Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rok železničního utrpení. Cesty vlakem trápí nejvíce zpoždění v historii

I dvě hodiny zpoždění nasbírá celkem každý týden při cestování vlaky Českých drah student David Križan z Hranic. Přitom jezdí na trase, kde cesta běžně trvá pouhou půlhodinu. S podobnými problémy se v regionu potýkají všichni pravidelní cestující, může za ně rekordní množství výluk na železnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R47o43m87a97n 48N45o41v66a11k 6579791542236

A průvodčí jí pak ještě s úsměvem na rtech oznámí, že její další spoj ve Valašském Meziříčí čekat nebude...

Podobnou hlaskku jsem slysel v Nemecku pri ceste ICE vlakem do Lucemburku s prestupem v Koblenzi....vlak mel 10 minut zpozdeni....pruvodci hlasil: Mame 10 minut zpozdeni, upozornujeme cestujici, ze navazujici vlak nebude cekat. Jedte nasledujicim (za 2 hodiny) R^

Je to stejny vsude

0/0
21.11.2015 4:10

M23a20r92t67i62n 45S21m19o27l78k68a 8249744372245

To víte proč musí stávka želežničářů trvat dýl jak 24 hodin? Aby lidi poznali, že je to stávka a né zpoždění :-D

+2/−4
16.11.2015 14:24
Foto

B13r65o38n44i59s50l60a40v 25G58a55b26r85y80š 2102379461

Zpoždění na železnici? To nic není. Ale co taková zpoždění na silnicích? Hlavně na dálnicích, když se něco vymele. :-P Několikahodinové čekání na D1 je nejspíš normální, a to nemusí být ani výluka, ale stačí jeden či více imbecilních řidičů.

+2/0
16.11.2015 10:45

R50o33s25t17i51s54l25a97v 72C63i29b64u29l82k73a 2179279620454

Není to tak dlouho, co jsem jel vlakem z Berouna do Prahy. Koupil jsem si lístek do rychlíku, jako abych tam byl za půl hodiny. Stojím na peróně, chvíli před plánovaným příjezdem vlaku info, že bude 10 min. zpoždění. Za pár minut už 20 min. Když už bylo plánované zpoždění 40 min., skočil jsem do obyčejného osobáku na jiném nástupišti. Ten sice jel do Prahy další skoro hodinu, ale přesto tam byl ještě dřív než ten rychlík.

+2/0
16.11.2015 10:12

O44t93o 72M61a78n 2774184161290

proč se k čertu čd se sždc nedomluví? to jim to musí nařídit zákon?

0/−4
16.11.2015 9:32

M34i37r27e50k 31Z73á50v22o17d60n20ý 7222467850858

A jak asi? Víte Vy vůbec, jak je železniční doprava komplikovaná? Každý den je vypraveno několik tisíc osobních vlaků. Pokud i jeden vlak bude mít zpoždění řekněme několik minut, řetězová rekace se může dotknout desítek či stovek vlaků (především tam, kde jsou jednokolejné tratě). A teď si představte, že máte místo dvoukolejné trati jednokolejnou (oprava trati), na které projede vlak. V daném místě průměrně 10 vlaků za hodinu. A teď mi řekněte, jak je tam nacpete bez toho, aby měly zpoždění a poté mi řekněte, jak přesně určíte, jak by měl vypadat výlukový jízdní řád, když netušíte, s jakými dalšími zpožděními ten vlak do daného místa přijede. Může tedy někdy projet míste bez zpoždění, ale někdy může vzniknout situace, kdy bude vlak zpožděný hodinu. Co s tím chcete dělat? Budete ho vždy zpožďovat o hodinu. Úplně zbožňuju ty, co o tom nic neví a poučují.

+6/−1
16.11.2015 9:44

J41a75k94u75b 81S19t68a27n64ě18k 8110556604621

V tom pripade asi fungují vlaky v DE nebo AT na jinem principu...

+2/0
16.11.2015 10:31

O37l73d45ř18i78c48h 35J12a23n96e19č32e93k 8199126343161

celkem se i dá říct že ano. v Rakousku když je někde nezanedbatelná výluka, tak i když to je třeba jen jeden víkend, udělá se extra výlukový jízdní řád. sice to pak často znamená, že nejsou dodrženy obvyklé přípoje, protože výlukou postižené vlaky musí jet dříve / později, ale cestující aspoň dopředu jasně ví, na čem je.

naopak v ČR se prostě udělá jízdní řád na celých 12 měsíců podle 'očekávaného průměrného stavu výluk' a podle něj se celých těch 12 měsíců jezdí - když je výluk více, nabírá všechno velká zpoždění, když méně, vlaky přijíždějí do stanic dříve, než stojí v JŘ.

je ale taky nutno říci, že v ČR je většinou problém výluky objíždět po jiných tratích - speciálně nejvytíženější trať Praha - Přerov vyjma úseku Praha - Kolín nemá alternativu a přitom je jen dvojkolejná, Kolín - Brno se dá alternativně jet přes Havlíčkův Brod ale to je výrazně pomalejší.

v Rakousku je trať Wien - Linz čtyřkolejná (resp. jsou to dvě dvojkolejné trati poblíž sebe) a Wien - Wiener Neustadt se v případě potřeby dá objet po sousedních tratích a na ostatních tratích ten provoz většinou není tak hustý, aby se tam nedal nějak poskládat i při výluce. a noční rychlíky se při výlukách posílají stokilometrovými oklikami.

0/−1
16.11.2015 11:07

L97i17b85o30r 13V81e42s34e19l64ý 2199626412302

Vy se tváříte, jako by u nás výlukové jízdní řády a opatření nevznikaly.

+2/0
16.11.2015 11:28

O27l89d59ř78i85c74h 13J66a47n60e38č61e97k 8659596243591

když je někde komplet zavřená trať, tak ano (co máte na mysli "výlukovým opatřením"? náhradní autobusovou dopravu?).

ale na 010/270 a dalších hlavních tratích se udělá jízdní řád na celý rok a nehýbe se s ním bez ohledu na to, jestli je cestou nula nebo patnáct výluk.

ano máte pravdu i nějaká ta opatření typu odklonů přes Nymburk nebo spojování vlaků se dějí. ale očividně to ani náhodou nestačí.

0/0
16.11.2015 11:33

L25i39b12o12r 48V74e41s34e91l13ý 2839686822252

Opatřením mám na mysli změny časů odjezdů, změnu trasování atd.

0/0
16.11.2015 11:38

O49l81d76ř90i41c44h 39J26a59n12e40č68e35k 8919506823751

proč se k čertu nedomluví ministerstvo dopravy s řidiči aut aby neucpávali rozkopanou D1? to jim to musí nařídit zákon?

+1/0
16.11.2015 11:08

T73o94m15á93š 32P39a27p78á25k 5279548935709

ČD = Čekej Dlouho!

A víte proč musí železničáři stávkovat vždycky dva dny?

Protože kdyby stávkovali jen jeden den, tak si budou cestující myslet, že se jedná o běžné zpoždění! ;-D

+1/−7
16.11.2015 9:30

M29i97c64h44a88l 79P30a73s27t78o29r98e79k 4984710788488

Uniká mi smysl tohoto článku. Jde o to plivat na ČD nebo o neschopnost studenta dojet včas do školy? Vždyť sám autor uvádí, že zpoždění trápí i RJ a LE. Takže v tom, že ČD jsou neschopné problém není. Nechápu závěr článku, že o výlukách ví každý 3 měsíce dopředu a může si zařídit náhradní dopravu. Ještě se mi nestalo, že by při výluce nejel ani vlak ani náhradní doprava. Tam problém není. Jinak jízdní řád na železnici platí rok a připravuje se už půl roku dopředu. Takže pokud pak někdo přijde a řekne, že rozkope půl republiky tak s tím se dá těžko něco dělat (těžko překopu JŘ ze dne na den a stihnu vydat nový když normálně to trvá měsíce). Dopravci se snaží v rámci možností o co nejmenší dopady, bohužel se to při tolika výlukách dá jen těžko aplikovat. Ostatně pokud někdo jede po D1 do Prahy 3 hodiny a najednou pojede 4 protože tam bude nějaká uzavírka a kvůli tomu nestihne důležitou schůzku, tak 100% bude nadávat na opravy a na stát, ale ne na svoji blbost, že si to mohl zjistit už před měsícem, že se tam bude něco dít. Ale u nás umí lidé jen nadávat a na vše jsou odborníci. Typický český národ.

+8/−1
16.11.2015 9:28

O49l82d18ř36i20c72h 76J31a26n51e59č22e26k 8279846323871

v zásadě souhlas. mně to přijde hlavně jako blbost toho studenta - když ví, že vlaky mají pravidelně zpoždění přes půl hodiny, tak si hold musí dát ještě větší rezervu. navíc speciálně z Hranic do Ostravy jezdí vlaky každou chvíli, takže je dost pravděpodobné, že když přijde na nádraží a "jeho" vlak má půl hodiny zpoždění, jede zrovna jiný, který měl jet před půl hodinou ale taky má půl hodiny zpoždění. v době, kdy je všechno na internetu a v mobilu, stačí vstát o 20 minut dříve a kouknout na internet, kdy něco vhodného pojede.

jo ta jeho přítelkyně to má horší, pokud jí nečekají přípoje.

nicméně s tím, že "jízdní řád platí rok a těžko se s tím dá něco dělat" nesouhlasím. tady je česká železniční doprava očividně hodně málo flexibilní. v Rakousku taky jízdní řád platí rok a připravuje se půl roku dopředu, ale jakmile je někde nějaká nezanedbatelná výluka, hned se udělá výlukový JŘ, i kdyby to bylo jen na jeden víkend. sice pak třeba často nejsou dodrženy obvyklé přípoje, ale cestující aspoň dopředu jasně vědí, na čem jsou. Pendolina, RJ a LE mají navíc kvůli konkurenci jízdní doby tak našponované, že by měli co dělat je dodržovat i bez výluk (RJ by snad nestíhal ani to, pokud pravidelně posílá více vagonů, než na co má spočítané jízdní řády??) - pak okamžitě nastává lavinový efekt, protože i kdyby třeba couráky mohly jet načas, tak nemůžou, protože musí pustit zpožděný rychlík.

je nicméně pravda, že pokud je mezi Prahou a Ostravou a na sousedních tratích 12 různých výluk současně a situace se týden od týdne mění, dělat neustále výlukové JŘ podle aktuálních podmínek je takřka nemožné.

+1/0
16.11.2015 11:24

P82a42v14e90l 12K70h62a11i55l 2258859942528

"Hold" je něco jiného než "holt", radši používejte češtinu.

0/0
16.11.2015 15:57

M39a54r98i75á76n 71B84é44r19e34š 1862222726374

Podobně jako u dálnic - půl roku nic a pak konečně přijdou prachy z EU (pozastavené dotace) s tím, že všechno musí být proinvestováno do konce roku. Tak se maká bez ohledu na cestující. Od úředníků bych ani nic takového jako starost o lidi nečekal, mají svou jistou. Pak jsou ale schopni se rozčilovat v krámu, když nedostanou služby, jaké požadují. Rv

+4/0
16.11.2015 9:14

P70a61v11e61l 44V75a90j26n39e74r 4570472224557

Já se na vlak vykašlal a pořídil si auto. Cesta do / z práce mi teď trvá polovinu času, pokud bych počítal vlak bez zpoždění, či třetinu času, budu-li realista. ;-)

+3/−6
16.11.2015 8:57

M34i63r57e90k 35Z72á22v14o23d49n49ý 7222467530738

Tak to Vám přejeme.

+5/−1
16.11.2015 9:00

L17u27b77o39m42í91r 49B54a63b51i28s61z 1237252342274

V zásadě mne nezajímá jaké smluvní vztahy mají dráhy se SŽDC, mám listek a tedy smluvní vztah (lístek je obdoba obchodní smlouvy) s drahami, oni ať si udělají pořádek se svými subdodavateli, nebo ať se neplatí tedy jim, ale SŽDC, čekám na dobu, kdy dráhy přestanou vyprávět zákazníkům (vlastní zkušenost), že klimatizace (když náhodou jede vlak, kde všude je info neotevírat okna, jinak klimatizace nepojede) nefunguje, protože je venku příliš velké teplo, v zimě, že se netopí protože venku je třeskutý mráz (v obou případech jsem se průvodčího zeptal, jestli to opravdu myslí vážně, prej jo, vlaky prej stojí za nic) a začnou jezdit podle vlastních jízdních řádů... konkurenci brzdí, ale sami nejsou schopni dodat základní službu.. prostě socialismus v plné parádě z dotací našich daní... minule jsem jel hodinovou vzdálenost (dle jízdního řádu) dvě hodiny, prostě totální masakr, tyhle naše české dráhy... asi tak.. ;-)

+6/−7
16.11.2015 8:44

J39a59n 39N19e55š76p94o86r 4986258656472

Vy máte evidentně životní cestovatelskou smůlu, tolik traumatizujících zážitků při cestách vlakem běžný cestující nenasbírá za celý život... Mimochodem, SŽDC je subdodavatel ČD? Jinak, co se klimatizace týká, o tom by mohli vyprávět své i zákaznící jiného přepravce, že... A jak brzdí konkrétně ČD konkurenci?

+6/−3
16.11.2015 8:49

P60a22v31e39l 46R52e31z56n79i18c78e63k 3835184934492

Ano SZDC je v dané situaci subdodavatel ČD. Protože ČD si u nich platí zua to že svým vlakem pojedou v danou dobu po jejich kolejích... Pokud však subdodavatel, tedy SŽDC, není schopno ČD řádně umožnit využití trati v daný čas, měly by ČD dostat slevu a tedy i koncový zákazník by to měl pocítit...

Je to asi jako s virtuálními operátory. Taky si koupíte SIMku od Blesk Mobilu abyste měl jejich výhodné tarify a služby. To že jejich síť běží na infrastruktuře O2 Vás vůbec nemusí zajímat. To je problém Blesk Mobilu aby měl zajištěno že mu subdodavatel (O2) zajistí funkční infra... vy jako zákazník při výpadku či poklesu kvality služeb taky budete čekat slevu či nápravu od Bleskmobilu a ten zase stejně tak od O2,...

+4/−3
16.11.2015 9:03

M17i21c97h87a88l 31P19a62s17t44o28r40e32k 4904390268358

Tak jednoduché to není. SŽDC sice má na trati vyhrazený čas ve kterém má vlak jet, ale pokud vlak přijede třeba o 15 minut později, tak SŽDC ho nechají taky projet. Naplánovat to přesně na sekundy nelze. Musí se pracovat s aktuální situací. Musí pozdržet nebo naopak dříve pustit nějaký nákladní vlak. Pak různé vlaky mají přednost. Stačí když pojede Pendolíno z Ostravy do Prahy včas a za ním se povleče RJ ze Žiliny do Prahy s 20 min zpožděním, které nabral na Slovensku. V Olomouci pak klidně Pendolino které má vyšší rychlost nechají stát a pustí RJ protože je to mezinárodní vlak. A rázem má Pendolíno 10 minut zpoždění a protože už nejede v tom svém čase tak pak nabírá další protože se musí přizpůsobit (například plížit se menší rychlostí za RJ). A takhle vzniká zpoždění i bez výluky.

+2/0
16.11.2015 9:39

P12a92v50e30l 88R25e70z93n76i47c31e79k 3755344464822

ja jsem netvrdil ze je to jednoduche a zcela chapu ze i pri "idealnim" stavu infrastruktury bude dochazet ke zpozdeni - viz. vas popis - zpozdeny mezinarodni vlak dostane prednost pred nezpozdenym vnitrostatnim a hned je tu problem - ano to uz je pak jina situace...

Ja pouze vysvetlil panu Nesporovi ze v dane situaci je opravdu SZDC subdodavatelem pro CD + jsem k tomu dal nejakou omacku ;)

0/0
16.11.2015 10:34

M55i79r86e27k 77Z58á38v12o67d32n11ý 7332907340888

Toto popisujete situaci Regiojetu? Protože to naprosto klasická argumentace u klimatizace, odvěká zpoždění díky nendodržitelným jízdním dobám, jejich pomalé vlaky brdí konkurenci (jak ČD, tak Leo Expres). Jen bych to nenazýval socialismem.

+5/−1
16.11.2015 8:57

M77i61c37h81a24l 52P29a27s95t37o93r22e83k 4874820418198

RJ je typický dopravce který si neumí udělat ani jízdní řád. Má ho děsně na knap. Dostává mě, že ČD mají u nás 3 minuty na výstup a nástup a RJ kde se musí nastupovat přesně kvůli místenkám tak má jednu nebo dvě. Pravidelně tu stojí ve vytížené dny i 5 minut. Pak nemá RJ jezdit se zpožděním.

+3/0
16.11.2015 9:42

O80l56d75ř21i51c98h 57J53a64n48e61č66e23k 8469126513581

ale všichni kritizují ČD, soukromníci jsou svatí ;-) (přitom ale kupodivu tenhle článek nepsal pan Sůra)

nemám osobní zkušenost, ale z doslechu nebo občasného pobytu na pardubickém nádraží vím, že RJ je na tom se zpožděními ještě mnohem hůř než ČD. ano oni mají oproti konkurenci pomalejší a méně dynamické soupravy, tak to musí kompenzovat hrátkami s čísly, které pak ale logicky nemohou vycházet. zvlášť když pak připojí ještě dodatečné vagony.

docela věřím tomu, co tu před pár dny tvrdil Leoš, že on se nemusí nutně podbízet nejnižší cenou a kávou zdarma, že jsou i cestující, pro které je důležitější, že dojedou načas.

+1/0
16.11.2015 11:30

P52a27v47e52l 31K39h36a61i90l 2888829462548

Třeba to bude tím, že všichni platí na dotace ČD a ne soukromým dopravcům. ;-)

0/0
16.11.2015 16:01

J24i84ř90í 91S52t43r57a76k35a 9628796382598

Dokud jezdily na trase Praha - Ostrava jen CD, stálo to cca 10 Mega. Poté, co tam přišli soukromníci, doplácí stát na tuto trať cca 100 Mega. A to opravdu nejsou peníze jen pro ČD.

Takže dotace jdou i soukromníkům.

+1/0
17.11.2015 8:44

P14e66t60r 82P89i90d69r34m44a64n92n 7661583275493

Když se otevře okno při funkční klimatizaci,tak fungovat přestane.To se vám nemusí líbit,ale je to fakt.

0/0
16.11.2015 9:19

J58a60r20o73s16l19a33v 76K75o30m93o68ň 1930804274641

klimatizované vozy nemají otvíratelné okna, jen ty malé okýnka při poruše a jsou běžně uzamčena

0/0
16.11.2015 10:10

R66o23m71a35n 68N10o18v97a90k 6759291782296

v zime jsem ve vlaku na vysocine cekal 1,5 hodiny na prijezd nahradni lokomotivy z Brna (uz je to par let), cesta do Prahy diky tomu trvala pres 5 hodin

jednou me u vlaku EC do Bratislavy chytla lokomotiva, z Sakvic nejel zadny nahradni spoj

presto dal vlakem jezdim a rad :-)

0/0
21.11.2015 4:15

P96a34v92e26l 17Š28m74í52d 5162315508794

ČD už jsem vzdal. Definitivně.

+3/−6
16.11.2015 8:20

T89o84m61á95š 32K74n53a27i98f36l 6533860907800

a jak tohle souvisí s ČD?

+5/−2
16.11.2015 8:33

J58a52n 21N81e39š88p53o56r 4776958116512

A co nám tím chcete sdělit? Že pro vás cokoliv, co se týká kolejí, souvisí s ČD? V souvislostech tohoto článku byste mohl totéž prohlásit o RJ a LE, protože ti mají zpoždění taky.

+4/−1
16.11.2015 8:38

J85i62ř51í 22J60u90r31á55š78e25k 8557125680117

Co se tyce odskodneho, to je u CD taky legracni. Na ceste skrz republiku 2x prestupuju. Kdyz ma prostredni spoj treba dve hodiny zpozdeni, v jeho cilove stanici vam reknou, ze si mate nechat potvrdit zadost o kompenzaci v cilove stanici cele zakoupene trasy. Jenze do cilove stanice sice prijedete o dve a vice hodin pozdeji, ale ten spoj, kterym tam prijedete prijede nacas. Takze vam zadne zpozdeni nepotrdi. Uz nejednou jsem byl s oddelenim, ktere vyrizuje kompenzace v konfliktu. A to byla zpozdeni napr. 4 hod kvuli zruseni spoje apod.

+10/−1
16.11.2015 8:08

P75e61t30r 70N80e15c35h36a68n32i40c33k90ý 7603356428170

Problém je hlavně v pripojich, jeden čeká, druhý ne, je to dost problém při 2h taktu. Pak zpoždění způsobená obraty. Když se to stane 2x ok, když se to tomu vlaku děje furt, tak by se mohl někdo zamyslet a obrat změnit, přidat lokomotivu. Bohužel nový trend je zálohy nemít. Podobně nechápu EC110, ten vlak přijede včas do Bohumina a čeká na Ex Kysuca, který je věčně zpožděný a ještě od něj přebírá lokomotivu = další zpoždění. Ten vlak jezdí dost vytížený a má hromadu připojů a nikoho za celý rok nenapadlo dát do Bohumína další lokomotivu, která by EC v klidu odvezla a nevznikaly by tak naprosto zbytečná zpoždění.

+4/−2
16.11.2015 8:04

J64a94n 79N88e89š74p86o74r 4616658446122

Není tam třeba kromě přepřahaní ještě nějaký přechod vozů? Ono to s náhradní mašinou možná napadne spoustu lidí, ale bohužel jen ty, kteří se s tím denně perou, ne ty, kteří o tom rozhodují...

+1/−1
16.11.2015 8:28

M43i95c18h23a38l 22P91a36s17t24o94r26e59k 4924290808368

Jestli to nebude tím, že kromě lokomotivy se z jednoho vlaku do druhého také přesunuje jeden přímý vagon Warszawa Žilina. Takže náhradní lokomotiva nic neřeší. Stejně musí ty vlaky na sebe čekat. Ale nadávat umí každý. Než příště něco napíšete tak si zkuste zjistit fakta.

0/0
16.11.2015 9:50

P10e69t30r 45N18e89c17h87a21n85i85c42k94ý 7293496898340

Pletete si směry. Na EC110 opravdu neprechazi vůz od Žiliny, přechází jen vlak na Žilinu a to opravdu na jiný vlak než o kterém píši. Co takhle si zjistit fakta než začnete kritizovat?

0/0
16.11.2015 13:37

P35e35t32r 20R62u48m42p16l98i49k 4989627389953

jel jsem na NATO do Mošnova- tam zpoždění půl minuty, nazpátek 0min. O co Vám jde. Když se něco opravuje, tak je logické, že se to stane. Není ten student na VUMLu, nechce koridory, nechce zlepšení. At se odstěhuje do ruska.;-O

+2/−10
16.11.2015 7:42

J55i16ř48í 60J94u23r65á35š15e11k 8347265360157

Tak zrovna v nedeli, kdy koncily dny NATO mel rychlik Landek z Ovy na Prahu pekne zpozdeni. Pridavali mu vagony a absolutne nestihal.

+1/−2
16.11.2015 8:10

F92r21a94n54t35i35š67e92k 58V26a47n31ě86k 1387184497177

Takže je špatně, že se navyšovala kapacita vlaku, když byla zvýšená frekvence?

+3/−1
16.11.2015 9:05

M34i81c88h40a36l 56P67a53s75t67o10r30e30k 4844450218368

Podle některých bohužel ano. Oni furt oslavují RJ a nedochází jim, že nebýt ČD tak se z Ostravy v takových situacích nedostanou. Jim totiž pořád nedochází, že RJ má svých deset vagonu a odveze svých 100 cestujících a na zbytek zvysoka ser... Zato ČD pak vytáhne svoje zálohy a lidi i když třeba se zpožděním odveze.

+1/0
16.11.2015 9:54

P23a86v54e54l 37K13h38a62i56l 2318239732358

P. Jurášek něco takového napsal? 8-o

0/0
16.11.2015 16:02

P36e26t64r 93N10ě43m47e74c 4665642372107

Letos jsem jel 4x vlakem - 4 zpoždění, pokaždé mezi 20-30 minutama - 100% úspěch :(

+11/−2
16.11.2015 7:33
Foto

B58r66o66n72i37s41l11a19v 59G25a30b94r61y96š 2782599761

Letos jsem jel pětkrát z Ostravy do Prahy autem a měl jsem pokaždé hodinu až dvě zpoždění kvůli nějaké uzavírce. Takže 100% úspěch. :-)

+1/0
16.11.2015 10:48

M78a34r53t79i50n 40H82a64n36z84a11l 8738619559325

Takže pán je student, zaplatil zhruba setinu reálných nákladů za svou přepravu a teď se rozhodl napsat do Lupy, která je tak hloupá, že to i vydala...

Přátelé, 40 let se tady na to dlabalo úplně, dalších 25 let to mají v rukou lidé ne nepodobní předlistopadové době, takže infrastruktura je v příšerném stavu. Když je jedinečná šance vysát z Unie prachy, neváhal bych...

+7/−19
16.11.2015 7:32

V27a53c77l45a70v 89H29a89j21e64k 3746219959

No hlavně poděkujte vládám od r. 1989 do roku 2003, ted zejména panu Klausovi a spol...

+3/−1
16.11.2015 8:49

J69a41r12o64m86i96r 86C39h82a30l18o36u83p17k10a 4569107445977

Díky za vybudování prvního železničního koridoru v těchto letech.

+1/0
16.11.2015 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.