Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc si otevírá možnost vyvlastnit pozemky pro novou tramvajovou trať

Při budování tramvajové trati na Nové Sady sází Olomouc tvrdě na jistotu. Potřebné parcely jí sice zatím stále nepatří, zastupitelé ale otevřeli cestu k tomu, že město může za rok začít sbírat nutná razítka i bez souhlasu majitelů. Ve hře navíc bude i možnost vyvlastnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a28n 59V26a71l49o72u22c26h 6462367268860

co to je "skutečně slušná cena"?  Bohužel o té má majitel většinou značně nadsazené představy. Jaká je cena protějšího domu (v přepočtu na pozemek i obytnou plochu)? Pokud nepostačí dvojnásobek, pak asi jiné cesty než vyvlastnění není (jinak je to zase špatné hospodaření s veřejnými penězi). 

Ale k začátku - ten dům měl být vykoupen dříve než byla jasná poloha trati od Velkomoravské (tramvaj rachotící pod okny - ať se staví tratě jakkoli odhlučněné, když se koupí vozy co nejlevněji, tedy s podvozky "sypající se příborník", případně se trať pravidelně nebrousí - může cenu nemovitosti snížit). Když už byla zveřejněna poloha umožňující pokračování pouze "skrz dům", je jasné, že hodnota (alespoň dle majitele) skokově vzrostla.

0/0
10.7.2015 10:39

L47a16d65i25s87l29a77v 49B18u16r67d97a 2517854958535

Mě vlastně udivuje, že ty dva domy zůstaly stát, když se při výstavbě sídliště (kvůli parkovišti a nevyužitému trávníku!) zdemolovala jinak kompletně celá zástavba podél západní strany ulice. Co začali bezohlední socialističní plánovači, se teď definitivně dokončí.

+2/0
10.7.2015 14:55
Foto

P89e87t15r 74P84r37o26c11h30á28z19k87a 3172536572754

Když to není nátlak tak co to je?Pokud by město nabídlo majitelům skutečně slušnou cenu a případně náhradní pozemek pro stavbu nového domu tak by k domluvě jistě došlo.Místo toho dělají vše pro vyvlastnění. I když je tramvajová trať smysluplná a rozumná stavba, která pomůže celému sídlišti, ale vyvlastnění by měla být až opravdu poslední možnost a to ještě jen v případě, že to blokují různí spekulanté. kteří se na tom chtějí napakovat.

0/0
10.7.2015 6:08

D26a55d10a38k 52P57e13t38r 7181690384418

Idealisto !

0/0
10.7.2015 6:21
Foto

P62e72t81r 61P67r46o41c19h20á24z65k28a 3962776172434

No jo, hledám v lidech spíše to dobré....:-)

0/0
13.7.2015 16:14

V70á12c33l62a15v 38M55y93š82k67a 9456295585726

Zase bude mit olomouc jedno prvenstvi. Nepamatuji ze by po roce 89 ministvo nebo radnice si dovolily sahnout na soukromy majetek. Pritom cely tramvajovy projekt je jedna velka hloupost. Moudri hospodari zacali v krajskych mestech pouzivat v mestske doprave elektrobusy ktere nejsou zavisle na kolejich ani trolejich.

+1/−4
9.7.2015 18:51

D22a22d55a64k 42P83e86t10r 7771910874388

Nejsou moudří.

+1/0
10.7.2015 4:09

L78a48d47i65s66l49a34v 50B32u78r24d44a 2587944368615

A kde? Já četl jen něco o zkušebním provozu, s tím že by časem možná nahradily autobusy na méně vytížených trasách.

0/0
10.7.2015 15:01

O13n93d34ř28e62j 54H81á81j41e95k 5988259558411

Tramvaj, vedená po samostatném tramvajovém pásu či dokonce na samostatném tělese má jednu obrovskou výhodu proti MHD, jedoucí v jízdních pruzích s ostatní dopravou. Hádejte jakou?

Právě předmětnou Roosseveltovou ulicí, jinak též silnicí 435, je přiváděna doprava do oblasti z R 35.

+1/0
16.7.2015 4:14

L33a83d24i49s70l15a68v 41B44u66r15d23a 2247264848935

Kdyby tramvaj vedla logicky středem ulice, a ne nesmyslně v zeleném pásu kde stojí domy a v poli, žádné jednání s majiteli (a drahé výkupy) by nebylo potřeba.

+1/−5
9.7.2015 14:03

M61a48r58t67i46n 32G20r15i96l81l 3494328

Praxe ukazuje, že vedení středem ulice zase tak moc logické není. MHD je mnohdy omezena neukázněnými řidiči, nehledě na nutnost dlouhodobé uzavírky komunikace, jež by se musela takto upravit. Vedení trati ve vlastní stopě je výhodnější i z hlediska údržby.

+7/0
9.7.2015 14:40

L19a34d26i50s35l82a17v 18B75u26r59d69a 2557884798175

Olomouc přežije i dlouhodobou uzavírku Velkomoravské, tím spíš krátkého úseku Rooseveltovy či Schweitzerovy.

0/0
10.7.2015 14:48

Z43d68e92n43e32k 72H59r76d14i50n44a 9510449913390

Ta ulice není zas tak široká, aby se tam vešla tramvaj i silnice. V případě, že by šla středem, musel by se ten barák shodit kvůli nutnému rozšíření silnice.

+7/0
9.7.2015 15:12

L45a87d27i16s61l58a96v 47B96u66r25d47a 2727674508345

No pokud se nemýlím, tramvaj může vést např. přímo v jízdním pásu, čili žádné rozšiřování, a tudíž demolice domu, by nebylo potřeba.

0/0
10.7.2015 14:40

O77n38d76ř81e33j 32H72á27j68e89k 5748169438521

Ano, vést ji tam technicky lze. Pak to ale nebude to, co se od tramvaje očekává a klidně to může být autobus, protože bude popojíždět před semaforem s ostatní dopravou.

0/0
16.7.2015 4:19

M70a29r57t20i96n 20S58m50o82l50k27a 8309304742815

A proč ta tramvaj nemůže trochu uhnout vpravo a objet to? Tam je místa habaděj :-P

0/0
11.7.2015 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.