Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pomozte s D1, žádal Přerov v Bruselu. Ten si v odpovědi rýpl do Česka

Dostavbu dálnice D1 u Přerova ohrožuje zastaralý posudek vlivu na životní prostředí EIA. Primátor ve snaze odvrátit hrozbu zpoždění o další tři roky požádal dopisem Brusel o shovívavost. Jednoznačné odpovědi se nedočkal, Evropská komise si ale rýpla, že Česko je jediný členský stát posílající staré posudky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L14u55c23i24a32n 91P41a80p17a70z76i52a87n 5194607561645

Jsme horší než Rumunsko, Bulharsko. Ostudné, jsme poslední, nejhorší! Poděkujme pravicovým vládám, které nám přenechali toto děditství.

0/0
7.3.2016 12:33

M79a59r39e49k 63A67b89s43o57l39o21n 4541621311

A nebylo by jednodušší se na dotace vykašlat a postavit to za vlastní? A nové projekty řešit přes dotace. Kdyby stát tvořil rezervy tak jak má a ne papírově, tak za těch 15 let něco našetří. Ale na buzeraci a vymýšlení nových ptákovin typu EET, na to se najde vždycky.

+2/−1
4.2.2016 10:44

P12e59t54r 83N39i87v69n70i90c64k44ý 3632924855347

No jo, ale z čeho by politici, úředníci a podnikatelé "odkláněli". V EU je příliš monoho peněz, aby si to nechali ujít.

+2/−1
4.2.2016 11:25

J82i96n72d62ř40i82c18h 50Š87k33o79p73e62k 4305351530495

no vzhledem k tomu, kolik je na tyto stavby v českém rozpočtu peněz (resp. kolik se může vynaložit), trvala by stavba cca 6 x déle než s dotací

+1/0
5.2.2016 7:31
Foto

P11e55t84r 58M15o71o35s 6912885677

To si nemyslím. Problém jakékoliv výstavby ve státní režii (nejen liniových dopravních staveb) není v nedostatku financí (i projekty určené ke spolufinancování je nutno nejprve uhradit ze 100 % z vlastních prostředků a pouze zpětně žádat o proplacení části nákladů).

Problém je v přeregulovanosti výstavby nadbytečným množstvím zákonů, které zavádí naprosto nesmyslný postup přípravy a realizace jakékoliv stavby (sled jednotlivých kroků, přílišná preference ochrany přírody a naopak ignorace vlastnických práv a jejich vypořádání). Když k tomu připočítáte i neschopnost úředníků MDČR, ŘSD a SFDI, jsme tam, kde jsme - v situaci, kdy realizace dopravní stavby od prvotního nápadu do přestřižení pásky trvá cca 20 let.

Ale nejsme v tom sami - Rakousko dokončilo rychlostní silnici S10 (od Lince na sever) až loni v prosinci, Němci nemají A94 hotovou dodnes. Otázka za 5 bludišťáků - kdo za to může?:-/EURv

0/0
2.3.2016 9:59

J58o98s32e36f 49V71o14s37i57c89k67y 4443237936193

Stat by mel zvysit ceny dalnicnich znamek a vykaslat se na nejake dotace. Vsichni ty drahe znamky uvitame !

0/0
7.3.2016 13:33

J65a60n 58P23o17u49t64n20i94k 6619470117741

Obsah bude stejný. Akorát máte staré formuláře.

+3/−1
4.2.2016 9:30

B76o34h46u70m51i24l 58M51i64c96h39a12l 3575924765631

To je jak s Klausovou amnestií: v tom ten problém není, ten je v neschopnosti státu něco udělat v přiměřeném čase (dokončit soudní řízení do 10 let, postavit dálnici do 20 let). Jak dlouho stavělo Chorvatsko dálnici k moři?

+2/−1
4.2.2016 7:28

J80i66n42d89ř49i48c21h 75Š77k80o28p93e87k 4375731120705

1) pokud se soud táhl proto, že se obviněný soudu vyhýbal, je problém, že amnestie byla udělena

2) pokud EU po nás chce určitou úroveň EIA a my to roky ignorujem, těžko se divit, že ji nechce uznat

+2/0
5.2.2016 7:22

P38e60t33r 52N96i91v97n44i66c11k63ý 3292204585567

EU má v principu pravdu. Když chce ČR sosat dotace EU, musí tancovat, jak EU píská...

+3/0
4.2.2016 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.