Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidič jel Jesenickem na letních pneumatikách, narazil do stromu a auta

O tom, že se v první polovině ledna nevyplácí jezdit po Jesenicku na letních pneumatikách, se přesvědčil v pondělí senior za volantem Škody Octavia. Jízda totiž skončila smykem a nárazy do stromu a dalšího auta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D73e88n71i51s 57W34i78t31z40k30u 3343181869917

klasický pYrát a ještě na letních,kdyby za ním jela nová neoznačená policejní oktávka, tak ho mohla rovnou změřit a to je tak všechno

+2/0
13.1.2016 5:19

A93l73e95x57a44n17d74r 71Š33í58r 5851520433

Ty sugestivní popisky k fotkám - "Lednová jízda na letních pneumatikách!?" Jeden by čekal minus deset a na silnici zledovatělý sníh. Na fotkách je ale vidět zcela suchá silnice, a teplota podle zpráv meteo asi 5 nad nulou. To věru nejsou podmínky pro zimní pneu. Prostě jel moc rychle, jako ty desítky ostatních, co se nabourali na zimních a o kterých se nepíše.

+8/0
12.1.2016 22:44

F17r69a65n42t13i72š55e47k 31E79l62i69á33š 6187513855866

V zimě by měly i socky používat zimní pneumatiky.

0/−2
13.1.2016 8:18

M80a61r44e21k 38H94r86u19b93y 6227332501408

Slava, konecne v tech vsech bourackch nasli redaktori jednoho chudaka na letnich :-P

Jinak by to snad vypadalo, ze se da bourat i stemi superbezpecnymi zimnimi ;-)

+4/0
12.1.2016 22:24

A84l98e23x27a19n64d96r 27Š61í61r 5491690243

Samozřejmě - proč by nejel na letních, když bylo 5 nad nulou?

0/0
12.1.2016 22:38

F20r35a34n36t64i88š84e51k 96E50l40i15á21š 6817553485896

Pod 7 nad nulou by se měly užívat zimní.

0/−1
13.1.2016 8:19

V48l14a16s46t80i48m51i23l 52P54r67a34u29s 6224740966274

M+S = marast and sajrajt

0/0
12.1.2016 21:54

E68d62u82a38r32d 47B98l43a43z67e18k 1153370185585

No a ostatní co havarovali dneska měli zimní a přesto havarovali Takže na zimních havarovala většina! :-P Neb stejnak nevyužili lepší přilnavost na náledí k bezpečnější jídě, ale krychlejší o to :-( Jak je to relativní ;-)

+4/−1
12.1.2016 18:28

J36a22n 57V42e32r42n70e82r 2205827200

Nikdo netvrdí, že jsou zimáky samospasitelné.

Ovšem nikdo nespočítá kolik lidí dnes dojelo v pořádku a kdyby měli letní tak by třeba havarovalo. ;-)

+2/−3
12.1.2016 20:36

V31l60a32d84i75s43l86a52v 28N72o19h67e11j15l 7728137238401

to sou ti nejrozumnejsi lidi se zkusenostma, bez mladicke nerozvaznosti, kteri jsou nam vzdy prikladem, zejo. :-P

+2/0
12.1.2016 17:42

P46a85t44r94i40k 21K71o78u51b64a 3552842510105

jo a pri tom pravidelne ti nejhorsi ridici.

0/0
12.1.2016 18:14

F28r11a85n75t58i66š34e31k 62E18l45i48á68š 6207513685296

Kritizovat bychom měli, pokud najedeme alespoň milion bez jakékoli nehody.

0/0
13.1.2016 8:23

J29a40r46e34k 48W25o89l48f 5600159340

Škoda poctivé rotačky 1,9 TDi! R^

0/0
12.1.2016 17:34

M78a40r66e76k 72H90r65u25b38y 6247452881188

Stejne skonci v Ackach jako lehce tukla, po duchodci (a tentokrat to bude i zcasti pravda ;-))

+1/0
12.1.2016 22:24

P82e76t97r 55H71o10r29á20k 1319443259484

V zimě ovšem končí mimo vozovku mnohem více řidičů na zimních gumách. A rád bych, aby o tom vždy byl článek.

+9/−1
12.1.2016 17:33

P26a60t13r21i46k 25K52o42u55b89a 3952412710575

Mas jich tady asi tisic.

+1/−2
12.1.2016 17:33

E12d94u22a53r83d 40B31l62a57z49e68k 1273480405935

Ale kdepak, nepíší, že havarovali na takovém a takovém druhu pneu :-P

+3/0
12.1.2016 18:29

F12r43a25n27t59i21š87e54k 77E23l70i12á43š 6287863455356

Je vyšší pravděpodobnost, že ke smyku dojde na letních.

+1/0
13.1.2016 8:21

P96a68t14r16i65k 46K14o92u84b68a 3212432920975

Tos toho usetril za pneu co? Dobre ti tak.

Kdyby hloupost nadnasela, tak je pulka buranskeho naroda v lufte.

+1/−7
12.1.2016 17:31

D84a58d40a21k 74P77e80t60r 7691570274988

Na Jesenicku v zimě na letních? Bóžinku, to je pako.

+2/−3
12.1.2016 17:30

A82l81e95x13a75n21d23r 70Š57í43r 5331380643

5 stupňů nad nulou - to není zima na zimní pneumatiky.

+1/0
12.1.2016 22:37

J38a31r42o89s10l53a60v 79Z38a22p71l31e52t18a63l 9747378202866

tak toho si pojišťovna vychutná...;-)

+3/−1
12.1.2016 17:28

J17i82n64d18ř89i19c56h 96Š72k44o63p60e29k 4745821520455

no jestli na silnici nebyl sníh/náledí námraza, nebyla taková předpověď nebo nebyl úsek za značkou zimní výbavat, tak pojišťovna nárok na krácení nemá

+4/0
12.1.2016 20:12

J90i59ř25í 96R46a70m69e19š 8746594660572

vcera jedu do prace skrz les a led v zatcce. zachranily me continental conti 850 ts sport zimni sada.

0/0
12.1.2016 17:16

L48i42b46o55r 26B55l98á30h41a 6329426123

Mně se letos v podobných podmínkách výborně osvědčily Nokian WR D-4. :-)

0/0
12.1.2016 18:05

M80a25r25t76i92n 95L47a10c72o 7723246218

Na ĽADE nefungujú žiadne pneumatiky. Zimné sa označujú M+S, mud+snow, blato a sneh. Nie ĽAD.

+3/0
12.1.2016 19:48

J73i74n62d20ř23i57c57h 44Š81k31o92p76e23k 4375591930835

M+S jsou zimní jen z pohledu zákona. Jinak to pravé zimáky nejsou, ty se totiž označují sněhovou vločkou

+1/0
12.1.2016 20:13

J33a31r33o15s80l42a53v 86L12e79b43e53d50a 3276179437280

Hlavně je v tom děsnej brajgl.

Označení M+S je jedinou právně platnou evropskou značkou pro označení zimní pneumatiky. Jen jaksi chybí zkušební postup v rámci typového osvědčení pneumatik...

Ty s původně americkou vločkou (a třemi horami) by měly být "zimnější" = musí splňovat index přilnavosti na sněhu. Má to ovšem drobný zádrhel, že vločka je chráněná značka, takže ji nemůže použít výrobce, který není členem WdK nebo ETRMA (asociace).

+2/0
12.1.2016 20:50

P73e12t62r 40R30u74m18p42l24i13k 4929637249593

doufám, že potom napíšete kolik ho ta sranda bude stát.

0/0
12.1.2016 17:15

L43e18o92p85o21l94d 84H60o20r19á79k 4692918429882

Doufám, že škodu poškozenému zaplatí pojišťovna a bude si na viníkovi vymáhat sama.

0/−1
12.1.2016 16:59

J93a14n 15B76u31c66h94a22r 9269561302296

Smůla, že jel na Jesenicku. Tam se za to věší, i když sníh zrovna není :-)

+3/0
12.1.2016 16:54

J94a22n 62S35v49e56t87l33i92k 8257979919199

A co teprve na Bruntálsku. Tomáš "vsákneš se do mě jako déšť" se tam bál jet i vystupovat.

+2/0
12.1.2016 17:29

J81a50n 48B27u74c87h10a55r 9139341832346

Taky měl kliku, že neměl BMW, Audi nebo tak něco... to by mu taky dali sežrat :-)

0/0
12.1.2016 18:40

J48a41n 95M45a70t65ě94j55k73a 4732234797

Bruntál, to drsný kraj i v létě, já bych tam nejel snad nikdy. Naštěstí ani nemusím.

0/0
13.1.2016 13:23

D64a43v91i14d 13T90o35m75a48n 9145437192527

Témata: Jeseník, Olomoucký kraj, Alkohol, Jeseníky, lázně, Letní pneumatiky

A alkohol je tam proc? :-P

+3/0
12.1.2016 16:28

K80a14r31e14l 98W38a59t69z53k53o 9506797417276

Na letňálách se dá jezdi v zimě normálně, jen opatrněji. Bejvávali doby kdy měl zimáky málokdo a nemám pocit že by bylo víc nehod, je to spíš naopak.

+12/−1
12.1.2016 16:11

M14a29r97t35i19n 46P74r58a58c17h23a87ř 9695649

Určitě tenkrát bývávalo méně nehod - hlavně proto, že jezdilo asi 100x méně aut.

+4/−6
12.1.2016 16:13

K34a44r54e42l 89W37a46t68z10k79o 9406347607176

Jasně že dnes jezdí víc aut, ale procentuálně to bylo lepší. Hlavně nejezdili šílenci v silných autech.

+2/−3
12.1.2016 16:22

J14i82ř64í 67P40e93l76n59á53ř 6135103746919

Jen tak pro zajímavost - o jaké době je řeč a kdo je šílenec v silném autě?

+2/0
12.1.2016 16:28

K42a11r90e48l 80W95a85t78z27k40o 9706767317966

Vidím to denně na silnicích co si někteří dovolují, hlavně řidiči silných aut co nejsou ještě vyježděný. Běžné předjíždění na plné čáře, na horizontu, před nepřehlednou zatáčkou a pod. O rychlosti a přejížděním přejezdu na červenou raději pomlčím. Tohle opravdu dřív nebývalo a řidiči k sobě byli o poznání ohleduplnější.

+1/−1
12.1.2016 16:39

L47i63b96o56r 27B81l96á75h90a 6859316373

Já jsem ještě nevyježděný řidič - mám 23 let, papíry mám jen 3 roky + pár týdnů navíc, mám naježděno necelých 90 000km po CZ, SK, A, H, SRB, MNE, AL - většinou cesty do práce + vodácké a cestovatelské výpravy, vlastním necelý rok relativně silné auto (starší benzínový kombík Volvo o 140 koních, upozorňuju že jsem si na něj vydělal sám, rodiče ani jiní příbuzní mi ho neplatili, předtím jsem jezdil s rodinnou Felicií 1.3MPI a Octávkou 1 1.6MPI) a většinou mne „vyprasí“ - stylem, jaký popisujete - slabší auta: votuněný VW/jiná koncernovka a sem tam nějaká naftová jedničková nebo dvojková oktávka (naftová soudím podle dýmu a smradu), vyjímečně někdo s jiným autem. A nejsou to vždy jen mladí, kolikrát to jsou muži ve středních letech (čas od času se potom s dotyčnými potkáme - semafory, v pruzích vedle sebe, parkoviště, benzinky...).

Jinak pracuji jako zabezpečovák a při údržbě přejezdů pozoruju, kdože nám to nejčastěji projíždí červená světla: jsou to zejména chlapi 30-50 let nezávisle na značce auta, potom ženské s malými auty a až za nima jsou mladí a nevybouření. Tož asi tak. :-)

Dovolím si připomenout, že když blikají červená světla tak na přejezd nesmíte vjet - jediná výjimka je jen tehdy, pokud vám to dovolí železničář ve službě. To necílím zrovna na vás, ale říkám to všeobecně, neboť spousta výmluv zní „ale já myslel že když jste okolo přejezdu v tom oranžovým, že si to udržujete a já můžu jet“. Je to pak o nervy naše i strojvedoucích...

Perlička z nedávna: Kolega byl na údržbě přestavníků kousek od vjezdových návěstidel, asi 20 metrů od něj místní hojně přelézají koleje (dvoukolejka s hustým provozem a rychlostí 90km/h) a paní povídá asi 5tiletému děcku: „Tady sám chodit nemůžeš rozumíš? Tady můžeš chodit jenom se mnou.“ Svým způsobem je to dost smutný, že se překračování zákazu děcka učí už od mala...

+2/0
12.1.2016 18:39

K30a44r92e77l 80W13a34t90z57k68o 9726357787446

Souhlasím s Vámi, napsal jsem to příliš všeobecně. Ten kdo si na auto vydělal svojí prací zná cenu peněz. Ne každý mladík machruje svým sebevědomím že v rychlosti vše zvládne a ne každý starší řidič nebo řidič je ukázněný. Je to případ od případu.

0/0
12.1.2016 20:55

P49e10t72r 15D25v17o13ř43á27k 5484295369496

Nemáte pravdu pane Watzko, tady je to v absolutních číslech po přepočtu na počet aut by nehodovost byla +- stejná, počet usmrcených je dnes výratně nižší.

http://www.czrso.cz/clanky/vseobecny-vyvoj-nehodovosti-na-pozemnich-komunikacich/

0/0
12.1.2016 17:09

J50i52ř65í 21P69e65l19n83á41ř 6615293856929

Jak se to vezme. Na sněhu dnešní letní pneumatika prostě trakci nemá, protože vypadá úplně jinak, něž když "bejvávaly doby" Ovšem ve všech ostatních případech a zvlášť když ta silnice vypadá jako na obrázku, se na ní v zimě jezdit dá.

+8/0
12.1.2016 16:19

K95a77r98e35l 29W97a68t43z76k30o 9776867587326

Samozřejmě, ale podle obutí a jiným okolnostem musím podle toho přizpůsobit jízdu.

0/0
12.1.2016 16:27

V30á89c54l81a33v 54V34a11n95ě78k 3462195832577

Dobrý den , ANO , od listopadu mám na letních najeto +/- 5000 km .

V klidu , ale bydlím a jezdím kolem Plzně a Prahy

0/0
12.1.2016 17:06

P68a52t13r65i44k 41K79o79u87b18a 3932772680275

Kazdej nejezdi jednou mesicne o vikendu do Penny a zpet jako vy

Jedna hloupost vetsi jak druha co tady plodite.

0/0
12.1.2016 17:33

E29d74u77a62r47d 45B29l39a58z38e73k 1613910985985

přesně tak! Stejnak mnozí!!! se zimákama je využijí nikoliv k bezpečnější jízdě, ale o to k rychlejší... :-(

+2/0
12.1.2016 18:31

J62i25n44d50ř98i89c72h 64Š43k55o78p52e41k 4805591140645

dříve byly univerzály více měkčí, proto se na nich dalo v zimě jezdit bez problémů

Navíc auta s motorem vzadu a pohonem zadní nápravy vyjedou více než předohraby (to je prostě fyzikální důvod)

+1/0
12.1.2016 20:14

J37i14ř35í 28P26e98l72n64á27ř 6205243386149

Tak to je opravdu hustě hrubě zasněžená silnice, že by pomalu neprojela ani rolba. Na tu by vyjel na letních pneumatikách jenom blázen... ;-D

+21/0
12.1.2016 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.