Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kruhová křižovatka u školy nemá přechody, podle policie je to bezpečnější

Žádné přechody pro chodce. Tak vypadá nedávno otevřená frekventovaná kruhová křižovatka v centru Prostějova. V blízkosti je přitom základní škola, kterou navštěvují dvě stovky dětí. Přechody však podle policie chybí právě kvůli bezpečnosti chodců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a33r33e45k 12Š73i77m32o46n 2604777828478

Je to naprosto absurdní. Nejprve byla zavedena přednost na přechodech. Populistické opatření, které mělo zvýšit bezpočnost chodců. Ale ukázalo se, že pro chodce je bezpečnější, když tu přednost nemají (kupodivu), tak přechody pro jistotu přestaneme kreslit vůbec. Co je rovnou vymazat i ze zákona?

0/0
11.10.2015 21:58

J55a75n 45S30o75u21k90u19p 1174374866735

Zábavná diskuze. Jinak, je to samozřejmě správně, chodcům se vezme namalovaný pocit jistoty a budou aspoň elementárně přemýšlet u přecházení. Druhá věc je snad jen to nekonečné cpaní přechodů hned do exitů kruhových křižovatek, což je u nás naprosto zavedený zlozvyk.

+3/−1
9.10.2015 12:54

J43i76ř45í 81K59o11c11u34r44e58k 6575874325978

Když byla zavedena přednost chodců na přechodu, vzrostl počet zraněných a usmrcenýh zhruba trojnásobně. Tohle je fix. Když na přechodu přesdnost nebyla, bylo méně zraněných. Tak přechody přestaneme dělat s vidinou toho, že se situace vrátí do stavu před zavedením přednosti.

+1/0
8.10.2015 20:18
Foto

P85a91v77e57l 89S35t10r95a60k43o69š 6807231320935

V Prostějově moc lidí nezná pravidla silničního provozu, bohužel i cyklisté a řidiči. Vždy když tudy jedu, zažiju nějakou perličku :)

+1/0
8.10.2015 17:10

L67e87n51a 85P10á72t53k86o86v12á 8881593484919

Že je nenamalovali na kruháči U Rodenů do chápu, ale tady se mi to zdá nebezpečné že přechod chybí

0/0
8.10.2015 12:57

L88u53k51á28š 30V64a18ň21u75r53a 1135624623223

Nejvetsi blbost je prechod hned na kraji kruhoveho objezdu. Ale 10 metru od kruhoveho objezdu je uz v poradku. Ale nedelat prechod vubec, to je nesmysl a policie si tim jen usnadnila praci. Za to by meli nekoho zavrit. Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost.

+1/−6
8.10.2015 7:44

L86u90k22á58š 48V43a85ň14u10r45a 1955734363523

Absolutni přednost ma na prechodu treba chodec v USA.

0/−3
8.10.2015 7:46

M85i67r46o83s80l74a95v 34B57u14d69a 9282412147742

" Chodec by opravdu mel na prechodu absolutni prednost."

Tak to ani náhodou, to by to vypadalo! A proč by jí měl vlastně mít? Podle stejného klíče bych požadoval absolutní přednost aut před vlakem! Blbost, že?

+2/−2
8.10.2015 8:15
Foto

M64a93r87t23i14n 53R11o96t87t24e52r 2275612109657

A proč by ji mít neměl? Vypadalo by to prostě tak, že by každý řidič před přechodem dával opravdu pozor, zda u přechodu není někdo, kdo chce přejít a poctivě by přednost dával. (jsem řidič i chodec) Často se v Olomouci stává, že stejně prostě do přechodu musíte stoupnout, jinak auto nezastaví.

+1/−1
8.10.2015 8:43

M59i83r79o37s46l79a28v 55B58u91d92a 9552862467932

Já se ptal první. Dávám pozor, ale rozhodně nezastavuji před každým přechodem kde někdo stojí! To, jestli chodec hodlá nebo nehodlá přecházet vyhodnotím pouze já jako řidič. Téměř vždy se u přechodu někdo pohybuje nebo u něj někdo stojí. To bych musel zastavovat pořád a nikam bych nedojel. Úplně "miluji" situace, kdy vidím na velkou vzdálenost stát chodce u přechodu. Je jisté, že by stihl přejít tam i zpět s velkou rezervou ale on tam stojí, čeká až k přechodu dojede auto, mnohdy jediné v dohledu a začne se hrnout na přechod! Tak takhle tedy ne!

+4/−2
8.10.2015 8:57

M53i55r71o10s56l43a97v 85B22u10d68a 9162462287312

...a víte jak to dělám já jako chodec? Pokud vidím, že se k přechodu blíží auto, tak udělám krok zpět a otočím hlavu na druhou stranu. Jasně tedy nehodlám přecházet a pouštím auto. Cítil bych se trapně, kdyby kvůli mě musel zastavovat, klidně ty dvě vteřiny počkám a je to rychlejší pro nás oba.

+2/−2
8.10.2015 9:04

M89i25r96o21s33l51a72v 81B22u81d18a 9172502297602

...přecházím pak až tehdy, když vidím, že řidič blížícího se auta nebude muset před přechodem zastavit nebo bude muset jen mírně zpomalit. Tomu se říká ohleduplnost, víte! Chodci většinou po ohleduplnosti volají, ale sami jsou velice neohleduplní!

+3/−2
8.10.2015 9:09

M97i39r96o41s79l53a40v 48B98u95d53a 9472612157552

Za co mínus pane Strouhale?

0/0
8.10.2015 9:35

P63a31v44e34l 50N29e72v73e64č85e46ř15a52l 6492576144100

Máte plnou pravdu. Svatá slova. Kdyby tak přemýšleli všichni, bylo by méně (nebo žádní) sražených.

+1/0
8.10.2015 19:29
Foto

M53a42r56t37i66n 46R31o77t52t63e90r 2655682299387

No, jenže chodci se často špatně vyhodnocuje rychlost auta, tak to prostě je. Taky se mi to občas stane, dojdu k přechodu, vidím auto. Párkrát se rozmyslím (pár vteřin pryč), rozhodnu se přejit (mezitím je auto o dost blíž), nakonec radši počkám, na oční kontakt s řidičem/zpomalení auta, následně přejdu. Nikde není žádný problém.

0/0
8.10.2015 9:17

M56i70r61o44s42l84a42v 23B92u85d57a 9832752527862

Právě jste ten problém popsal, ne že žádný není. Buď chce přecházet nebo ne. Nebudu čekat na to, až se milostivě rozhodne. Při dávání přednosti auto - auto je to podobné a těm, co se chovají podle vašeho popisu se říká zmatkaři!

0/−2
8.10.2015 9:28

M16i52r68o85s10l39a37v 12B10u39d78a 9642302907252

...jen bych rád podotkl, že pokud vidím u přechodu děti nebo vyloženě staré lidi, zastavuji vždy!

0/−1
8.10.2015 9:30

D13r12a50h13o29m19í35r 64S27t52r69o66u13h49a60l 4935628902514

Plácáte bludy. Řidičák dostane dnes každý pitomec a nedozrálý floutek. Normálnímu řidiči přechod pro chodce a opatrný chodec NEVADÍ, protože ví, že chodec je u přechodu, kde prostě zvýší pozornost a ne někde uprostřed silnice bez značení.

Řidič má být především trpělivý a ohleduplný, protože právě on v rukou třímá nástroj smrti. Ne každý chodec je způsobilý řádně vyhodnotit bezpečnost provozu. Například malé děti. To, že dítě vběhne pod auto, je sice vina rodičů, ale to, že řidič někoho zabil, už nikdo zpět nevezme.

Osobně si myslím, že vydávání řidičských průkazů by mělo probíhat za podmínek stejných jako vydávání průkazů zbrojních - tedy včetně psychotestů a pouze lidem bez kriminální minulosti.

Mám vážnou obavu, že Vy, pane Rottere, byste řidičák nedostal.

+2/−3
8.10.2015 9:40

M33i62r62o68s89l59a91v 49B70u29d39a 9812912207732

Tak teď nevím, kdo tady plácá bludy;-D

+1/0
8.10.2015 9:43

M76i32r28o57s10l27a49v 48B28u35d16a 9762462607752

...a pokud to byla narážka na mne, tak já psychotesty mám, výše jsem psal, že pokud vidím děti tak zastavuji, nikde jsem nenapsal, že mi chodci vadí, jezdím třicet let denně bez nehody (i nezaviněné) a nemám žádný trestný bod!

Pouze upozorňuji na to, co denně vidím na silnicích - přechodech.

0/0
8.10.2015 9:48

D75r25a95h40o40m33í62r 41S31t73r46o27u25h90a50l 4305508182124

Tak proč nechcete na přechodech absolutní přednost pro chodce?

0/0
8.10.2015 9:52

M32i20r54o43s65l45a56v 26B12u91d23a 9432942197392

Protože je to blbost která stála spoustu životů už když byla jen imaginární v myslích chodců! Nemůžete přeci zaručit, že auto zastaví vždy a za všech okolností včas a jak jste podotkl, ne každý chodec dokáže vyhodnotit situaci!

Chodec naproti tomu může zastavit okamžitě!

Dáte jim absolutní přednost a oni se budou vrhat metr před auto!

0/0
8.10.2015 9:57

D94r75a50h70o45m36í59r 16S37t16r79o75u40h46a95l 4245608432794

Ale právě řidič by situaci vyhodnotit měl! Proto může řídit auto. A to s tím okamžitým zastavením se dá vyřešit jednoduše. Před přechodem se zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu a auto už prakticky okamžitě zastaví...

0/0
8.10.2015 10:13

M24i29r59o23s13l26a95v 38B52u11d35a 9962942557782

Ani ze třicítky nezastaví na metru! Chodec zastaví na pár centimetrech!

Víte o tom, že přechody jsou mnohdy pouhých pár desítek metrů od sebe?  To by doprava zkolabovala!

Ale stále jste neodpověděl na to, proč tu přednost pro chodce vlastně chcete! Vždyť to jsou oni kteří kříží cestu autům, vstupují do jejich jízdní dráhy tak hlavně oni si musejí dávat pozor!

Nabízí se přirovnání s vlakem když jste to nastínil. Proč nemají přednost auta před vlakem?:-)

+1/−1
8.10.2015 10:21

D63r90a23h22o12m32í55r 79S18t47r50o83u23h45a86l 4725638302914

Já jsem podobnost s vlakem nenastiňoval. Ale pokud to chcete vědět, tak ten zásadní rozdíl je v tom, že železnice není univerzálně společnou dopravní cestou pro automobily a vlaky a automobily a vlaky se běžně nesetkávají v takové frekvenci.

Naproti tomu auta a chodci zvláště ve městech sdílejí společný habitat a když pomineme výjimky, jako jsou silnice pro motorová vozidla a dálnice, je chodec běžnou součástí automobilového provozu a to i v případě, kdy je nezpůsobilý se v něm vyskytovat.

Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti.

0/0
8.10.2015 10:38

M92i43r66o32s49l44a47v 41B13u37d73a 9252662637382

"zavede třicítka stejně jako u neosvětleného přejezdu"

Ale ano.

"Proto musí být vůči chodcům z pozice řidičů dána maximální míra ohleduplnosti a pozornosti."

Jistě, ale to neznamená, že mají dostat absolutní přednost! Stačí neohrozit je.

+1/0
8.10.2015 10:52

D23r49a44h52o94m39í40r 16S23t36r39o62u75h45a59l 4675688732554

Jak ale chcete zajistit "neohrozit je"? Technicky vzato v okamžiku, kdy chodec nakročí do vozovky a auto nezačne zastavovat, dochází k ohrožení.

0/0
8.10.2015 12:19

V21í40t 31B87r84z47o86b65o91h50a93t97ý 7160402273161

Silnice rozhodně není univerzální společnou cestou pro chodce a automobily, zejména ve městech, která zmiňujete jsou chodníky, které jsou ze zákona chodci užít. Přechod přes silnici může být pouze mezi dvěma chodníky, tudíž se křižuje trasa chodců s trasou aut a srovnání s železnicí je proto namístě.

Chodec naproti automobilu je schopen daleko kratší reakční doby, ať už kvůli prodlevě kdy pokyn autu dává řidič a auto až na základě reakce řidiče reaguje a dále také podle daleko nižší rychlosti, kterou chodec vyvine. Tudíž právě naopak musí chodec i v rámci sebezáchovy, kdy mu nebude nic platné, když bude v právu ale mrtev, dbát zvýšené opatrnosti a ohleduplnosti v provozu.

A poslední věc - nikdo, znovu píšu NIKDO není neomylný, chyby dělají chodci, řidiči, dokonce i stroje mohou mít závadu, z tohoto důvodu je absolutně největší hloupost stavět absolutní přednost jedné skupiny účastníků dopravdy nad druhou, protože defakto pak jedna skupina nemá šanci na ovlivnění chyb druhou skupinou. Současný systém dokáže v případě křížení chodců s automobily za předpokladu, že chodci mají přednost nejvíce eliminovat chyby obou skupin. Vámi navrhovaný systém je z toho důvodu krajně nebezpečný.

+2/0
8.10.2015 13:23

D55r66a49h92o61m40í66r 30S72t80r75o73u85h91a96l 4515368802254

Přehlédnul jsem se. Myslím samozřejmě pana Budu, že by řidičák neměl dostat. To je to zanořování no... :(

0/0
8.10.2015 9:44

M51i57r56o93s58l96a33v 98B87u17d80a 9722222827832

A pročpak, co?

0/0
8.10.2015 9:49

M11i47r11o73s44l66a45v 95B87u94d59a 9832762987452

To není přehlédnutí, to je totální nepozornost. A vy tady chcete někoho školit?8-o

0/0
8.10.2015 9:50

D51r21a81h30o82m55í77r 42S22t87r27o83u45h53a79l 4375718212564

Samozřejmě že chci, protože naše silnice školení řidičů potřebují jako sůl. Já před svým prahem zametám dnes a denně. Ale když mě na dálnici předjíždí autobus plný lidí z prava jenom proto, že si udržuju odstup od vozidla před sebou a čekám, abych mohl předjet kamion, tak mě to docela vytáčí... O kličkování některých bláznů nemluvě.

Bohužel si spousta dnešních řidičů myslí, že auto je stihačka a slouží k ušetření času, což je totální kravina.

0/0
8.10.2015 9:57

M39i16r40o91s29l90a73v 78B93u22d55a 9212272677342

Pokud je v pravém pruhu dost místa pro autobus, máte jet v pravém pruhu i vy.

0/0
8.10.2015 10:01

D34r93a79h69o94m11í27r 11S56t92r17o93u34h49a57l 4885298902574

To není pravda... V okamžiku, kdy chci předjíždět a je v levém pruhu prostor, tak tam mohu vjet, umožním předemnou jedoucímu vozidlu dokončit předjížděcí manévr a potom jej dokončím i já.

0/0
8.10.2015 10:07

M17i71r71o27s69l73a71v 38B20u18d87a 9922472237492

To není pravda, levý pruh slouží pouze k předjíždění, ne na čekání před začátkem předjíždění. Takže jste tzv. okupant levého pruhu pokud tomu dobře rozumím.

0/0
8.10.2015 10:16

D51r62a35h25o27m48í45r 80S90t43r39o71u81h31a86l 4495828932574

Ale já ho používám k předjíždění, protože toto je součástí předjížděcího manévru a dokončuji předjížděcí manévr tak rychle, jak to situace dovoluje. Takže pravdu mám já a ne Vy. Možná by Vám stálo za to přečíst si dopravní zákon.

0/0
8.10.2015 10:23

M92i61r95o83s71l81a11v 63B13u61d15a 9402812787162

Já znám zákon o PNPK téměř dokonale...musím ho znát.

0/0
8.10.2015 10:27

M10i22r17o37s57l27a44v 89B49u39d29a 9892772807262

...jen vy si ho interpretujete podle sebe. Pokud nemůžete předjížděcí manévr bezprostředně dokončit, nemáte ho ani začínat!

0/0
8.10.2015 10:29

D55r91a19h74o40m47í86r 58S73t19r86o66u65h74a89l 4315318432344

Tak prosím - vyjádřete se o tom, jak se předjíždí na dálnici.

0/0
8.10.2015 10:32

M13i51r59o42s63l37a12v 83B24u67d25a 9892912877712

Už jsem se vyjádřil o příspěvek výše. Čemu konkrétně nerozumíte?

0/0
8.10.2015 10:54

D23r27a80h17o68m29í43r 56S42t47r35o94u11h65a46l 4865698572234

Nevyjádřil jste nic. Pokud dojde k tomu, že během předjížděcího manévru dojde k narušení jeho řádného průběhu, například tím, že vozidlo na dálnici zpomalí a přestane předjíždět, mám se skutečně vrátit zpět do levého pruhu. Jenomže on tam je ten autobus, víme...

Navíc jste nepopsal, jak se předjíždí na dálnici dostatečně podrobně. Zkuste to krok po kroku. Já budu tak hodný, že Vám k tomu dodám konstruktivní kritiku.

0/0
8.10.2015 12:25

V52í23t 70B76r50z59o50b55o97h85a60t90ý 7150582963541

Na dálnici máte jezdit v pravém jízdním pruhu, levý je určen pouze k předjíždění, takže pokud jel vedle vás autobus v levém pruhu, jak popisujete, tak předjížděl on Vás naprosto korektně, pokud si pletete pravou s levou tak byste sám potřeboval proškolit a držet se daleko od volantu. To že děláte chyby jste zde předvedl několikrát, tak nechtějte závadět řešení, které přináší větší chybovost a s tím spojené škody na majetku a zdraví.

0/0
8.10.2015 13:34

M56i74r88o95s97l18a50v 92B95u75d66a 9542702707542

A školíte i jiné řidiče na silnici? Pokud ano, jste to nejhorší co lze na silnicích potkat!

0/0
8.10.2015 10:02

D54r23a51h38o31m66í29r 93S56t76r23o83u58h86a90l 4605168142674

Na silnici ostatní řidiče neškolím, protože tam se to nemá dělat. Ale na fóru v diskuzích je to dobrý začátek.

0/0
8.10.2015 10:08

M37a45r75e60k 46Š84i67m10o15n 2954147378148

Pokud má mít přechodec absolutní přednost, tak přechodů musí být tak 1% proti současnému stavu. Jinak to nebudou vozovky, ale stojovky.

+1/0
11.10.2015 22:00

S68t64a92n71i21s12l29a41v 72H25o11r15á46č12e46k 5351678395894

Samozřejmě je to nesmysl, pokud bude mít chodec absolutní přednost, tak v případě že přechod bude těsně před nebo za kruháčem, bude doprava stát, kruháč zasekaný vozidly...a to že se přechody malují těsně před nebo za je zcela běžné..

+1/0
11.10.2015 10:15

J93i33ř84í 85K54o17c54u33r93e62k 6595394625158

Ridič dává přednost chodcům, kteří přecházejí ulici, na kterou odbočuje. Platí to nejen u světelné křižovatky. Platí to vždy, i při výjezdu z kruháče. Blbé je, že přitom ten kruháč na chvíli zablokuje.

0/0
8.10.2015 20:19

M11i80c39h55a27l 45V14e98s31e35l98ý 1503919

I deset metrů je pořád málo.

0/0
9.10.2015 9:40

M16a94r72t75i29n 19S59l29i58v45k69a 1396229816496

Zrušit veškeré přechody na všech komunikacích. Ať si každý přechází kde chce, ale jen na vlastní nebezpečí.

0/−1
7.10.2015 22:09

F24r39a91n84t55i86š10e96k 46N14o42v39á49k 6111265896221

Výborně. Takže prostě neuděláme jediný přechod. Opravdu řešení z dílny "rozumného" člověka.

+3/−1
7.10.2015 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.