Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomozte s D1, žádal Přerov v Bruselu. Ten si v odpovědi rýpl do Česka

Dostavbu dálnice D1 u Přerova ohrožuje zastaralý posudek vlivu na životní prostředí EIA. Primátor ve snaze odvrátit hrozbu zpoždění o další tři roky požádal dopisem Brusel o shovívavost. Jednoznačné odpovědi se nedočkal, Evropská komise si ale rýpla, že Česko je jediný členský stát posílající staré posudky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35u88c51i36a24n 52P36a48p61a79z71i69a44n 5384727261855

Jsme horší než Rumunsko, Bulharsko. Ostudné, jsme poslední, nejhorší! Poděkujme pravicovým vládám, které nám přenechali toto děditství.

0/0
7.3.2016 12:33

M98a90r94e78k 19A39b50s43o15l62o81n 4471871771

A nebylo by jednodušší se na dotace vykašlat a postavit to za vlastní? A nové projekty řešit přes dotace. Kdyby stát tvořil rezervy tak jak má a ne papírově, tak za těch 15 let něco našetří. Ale na buzeraci a vymýšlení nových ptákovin typu EET, na to se najde vždycky.

+2/−1
4.2.2016 10:44

P88e82t77r 61N15i13v82n90i65c79k44ý 3722434505407

No jo, ale z čeho by politici, úředníci a podnikatelé "odkláněli". V EU je příliš monoho peněz, aby si to nechali ujít.

+2/−1
4.2.2016 11:25

J37i11n91d60ř93i37c50h 59Š56k78o21p84e79k 4465721650235

no vzhledem k tomu, kolik je na tyto stavby v českém rozpočtu peněz (resp. kolik se může vynaložit), trvala by stavba cca 6 x déle než s dotací

+1/0
5.2.2016 7:31
Foto

P91e92t79r 60M59o21o21s 6812115187

To si nemyslím. Problém jakékoliv výstavby ve státní režii (nejen liniových dopravních staveb) není v nedostatku financí (i projekty určené ke spolufinancování je nutno nejprve uhradit ze 100 % z vlastních prostředků a pouze zpětně žádat o proplacení části nákladů).

Problém je v přeregulovanosti výstavby nadbytečným množstvím zákonů, které zavádí naprosto nesmyslný postup přípravy a realizace jakékoliv stavby (sled jednotlivých kroků, přílišná preference ochrany přírody a naopak ignorace vlastnických práv a jejich vypořádání). Když k tomu připočítáte i neschopnost úředníků MDČR, ŘSD a SFDI, jsme tam, kde jsme - v situaci, kdy realizace dopravní stavby od prvotního nápadu do přestřižení pásky trvá cca 20 let.

Ale nejsme v tom sami - Rakousko dokončilo rychlostní silnici S10 (od Lince na sever) až loni v prosinci, Němci nemají A94 hotovou dodnes. Otázka za 5 bludišťáků - kdo za to může?:-/EURv

0/0
2.3.2016 9:59

J25o44s46e94f 10V13o77s61i89c86k93y 4493477336313

Stat by mel zvysit ceny dalnicnich znamek a vykaslat se na nejake dotace. Vsichni ty drahe znamky uvitame !

0/0
7.3.2016 13:33

J81a92n 27P12o53u92t23n30i79k 6499690787761

Obsah bude stejný. Akorát máte staré formuláře.

+3/−1
4.2.2016 9:30

B88o80h78u91m29i26l 44M21i42c26h84a76l 3685214755361

To je jak s Klausovou amnestií: v tom ten problém není, ten je v neschopnosti státu něco udělat v přiměřeném čase (dokončit soudní řízení do 10 let, postavit dálnici do 20 let). Jak dlouho stavělo Chorvatsko dálnici k moři?

+2/−1
4.2.2016 7:28

J97i52n41d37ř38i38c28h 63Š98k63o41p11e23k 4655541390335

1) pokud se soud táhl proto, že se obviněný soudu vyhýbal, je problém, že amnestie byla udělena

2) pokud EU po nás chce určitou úroveň EIA a my to roky ignorujem, těžko se divit, že ji nechce uznat

+2/0
5.2.2016 7:22

P11e71t18r 17N11i30v31n87i19c49k76ý 3422354845817

EU má v principu pravdu. Když chce ČR sosat dotace EU, musí tancovat, jak EU píská...

+3/0
4.2.2016 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.