- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějaká firma Wikov tu u nás teraz dělá obráběcí práce a převodovky myslím.
Já nechápu to spojení - na jednu stranu je to zapomenutá automobilka, na druhou stranu má neodmyslitelné místo v automobilové historii? Necítíte v tom rozpor?
az nato ze rolls royce mnel v ty dobe asi dvojnasobni vykon i asi vsechno mnel lepsi... nechapu proc vse musi nekdo nazvat cesky .. ceske... proste to byl wikov a ne rolls royce...
Když se to tak vezme, tak na celém světě je dnes nějakých dvacet automobilek, což je tak počet značek, které u nás vyráběly auta v meziválečné době. Zdá se, že tou dobou vyrábělo auta snad každé okresní město a zrovna tak všichni experimentovali s aerodynamikou
Automobilek možná. Ale těch fabrik je mnohem víc. Třeba taková fabrika v Oxfordu pořád varábí, ikdyž auta se značkou MG už z ní nevyjíždějí. Podobně jako z fabriky ve Swindonu už také nevyjíždějí auta značky Rover, ale Honda. Důležité je, jestli fabrika funguje a má zákazníky.
A ohledně Agrozetu Prostějov: Vývoj motorů v ČR byl na tak skvělé úrovni, že do těch traktorků soudruzi montovali dovozový Brigs & Stratton. Rozprášit výrobce a vývojáře motorů, firmu Ignác Lorenz z Kroměříže, byl fakt dobrý nápad.
Otec prý v padesátých letech získal jakýsi starý vrak s téměř celodřevěnou karosérií. Z pohonného ústrojí udělal malotraktor. O mnoho let později (až když jsem se narodil a vyrostl) mi "vtloukal" do hlavy, abych si prvně zjistil, co se chystám zničit, že by za toho Wikova byly nové Mercedesy (tedy ne jen jeden). Až po rozřezání zjistil, že je o jeden z (asi) 7 kusů toho modelu. I traktůrek je někde v neznámu, to bych se s nějakým majitelem veterána spolčil.
Neví někdo, který model měl zhruba takovýto počet kusů a celodřevěnou karosérii? Prohlédl bych si ho alespoň na obrázku.
Ach jo. Při zvuku toho starého motoru...