

Nemyslíte, že i takové číslo stojí za to aby se ti cyklisti nemotali pod koly aut? Našel jsem na netu, že na stezce Greenwayse mezi 18.8 a 5.10, tj. za 52 dni projelo 18,7 tisíc cyklistů, tj. cca 15 cyklistů za hodinu (pokud by jezdili 24 hodin, což jistě nejezdí, takže můžeme uvažovat i o 30 za hodinu), to je už snad víc než dost dobrý důvod je odstranit ze silnice, ne?

0/0
23.5.2015 0:52

P87e37t84r 60Č62e78r17m61á88k 9558635289660

Myslím že číslo 2-3% je absolutně nedostačující k tomu aby se kvůli němu omezovalo těch 97-98% zbývajících, tedy jak řidičů, chodců, parkujících.

+4/−1
23.5.2015 0:54

M61a12r48t96i18n 56S42m19o66l17k10a 8509124982875

Omezení, že ukrojíte 50cm z 3m pruhu pro ~1,8m vozidlo je opravdu nesnesitelné :-D. Nemluvě o tom omezení, že podél cesty postavíte souběžný, metrový pruh asvaltu (či škváry) a vyženete tak kola ze silnice pryč... :-P

0/0
23.5.2015 10:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.