Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič jel Jesenickem na letních pneumatikách, narazil do stromu a auta

O tom, že se v první polovině ledna nevyplácí jezdit po Jesenicku na letních pneumatikách, se přesvědčil v pondělí senior za volantem Škody Octavia. Jízda totiž skončila smykem a nárazy do stromu a dalšího auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D26e88n41i40s 23W28i43t16z72k11u 3573441799757

klasický pYrát a ještě na letních,kdyby za ním jela nová neoznačená policejní oktávka, tak ho mohla rovnou změřit a to je tak všechno

+2/0
13.1.2016 5:19

A51l13e77x75a96n53d27r 93Š11í60r 5571240413

Ty sugestivní popisky k fotkám - "Lednová jízda na letních pneumatikách!?" Jeden by čekal minus deset a na silnici zledovatělý sníh. Na fotkách je ale vidět zcela suchá silnice, a teplota podle zpráv meteo asi 5 nad nulou. To věru nejsou podmínky pro zimní pneu. Prostě jel moc rychle, jako ty desítky ostatních, co se nabourali na zimních a o kterých se nepíše.

+8/0
12.1.2016 22:44

F35r23a69n67t15i21š22e59k 30E50l98i42á88š 6517933245586

V zimě by měly i socky používat zimní pneumatiky.

0/−2
13.1.2016 8:18

M35a47r34e72k 30H21r56u66b63y 6347122311868

Slava, konecne v tech vsech bourackch nasli redaktori jednoho chudaka na letnich :-P

Jinak by to snad vypadalo, ze se da bourat i stemi superbezpecnymi zimnimi ;-)

+4/0
12.1.2016 22:24

A80l81e98x85a18n92d12r 42Š51í32r 5671250303

Samozřejmě - proč by nejel na letních, když bylo 5 nad nulou?

0/0
12.1.2016 22:38

F61r77a42n18t11i33š79e51k 34E20l89i67á14š 6117223105516

Pod 7 nad nulou by se měly užívat zimní.

0/−1
13.1.2016 8:19

V19l38a42s69t27i43m12i43l 10P21r26a83u24s 6664570106594

M+S = marast and sajrajt

0/0
12.1.2016 21:54

E77d34u54a32r78d 51B45l55a71z18e27k 1143910885425

No a ostatní co havarovali dneska měli zimní a přesto havarovali Takže na zimních havarovala většina! :-P Neb stejnak nevyužili lepší přilnavost na náledí k bezpečnější jídě, ale krychlejší o to :-( Jak je to relativní ;-)

+4/−1
12.1.2016 18:28

J10a45n 57V86e86r90n60e98r 2155677320

Nikdo netvrdí, že jsou zimáky samospasitelné.

Ovšem nikdo nespočítá kolik lidí dnes dojelo v pořádku a kdyby měli letní tak by třeba havarovalo. ;-)

+2/−3
12.1.2016 20:36

V68l35a50d94i33s20l13a50v 43N75o95h64e40j85l 7968237558341

to sou ti nejrozumnejsi lidi se zkusenostma, bez mladicke nerozvaznosti, kteri jsou nam vzdy prikladem, zejo. :-P

+2/0
12.1.2016 17:42

P84a39t18r31i82k 82K78o18u70b23a 3672272340485

jo a pri tom pravidelne ti nejhorsi ridici.

0/0
12.1.2016 18:14

F64r55a82n19t15i75š84e16k 10E50l54i65á13š 6807263105886

Kritizovat bychom měli, pokud najedeme alespoň milion bez jakékoli nehody.

0/0
13.1.2016 8:23

J76a15r73e30k 38W24o46l51f 5660269240

Škoda poctivé rotačky 1,9 TDi! R^

0/0
12.1.2016 17:34

M48a89r82e26k 50H56r10u83b13y 6877182781498

Stejne skonci v Ackach jako lehce tukla, po duchodci (a tentokrat to bude i zcasti pravda ;-))

+1/0
12.1.2016 22:24

P77e38t67r 75H27o78r96á90k 1709333899224

V zimě ovšem končí mimo vozovku mnohem více řidičů na zimních gumách. A rád bych, aby o tom vždy byl článek.

+9/−1
12.1.2016 17:33

P60a28t35r41i45k 66K48o58u70b66a 3192672380245

Mas jich tady asi tisic.

+1/−2
12.1.2016 17:33

E56d80u41a95r11d 68B35l34a51z98e55k 1703340865285

Ale kdepak, nepíší, že havarovali na takovém a takovém druhu pneu :-P

+3/0
12.1.2016 18:29

F32r77a66n91t14i89š38e73k 52E66l30i68á30š 6787203295106

Je vyšší pravděpodobnost, že ke smyku dojde na letních.

+1/0
13.1.2016 8:21

P47a12t32r26i58k 73K31o30u85b35a 3762362840745

Tos toho usetril za pneu co? Dobre ti tak.

Kdyby hloupost nadnasela, tak je pulka buranskeho naroda v lufte.

+1/−7
12.1.2016 17:31

D42a60d40a47k 87P52e74t34r 7341280164888

Na Jesenicku v zimě na letních? Bóžinku, to je pako.

+2/−3
12.1.2016 17:30

A39l80e10x15a55n40d79r 55Š32í31r 5631110723

5 stupňů nad nulou - to není zima na zimní pneumatiky.

+1/0
12.1.2016 22:37

J14a44r70o27s63l60a47v 67Z91a86p17l89e40t31a75l 9347228772146

tak toho si pojišťovna vychutná...;-)

+3/−1
12.1.2016 17:28

J19i69n43d50ř30i80c79h 45Š55k38o51p20e96k 4385731830185

no jestli na silnici nebyl sníh/náledí námraza, nebyla taková předpověď nebo nebyl úsek za značkou zimní výbavat, tak pojišťovna nárok na krácení nemá

+4/0
12.1.2016 20:12

J14i17ř69í 66R68a30m46e92š 8916244240182

vcera jedu do prace skrz les a led v zatcce. zachranily me continental conti 850 ts sport zimni sada.

0/0
12.1.2016 17:16

L14i31b20o52r 59B91l13á69h92a 6499456833

Mně se letos v podobných podmínkách výborně osvědčily Nokian WR D-4. :-)

0/0
12.1.2016 18:05

M66a47r46t70i23n 25L63a70c84o 7513776918

Na ĽADE nefungujú žiadne pneumatiky. Zimné sa označujú M+S, mud+snow, blato a sneh. Nie ĽAD.

+3/0
12.1.2016 19:48

J26i80n62d57ř69i46c11h 14Š44k21o51p63e72k 4445211780295

M+S jsou zimní jen z pohledu zákona. Jinak to pravé zimáky nejsou, ty se totiž označují sněhovou vločkou

+1/0
12.1.2016 20:13

J87a49r30o18s18l72a24v 94L34e51b65e44d32a 3956719567100

Hlavně je v tom děsnej brajgl.

Označení M+S je jedinou právně platnou evropskou značkou pro označení zimní pneumatiky. Jen jaksi chybí zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik...

Ty s původně americkou vločkou (a třemi horami) by měly být "zimnější" = musí splňovat index přilnavosti na sněhu. Má to ovšem drobný zádrhel, že vločka je chráněná značka, takže ji nemůže použít výrobce, který není členem WdK nebo ETRMA (asociace).

+2/0
12.1.2016 20:50

P41e56t13r 17R65u15m16p37l32i35k 4939167499793

doufám, že potom napíšete kolik ho ta sranda bude stát.

0/0
12.1.2016 17:15

L52e91o65p62o37l70d 86H17o17r48á61k 4452938459682

Doufám, že škodu poškozenému zaplatí pojišťovna a bude si na viníkovi vymáhat sama.

0/−1
12.1.2016 16:59

J25a78n 17B71u13c63h75a21r 9319431242806

Smůla, že jel na Jesenicku. Tam se za to věší, i když sníh zrovna není :-)

+3/0
12.1.2016 16:54

J85a47n 30S88v83e71t22l51i66k 8427439849239

A co teprve na Bruntálsku. Tomáš "vsákneš se do mě jako déšť" se tam bál jet i vystupovat.

+2/0
12.1.2016 17:29

J33a49n 64B54u30c21h70a67r 9209191252976

Taky měl kliku, že neměl BMW, Audi nebo tak něco... to by mu taky dali sežrat :-)

0/0
12.1.2016 18:40

J77a75n 88M26a53t41ě93j55k16a 4302694287

Bruntál, to drsný kraj i v létě, já bych tam nejel snad nikdy. Naštěstí ani nemusím.

0/0
13.1.2016 13:23

D71a60v31i32d 27T54o82m44a31n 9585797242217

Témata: Jeseník, Olomoucký kraj, Alkohol, Jeseníky, lázně, Letní pneumatiky

A alkohol je tam proc? :-P

+3/0
12.1.2016 16:28

K66a10r32e52l 23W75a37t14z90k16o 9956337357226

Na letňálách se dá jezdi v zimě normálně, jen opatrněji. Bejvávali doby kdy měl zimáky málokdo a nemám pocit že by bylo víc nehod, je to spíš naopak.

+12/−1
12.1.2016 16:11

M11a49r38t16i12n 78P46r81a69c88h47a50ř 9645369

Určitě tenkrát bývávalo méně nehod - hlavně proto, že jezdilo asi 100x méně aut.

+4/−6
12.1.2016 16:13

K80a75r28e94l 74W14a86t40z70k12o 9916547417236

Jasně že dnes jezdí víc aut, ale procentuálně to bylo lepší. Hlavně nejezdili šílenci v silných autech.

+2/−3
12.1.2016 16:22

J80i53ř35í 98P90e42l81n93á92ř 6515763446749

Jen tak pro zajímavost - o jaké době je řeč a kdo je šílenec v silném autě?

+2/0
12.1.2016 16:28

K84a40r43e15l 71W20a11t33z24k87o 9106577307356

Vidím to denně na silnicích co si někteří dovolují, hlavně řidiči silných aut co nejsou ještě vyježděný. Běžné předjíždění na plné čáře, na horizontu, před nepřehlednou zatáčkou a pod. O rychlosti a přejížděním přejezdu na červenou raději pomlčím. Tohle opravdu dřív nebývalo a řidiči k sobě byli o poznání ohleduplnější.

+1/−1
12.1.2016 16:39

L69i77b35o24r 57B46l32á10h25a 6629486593

Já jsem ještě nevyježděný řidič - mám 23 let, papíry mám jen 3 roky + pár týdnů navíc, mám naježděno necelých 90 000km po CZ, SK, A, H, SRB, MNE, AL - většinou cesty do práce + vodácké a cestovatelské výpravy, vlastním necelý rok relativně silné auto (starší benzínový kombík Volvo o 140 koních, upozorňuju že jsem si na něj vydělal sám, rodiče ani jiní příbuzní mi ho neplatili, předtím jsem jezdil s rodinnou Felicií 1.3MPI a Octávkou 1 1.6MPI) a většinou mne „vyprasí“ - stylem, jaký popisujete - slabší auta: votuněný VW/jiná koncernovka a sem tam nějaká naftová jedničková nebo dvojková oktávka (naftová soudím podle dýmu a smradu), vyjímečně někdo s jiným autem. A nejsou to vždy jen mladí, kolikrát to jsou muži ve středních letech (čas od času se potom s dotyčnými potkáme - semafory, v pruzích vedle sebe, parkoviště, benzinky...).

Jinak pracuji jako zabezpečovák a při údržbě přejezdů pozoruju, kdože nám to nejčastěji projíždí červená světla: jsou to zejména chlapi 30-50 let nezávisle na značce auta, potom ženské s malými auty a až za nima jsou mladí a nevybouření. Tož asi tak. :-)

Dovolím si připomenout, že když blikají červená světla tak na přejezd nesmíte vjet - jediná výjimka je jen tehdy, pokud vám to dovolí železničář ve službě. To necílím zrovna na vás, ale říkám to všeobecně, neboť spousta výmluv zní „ale já myslel že když jste okolo přejezdu v tom oranžovým, že si to udržujete a já můžu jet“. Je to pak o nervy naše i strojvedoucích...

Perlička z nedávna: Kolega byl na údržbě přestavníků kousek od vjezdových návěstidel, asi 20 metrů od něj místní hojně přelézají koleje (dvoukolejka s hustým provozem a rychlostí 90km/h) a paní povídá asi 5tiletému děcku: „Tady sám chodit nemůžeš rozumíš? Tady můžeš chodit jenom se mnou.“ Svým způsobem je to dost smutný, že se překračování zákazu děcka učí už od mala...

+2/0
12.1.2016 18:39

K32a54r85e82l 76W28a39t39z11k98o 9376967307436

Souhlasím s Vámi, napsal jsem to příliš všeobecně. Ten kdo si na auto vydělal svojí prací zná cenu peněz. Ne každý mladík machruje svým sebevědomím že v rychlosti vše zvládne a ne každý starší řidič nebo řidič je ukázněný. Je to případ od případu.

0/0
12.1.2016 20:55

P40e89t66r 65D35v50o69ř16á21k 5254665379296

Nemáte pravdu pane Watzko, tady je to v absolutních číslech po přepočtu na počet aut by nehodovost byla +- stejná, počet usmrcených je dnes výratně nižší.

http://www.czrso.cz/clanky/vseobecny-vyvoj-nehodovosti-na-pozemnich-komunikacich/

0/0
12.1.2016 17:09

J96i51ř83í 25P79e65l22n87á55ř 6465403216819

Jak se to vezme. Na sněhu dnešní letní pneumatika prostě trakci nemá, protože vypadá úplně jinak, něž když "bejvávaly doby" Ovšem ve všech ostatních případech a zvlášť když ta silnice vypadá jako na obrázku, se na ní v zimě jezdit dá.

+8/0
12.1.2016 16:19

K28a90r33e70l 50W37a92t23z15k42o 9436597377966

Samozřejmě, ale podle obutí a jiným okolnostem musím podle toho přizpůsobit jízdu.

0/0
12.1.2016 16:27

V88á25c42l69a26v 48V97a41n86ě27k 3832575412177

Dobrý den , ANO , od listopadu mám na letních najeto +/- 5000 km .

V klidu , ale bydlím a jezdím kolem Plzně a Prahy

0/0
12.1.2016 17:06

P54a84t52r35i53k 53K32o78u82b50a 3742382430165

Kazdej nejezdi jednou mesicne o vikendu do Penny a zpet jako vy

Jedna hloupost vetsi jak druha co tady plodite.

0/0
12.1.2016 17:33

E90d19u50a65r51d 67B33l72a22z76e24k 1713820855135

přesně tak! Stejnak mnozí!!! se zimákama je využijí nikoliv k bezpečnější jízdě, ale o to k rychlejší... :-(

+2/0
12.1.2016 18:31

J15i86n91d95ř85i67c30h 88Š17k15o83p74e20k 4415911930875

dříve byly univerzály více měkčí, proto se na nich dalo v zimě jezdit bez problémů

Navíc auta s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy vyjedou více než předohraby (to je prostě fyzikální důvod)

+1/0
12.1.2016 20:14

J15i91ř50í 77P76e28l16n72á83ř 6805713746219

Tak to je opravdu hustě hrubě zasněžená silnice, že by pomalu neprojela ani rolba. Na tu by vyjel na letních pneumatikách jenom blázen... ;-D

+21/0
12.1.2016 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.