- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení - na rychlostní silnici při běžné rychlosti divoké prase včas skoro nevidíte, srnčí na poslední chvíli, jelena se šíleně leknete.
Nezřídka není čas ani sundat noho z plynu a začít brzdit.
Takže ty teorie jsou jen teoriemi.
Jediné co platí buď mít pomalé reflexy a nebo překonat pud sebezáchovy - tj. uhnout před živou překážkou - a nabourat do ní. A rovnou čelně, kde je předpoklad deformační zóny. Nicméně od srny k větším zvířatům skutečně hrozí po nárazu jejich sklouznutí po kapotě k čelnímu oknu a deformace čelních sloupků a okna.
A navíc u jelena, případně krav, koně je přežití takové srážky téměř loterie.
Zlaté staré škodovky. ty okolo lesa jely tak rychle, že i kdyby z něj vyběhl mamut, tak se daly i včas zastavit. Navíc klepání, hvízdání plechů karosérie a řev motoru byl lepším plašičem, než pachové ohradníky.
Nezvládnul losí test.Někdy se tomu opravdu nedá zabránit,ani to předvídat.Pak už jen záleží na pohotovosti řidiče, kvalitě brzd a silnice.Někdy se tomu střetu podaří zabránit, případně alespoň snížit sílu a úhel nárazu,Jindy to dopadne katastrofálně.Je však spousta míst, kde se střet se zvěří dá předpokládat a přesto někteří jedou co to jde, zvláště v noci, a pak se diví.
Mě se líbí jak jsou lidé naivní a věří že se na střet se zvěří dá pojistit - omyl !!! Pokud je u silnice značka ,, pozor zvěř " tak vás pojišťovna oškube na tom , že jste nerespektovali dopravní značku ...... je to postě hnus ........ jinak taky mám na svědomí jednu potvoru srnku - v 50km/hod škoda na autě 32tis/kč - světla kapota , blatník , chladič a klimatizace - a pojišťovna - dostal jsem 8tis po 2 letech nehutných tahanic a ze strany pojišťovny i vyhrožování !!
Já mám opačnou zkušenost. Po střetu se srnou škoda na autě 40 tis. Kč a já dostal za čtrnáct dní 40 tis. Kč.
Žádná zvěř nestojí za rozbití huby ) a to mám zvířátka rád). Neuhýbat, pevně držet volant a směr. Pořád to zdůrazňuju i dceři, která jezdí hodně večer. Vím že to chce v tu chvílí chladnou hlavu a realita může být jiná, proto jí to občas připomenu jen tak když spolu jedeme.
Ba, ba. Prudký vyhýbací manévr ve vyšší rychlosti prostě není to pravé. A to měl kliku, že skončil na poli a ne ve stromu, sloupu, mostku apod.
Taky jsem par tydnu zpet srazil srnu, no uz podruhe v zivote.. Ale ted ve 110, neposekany prikopy, tak minimum casu na zahlednuti, nebyla sance se vyhnout.. A ostatne bych se o to z podobnych duvodu ani nepokousel.. Proste pribrzdit, drzet smer a cekat na ránu.. Ale samozrejme nikdo nevime jak to bylo v tomto pripade..
Jen na okraj, pokud jde o vysokou. Brzděte, i když už vidíte, že ji minete! Nebývá sama.
Ostatně vzdálenost, kde vyběhne, je až kuriózní, pokud to dobŕe dopadne. Na okresce, v pravotočivé zatáčce, ze zarostlého vyvýšeného svahu mi skočila srna přímo na auto. Že je to srna a ne "sebevrah" bylo poznat jen zábleskem hlavy ve světle potkávačky. Narazila za reflektorem do blatníku, sklouzla pod zrcátkem a bouchla do zadního kola. Ve svěle auta za mnou jsem v zrcátku zahlíd, že už na cestě není, odskočila. Bez zranění to asi nebylo. Později jsem na místě našel rozbitý plasový kryt disku zadního kola.
No zvěř, ve svém věku už by také měl mít rozum.
V takovém případě by měl řidič pouze co nejsilněji šlápnout na brzdu a držet pevně volant ve směru jízdy.
To je přesně vono. Údajně jsou RK a dálnice stavěny na kdoví jakou rychlost, ale to základní, že se po ní může téměř bez omezení pohybovat velká zvěř, to nikdo neřeší. V civilizovaných státech jsou tyto komunikace zabezpečeny plotem.