Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok železničního utrpení. Cesty vlakem trápí nejvíce zpoždění v historii

I dvě hodiny zpoždění nasbírá celkem každý týden při cestování vlaky Českých drah student David Križan z Hranic. Přitom jezdí na trase, kde cesta běžně trvá pouhou půlhodinu. S podobnými problémy se v regionu potýkají všichni pravidelní cestující, může za ně rekordní množství výluk na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49o17m93a52n 86N50o22v87a93k 6479951702616

A průvodčí jí pak ještě s úsměvem na rtech oznámí, že její další spoj ve Valašském Meziříčí čekat nebude...

Podobnou hlaskku jsem slysel v Nemecku pri ceste ICE vlakem do Lucemburku s prestupem v Koblenzi....vlak mel 10 minut zpozdeni....pruvodci hlasil: Mame 10 minut zpozdeni, upozornujeme cestujici, ze navazujici vlak nebude cekat. Jedte nasledujicim (za 2 hodiny) R^

Je to stejny vsude

0/0
21.11.2015 4:10

M25a19r69t73i51n 93S95m92o18l49k29a 8609704582395

To víte proč musí stávka želežničářů trvat dýl jak 24 hodin? Aby lidi poznali, že je to stávka a né zpoždění :-D

+2/−4
16.11.2015 14:24
Foto

B36r97o12n35i94s58l95a72v 54G54a75b65r79y58š 2762259811

Zpoždění na železnici? To nic není. Ale co taková zpoždění na silnicích? Hlavně na dálnicích, když se něco vymele. :-P Několikahodinové čekání na D1 je nejspíš normální, a to nemusí být ani výluka, ale stačí jeden či více imbecilních řidičů.

+2/0
16.11.2015 10:45

R40o95s89t22i89s39l53a75v 67C79i40b66u73l91k25a 2919829610944

Není to tak dlouho, co jsem jel vlakem z Berouna do Prahy. Koupil jsem si lístek do rychlíku, jako abych tam byl za půl hodiny. Stojím na peróně, chvíli před plánovaným příjezdem vlaku info, že bude 10 min. zpoždění. Za pár minut už 20 min. Když už bylo plánované zpoždění 40 min., skočil jsem do obyčejného osobáku na jiném nástupišti. Ten sice jel do Prahy další skoro hodinu, ale přesto tam byl ještě dřív než ten rychlík.

+2/0
16.11.2015 10:12

O45t69o 74M12a29n 2464254291740

proč se k čertu čd se sždc nedomluví? to jim to musí nařídit zákon?

0/−4
16.11.2015 9:32

M37i25r43e41k 33Z46á30v74o67d27n46ý 7682577590368

A jak asi? Víte Vy vůbec, jak je železniční doprava komplikovaná? Každý den je vypraveno několik tisíc osobních vlaků. Pokud i jeden vlak bude mít zpoždění řekněme několik minut, řetězová rekace se může dotknout desítek či stovek vlaků (především tam, kde jsou jednokolejné tratě). A teď si představte, že máte místo dvoukolejné trati jednokolejnou (oprava trati), na které projede vlak. V daném místě průměrně 10 vlaků za hodinu. A teď mi řekněte, jak je tam nacpete bez toho, aby měly zpoždění a poté mi řekněte, jak přesně určíte, jak by měl vypadat výlukový jízdní řád, když netušíte, s jakými dalšími zpožděními ten vlak do daného místa přijede. Může tedy někdy projet míste bez zpoždění, ale někdy může vzniknout situace, kdy bude vlak zpožděný hodinu. Co s tím chcete dělat? Budete ho vždy zpožďovat o hodinu. Úplně zbožňuju ty, co o tom nic neví a poučují.

+6/−1
16.11.2015 9:44

J78a64k15u79b 61S60t73a96n96ě80k 8790226644921

V tom pripade asi fungují vlaky v DE nebo AT na jinem principu...

+2/0
16.11.2015 10:31

O69l74d73ř20i78c47h 52J45a98n42e37č71e50k 8339646253361

celkem se i dá říct že ano. v Rakousku když je někde nezanedbatelná výluka, tak i když to je třeba jen jeden víkend, udělá se extra výlukový jízdní řád. sice to pak často znamená, že nejsou dodrženy obvyklé přípoje, protože výlukou postižené vlaky musí jet dříve / později, ale cestující aspoň dopředu jasně ví, na čem je.

naopak v ČR se prostě udělá jízdní řád na celých 12 měsíců podle 'očekávaného průměrného stavu výluk' a podle něj se celých těch 12 měsíců jezdí - když je výluk více, nabírá všechno velká zpoždění, když méně, vlaky přijíždějí do stanic dříve, než stojí v JŘ.

je ale taky nutno říci, že v ČR je většinou problém výluky objíždět po jiných tratích - speciálně nejvytíženější trať Praha - Přerov vyjma úseku Praha - Kolín nemá alternativu a přitom je jen dvojkolejná, Kolín - Brno se dá alternativně jet přes Havlíčkův Brod ale to je výrazně pomalejší.

v Rakousku je trať Wien - Linz čtyřkolejná (resp. jsou to dvě dvojkolejné trati poblíž sebe) a Wien - Wiener Neustadt se v případě potřeby dá objet po sousedních tratích a na ostatních tratích ten provoz většinou není tak hustý, aby se tam nedal nějak poskládat i při výluce. a noční rychlíky se při výlukách posílají stokilometrovými oklikami.

0/−1
16.11.2015 11:07

L87i19b48o32r 63V40e44s66e24l63ý 2279466592532

Vy se tváříte, jako by u nás výlukové jízdní řády a opatření nevznikaly.

+2/0
16.11.2015 11:28

O34l64d81ř96i52c71h 57J78a22n83e43č65e72k 8529896193491

když je někde komplet zavřená trať, tak ano (co máte na mysli "výlukovým opatřením"? náhradní autobusovou dopravu?).

ale na 010/270 a dalších hlavních tratích se udělá jízdní řád na celý rok a nehýbe se s ním bez ohledu na to, jestli je cestou nula nebo patnáct výluk.

ano máte pravdu i nějaká ta opatření typu odklonů přes Nymburk nebo spojování vlaků se dějí. ale očividně to ani náhodou nestačí.

0/0
16.11.2015 11:33

L41i81b53o90r 12V26e69s16e43l39ý 2539636822342

Opatřením mám na mysli změny časů odjezdů, změnu trasování atd.

0/0
16.11.2015 11:38

O98l48d87ř12i17c67h 35J22a52n78e19č96e64k 8889976673911

proč se k čertu nedomluví ministerstvo dopravy s řidiči aut aby neucpávali rozkopanou D1? to jim to musí nařídit zákon?

+1/0
16.11.2015 11:08

T76o14m24á84š 63P16a62p31á48k 5219908185419

ČD = Čekej Dlouho!

A víte proč musí železničáři stávkovat vždycky dva dny?

Protože kdyby stávkovali jen jeden den, tak si budou cestující myslet, že se jedná o běžné zpoždění! ;-D

+1/−7
16.11.2015 9:30

M13i24c39h58a43l 26P84a49s82t51o23r29e38k 5733811150616

Uniká mi smysl tohoto článku. Jde o to plivat na ČD nebo o neschopnost studenta dojet včas do školy? Vždyť sám autor uvádí, že zpoždění trápí i RJ a LE. Takže v tom, že ČD jsou neschopné problém není. Nechápu závěr článku, že o výlukách ví každý 3 měsíce dopředu a může si zařídit náhradní dopravu. Ještě se mi nestalo, že by při výluce nejel ani vlak ani náhradní doprava. Tam problém není. Jinak jízdní řád na železnici platí rok a připravuje se už půl roku dopředu. Takže pokud pak někdo přijde a řekne, že rozkope půl republiky tak s tím se dá těžko něco dělat (těžko překopu JŘ ze dne na den a stihnu vydat nový když normálně to trvá měsíce). Dopravci se snaží v rámci možností o co nejmenší dopady, bohužel se to při tolika výlukách dá jen těžko aplikovat. Ostatně pokud někdo jede po D1 do Prahy 3 hodiny a najednou pojede 4 protože tam bude nějaká uzavírka a kvůli tomu nestihne důležitou schůzku, tak 100% bude nadávat na opravy a na stát, ale ne na svoji blbost, že si to mohl zjistit už před měsícem, že se tam bude něco dít. Ale u nás umí lidé jen nadávat a na vše jsou odborníci. Typický český národ.

+8/−1
16.11.2015 9:28

O80l17d75ř47i76c59h 68J48a44n42e35č80e68k 8569436133201

v zásadě souhlas. mně to přijde hlavně jako blbost toho studenta - když ví, že vlaky mají pravidelně zpoždění přes půl hodiny, tak si hold musí dát ještě větší rezervu. navíc speciálně z Hranic do Ostravy jezdí vlaky každou chvíli, takže je dost pravděpodobné, že když přijde na nádraží a "jeho" vlak má půl hodiny zpoždění, jede zrovna jiný, který měl jet před půl hodinou ale taky má půl hodiny zpoždění. v době, kdy je všechno na internetu a v mobilu, stačí vstát o 20 minut dříve a kouknout na internet, kdy něco vhodného pojede.

jo ta jeho přítelkyně to má horší, pokud jí nečekají přípoje.

nicméně s tím, že "jízdní řád platí rok a těžko se s tím dá něco dělat" nesouhlasím. tady je česká železniční doprava očividně hodně málo flexibilní. v Rakousku taky jízdní řád platí rok a připravuje se půl roku dopředu, ale jakmile je někde nějaká nezanedbatelná výluka, hned se udělá výlukový JŘ, i kdyby to bylo jen na jeden víkend. sice pak třeba často nejsou dodrženy obvyklé přípoje, ale cestující aspoň dopředu jasně vědí, na čem jsou. Pendolina, RJ a LE mají navíc kvůli konkurenci jízdní doby tak našponované, že by měli co dělat je dodržovat i bez výluk (RJ by snad nestíhal ani to, pokud pravidelně posílá více vagonů, než na co má spočítané jízdní řády??) - pak okamžitě nastává lavinový efekt, protože i kdyby třeba couráky mohly jet načas, tak nemůžou, protože musí pustit zpožděný rychlík.

je nicméně pravda, že pokud je mezi Prahou a Ostravou a na sousedních tratích 12 různých výluk současně a situace se týden od týdne mění, dělat neustále výlukové JŘ podle aktuálních podmínek je takřka nemožné.

+1/0
16.11.2015 11:24

P74a93v66e15l 54K81h81a51i92l 2628109652348

"Hold" je něco jiného než "holt", radši používejte češtinu.

0/0
16.11.2015 15:57

M41a79r26i85á40n 83B42é93r36e63š 1702192976834

Podobně jako u dálnic - půl roku nic a pak konečně přijdou prachy z EU (pozastavené dotace) s tím, že všechno musí být proinvestováno do konce roku. Tak se maká bez ohledu na cestující. Od úředníků bych ani nic takového jako starost o lidi nečekal, mají svou jistou. Pak jsou ale schopni se rozčilovat v krámu, když nedostanou služby, jaké požadují. Rv

+4/0
16.11.2015 9:14

P58a68v24e93l 78V25a27j98n86e47r 4550352354927

Já se na vlak vykašlal a pořídil si auto. Cesta do / z práce mi teď trvá polovinu času, pokud bych počítal vlak bez zpoždění, či třetinu času, budu-li realista. ;-)

+3/−6
16.11.2015 8:57

M94i82r95e67k 82Z20á10v55o63d81n26ý 7592707260478

Tak to Vám přejeme.

+5/−1
16.11.2015 9:00

L39u95b94o56m96í33r 81B78a67b31i49s17z 1427912772404

V zásadě mne nezajímá jaké smluvní vztahy mají dráhy se SŽDC, mám listek a tedy smluvní vztah (lístek je obdoba obchodní smlouvy) s drahami, oni ať si udělají pořádek se svými subdodavateli, nebo ať se neplatí tedy jim, ale SŽDC, čekám na dobu, kdy dráhy přestanou vyprávět zákazníkům (vlastní zkušenost), že klimatizace (když náhodou jede vlak, kde všude je info neotevírat okna, jinak klimatizace nepojede) nefunguje, protože je venku příliš velké teplo, v zimě, že se netopí protože venku je třeskutý mráz (v obou případech jsem se průvodčího zeptal, jestli to opravdu myslí vážně, prej jo, vlaky prej stojí za nic) a začnou jezdit podle vlastních jízdních řádů... konkurenci brzdí, ale sami nejsou schopni dodat základní službu.. prostě socialismus v plné parádě z dotací našich daní... minule jsem jel hodinovou vzdálenost (dle jízdního řádu) dvě hodiny, prostě totální masakr, tyhle naše české dráhy... asi tak.. ;-)

+6/−7
16.11.2015 8:44

J15a58n 48N97e53š67p13o36r 4876828136142

Vy máte evidentně životní cestovatelskou smůlu, tolik traumatizujících zážitků při cestách vlakem běžný cestující nenasbírá za celý život... Mimochodem, SŽDC je subdodavatel ČD? Jinak, co se klimatizace týká, o tom by mohli vyprávět své i zákaznící jiného přepravce, že... A jak brzdí konkrétně ČD konkurenci?

+6/−3
16.11.2015 8:49

P42a77v28e54l 11R60e56z51n59i78c37e69k 3225134384462

Ano SZDC je v dané situaci subdodavatel ČD. Protože ČD si u nich platí zua to že svým vlakem pojedou v danou dobu po jejich kolejích... Pokud však subdodavatel, tedy SŽDC, není schopno ČD řádně umožnit využití trati v daný čas, měly by ČD dostat slevu a tedy i koncový zákazník by to měl pocítit...

Je to asi jako s virtuálními operátory. Taky si koupíte SIMku od Blesk Mobilu abyste měl jejich výhodné tarify a služby. To že jejich síť běží na infrastruktuře O2 Vás vůbec nemusí zajímat. To je problém Blesk Mobilu aby měl zajištěno že mu subdodavatel (O2) zajistí funkční infra... vy jako zákazník při výpadku či poklesu kvality služeb taky budete čekat slevu či nápravu od Bleskmobilu a ten zase stejně tak od O2,...

+4/−3
16.11.2015 9:03

M43i12c67h62a85l 51P21a11s31t27o93r71e92k 5683671230296

Tak jednoduché to není. SŽDC sice má na trati vyhrazený čas ve kterém má vlak jet, ale pokud vlak přijede třeba o 15 minut později, tak SŽDC ho nechají taky projet. Naplánovat to přesně na sekundy nelze. Musí se pracovat s aktuální situací. Musí pozdržet nebo naopak dříve pustit nějaký nákladní vlak. Pak různé vlaky mají přednost. Stačí když pojede Pendolíno z Ostravy do Prahy včas a za ním se povleče RJ ze Žiliny do Prahy s 20 min zpožděním, které nabral na Slovensku. V Olomouci pak klidně Pendolino které má vyšší rychlost nechají stát a pustí RJ protože je to mezinárodní vlak. A rázem má Pendolíno 10 minut zpoždění a protože už nejede v tom svém čase tak pak nabírá další protože se musí přizpůsobit (například plížit se menší rychlostí za RJ). A takhle vzniká zpoždění i bez výluky.

+2/0
16.11.2015 9:39

P77a46v89e12l 94R15e81z44n35i79c35e30k 3785854494382

ja jsem netvrdil ze je to jednoduche a zcela chapu ze i pri "idealnim" stavu infrastruktury bude dochazet ke zpozdeni - viz. vas popis - zpozdeny mezinarodni vlak dostane prednost pred nezpozdenym vnitrostatnim a hned je tu problem - ano to uz je pak jina situace...

Ja pouze vysvetlil panu Nesporovi ze v dane situaci je opravdu SZDC subdodavatelem pro CD + jsem k tomu dal nejakou omacku ;)

0/0
16.11.2015 10:34

M66i91r84e25k 50Z28á89v66o27d32n82ý 7652837580908

Toto popisujete situaci Regiojetu? Protože to naprosto klasická argumentace u klimatizace, odvěká zpoždění díky nendodržitelným jízdním dobám, jejich pomalé vlaky brdí konkurenci (jak ČD, tak Leo Expres). Jen bych to nenazýval socialismem.

+5/−1
16.11.2015 8:57

M20i24c49h44a66l 47P43a47s95t85o27r59e71k 5843801520416

RJ je typický dopravce který si neumí udělat ani jízdní řád. Má ho děsně na knap. Dostává mě, že ČD mají u nás 3 minuty na výstup a nástup a RJ kde se musí nastupovat přesně kvůli místenkám tak má jednu nebo dvě. Pravidelně tu stojí ve vytížené dny i 5 minut. Pak nemá RJ jezdit se zpožděním.

+3/0
16.11.2015 9:42

O53l43d36ř75i81c96h 78J58a55n32e83č72e32k 8259596763881

ale všichni kritizují ČD, soukromníci jsou svatí ;-) (přitom ale kupodivu tenhle článek nepsal pan Sůra)

nemám osobní zkušenost, ale z doslechu nebo občasného pobytu na pardubickém nádraží vím, že RJ je na tom se zpožděními ještě mnohem hůř než ČD. ano oni mají oproti konkurenci pomalejší a méně dynamické soupravy, tak to musí kompenzovat hrátkami s čísly, které pak ale logicky nemohou vycházet. zvlášť když pak připojí ještě dodatečné vagony.

docela věřím tomu, co tu před pár dny tvrdil Leoš, že on se nemusí nutně podbízet nejnižší cenou a kávou zdarma, že jsou i cestující, pro které je důležitější, že dojedou načas.

+1/0
16.11.2015 11:30

P24a16v38e50l 82K90h32a54i87l 2398329682288

Třeba to bude tím, že všichni platí na dotace ČD a ne soukromým dopravcům. ;-)

0/0
16.11.2015 16:01

J81i46ř78í 51S22t50r32a24k38a 9268706842208

Dokud jezdily na trase Praha - Ostrava jen CD, stálo to cca 10 Mega. Poté, co tam přišli soukromníci, doplácí stát na tuto trať cca 100 Mega. A to opravdu nejsou peníze jen pro ČD.

Takže dotace jdou i soukromníkům.

+1/0
17.11.2015 8:44

P24e59t74r 73P70i66d82r82m69a74n23n 7891693515143

Když se otevře okno při funkční klimatizaci,tak fungovat přestane.To se vám nemusí líbit,ale je to fakt.

0/0
16.11.2015 9:19

J31a92r67o55s89l36a50v 47K92o79m12o19ň 1530734854891

klimatizované vozy nemají otvíratelné okna, jen ty malé okýnka při poruše a jsou běžně uzamčena

0/0
16.11.2015 10:10

R67o64m72a75n 71N78o23v68a65k 6859451222716

v zime jsem ve vlaku na vysocine cekal 1,5 hodiny na prijezd nahradni lokomotivy z Brna (uz je to par let), cesta do Prahy diky tomu trvala pres 5 hodin

jednou me u vlaku EC do Bratislavy chytla lokomotiva, z Sakvic nejel zadny nahradni spoj

presto dal vlakem jezdim a rad :-)

0/0
21.11.2015 4:15

P65a60v51e98l 28Š91m44í57d 5252945828724

ČD už jsem vzdal. Definitivně.

+3/−6
16.11.2015 8:20

T21o81m93á67š 57K38n18a82i83f54l 6353960757410

a jak tohle souvisí s ČD?

+5/−2
16.11.2015 8:33

J52a78n 97N89e14š90p38o75r 4366288606192

A co nám tím chcete sdělit? Že pro vás cokoliv, co se týká kolejí, souvisí s ČD? V souvislostech tohoto článku byste mohl totéž prohlásit o RJ a LE, protože ti mají zpoždění taky.

+4/−1
16.11.2015 8:38

J35i81ř50í 41J52u69r89á12š60e96k 8297115170567

Co se tyce odskodneho, to je u CD taky legracni. Na ceste skrz republiku 2x prestupuju. Kdyz ma prostredni spoj treba dve hodiny zpozdeni, v jeho cilove stanici vam reknou, ze si mate nechat potvrdit zadost o kompenzaci v cilove stanici cele zakoupene trasy. Jenze do cilove stanice sice prijedete o dve a vice hodin pozdeji, ale ten spoj, kterym tam prijedete prijede nacas. Takze vam zadne zpozdeni nepotrdi. Uz nejednou jsem byl s oddelenim, ktere vyrizuje kompenzace v konfliktu. A to byla zpozdeni napr. 4 hod kvuli zruseni spoje apod.

+10/−1
16.11.2015 8:08

P37e38t86r 20N35e53c32h86a49n64i59c34k89ý 7913446448540

Problém je hlavně v pripojich, jeden čeká, druhý ne, je to dost problém při 2h taktu. Pak zpoždění způsobená obraty. Když se to stane 2x ok, když se to tomu vlaku děje furt, tak by se mohl někdo zamyslet a obrat změnit, přidat lokomotivu. Bohužel nový trend je zálohy nemít. Podobně nechápu EC110, ten vlak přijede včas do Bohumina a čeká na Ex Kysuca, který je věčně zpožděný a ještě od něj přebírá lokomotivu = další zpoždění. Ten vlak jezdí dost vytížený a má hromadu připojů a nikoho za celý rok nenapadlo dát do Bohumína další lokomotivu, která by EC v klidu odvezla a nevznikaly by tak naprosto zbytečná zpoždění.

+4/−2
16.11.2015 8:04

J74a16n 47N12e36š41p52o12r 4646178726802

Není tam třeba kromě přepřahaní ještě nějaký přechod vozů? Ono to s náhradní mašinou možná napadne spoustu lidí, ale bohužel jen ty, kteří se s tím denně perou, ne ty, kteří o tom rozhodují...

+1/−1
16.11.2015 8:28

M55i59c96h81a56l 62P10a88s26t92o16r86e48k 5413841800276

Jestli to nebude tím, že kromě lokomotivy se z jednoho vlaku do druhého také přesunuje jeden přímý vagon Warszawa Žilina. Takže náhradní lokomotiva nic neřeší. Stejně musí ty vlaky na sebe čekat. Ale nadávat umí každý. Než příště něco napíšete tak si zkuste zjistit fakta.

0/0
16.11.2015 9:50

P78e96t67r 25N51e53c93h69a53n11i95c43k18ý 7703466598160

Pletete si směry. Na EC110 opravdu neprechazi vůz od Žiliny, přechází jen vlak na Žilinu a to opravdu na jiný vlak než o kterém píši. Co takhle si zjistit fakta než začnete kritizovat?

0/0
16.11.2015 13:37

P93e15t62r 52R42u38m44p55l38i81k 4989607639933

jel jsem na NATO do Mošnova- tam zpoždění půl minuty, nazpátek 0min. O co Vám jde. Když se něco opravuje, tak je logické, že se to stane. Není ten student na VUMLu, nechce koridory, nechce zlepšení. At se odstěhuje do ruska.;-O

+2/−10
16.11.2015 7:42

J55i71ř83í 84J19u15r64á13š15e12k 8217125610137

Tak zrovna v nedeli, kdy koncily dny NATO mel rychlik Landek z Ovy na Prahu pekne zpozdeni. Pridavali mu vagony a absolutne nestihal.

+1/−2
16.11.2015 8:10

F55r17a32n69t36i41š47e79k 28V73a45n68ě32k 1697234717937

Takže je špatně, že se navyšovala kapacita vlaku, když byla zvýšená frekvence?

+3/−1
16.11.2015 9:05

M19i89c16h49a71l 33P84a36s53t50o90r98e60k 5413401750406

Podle některých bohužel ano. Oni furt oslavují RJ a nedochází jim, že nebýt ČD tak se z Ostravy v takových situacích nedostanou. Jim totiž pořád nedochází, že RJ má svých deset vagonu a odveze svých 100 cestujících a na zbytek zvysoka ser... Zato ČD pak vytáhne svoje zálohy a lidi i když třeba se zpožděním odveze.

+1/0
16.11.2015 9:54

P98a30v59e39l 33K31h55a75i52l 2198489502818

P. Jurášek něco takového napsal? 8-o

0/0
16.11.2015 16:02

P94e88t43r 17N12ě22m54e62c 4835832462427

Letos jsem jel 4x vlakem - 4 zpoždění, pokaždé mezi 20-30 minutama - 100% úspěch :(

+11/−2
16.11.2015 7:33
Foto

B82r90o56n79i67s42l15a91v 90G69a92b21r64y84š 2672609731

Letos jsem jel pětkrát z Ostravy do Prahy autem a měl jsem pokaždé hodinu až dvě zpoždění kvůli nějaké uzavírce. Takže 100% úspěch. :-)

+1/0
16.11.2015 10:48

M28a23r45t85i70n 55H11a65n52z38a27l 8318779259465

Takže pán je student, zaplatil zhruba setinu reálných nákladů za svou přepravu a teď se rozhodl napsat do Lupy, která je tak hloupá, že to i vydala...

Přátelé, 40 let se tady na to dlabalo úplně, dalších 25 let to mají v rukou lidé ne nepodobní předlistopadové době, takže infrastruktura je v příšerném stavu. Když je jedinečná šance vysát z Unie prachy, neváhal bych...

+7/−19
16.11.2015 7:32

V22a95c50l40a98v 94H84a76j42e57k 3896349949

No hlavně poděkujte vládám od r. 1989 do roku 2003, ted zejména panu Klausovi a spol...

+3/−1
16.11.2015 8:49

J31a52r26o54m93i88r 64C69h11a56l21o45u54p23k24a 4139877705237

Díky za vybudování prvního železničního koridoru v těchto letech.

+1/0
16.11.2015 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.