- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem zvědavý, jestli se D1 stačí dokončit alespoň na své 80.-té výročí, co se v roce 1939 začala stavět
tato stavba vytvoří obchvat Prosenic, Oseku nad Bečvou a Lýsek u Přerova, co se týče Přerova, tam doprava né o moc, ale trošku zhoustne - na předmostí, kde je to ucpané už dnes, takže se situace bohužel výrazně zhorší, jenže nelze začít stavět obchvat Přerova dříve než úsek Lipník - Přerov, jelikož chybí vykoupit pozemky, dořešit změnu územního rozhodnutí, doprojektovat PDPS RDS/AD, ZDS RDS/AD, ... zkrátka reálně se začne pracovat 2018 po střižení pásky na úseku Lipník - Přerov, což mimochodem bude pro Přerov ještě horší, jelikož během stavby budou stavební stroje a náklaďáky brázdit Přerov, takže doprava zhoustne ještě víc v centru hlavně na Kojetínské, Husově a Tovární ... hodně zdaru Přerove
To zhoustne skrz stavbu tak jako tak. O tom, že stavby se nepovede dělat zároveň, se ví už snad deset let.
Tak se poplácáme, že to máme vysoutěžené za nejnižší cenu... Já bych se plácal, až po poslední faktuře a schválně jestli ŘSD bude stejně pět i na konci a jestli cena bude reálně odpovídat...
14km? 4 roky? Skanska? Výběrové řízení nikdo nenapadl? Hlad po ubývajících státních zakázkách?
Zvláštní. Už proto, že před několika týdny jste zde psali, že státních zakázek je tolik, že o ně často stavební firmy ani neprojeví zájem a tendr se úplně ruší. A nikdo si nestěžoval? Dokud jste nepatřili tomu estébákovi, co si do vlády přitáhl ředitele Skanska, běžně jsme zde četli o poměrech v branži, kde si firmy rozdělují podobné zakázky předem, právě proto, aby měly klid a lízli si všichni "co spolu mluví".
Silniční stavby jsou poněkud specifické, potřebujete na ně jiné stroje a "jiné lidi",
Tak to mi přijde logičtější nejdřív postavit obchvat Přerova a pak pokračovat než svést auta do Přerova po dálnici
Přesně tak. To bude právě největší problém. Už teď se Přerovem nedá projet a až se sem svede doprava z dálnice, tak to bude děs. Začali jsme poněkud z jiné strany.
Hlavně to už dostavte, opravte D1 ať můžou lidi klidně jezdit a plnit pracovní úkoly bez zbytečných zdržení a komplikací.
To jo ... ... aby byla D1 ucpaná nehodou autocisterny a objízdná trasa neprůjezdná (jako je to DNES kolem Velkého Meziříčí) to je fakt STRAŠNÉ!
Ale podívejme,najednou stavíme za 192 mil/km. A před krizí jsme stavěli za 1 miliardu /km Tedy 5 krát více.. To musel být tehdy tunel..
Nechci Vám do toho nějak extra skákat, ale úsek Lipník - Přerov patří mezi nejjednodušší dálniční úseky, jaké se jen u nás dají dělat. Napojení bude už na existující dálnici z jedné strany a z druhé strany jen jedna část múk, k tomu jedna další múk a pár přeložek.
Jak to prezentuje ŘSD:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/741487DA20C39F0AC125757B00532C13/$file/d1-prerov-lipnik.pdf
Dejte to postavit raději číňanům, bude to za rok a třetinu konečné ceny.
Pockejme si 4 roky a uvidime jaka bude konecna cena...