Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obnova i prodloužení. Olomouckou tramvajovou trať má vylepšit 850 milionů

Parkoviště pro zhruba dvacet tramvají, nové koleje na křižovatkách v centru či prodloužení trati na Nové Sady. Tak zní část velkých plánů, na které chce Olomouc i kvůli špatnému stavu tramvajových kolejí v následujících letech podle informací MF DNES získat z dotací téměř miliardu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98á53c24l45a46v 83M62y10š81k15a 9576715295656

Tramvajová doprava je v současné době jednoznačně nejnákladnějš způsob zajištění dopravy obyvatelstva. Když je to ale zadarmo, pardon z evropských fondů, tak proč ne, že.

Co takhle elektrobusy pánové z radnice. Nepotřebují kolejový svršek, ani troleje. Využívají běžnou silniční síť, ale to bych po vás asi žádal mnoho.

0/−1
10.2.2016 23:40

J45a31n 44V94a89l89o69u93c25h 6182987808430

V systému, kdy jen přes centrum jede za hodinu v každém směru 16 souprav, se dost těžko představuje, jak je to nahrazeno kloubovými busy po 2 minutách... Přes Denisovu/Pekařskou neprůchodné, přes Dobrovského kvůli provozu nestabilní a pro cestující nepříjemné, když je cíl cesty dál a na kopci. Ano, Pavlovičky vytrhat, ale páteř naopak zachovat. A cena se nesmí počítat ve vozokilometrech (to pak jasně tramvaj kvůli infrastruktuře vychází draze), ale osobokilometrech (tedy náklady na km na jedno místo nabízené kapacity vozidla).

+1/0
11.2.2016 5:16

M85a27r53t57i78n 31S60m17o38l68k83a 8789684582335

Když už tak usilovně budujete ty koleje, to se vybodnout na vize, že povedou koleje každou ulicí z centra pryč (Hněvotínská, I.P. Pavlovka, Pražská....) a až postavíte koleje na Schweitzerku, tak za billou zahnout, napojit se na Hraniční a pokračovat na Tabulák, Neředín a Globus? Lidi by se všade dostali během minuty a nemuseli by to čtvrthodiny objíždět přes centrum...?

0/0
10.2.2016 22:26

J20a53n 53V94a83l57o95u24c44h 6812457638820

Už Nové Sady ukazují, že i na největší sídliště není tramvaj (pokud není nějaká centrální komunikace) to pravé ořechové. Proti busu totiž mnohdy vzroste docházková vzdálenost (vypadne zastávka Slavonínská a zejména Povel škola už nebude tak obsluhována) a jasně se ukazuje, že stejně plošně hůře by se obsloužilo i sídliště pod Tabulákem.

Trať Zikova-Hraniční-Okružní- Globus? Kolik lidí by to používalo? Pokud by to bylo potřeba, nezanikla by před lety po pár měsících provozu linka 34, ale naopak by z Neředína přes Okružní a Brněnskou (či Hněvotínskou) jezdila 26. Jo, takovou "zkratkou po obvodu" by se "dojelo všude", ale kdo by do Neředína jel z centra místo 12 minut dvojkou nějakých 23 vyhlídkou přes NS a NU?

Prostě se jasně ukazuje, že Nové Sady se už dodělat musí (aby měly aspoň nějaký smysl) a další trati jsou utopie (kromě "služebních" úseků Zámečnická a odstaného kolejiště Jeremenkova).

0/−1
11.2.2016 5:46

O14l38i16v46e65r 49P76u82n37g57e 6774507689588

Velmi dobrá věc co vy na to??;-D;-D;-DV!!!!

0/0
10.2.2016 17:13
Foto

N17a61v59r25á30t41i45l 82B70o63h14u95m85í88r 3136180749439

Je to vše potřebné,neboť tramvaje v Olomouci tvoří páteřní síť MHD jak dnes,tak i do budoucna.Bez finančních prostředků realizace zůstane jen na papíře.Takže držím všechny palce,aby se předpokládané dotace podařilo získat ! R^R^R^

+5/0
10.2.2016 14:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.