Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc si otevírá možnost vyvlastnit pozemky pro novou tramvajovou trať

Při budování tramvajové trati na Nové Sady sází Olomouc tvrdě na jistotu. Potřebné parcely jí sice zatím stále nepatří, zastupitelé ale otevřeli cestu k tomu, že město může za rok začít sbírat nutná razítka i bez souhlasu majitelů. Ve hře navíc bude i možnost vyvlastnění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a33n 92V12a28l34o74u38c62h 6892877438910

co to je "skutečně slušná cena"?  Bohužel o té má majitel většinou značně nadsazené představy. Jaká je cena protějšího domu (v přepočtu na pozemek i obytnou plochu)? Pokud nepostačí dvojnásobek, pak asi jiné cesty než vyvlastnění není (jinak je to zase špatné hospodaření s veřejnými penězi). 

Ale k začátku - ten dům měl být vykoupen dříve než byla jasná poloha trati od Velkomoravské (tramvaj rachotící pod okny - ať se staví tratě jakkoli odhlučněné, když se koupí vozy co nejlevněji, tedy s podvozky "sypající se příborník", případně se trať pravidelně nebrousí - může cenu nemovitosti snížit). Když už byla zveřejněna poloha umožňující pokračování pouze "skrz dům", je jasné, že hodnota (alespoň dle majitele) skokově vzrostla.

0/0
10.7.2015 10:39

L33a68d17i32s54l22a86v 26B52u66r87d71a 2457874268325

Mě vlastně udivuje, že ty dva domy zůstaly stát, když se při výstavbě sídliště (kvůli parkovišti a nevyužitému trávníku!) zdemolovala jinak kompletně celá zástavba podél západní strany ulice. Co začali bezohlední socialističní plánovači, se teď definitivně dokončí.

+2/0
10.7.2015 14:55
Foto

P60e10t58r 50P36r36o59c92h86á68z95k83a 3242816322114

Když to není nátlak tak co to je?Pokud by město nabídlo majitelům skutečně slušnou cenu a případně náhradní pozemek pro stavbu nového domu tak by k domluvě jistě došlo.Místo toho dělají vše pro vyvlastnění. I když je tramvajová trať smysluplná a rozumná stavba, která pomůže celému sídlišti, ale vyvlastnění by měla být až opravdu poslední možnost a to ještě jen v případě, že to blokují různí spekulanté. kteří se na tom chtějí napakovat.

0/0
10.7.2015 6:08

D92a87d71a39k 94P11e27t65r 7311800404668

Idealisto !

0/0
10.7.2015 6:21
Foto

P15e39t81r 46P57r15o12c89h38á92z64k96a 3182236442844

No jo, hledám v lidech spíše to dobré....:-)

0/0
13.7.2015 16:14

V25á13c12l70a44v 85M78y57š25k86a 9366585815926

Zase bude mit olomouc jedno prvenstvi. Nepamatuji ze by po roce 89 ministvo nebo radnice si dovolily sahnout na soukromy majetek. Pritom cely tramvajovy projekt je jedna velka hloupost. Moudri hospodari zacali v krajskych mestech pouzivat v mestske doprave elektrobusy ktere nejsou zavisle na kolejich ani trolejich.

+1/−4
9.7.2015 18:51

D28a54d95a92k 86P56e86t59r 7361180784418

Nejsou moudří.

+1/0
10.7.2015 4:09

L71a98d32i74s31l80a65v 41B49u28r78d68a 2327284608335

A kde? Já četl jen něco o zkušebním provozu, s tím že by časem možná nahradily autobusy na méně vytížených trasách.

0/0
10.7.2015 15:01

O30n69d78ř53e17j 45H73á19j10e24k 5368879978641

Tramvaj, vedená po samostatném tramvajovém pásu či dokonce na samostatném tělese má jednu obrovskou výhodu proti MHD, jedoucí v jízdních pruzích s ostatní dopravou. Hádejte jakou?

Právě předmětnou Roosseveltovou ulicí, jinak též silnicí 435, je přiváděna doprava do oblasti z R 35.

+1/0
16.7.2015 4:14

L92a90d12i24s78l34a50v 65B55u91r49d52a 2107754368695

Kdyby tramvaj vedla logicky středem ulice, a ne nesmyslně v zeleném pásu kde stojí domy a v poli, žádné jednání s majiteli (a drahé výkupy) by nebylo potřeba.

+1/−5
9.7.2015 14:03

M68a95r62t39i65n 39G35r34i36l35l 3234738

Praxe ukazuje, že vedení středem ulice zase tak moc logické není. MHD je mnohdy omezena neukázněnými řidiči, nehledě na nutnost dlouhodobé uzavírky komunikace, jež by se musela takto upravit. Vedení trati ve vlastní stopě je výhodnější i z hlediska údržby.

+7/0
9.7.2015 14:40

L16a54d77i42s83l51a84v 76B30u14r80d97a 2787144328605

Olomouc přežije i dlouhodobou uzavírku Velkomoravské, tím spíš krátkého úseku Rooseveltovy či Schweitzerovy.

0/0
10.7.2015 14:48

Z66d92e73n43e72k 54H66r90d45i35n20a 9630659763870

Ta ulice není zas tak široká, aby se tam vešla tramvaj i silnice. V případě, že by šla středem, musel by se ten barák shodit kvůli nutnému rozšíření silnice.

+7/0
9.7.2015 15:12

L53a21d75i59s11l24a17v 67B57u89r59d49a 2637244638605

No pokud se nemýlím, tramvaj může vést např. přímo v jízdním pásu, čili žádné rozšiřování, a tudíž demolice domu, by nebylo potřeba.

0/0
10.7.2015 14:40

O61n16d74ř66e42j 61H78á10j61e86k 5868969588411

Ano, vést ji tam technicky lze. Pak to ale nebude to, co se od tramvaje očekává a klidně to může být autobus, protože bude popojíždět před semaforem s ostatní dopravou.

0/0
16.7.2015 4:19

M31a21r52t26i37n 86S12m53o31l46k59a 8349254522235

A proč ta tramvaj nemůže trochu uhnout vpravo a objet to? Tam je místa habaděj :-P

0/0
11.7.2015 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.