Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči neumějí reagovat na počasí. Není kde trénovat, upozorňuje expert

Nezkušenost, pramenící ovšem i z nedostatku tréninkových ploch, ale také neochota řidičů přizpůsobit styl jízdy aktuálnímu počasí. Takové jsou podle dopravního experta příčiny řady lednových nehod v Olomouckém kraji. Podle meteorologů přitom v následujících dnech počasí řidiče ještě pořádně vyzkouší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M89i48r68o70s20l58a18v 50S94t29e20i50n79e13r 6448134103835

Nejlépe se naučíte sledovat stav vozovky a počasí na motorce. Pokud to přežijete, víte, co udělá vhkost na poklopu kanálu nebo na kolejích, náledí nebo jenom bláto z traktoru.

Kavalírské starty a klopené zatáčky vás rychle přejdou na písku nebo na olejových skvrnách.

0/0
29.1.2016 17:25

S70t26a89n15i35s55l74a84v 49J95a50n49c75z65i71n74s57k58ý 6578115671175

Se mi zdá, že řidiči zapoměli na základní fyzikální zákony a výrobci vozidel je v této naivitě utvrzují, když říkají, že s ABS a ESP jsou proti smyku imunní.

0/0
25.1.2016 20:40

J83a79r94o27s63l50a23v 24V31e96r49n24e49r 8391361865222

Není kde trénovat .... . To je vtip že? Ať lidi jezdí víc v klidu a bude to lepší. Když se na to necítí ať jedou autobusem.

0/0
25.1.2016 9:21

R69a23d94e41k 16J62a16h61n 8676617845515

...tři centimetry a u Muzea čtyři.:-):-)

To máte zato, že se smějete Pražákům. Teď si představte, že tudy pojede 70.000 aut denně, jako u Muzea. To je 2900 za hodinu a 48 za minutu, jedno za vteřinu. Vlastně bych ani nechtěl vědět, jak by to dopadlo.

0/0
24.1.2016 1:57

R92a14d24o24m92í88r 44V69a85v18r48e18č61k15a 7651169855413

V Praze už by byl rondl dávno zavřený. ;-D

0/0
26.1.2016 7:47

R58a29d82e36k 74J25a29h69n 8236917795745

Nebyl.

0/0
26.1.2016 8:06

M68a68r77t51i25n 33J22i12r44o55u59s15e41k 7346525195338

Dokud jsem bydlel v Černém Dole, bývalo mou oblíbenou zábavou při cigaretce pozorovat lufťáky, co přijeli do hor zoufale hrabat a túrovat svá vozidla za ukrutného nadávání, kde jsou silničáři. ;-D Že měli obuté slicky a s takovou výbavou se do hor prostě nejezdí je nenapadlo.

0/0
23.1.2016 23:19

M67a54r53e55k 12H55r98u19b43y 6837412861278

Trosku je problem se smlouvami na udrzbu. Vetsi mesta zacinaji uklizet az po skonceni snezeni - takze kdyz snezi nekolik dni, k sypacum uz se nikdo nedostane :-P

0/0
23.1.2016 23:16

K72a24r98e72l 26L67o42p92a45t86a 8636697181467

No nevím, ale podle toho jak tam bruslí vlastně úplně každý a to nejezdí až na pár střelců nijak rychle, tam je buď totálně debilní povrch vozovky nebo led. Takže bych to asi na ty řidiče tak úplně neházel...

+4/0
23.1.2016 22:53
Foto

P27a48v80e25l 20S87t44r69a81k56o17š 6237241310495

Přizpůsobit jízdu stavu silnice neumí spousty řidičů, ale konkrétně v Prostějově je to se zimní údržbou v porovnání s jinými venkovskými regiony zoufalé i na hlavních tazích. Jezdím tudy pravidelně a není vyjímkou že silnice nejsou upraveny 24. hod po posledním sněžení.

+1/0
23.1.2016 22:02

J69a34r12o67s59l23a71v 86P67r20u53s46a 9172980212594

to je tim ze tu lidi nemaj zadokolky ;-D

0/−1
23.1.2016 15:29

P19a24v91e38l 11J96e65ř91á16b12e62k 7361632124437

Se zadokolky a motorem na předku by byly příkopy plné aut.

Kdybych na ten kruháč najel, tak z něho vyletím dřív než všichni co tam bourali o obrubník a nebo jsem "v hodinách".

Ale zas na druhou stranu, asi bych jel výrazně pomaleji než ostatní, protože vím, že zadní náprava je ochotná auto předbíhat rychleji než myšlenka.

+1/0
23.1.2016 15:39

J21a35r78o30s65l24a98v 82P43r59u88s66a 9532320292344

jo no ja dve zimi prave se zadokolkou odjezdil bez esp bez abs ,trochu adrenalin ale dalo se to :-) a vyjel sem vetsinou vsechno akorad prave treba do zatacky a do kopce tak v rychlim pruhu jel borec se 4x4 normalne a ja v pomalim to jel trochu bokem ;-D

0/−2
23.1.2016 15:42

L25u45d49v18í11k 63G21a34j77d94o10š70í92k 2315643844152

NE.

Je to tím, že všichni mají v autě ABS a ESP a tudíž jsou ušetřeni všech drobných smyků. Když to pak klouže tak, že na to ani elektronika nestačí, tak vůbec netuší co mají dělat a čumí jak tele na vrata.

Elektronika sebrala řidičům jejich dovednosti.

+7/0
23.1.2016 17:05

V83l88a43d73i86m85i80r 88J58a77n39k28i62n 3160136494587

Teraz som sa bol posmykat a presne toto! ESP ta dostane aj z chceneho smyku a nedovoli mi skusit kde su limity. Citim ze mam veeelke medzery v jazde na snehu a nic stym nemozem spravit na nasom aute ...

0/0
23.1.2016 18:09

J39a16r39o85s96l71a27v 77L65e54b89e31d87a 3436879947440

Když ESP, tak s vypínačem :-)

0/0
24.1.2016 22:39

R87a46d24e50k 36Č11e74r30v25e82n32k74a 5104651814182

stačí se dívat na brzdová světla a vše je jasné....pokud šlápnu na brzdu tak je auto neovladatelné, pro některé je to moc složité na pochopení...

+4/0
23.1.2016 14:19

J85i28n25d36ř74i76c59h 56Š75k25o67p12e32k 4135871170395

8-o8-oNo co trénink ? 8-o8-o

Pane tzv. experte, opravdu si myslíte, že lidi potřebují trénink a školení, aby zjistili, že sníh klouže, mlha může namrzat atd ?;-D;-D

+2/−3
23.1.2016 13:07

F28r28a17n14t69i92š90e87k 59F94a95l96e61š81n31í24k 8314319611793

I z toho videa je vidět, že potřebují tréning aby se naučili co v takovém případě dělat.

+6/0
23.1.2016 14:36

P18a26v71e20l 48J72e76ř53á98b14e56k 7801102704227

V dané chvíli musí řidič reagovat víc na základě zažitých návyků než vzpomínat na technické návody jak reagovat.

takže ano - musí cvičit, aby se "návyky zadřely pod kůži".

+1/0
23.1.2016 15:41

J58i51n88d67ř20i21c65h 81Š84k70o96p79e28k 4705491490805

vždyť mohou, někde na okruhu si zaplatit pár hodin např.

0/0
23.1.2016 17:00

L72u84d18v66í48k 97G87a97j81d51o24š82í51k 2955913154112

Jistě. To dělá skoro každý, že si jen tak zaplatí extra kurzy na okruhu, aby se potrénoval. ;-D

Já tedy osobně nikoho takové neznám. Vaše představa je celkem najivní.

0/0
23.1.2016 17:08

M31a52r19e72k 19H89r50u15b60y 6537662871158

Kdokoli s alespon zakladni odpovednosti by si chovani na snehu vyzkouset mel. Skola smyku na okruhu stoji par stovek, to za to stoji, ne? ;-)

0/0
23.1.2016 23:19

L56a29d84a 85N40o60v89a48k 4722433327

takovýhle škopky fakt miluju... Jezděj vždycky tak, aby jim to neuklouzlo a když se to stane.., křečovitě točej volantem a dupou na brzdu...

Každou zimu si při první příležitosti najdu plácek někde u marketu a čtvrt hoďky blbnu, abych si to po roce osvojil... a je to fakt znát.. Minimálně člověk získá nějakou jistotu a připomene si vlastnosti toho auta...

0/0
24.1.2016 1:01

P29e22t32r 67B98e42d55n24á38ř 4320774443473

...kdyz to klouze, musi se jezdit pomalu. Nic vic. To se nikdo nemusi ucit. Je videt, ze jsme pouze sportovni teoretici, ale vubec ne praktici. Po triceti letech skoro vrcholoveho sportu proste míč, ktery proti me leti 130 km/h z 10 metru nechytim a jsem rad, kdyz uhnu hlavou, kdyz na ni leti (tvrdy mic). Kdyby na me letel 80tkou, tak ho chytim. Kdyz pojedu pomalu, tak stacim neco udelat. Kdyz rychle, tak staci zareagovat jen ti s nejvetsim talentem mezi nami. A jelikoz rizeni je hodne masovy sport, talent vsichni jeho ucastnici nemaji. Tot prosty fakt.

+2/0
23.1.2016 10:56

V59l30a74d44i56m57i57r 81J46a37n84k36i76n 3940766164297

Na druhu stranu su experti ktori dokazu ist na mierne zasnezenej ceste 10km/h ... to ma vie pekne vytocit. hlavne ked sa neda ani obehnut.

0/0
23.1.2016 12:09

A70n70t62o70n98í75n 67S30e92b38e85r67a 7543588410899

Jak napdne prvni snih tak si najdu prvni zasnezenou prazdnou plochu a zkousim jak jsou na tom pneu, kdy to jedf a kdy uz to jde do smyku, jak mi to brzdi a jestli to drzi jeste stopu. Pak vim co si muzu tuhle zimu dovolit.

+4/0
23.1.2016 10:38

M17a94r22e39k 27H97r97u74b70y 6637492311708

Bohuzel, nakupaky sve rozlehle parkoviste dost casto ruzne prehradily, takze tohle casto nepripada v uvahu ani kdyz je uplne prazdne :-/

0/0
23.1.2016 23:20

J57i29r47k43a 54H70o25l75a87n 2672143440793

Když někdo nemá cit ve volantu a v noze a věří tomu, co mu napovídali v autosalonu při prodeji auta o všelijakých ABS, ESP, ACR, MCR a všelijakých dalších asistentech, tak to prostě dopadne takhle. A přitom stačilo dávat na základce pozor při fyzice

+1/0
23.1.2016 10:33

K89a36r88e18l 51V26a81c27h62u85t 9533212749583

Není pravda, že řidiči reagovat na počasí neumějí. - Oni na počasí reagovat NECHTĚJÍ. Bohužel v pořadech pro motoristy (jako např. AUTOSALON) slýchají tak nehorázné lži jako třeba tuto: "Tohle je úžasné auto, za podvozek by výrobce zasloužil Nobelovu cenu, to je neuvěřitelné, co všechno si s ním můžete na silnicích dovolit, s tímhle autem si totiž můžu dovolit úplně všechno!" ... a to je KONEC...

;-€

Po takovéto reklamě přece už některé řidiče nedonutíte chovat se rozumně a používat mozek. Domnívám se, že dopravní policie by měla tento pořad dát na index a zakázat jeho vysílání. Anebo aspoň obvinit pana redaktora z veřejného ohrožení,

z nabádání k sebevražednému (a vražednému!) jednání. :-(

+4/−1
23.1.2016 9:34

J32i53r11k76a 91H58o38l87a64n 2952953390923

Vycházíte z toho, že se na to dívají jenom pitomci, což sice pravda není, byť to na cestách tak vypadá. Spíše jde ale o nenaplněná ega spolu s malými pin***ry

+3/0
23.1.2016 10:35

P56a18v45e79l 45N51e58d92ě63l93a 5806370604231

Proč to není ošetřený?

+2/−1
23.1.2016 9:15

J29i40r47k29a 79H67o27l13a11n 2392453590423

Protože v té době byly horší úseky, ale to je jedno ;-D;-D

0/0
23.1.2016 10:37

P13e96t76r 60N30e86s30v84a86d68b38a 2454745936229

Proč by mělo být?

+1/0
23.1.2016 13:27

L80u93b18o23m96í76r 11V37l51č76e65k 4911738763491

Pan přispěvovatel videa je normální jouda, kterej 5 minut před nátáčením tohoto stupidního videa, sám driftoval a určitě ztratil i milovanou tuningovou poklici. Teď, místo toho, aby vystrčil zadek ze svýho žigulíka, přidá hloupu, rádobyveselo melodii a prodá video bulváru. Teď jste slavnej, joudo !

+3/−5
23.1.2016 7:36

J28a75r44o21s23l43a31v 90K83a59d98l92e42c 5201619422201

Vás natočili?;-D

+12/0
23.1.2016 8:18

P38a81v38e16l 27H64u65b34l 1885981983

Tak v Olonoci je pěkná tréningová plocha. Před Hradiskem doprava. Jenom město to nezvládá uklízet od pneumatik

+1/0
23.1.2016 3:43

Z59d91e45n53e29k 94K94o61z94á56k 1271771683807

Paní Helena píše že musí vyjet jde o to jestli chcete dojet.

První je předpověď.

Když přijdete k autu které je zaparkované na ulici co děláte než vyjedete jestli jenom košťátkem sundáte prašan nebo jestli nasněžilo 10 a více centimetrů sněhu nebo a to je to nejhorší mrznoucí mrholení - led.

Kdo parkuje v garáži vyjede má v autě 20°c tak možná ani nepozná že je Leden.

Když v noci mrzne tak je pravděpodobné že přes den povolilo a v noci zmrzlo to jsou ty těžké nehody v noci a k ránu.

Potom si zkusit jak se jede za podmínek které jsou a chtít dojet s celým autem.

0/0
23.1.2016 0:48

Z74d91e15n92e50k 37K57o44z54á39k 1411651203467

Četl jsem tady jeden příspěvek že řidič sypače stál na kopci a chtěl souhlas dispečinku. V Praze je správce komunikací TSK které vyhlašuje výjezd a tuto práci platí. Nejdřív se vyjíždí na 1. pořadí to jsou hlavní tahy . Potom se přechází na 2. pořadí.Když bude sněžit dva dny tak se může udržovat 1. pořadí celou dobu. A řidič na kopci nemůže svévolně dělat něco co je na cizím programu ani na příkaz Policie. Vždy musí dát souhlas dispečink který platí.Na všech vozech v Praze jsou GPS a dispečink pozná jestli sypete a kolik sypete jestli máte pluh dole a na kterou stranu.Proto chci napsat když je vyhlášen výjezd každý řidič sypače chce mít svůj úsek v pořádku. Zkuste pochopit že po těchto silnicích jezdí řidiči sanitek,hasiči,řidiči MHD a nemají tolik Dopravních nehod. Asi chápou že musí dojet.

0/0
22.1.2016 23:50

R37a93d57e76k 95Č12e83r59v49e10n96k66a 5424461244762

na kopci? v Prostějově?8-o

0/0
23.1.2016 14:22

H80e87l48e95n83a 59B96r93o16d18e64c86k19á 1735641632944

No to je strašně vtipný. Vůbec nejvtipnější by bylo, kdyby někdo spěchal do nemocnice (ke které se z tohoto kruháče přijíždí). Vím, že silničáři nemůžou být všude, ale tohle je docela důležitý kousek silnice. Jsem moc ráda, že je republika plná výborných zkušených řidičů - soudě podle zdejší diskuze. Protože až někde budu takhle bruslit v autě, všichni budou umět uhnout bezpečně, včas a dost daleko. A kecy o tom, že nevylítaní řidiči mají nechat v takovém počasí auto doma, jsou zbytečné. Někdy se prostě musí. Málokdo z nezkušených řidičů si takhle ráno řekne "dneska si zajedu proklouzat pár kilometrů silnice, když tak krásně mrzne". :-/

+4/−5
22.1.2016 21:52

M83i20r79o49s73l32a96v 94K13a19š90p87a57r 3462877961931

Obecně máte Heleno pravdu al na uježděném sněhu a ledu musíte dodržet základní pravidlo . Když brzdit tak jedině v přímem směru (tady před kruháčem) protože jakmile brzdíte v zatáčce tak auto ač máte kola na štorc se chová jako saně, prostě jede furt rovně. Pravda je že teoreticky je to snadné, je třeba si to vyzkoušet

+3/0
22.1.2016 23:56

H50e43l59e66n48a 54B61r92o46d14e89c53k41á 1445201572674

V tom je tragická poučka z naší autoškoly: Když projíždím zatáčku, do půlky brzdím a pak dám plyn. Tak nás to skutečně učili. Až jsem měla papíry a vezla rodiče, otec málem vyskočil z kůže. Od té doby to vím taky a řídím se tím i když zrovna nesněží ani neprší - tak nějak automaticky. Jinak nejsem blázen, abych jezdila rychle. Kde je málo místa, tam se snažím nezdržovat ostatní (v rámci předpisů), a pak co nejdřív uhnout a pustit spěchače ať letí. Já raději dorazím do cíle celá. Vím, že nejsem svělá řidička a řídím se tím.

0/0
23.1.2016 6:51

J81a60r80o12s70l18a98v 31K61a62d11l89e95c 5261759382711

To je normální poučka pro normální provoz a ideální silnici.

+1/0
23.1.2016 8:24

J85a67n 69U53l50r60i22c10h 8288693146581

To vas Heleno ucili spravne.

0/0
23.1.2016 14:01

P98a29v47e56l 22J36e40ř38á22b89e61k 7571942404557

Normální poučka z autoškoly má být brzdit před zatáčkou na rychlost, kterou jí projedu a v ní již nebrzdit.

Zkuste si přibrzdit v zatáčce s těžším nebržděným přívěsem a hned budete vědět, kdy je již potřeba rychlost na projetí zatáčky si upravit.

+2/0
23.1.2016 15:49

V39i40k82t12o98r 56J24o68h80á84n81e23k 4904364608200

Tak to vám řikali špatně. Brzdí se před otáčkou, zhruba první půlku pak na volno bez plynu, druhou půlku (výjezd z otáčky) už pod plynem. Brždění v otáčce je špatně (pokud nejezdíte řízeným smykem) a pokud se vám to ještě někde neutrhlo, tak jen proto, že jste tam měla rezervu (dostatečně nízká rychlost, suchá silnice, ne moc prudká otáčka...), ale pro běžnou jízdu je principielně brždění až v otáčce špatně.

0/0
25.1.2016 22:18

J94a97r13o90s58l52a90v 76K78r29á25l 6440545387568

Nesouhlasím, pane. Mě právě ESP pomohlo vyjet na sněhu kopec, kam bych bez něj s předním náhonem určitě nevyjel. Zkrátka nejsem tak skvělej pilot a ty hračky se mi občas hodí. Všechno má ale svoje limity a řidič je prozatím nezastupitelný.

0/−3
22.1.2016 21:48

M63a87r12e27k 69J71a40n72e74č95k29a 1897416533551

Souhlasím s tím, že dříve nebyl ve městech problém si s prvním sněhem někde a při tom se i pobavit. Dneska je všechno tak zastavěné a parkovací plochy tak přeplněné, že aby si člověk užil nějaký sníh na cestě, musí jet do hor. To, že někteří absolutně nerozlišují jízdu za sucha, deště, sněhu nebo dokonce na ledu je pouze problém hlavy řidiče. Největším rizikem na cestách nejsou ale sebehorší jízdní podmínky, ale právě řidiči, kteří předjíždějí za každou cenu a lepí se na kufr a nebo dokonce neřeší ani pneumatiky, natož aby je napadlo, že brzdná dráha se rapidně zvětšuje a jejich auto není pevně spojeno s vozovkou ;-)

+1/0
22.1.2016 21:36

T54o55m97á98š 34Z95e83m44a56n 3365498344595

Jo, kousek odtud je nevyužívaný plácek kde se když nasněží jezdí blbnout s auty - bohužel letos tam čekali policisté a vyháněli řidiče..

dtto platí o uzavřených úsecích komunikací - postaví se nová silnice a nevyužívaný úsek staré se uzavře - aby tam nikdo nezejdil a přitom zrovna tohle by bylo ideální místo na trénování jízdy.

+1/0
22.1.2016 21:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.