- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kdyby bylo železniční vojsko VU1104, tak za den 7km tratě.
Jesenicko nějak přitahuje tyhle podivné zakázky... viz http://olomouc.idnes.cz/evropske-dotace-chyba-sdruzeni-cestovniho-ruchu-jeseniky-pnp-/olomouc-zpravy.aspx?c=A150504_2160249_olomouc-zpravy_stk
To vyžaduje opravdu know-how nezvládnout stavět. O to ať se s ostatními raději fakt nedělí.
Výsledek českého šlendriánu, který v podobných věcech bohužel často panuje. Na rozdíl od dalších diskutérů si ovšem nemyslím, že za to může nějaké dotační zlo nebo dokonce Evropská unie, ale je to typicky český problém. Naopak, bez dotací by řada silnic a železničních tratí byla stále ve stavu jako před 30-70 lety, protože by nikdo neuvolnil prostředky na opravy.
A nějak se vůbec nemluví o sankcích pro dodavatelské firmy za nesplnění termínu (?!!). Že by šlo opět o špatně, pro stát, státní firmu nevýhodně napsané smlouvy, jak je v Česku zvykem? A pokud by vše muselo skončit soudní cestou, všichni víme, jak naše soudy rychle a kvalitně pracují: deset let normálka se spoustou odvolání, opakovaných znaleckých důkazů, zpochybňování všeho... Viz železniční neštěstí pádem mostní konstrukce u Studénky 8. srpna 2008 (tak smutně "slavné", že se dostalo do Wikipedie!). Ani po 7 letech soudně nedořešeno. V soudním sporu ohledně určení viníka, který trvá tolik let, ještě v roce 2015 nebyl nikdo obviněn! Subdodavatelská firma Bögl a Krýsl má od té doby na kontě ještě několik dalších stavebních havárií s mrtvými, ale pořád může vesele soutěžit ve výběrových řízeních.
"V Česku? Tam je všechno možný!"
Hlavně že politici jsou schopni "oslavovat", slavnostně uvádět do provozu i takové organizační, technologické (opakovaná výměna navlhlých voděodolných kabelů!) a finanční (obrovské předražení) fiasko, jakým je tunel Blanka. Že zatím od otevření funguje? No - ještě nepršelo...
"V Česku? Tam je všechno možný!"
Sice po bitvě každý generál, ale co čekali od Hotentotů, kteří neměli jedinou zkušenost se stavbami na železnici. Je to výsledek překotného a křecovitého čerpání těch proklatých dotací z EU. Všechny firmy, které stály za řeč jsou kapacitně vyčerpány a odmítají krátkodobě investovat do drahých mechanizmů a přeplácení kvalifikovaných pracovníků. Nazávidím jesenickým horalům tuhle situaci, kdy je ničí tranzit náklaďáků vlivem uzavírky Červenohorského sedla a ještě zbytečně jezdící autobusy od náhradní dopravy místo vlaků. Úžasná koordinace činnosti jednotlivých rezortů dopravy
To je ale problém proklatě neschopných a prokamarádíčkovaných českých úřadů, že teď nestíhají čerpat dotace. Na každou akci se tak dlouho soustředí smečka potřebných, hledá se přijatelný způsob odlití peněz na ta správná konta, až je zkrátka za minutu dvanáct. Unii z toho neviňte
Pořád říkám, že dotace jsou zlo.
Všichni se najednou mohou zbláznit kvůli dotacím, jako bychom byli nějaké nesvéprávné stádo. Jako když si vodíte hladového psa na kus žvance. Strašné. Pak se není čemu divit, že při tom dotačním šílenství najednou chybí kvalifikovaní lidé a je to jeden průšvih za druhým. Má tohle smysl?
Má. Dotace jsou jediný způsob, jak náš stát donutit investovat do veřejně prosopěšných staveb.
"Společnost Klement se nechce ke svým potížím příliš vyjadřovat. „Obchodní případy společnosti Klement a. s. nekomentujeme, protože vše podléhá know-how a obchodnímu tajemství společnosti,“ uvedla mluvčí firmy Pavlína Moudrá."
.... Podtrhnout cenu a snažit se najít trubky, kteří to za ně udělají?
Tak doufám že za to bude pro firmu nějaký postih. Takhle to dopadá když musí vyhrát nabídka z nejnižší cenou.
Pak to dostávají firmy, které na to nemají kapacity.
No a jsem zvědavý na ro zrychlení po modernizaci. Max mezi Zábřehem a Hanušovicemi. Takže možná 10-15minut. Na zbytku trati, toho díky převýšení a zatáček se asi moc nezrychlil. Ale ty výhledy stojí zato 😉