Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kruhová křižovatka u školy nemá přechody, podle policie je to bezpečnější

Žádné přechody pro chodce. Tak vypadá nedávno otevřená frekventovaná kruhová křižovatka v centru Prostějova. V blízkosti je přitom základní škola, kterou navštěvují dvě stovky dětí. Přechody však podle policie chybí právě kvůli bezpečnosti chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M43a70r18e66k 62Š20i68m28o28n 2944317128548

Je to naprosto absurdní. Nejprve byla zavedena přednost na přechodech. Populistické opatření, které mělo zvýšit bezpočnost chodců. Ale ukázalo se, že pro chodce je bezpečnější, když tu přednost nemají (kupodivu), tak přechody pro jistotu přestaneme kreslit vůbec. Co je rovnou vymazat i ze zákona?

0/0
11.10.2015 21:58

J20a17n 14S66o78u67k44u96p 1284394986235

Zábavná diskuze. Jinak, je to samozřejmě správně, chodcům se vezme namalovaný pocit jistoty a budou aspoň elementárně přemýšlet u přecházení. Druhá věc je snad jen to nekonečné cpaní přechodů hned do exitů kruhových křižovatek, což je u nás naprosto zavedený zlozvyk.

+3/−1
9.10.2015 12:54

J59i95ř34í 65K70o14c38u76r18e92k 6925484205608

Když byla zavedena přednost chodců na přechodu, vzrostl počet zraněných a usmrcenýh zhruba trojnásobně. Tohle je fix. Když na přechodu přesdnost nebyla, bylo méně zraněných. Tak přechody přestaneme dělat s vidinou toho, že se situace vrátí do stavu před zavedením přednosti.

+1/0
8.10.2015 20:18
Foto

P33a65v43e97l 38S23t35r29a41k60o69š 6497531500445

V Prostějově moc lidí nezná pravidla silničního provozu, bohužel i cyklisté a řidiči. Vždy když tudy jedu, zažiju nějakou perličku :)

+1/0
8.10.2015 17:10

L29e20n22a 42P96á48t64k88o50v85á 8371183164989

Že je nenamalovali na kruháči U Rodenů do chápu, ale tady se mi to zdá nebezpečné že přechod chybí

0/0
8.10.2015 12:57

L55u79k10á45š 68V16a83ň92u20r66a 1625884563793

Nejvetsi blbost je prechod hned na kraji kruhoveho objezdu. Ale 10 metru od kruhoveho objezdu je uz v poradku. Ale nedelat prechod vubec, to je nesmysl a policie si tim jen usnadnila praci. Za to by meli nekoho zavrit. Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost.

+1/−6
8.10.2015 7:44

L24u35k41á18š 66V95a60ň94u98r55a 1715814793153

Absolutni přednost ma na prechodu treba chodec v USA.

0/−3
8.10.2015 7:46

M89i31r23o78s48l41a24v 11B42u68d57a 9342152667302

" Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost."

Tak to ani náhodou, to by to vypadalo! A proč by jí měl vlastně mít? Podle stejného klíče bych požadoval absolutní přednost aut před vlakem! Blbost, že?

+2/−2
8.10.2015 8:15
Foto

M65a61r82t23i33n 79R83o88t76t23e17r 2535832979297

A proč by ji mít neměl? Vypadalo by to prostě tak, že by každý řidič před přechodem dával opravdu pozor, zda u přechodu není někdo, kdo chce přejít a poctivě by přednost dával. (jsem řidič i chodec) Často se v Olomouci stává, že stejně prostě do přechodu musíte stoupnout, jinak auto nezastaví.

+1/−1
8.10.2015 8:43

M39i78r83o70s23l71a35v 47B87u23d20a 9652112367512

Já se ptal první. Dávám pozor, ale rozhodně nezastavuji před každým přechodem kde někdo stojí! To, jestli chodec hodlá nebo nehodlá přecházet vyhodnotím pouze já jako řidič. Téměř vždy se u přechodu někdo pohybuje nebo u něj někdo stojí. To bych musel zastavovat pořád a nikam bych nedojel. Úplně "miluji" situace, kdy vidím na velkou vzdálenost stát chodce u přechodu. Je jisté, že by stihl přejít tam i zpět s velkou rezervou ale on tam stojí, čeká až k přechodu dojede auto, mnohdy jediné v dohledu a začne se hrnout na přechod! Tak takhle tedy ne!

+4/−2
8.10.2015 8:57

M45i40r97o22s85l31a90v 97B90u38d75a 9242682937502

...a víte jak to dělám já jako chodec? Pokud vidím, že se k přechodu blíží auto, tak udělám krok zpět a otočím hlavu na druhou stranu. Jasně tedy nehodlám přecházet a pouštím auto. Cítil bych se trapně, kdyby kvůli mě musel zastavovat, klidně ty dvě vteřiny počkám a je to rychlejší pro nás oba.

+2/−2
8.10.2015 9:04

M21i84r31o57s97l44a61v 78B28u42d51a 9502262217962

...přecházím pak až tehdy, když vidím, že řidič blížícího se auta nebude muset před přechodem zastavit nebo bude muset jen mírně zpomalit. Tomu se říká ohleduplnost, víte! Chodci většinou po ohleduplnosti volají, ale sami jsou velice neohleduplní!

+3/−2
8.10.2015 9:09

M37i48r58o77s10l31a32v 91B98u38d10a 9122692117282

Za co mínus pane Strouhale?

0/0
8.10.2015 9:35

P31a23v61e66l 64N22e31v48e56č33e13ř87a56l 6942736344630

Máte plnou pravdu. Svatá slova. Kdyby tak přemýšleli všichni, bylo by méně (nebo žádní) sražených.

+1/0
8.10.2015 19:29
Foto

M58a42r60t74i92n 46R12o50t82t84e29r 2875952259407

No, jenže chodci se často špatně vyhodnocuje rychlost auta, tak to prostě je. Taky se mi to občas stane, dojdu k přechodu, vidím auto. Párkrát se rozmyslím (pár vteřin pryč), rozhodnu se přejit (mezitím je auto o dost blíž), nakonec radši počkám, na oční kontakt s řidičem/zpomalení auta, následně přejdu. Nikde není žádný problém.

0/0
8.10.2015 9:17

M65i65r74o86s38l93a72v 50B14u45d69a 9302142567962

Právě jste ten problém popsal, ne že žádný není. Buď chce přecházet nebo ne. Nebudu čekat na to, až se milostivě rozhodne. Při dávání přednosti auto - auto je to podobné a těm, co se chovají podle vašeho popisu se říká zmatkaři!

0/−2
8.10.2015 9:28

M38i49r95o49s36l75a64v 26B79u40d76a 9472752267162

...jen bych rád podotkl, že pokud vidím u přechodu děti nebo vyloženě staré lidi, zastavuji vždy!

0/−1
8.10.2015 9:30

D17r90a66h37o11m28í10r 11S83t58r23o71u39h69a46l 4485728102854

Plácáte bludy. Řidičák dostane dnes každý pitomec a nedozrálý floutek. Normálnímu řidiči přechod pro chodce a opatrný chodec NEVADÍ, protože ví, že chodec je u přechodu, kde prostě zvýší pozornost a ne někde uprostřed silnice bez značení.

Řidič má být především trpělivý a ohleduplný, protože právě on v rukou třímá nástroj smrti. Ne každý chodec je způsobilý řádně vyhodnotit bezpečnost provozu. Například malé děti. To, že dítě vběhne pod auto, je sice vina rodičů, ale to, že řidič někoho zabil, už nikdo zpět nevezme.

Osobně si myslím, že vydávání řidičských průkazů by mělo probíhat za podmínek stejných jako vydávání průkazů zbrojních - tedy včetně psychotestů a pouze lidem bez kriminální minulosti.

Mám vážnou obavu, že Vy, pane Rottere, byste řidičák nedostal.

+2/−3
8.10.2015 9:40

M44i91r21o41s97l60a34v 87B37u20d21a 9872642597462

Tak teď nevím, kdo tady plácá bludy;-D

+1/0
8.10.2015 9:43

M17i68r11o14s54l23a78v 36B34u20d65a 9392252537782

...a pokud to byla narážka na mne, tak já psychotesty mám, výše jsem psal, že pokud vidím děti tak zastavuji, nikde jsem nenapsal, že mi chodci vadí, jezdím třicet let denně bez nehody (i nezaviněné) a nemám žádný trestný bod!

Pouze upozorňuji na to, co denně vidím na silnicích - přechodech.

0/0
8.10.2015 9:48

D53r42a54h64o84m17í56r 65S78t98r89o16u22h46a34l 4225158122374

Tak proč nechcete na přechodech absolutní přednost pro chodce?

0/0
8.10.2015 9:52

M65i90r35o92s73l61a34v 35B80u25d54a 9802792557822

Protože je to blbost která stála spoustu životů už když byla jen imaginární v myslích chodců! Nemůžete přeci zaručit, že auto zastaví vždy a za všech okolností včas a jak jste podotkl, ne každý chodec dokáže vyhodnotit situaci!

Chodec naproti tomu může zastavit okamžitě!

Dáte jim absolutní přednost a oni se budou vrhat metr před auto!

0/0
8.10.2015 9:57

D55r36a79h17o92m67í18r 77S93t90r18o88u66h30a31l 4815988482884

Ale právě řidič by situaci vyhodnotit měl! Proto může řídit auto. A to s tím okamžitým zastavením se dá vyřešit jednoduše. Před přechodem se zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu a auto už prakticky okamžitě zastaví...

0/0
8.10.2015 10:13

M59i15r91o18s28l82a68v 62B75u84d33a 9252442787412

Ani ze třicítky nezastaví na metru! Chodec zastaví na pár centimetrech!

Víte o tom, že přechody jsou mnohdy pouhých pár desítek metrů od sebe?  To by doprava zkolabovala!

Ale stále jste neodpověděl na to, proč tu přednost pro chodce vlastně chcete! Vždyť to jsou oni kteří kříží cestu autům, vstupují do jejich jízdní dráhy tak hlavně oni si musejí dávat pozor!

Nabízí se přirovnání s vlakem když jste to nastínil. Proč nemají přednost auta před vlakem?:-)

+1/−1
8.10.2015 10:21

D38r40a53h96o34m42í74r 81S46t36r53o40u51h35a42l 4365948742874

Já jsem podobnost s vlakem nenastiňoval. Ale pokud to chcete vědět, tak ten zásadní rozdíl je v tom, že železnice není univerzálně společnou dopravní cestou pro automobily a vlaky a automobily a vlaky se běžně nesetkávají v takové frekvenci.

Naproti tomu auta a chodci zvláště ve městech sdílejí společný habitat a když pomineme výjimky, jako jsou silnice pro motorová vozidla a dálnice, je chodec běžnou součástí automobilového provozu a to i v případě, kdy je nezpůsobilý se v něm vyskytovat.

Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti.

0/0
8.10.2015 10:38

M46i63r71o67s27l41a17v 44B91u43d24a 9592792577222

"zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu"

Ale ano.

"Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti."

Jistě, ale to neznamená, že mají dostat absolutní přednost! Stačí neohrozit je.

+1/0
8.10.2015 10:52

D33r95a48h34o66m52í32r 61S60t65r91o50u41h66a10l 4965858612714

Jak ale chcete zajistit "neohrozit je"? Technicky vzato v okamžiku, kdy chodec nakročí do vozovky a auto nezačne zastavovat, dochází k ohrožení.

0/0
8.10.2015 12:19

V21í23t 95B32r19z14o90b27o24h12a87t23ý 7290432123111

Silnice rozhodně není univerzální společnou cestou pro chodce a automobily, zejména ve městech, která zmiňujete jsou chodníky, které jsou ze zákona chodci užít. Přechod přes silnici může být pouze mezi dvěma chodníky, tudíž se křižuje trasa chodců s trasou aut a srovnání s železnicí je proto namístě.

Chodec naproti automobilu je schopen daleko kratší reakční doby, ať už kvůli prodlevě kdy pokyn autu dává řidič a auto až na základě reakce řidiče reaguje a dále také podle daleko nižší rychlosti, kterou chodec vyvine. Tudíž právě naopak musí chodec i v rámci sebezáchovy, kdy mu nebude nic platné, když bude v právu ale mrtev, dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti v provozu.

A poslední věc - nikdo, znovu píšu NIKDO není neomylný, chyby dělají chodci, řidiči, dokonce i stroje mohou mít závadu, z tohoto důvodu je absolutně největší hloupost stavět absolutní přednost jedné skupiny účastníků dopravdy nad druhou, protože defakto pak jedna skupina nemá šanci na ovlivnění chyb druhou skupinou. Současný systém dokáže v případě křížení chodců s automobily za předpokladu, že chodci mají přednost nejvíce eliminovat chyby obou skupin. Vámi navrhovaný systém je z toho důvodu krajně nebezpečný.

+2/0
8.10.2015 13:23

D74r83a71h23o36m80í70r 31S36t59r41o20u57h40a70l 4135458822344

Přehlédnul jsem se. Myslím samozřejmě pana Budu, že by řidičák neměl dostat. To je to zanořování no... :(

0/0
8.10.2015 9:44

M13i28r15o31s19l64a63v 18B41u26d63a 9902742577932

A pročpak, co?

0/0
8.10.2015 9:49

M86i69r15o90s50l84a63v 64B22u60d73a 9292232787282

To není přehlédnutí, to je totální nepozornost. A vy tady chcete někoho školit?8-o

0/0
8.10.2015 9:50

D63r20a10h38o80m90í20r 29S62t80r19o27u78h56a77l 4645548492524

Samozřejmě že chci, protože naše silnice školení řidičů potřebují jako sůl. Já před svým prahem zametám dnes a denně. Ale když mě na dálnici předjíždí autobus plný lidí z prava jenom proto, že si udržuju odstup od vozidla před sebou a čekám, abych mohl předjet kamion, tak mě to docela vytáčí... O kličkování některých bláznů nemluvě.

Bohužel si spousta dnešních řidičů myslí, že auto je stihačka a slouží k ušetření času, což je totální kravina.

0/0
8.10.2015 9:57

M48i30r28o81s28l22a51v 54B84u17d40a 9452102977412

Pokud je v pravém pruhu dost místa pro autobus, máte jet v pravém pruhu i vy.

0/0
8.10.2015 10:01

D87r81a10h64o38m41í15r 59S87t21r93o16u97h19a72l 4175348982944

To není pravda... V okamžiku, kdy chci předjíždět a je v levém pruhu prostor, tak tam mohu vjet, umožním předemnou jedoucímu vozidlu dokončit předjížděcí manévr a potom jej dokončím i já.

0/0
8.10.2015 10:07

M96i98r50o68s55l52a72v 60B73u28d64a 9492312447782

To není pravda, levý pruh slouží pouze k předjíždění, ne na čekání před začátkem předjíždění. Takže jste tzv. okupant levého pruhu pokud tomu dobře rozumím.

0/0
8.10.2015 10:16

D90r48a33h48o88m64í37r 35S21t83r18o48u43h29a85l 4225438452584

Ale já ho používám k předjíždění, protože toto je součástí předjížděcího manévru a dokončuji předjížděcí manévr tak rychle, jak to situace dovoluje. Takže pravdu mám já a ne Vy. Možná by Vám stálo za to přečíst si dopravní zákon.

0/0
8.10.2015 10:23

M39i84r45o18s48l89a19v 75B65u38d52a 9422122667732

Já znám zákon o PNPK téměř dokonale...musím ho znát.

0/0
8.10.2015 10:27

M70i82r51o96s73l82a22v 90B12u34d35a 9662602277372

...jen vy si ho interpretujete podle sebe. Pokud nemůžete předjížděcí manévr bezprostředně dokončit, nemáte ho ani začínat!

0/0
8.10.2015 10:29

D69r35a63h84o35m39í11r 39S57t81r59o22u94h33a53l 4205468652904

Tak prosím - vyjádřete se o tom, jak se předjíždí na dálnici.

0/0
8.10.2015 10:32

M32i22r38o30s54l56a14v 59B78u57d31a 9622482507122

Už jsem se vyjádřil o příspěvek výše. Čemu konkrétně nerozumíte?

0/0
8.10.2015 10:54

D53r26a12h10o37m25í87r 33S39t12r49o38u12h53a46l 4425138542314

Nevyjádřil jste nic. Pokud dojde k tomu, že během předjížděcího manévru dojde k narušení jeho řádného průběhu, například tím, že vozidlo na dálnici zpomalí a přestane předjíždět, mám se skutečně vrátit zpět do levého pruhu. Jenomže on tam je ten autobus, víme...

Navíc jste nepopsal, jak se předjíždí na dálnici dostatečně podrobně. Zkuste to krok po kroku. Já budu tak hodný, že Vám k tomu dodám konstruktivní kritiku.

0/0
8.10.2015 12:25

V95í82t 22B30r14z16o77b18o48h89a17t79ý 7160942913321

Na dálnici máte jezdit v pravém jízdním pruhu, levý je určen pouze k předjíždění, takže pokud jel vedle vás autobus v levém pruhu, jak popisujete, tak předjížděl on Vás naprosto korektně, pokud si pletete pravou s levou tak byste sám potřeboval proškolit a držet se daleko od volantu. To že děláte chyby jste zde předvedl několikrát, tak nechtějte závadět řešení, které přináší větší chybovost a s tím spojené škody na majetku a zdraví.

0/0
8.10.2015 13:34

M26i93r58o41s61l29a71v 10B27u10d20a 9712562347352

A školíte i jiné řidiče na silnici? Pokud ano, jste to nejhorší co lze na silnicích potkat!

0/0
8.10.2015 10:02

D34r78a35h29o97m46í48r 93S61t46r18o18u26h44a19l 4275218182944

Na silnici ostatní řidiče neškolím, protože tam se to nemá dělat. Ale na fóru v diskuzích je to dobrý začátek.

0/0
8.10.2015 10:08

M14a80r82e81k 31Š77i81m12o57n 2564817528828

Pokud má mít přechodec absolutní přednost, tak přechodů musí být tak 1% proti současnému stavu. Jinak to nebudou vozovky, ale stojovky.

+1/0
11.10.2015 22:00

S68t63a86n81i69s56l97a69v 79H84o49r25á26č20e54k 5871198155164

Samozřejmě je to nesmysl, pokud bude mít chodec absolutní přednost, tak v případě že přechod bude těsně před nebo za kruháčem, bude doprava stát, kruháč zasekaný vozidly...a to že se přechody malují těsně před nebo za je zcela běžné..

+1/0
11.10.2015 10:15

J90i72ř51í 14K55o96c33u71r50e64k 6955204925818

Ridič dává přednost chodcům, kteří přecházejí ulici, na kterou odbočuje. Platí to nejen u světelné křižovatky. Platí to vždy, i při výjezdu z kruháče. Blbé je, že přitom ten kruháč na chvíli zablokuje.

0/0
8.10.2015 20:19

M31i35c56h87a20l 56V41e32s54e87l63ý 1723379

I deset metrů je pořád málo.

0/0
9.10.2015 9:40

M42a68r76t95i66n 82S39l48i36v70k40a 1246419146596

Zrušit veškeré přechody na všech komunikacích. Ať si každý přechází kde chce, ale jen na vlastní nebezpečí.

0/−1
7.10.2015 22:09

F86r76a96n63t24i67š38e98k 96N56o86v59á27k 6361105246701

Výborně. Takže prostě neuděláme jediný přechod. Opravdu řešení z dílny "rozumného" člověka.

+3/−1
7.10.2015 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.