Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modernizace Nebelovy tratě na Jesenicku skončila fiaskem. Firma nestíhá

Jediná železniční spojnice severu Olomouckého kraje s vnitrozemím má potíže. Zakázka na modernizaci trati ze Šumperka do Jeseníku totiž stojí, neboť maďarský dodavatel nestíhá termíny. Měsíce, po které se na železnici nepracuje, však budou zřejmě chybět. A mohou ohrozit i klíčovou evropskou dotaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e43t62r 96R12u70m87p61l13i84k 4989387909753

kdyby bylo železniční vojsko VU1104, tak za den 7km tratě.

0/0
21.9.2015 19:55

R25a44d42e29k 93V81o34k14á52l 1850238177264

Jesenicko nějak přitahuje tyhle podivné zakázky... viz http://olomouc.idnes.cz/evropske-dotace-chyba-sdruzeni-cestovniho-ruchu-jeseniky-pnp-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150504_2160249_olomouc-zpravy_stk

0/0
21.9.2015 13:06

H14o81n46z40a 98F69á48t83o66r 2989105844170

To vyžaduje opravdu know-how nezvládnout stavět. O to ať se s ostatními raději fakt nedělí.

0/0
21.9.2015 9:56

L35u79k26á70š 90Š54m84a48h87e27l 2237104342944

Výsledek českého šlendriánu, který v podobných věcech bohužel často panuje. Na rozdíl od dalších diskutérů si ovšem nemyslím, že za to může nějaké dotační zlo nebo dokonce Evropská unie, ale je to typicky český problém. Naopak, bez dotací by řada silnic a železničních tratí byla stále ve stavu jako před 30-70 lety, protože by nikdo neuvolnil prostředky na opravy.

+4/−1
21.9.2015 9:43

A91n65d90r75e83j 93O54l83e78k65s54a 3105681517911

Zcela přesně R^

0/−1
21.9.2015 10:29

V58l45a42s44t86i56m53i86l 80P93r68o31c77h25á64z32k40a 5730740558278

Pánové, podle našich výběrových byli najlevnější, sice s takovou stavbou nemají žádné zkušenosti - je první - výběrová komise to věděla. Kdyby vybrala ty co umí, niť by na ní nezůstala suchá. A tak je to dobře. Ne ti co umí, ale ať máme alibi a trať a lidi. No ti se mohou jí za keř vy-s-rat. Nikdo je dlouho neuvidí - trať je v .iti.RvRvRvRv

0/0
21.9.2015 12:49

B74l32a25h89o61m51í11r 59S26k90o85u42p55ý 1390815808647

A nějak se vůbec nemluví o sankcích pro dodavatelské firmy za nesplnění termínu (?!!). Že by šlo opět o špatně, pro stát, státní firmu nevýhodně napsané smlouvy, jak je v Česku zvykem? A pokud by vše muselo skončit soudní cestou, všichni víme, jak naše soudy rychle a kvalitně pracují: deset let normálka se spoustou odvolání, opakovaných znaleckých důkazů, zpochybňování všeho... Viz železniční neštěstí pádem mostní konstrukce u Studénky 8. srpna 2008 (tak smutně "slavné", že se dostalo do Wikipedie!). Ani po 7 letech soudně nedořešeno. V soudním sporu ohledně určení viníka, který trvá tolik let, ještě v roce 2015 nebyl nikdo obviněn! Subdodavatelská firma Bögl a Krýsl má od té doby na kontě ještě několik dalších stavebních havárií s mrtvými, ale pořád může vesele soutěžit ve výběrových řízeních.

"V Česku? Tam je všechno možný!"

Hlavně že politici jsou schopni "oslavovat", slavnostně uvádět do provozu i takové organizační, technologické (opakovaná výměna navlhlých voděodolných kabelů!) a finanční (obrovské předražení) fiasko, jakým je tunel Blanka. Že zatím od otevření funguje? No - ještě nepršelo...

"V Česku? Tam je všechno možný!"

+4/−1
21.9.2015 9:30

P47e47t47r 78Č19i81h25a71ř 2762678230433

Není čas. Maďaři dělají ploty...

+1/−1
21.9.2015 9:21

J23i35ř93í 94E74n82g22l26i54š 1345159525361

Sice po bitvě každý generál, ale co čekali od Hotentotů, kteří neměli jedinou zkušenost se stavbami na železnici. Je to výsledek překotného a křecovitého čerpání těch proklatých dotací z EU. Všechny firmy, které stály za řeč jsou kapacitně vyčerpány a odmítají krátkodobě investovat do drahých mechanizmů a přeplácení kvalifikovaných pracovníků. Nazávidím jesenickým horalům tuhle situaci, kdy je ničí tranzit náklaďáků vlivem uzavírky Červenohorského sedla a ještě zbytečně jezdící autobusy od náhradní dopravy místo vlaků. Úžasná koordinace činnosti jednotlivých rezortů dopravy ;-€;-€;-€

+11/−1
21.9.2015 8:45

A63n13d82r87e31j 85O82l51e74k36s36a 3175471647501

To je ale problém proklatě neschopných a prokamarádíčkovaných českých úřadů, že teď nestíhají čerpat dotace. Na každou akci se tak dlouho soustředí smečka potřebných, hledá se přijatelný způsob odlití peněz na ta správná konta, až je zkrátka za  minutu dvanáct. Unii z toho neviňte:-)

0/−1
21.9.2015 10:24

P10e27t84r 82F86i26a12l64a 9913476803563

Je to především kvůli ministrům dopravy, za kterých se nemohly stavět silnice a železnice, jak bylo potřeba.

Např. Slovák, který neuměl česky, kvalifikace - bez šajnu o dopravě, za to se svým partnerem půjčovali byt Topolánkovi.

Další ministr naprosto nelogicky zastavil silniční a železniční stavby, nyní se to dohání. Není to proto za minutu dvanáct, ale po dvanácté.

+1/−1
21.9.2015 12:27

R68a63d20e22k 42V94o51k55á78l 1410838547814

A teď si představte (nechci to přivolávat), kdyby třeba přišla nějaká ta povodeň a ta rozebrala most nějaký ten most či jen podemlela silnici kdekoliv na úseku Hanušovice-Jeseník.

0/0
21.9.2015 13:04

P40a90v48e98l 66Ř86a36p27e71k 7262376489315

Pořád říkám, že dotace jsou zlo. EURv

Všichni se najednou mohou zbláznit kvůli dotacím, jako bychom byli nějaké nesvéprávné stádo. Jako když si vodíte hladového psa na kus žvance. Strašné. Pak se není čemu divit, že při tom dotačním šílenství najednou chybí kvalifikovaní lidé a je to jeden průšvih za druhým. Má tohle smysl?

+9/−2
21.9.2015 8:32

A65n20d61r47e90j 50O50l39e23k87s64a 3245921227951

Má. Dotace jsou jediný způsob, jak náš stát donutit investovat do veřejně prosopěšných staveb.

0/0
21.9.2015 10:25
Foto

O19l70d67ř43i39c11h 55V35y63k64y34d59a53l 1389961479824

"Společnost Klement se nechce ke svým potížím příliš vyjadřovat. „Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti,“ uvedla mluvčí firmy Pavlína Moudrá."

.... Podtrhnout cenu a snažit se najít trubky, kteří to za ně udělají?:-)

+13/0
21.9.2015 8:12

L72u20k39á41š 93O40d50s42t14r52č27i13l 7830844727740

Tak doufám že za to bude pro firmu nějaký postih. Takhle to dopadá když musí vyhrát nabídka z nejnižší cenou.

Pak to dostávají firmy, které na to nemají kapacity.

No a jsem zvědavý na ro zrychlení po modernizaci. Max mezi Zábřehem a Hanušovicemi. Takže možná 10-15minut. Na zbytku trati, toho díky převýšení a zatáček se asi moc nezrychlil. Ale ty výhledy stojí zato 😉

+3/0
21.9.2015 8:11

M40i18l10o57s 92Z19a30k 6196848967825

To je tak, kdyz je rozhodujici jen a pouze nejnizsi cena...

+16/0
21.9.2015 7:49

D65a89n96i10e25l 50T80s50c82h82e63r25n40a27y 2105352589382

Ale at je nejnizzsi klidne, ale at je v podmince smlouvy jednoducha veta, " Za kazdy den z prodleni je zhotovitel povinnen uhradit  jedno procento penale z celkove smluvni ceny" A je po problemech.

+2/0
21.9.2015 7:59

P79a79v60e84l 22O30b96d88r88ž63á89l29e56k 6956574838522

V praxi to ale nefunguje. Firma nezaplatí, za rok se to možná dostane k soudu a ty se mohou táhnout roky. Stačí se podívat na Eurovii. Ve finále se firma zlikviduje a případný exekutor bude hledat nového jednatele z Ukrajiny.

A mezitím nic nestavíte, dotace propadnou a kdyby se ta firma přihlásila do jiného výběrka - musíte ji znovu vybrat.

+2/0
21.9.2015 8:10

R17o51m11a61n 12J43e89s90c75h91k69e 9408925837715

Nedivte se, když máme tisíce kvalitních právníků z Dioséka - Sládkovičova.

0/0
2.10.2015 14:54

Z80d61e26n12e15k 14B83o79h28a60c91e85k 1918627177289

Treba to tam ve smlouve maji; a co dal? Takovych smluv, event. povinnosti dle zakona, je /viz napr. H-system/. A je po problemech?

0/0
21.9.2015 9:18

P81a42v57e27l 16O36b69d77r45ž70á93l45e37k 6366584958782

Možná ještě horší je, když ve výběrové komisi lidi třeba i tuší, že to daná firma nezvládne - ale i tak jí musí kvůli ceně vybrat, protože jinak se odvolá a vyšší instance výběrko zruší.

+3/0
21.9.2015 8:03

A28n47d93r78e54j 78O47l32e70k82s11a 3195571967381

Ten, kdo výběrové řízení pořádá, by měl mít mnohem vyšší míru zodpovědnosti. Konkrétní osoby by měly v té rozhodovací pozici ručit vlastním majetkem. Pak by se dalo rozhodovat kvalifikovaně a ne pod tlakem lobbistů za soukromé zájmy.

0/0
21.9.2015 10:29

P68a72v86e96l 44O65b64d54r91ž48á65l44e20k 6486524918112

Asi si nerozumíme ... pokud budou mít lidé v komisi ještě větší odpovědnost a budou ručit svým majetkem, tak tím spíše vyberou automaticky nejnižší nabídku - kterou si před ÚOHS obhájí vždy - než jakoukoliv jinou, u které stačí narazit na úředníka, který bude mít "jiný názor".

Případně 2. varianta - že do výběrových komisí nikoho neseženete, všichni se prohlásí za podjaté.

0/0
7.10.2015 18:22

L95u17d73ě24k 22M49u36s63e19l94í45k 3526679

Hlavní tajný knowhow je obrovský tunel.

+7/−1
21.9.2015 7:39

P67e87t72r 65K76o63z48á61k 8605237627924

To je komické ... "... po modernizaci bude možno po trati jezdit až 100km/h ... "

To ano ... od Hanušovic dále. Tedy po poslední 1/3 tratě ... zbylé 2/3 vedoucí přes hory nic nezrychlí, spousta zatáček, velké převýšení. Takže v podstatě, žádné terno. 

A tím se dostáváme zpět k jádru problému ... tunel pod Sedlem. Ten snad, podle posledních projektů pokud by se budoval, by měl být silniční i železniční ( 2 průrazy ). Dává mi i trochu logiku potom zavedení elektrifikace do Koutů ( v opačném případě bych tuto modernizaci absolutně nepochopil ). Potom se můžeme bavit o tom, že se Jesenicko otevře zbytku republiky a tak přiláká investory!

+5/0
21.9.2015 7:38

D11a40n88i44e37l 83T28s90c98h23e49r32n23a55y 2335602439342

Jak nepochopil ?  Je to dobry kseft, misto aby potrestali toho, kdo mel na starosti udrzbu trate a vykaslal se na to, tak se proinvestuje ve finale miliardicka, neco malo se odkloni a vsichni (krome cestujicich) budou spokojeni

+2/0
21.9.2015 7:57

P70e29t11r 33K79o77z70á54k 8715877527494

No ano nepochopil, protože nepřemýšlím jak "vydělat", "udělat peníze", ale jak zefektivnit. A elektrifikace lokální tratě, bez valného významu, jakou trať ŠPK-Kouty bez pochyb je  ( to už ta naše ŠPK - JES je významější ) je prostě pro mě nepochopitelný čin. Pokud by se ovšem v budoucnu nepočítalo se žel. tunelem ( čemuž já osobně absolutně nevěřím ) a protažením elektrifikace do Jeseníku.

0/0
21.9.2015 8:36

J44i92ř21í 31P21r18ů47š29a 7815202265619

Elektrifikaci do Koutu si vyřvali (a zařídili) obce které tu trať vlastní. Jakým způsobem se jim povedlo získat potřebnou efektivitu je tajemstvím. Ale v zásadě je to nesmysl. Zbytek investice do té tratě (zabezpečení přejezdů) smysl dává. 

A k trati na Jeseník zkrácení jízdních dob nejvíce pomůže odstranění propadů rychlostí a kratší jízdní doby umožní sestavit  smysluplný jízdní řád.

0/0
21.9.2015 9:04

J67a54n 47S50e51d30l40á87k 9282357526424

maďarský dodavatel nestíhá protože místo kolejí kuje žiletkový dráty když jim to německo zařízlo ;-D

+2/0
21.9.2015 7:34

R91a76d59e20k 72V82o22k39á47l 1590788567214

A co je tam vlastně udělané, když dle článku se nepracuje a nic není hotové. Teď tam vlaky nejezdí a v zimě budou. Tomu nějak nerozumím... Udělalo se tam vůbec něco? Nějaké úseky budou do zimy nové?

0/0
21.9.2015 7:00

M91i44l24e22n23a 52N59o12v49a65n35s39k30a 4122507579649

Neudělalo se tam nic. Provoz na trati byl přerušen, aby se pracovat mohlo a když se za celou dobu nestalo nic, tak se provoz zase obnoví.

+1/0
21.9.2015 7:03

J31a18n 50K77a39š43p58a36r 9551983970867

nejsou tama koleje

0/0
21.9.2015 7:44

A23l18e74x90a38n59d84r 25Š74m14í82r91o 9406527214346

Koleje nejsou v úseku Bludov-Olšanské papírny. Tato výluka nemá s touto popisovanou nic společného. Jsou to dvě rozdílné zakázky.;-)

0/0
21.9.2015 16:32

M80i52c80h70a81l 82K38o69z15a42k 7614112651850

Ano něco se tam udělalo, vytrhaly se koleje.

+1/0
21.9.2015 7:45

R66a53d60e25k 35V56o59k48á90l 1510648417884

viděl jsem, že bez kolejí je úsek Bludov-Ruda, jak je to dál nevim. Proto mi nějak nejde do hlavy, jak by chtěli na úseku s vytrhanými kolejemi obnovovat na zimu provoz.

0/0
21.9.2015 13:01

Z27d35e58n47e86k 31P34e55t13r27z36d 2142395797157

Úsek Bludov-Hanušovice vyhrála jiná firma která práce stíhá, takže po dokončení prací výluka skončí.

0/0
21.9.2015 18:24

D84u95š97a83n 59R88a46j38n40i24n26e63c 4734422603391

A v čom je problém , nechápem ? 

Blanka sa otvorila asi o 4 roky neskôr a namiesto mastných penale to  pani primátorka ešte oslavuje!

+1/−1
21.9.2015 7:00

J15a50n 93B21o44h56a94t74ý 7787410398632

„Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti“. V čem spočívá to know-how, to by mě zajímalo. Vysoutěžit zakázku, na kterou nemám? To není know-how, to je diletantství. Měli by zaplatit všechny náklady, co vznikly s výlukou.

+10/0
21.9.2015 6:58

D35a34v21i94d 76P54e62c94a 1525804811986

Těžko vyčíslit např. obchodní případy které nevznikly.

+1/−1
21.9.2015 7:34

O79n95d27ř32e69j 66F59i23g52u87r31a 5639459678698

Do Jeseniku se jezdi jeste pres Krnov ne? A dal na Ostravu nebo Olmik nebo jak to tam je...

0/−2
21.9.2015 6:56

J38a10n 32B14u27g58d82o13l 7164139317850

Ano, můžeš jet Jesenik-Glucholazy (PL)-Krnov-Ostrava (Olomouc). Ale přece nepojedou třeba do Prahy přes Olomouc. Musím se dostat na železniční uzel v Zábřehu. A jet vlakem asi 70km skoro dvě hodiny je opruz. A za další 2h jsi v Praze.

+2/0
21.9.2015 7:15

J28i78ř65í 85Č34e68r93n40ý 6478383710158

Za 1. to trvá déle

za 2. to vede kus po Polském území, čili další problém.

+1/0
21.9.2015 7:16

J21a80n 26B21u46g12d56o58l 7184839337930

Dnes už to polsko není problém. To když jsem před více jak dvaceti lety jezdil na intr, tak tam stáli polští celníci se zbraní okolo krku a když někdo omylem vystoupil nebo chtěl jenom přeběhnout z vagónu do vagonu, tak nastal šrumec ;-)

0/−3
21.9.2015 7:26

L30i75b63o50r 96M91a21l29ý 6483794415436

Polsko je zásadní problém. Trať přes Polsko je v dezolátním stavu a vlaky tam jezdí téměř krokem. Poláci kasírují peníze, ale o trať se nestarají. Rv

+5/0
21.9.2015 7:49

M85a12r96t94i51n 37H32o98u38b27a 6913461419718

krome stavu trate je treba mit taky schvalene vozy pro provoz CZ a PL

+1/0
21.9.2015 7:53

O66n13d55ř71e77j 43F55i71g64u57r14a 5529439548278

Ale v clanku se pise: Trať je totiž jedinou železniční spojnicí z Jeseníku do vnitrozemí. Takze neni, pres Krnov je ta trat taky prujezdna, ikdyz je delsi...

0/0
21.9.2015 7:56

L52u65k41á48š 82O34d43s15t61r17č80i61l 7330644137820

A co ty ostatní města a obce které jsou na trati mezi Jeseníkem a Zábřehem.

Přes Krnov je to asi stejná hovadina, jako je přímý spoj Jeseník-Praha, který jede přes 7 hodin, protože jede Jeseník-Olomouc-Brno-Pardubice-Praha

+1/0
21.9.2015 8:07

P26e18t34r 35S17p72á76l12e96n87ý 3235477489898

Co k tomu říct...ani mne to nepřekvapuje. Mnohem větší rozruch by udělala zpráva, že trať se podařilo zmodernizovat včas, nepadla žádná žaloba a ušetřilo se pár milionů proti předpokládané ceně.

+14/0
21.9.2015 6:27

J97i93ř76í 81H85o60d60a96n 6574467323960

a myslíte že se takové zprávy dočkáte? ;-D

0/0
21.9.2015 7:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.