Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třikrát v řadě rozkopaná. Úřady neumí sladit opravy důležité výpadovky

Loni byla frekventovaná výpadovka z Prostějova na Plumlov zavřená téměř dva měsíce, letos bude kvůli opravám vodovodu na několik týdnů znovu a na příští rok radnice chystá opravu znamenající opět uzavírku. Místní se nyní ptají, proč nelze opravy sjednotit, úřady ale samy přiznávají, že se domluvit nedokážou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a85r52o30s48l72a53v 25B13a19š38n51ý 1280923577

To je tu zase rozumbradů, kteří za život nic nepostavili a ani vzdáleně nemají páru o čem investiční výstavba je, ale recept znají: všechny zainteresované vyházet na dlažbu. A nějaké reálné řešení problematiky máte, mudrlanti? Kromě smajlíků ovšem!

0/0
5.3.2016 8:17

Z15d13e72n65ě29k 47P64o61l75á57k 6560211813

I za tohle jsme kritizovali předlistopadový režim. Ani tohle se nezměnilo.:-/

+1/0
3.3.2016 12:59

M79i19c93h47a83l 93S80t49e62b38l92o 5129831864407

A tím to skončí?8-o

Že to prostě nejde?;-€

Zkuste tohle v soukromé firmě a vyhodí Vás...!!;-O

+1/0
3.3.2016 10:24

J93i19ř79í 69P53e63r35n38i44c55a 6542540644334

Takže zase budu jak trotl objíždět Prostějov, protože je někdo neschopný. Mmch loni ty díry tam byly dost dlouho bez sebemenšího náznaku práce na nich. Až se najednou blížil termín otevření, tak se prostě díry zasypaly, udělal se povrch a bylo hotovo.

0/0
3.3.2016 9:07

M76a72r91e61k 70H44r93u25b90y 6667342211178

Sladit to samozrejme lze.

Jenze vydat 3 samostatna rozhodnuti da podstatne mene prace nez koordinovat 3 ruzne akce tak, aby navazovaly. Takze urednik si radeji usetri praci, obcan nikoho nezajima.

Bohuzel ve ve statni sprave (i samosprave) obecne chybi odpovednost a zajem o praci - jediny zajem je o kazdorocni pridani.:-/Rv

+5/0
3.3.2016 7:50

R51a74d79o62s44l59a33v 66K65l76a85u66d27a 5544798594912

Já se nestačím divit. Tady zjevně na kompetentních místech sedí lidé kteří tam nemají co pohledávat, ale v diskusi najdou zastání, že to prostě jinak nejde. Přesně na tohle dojel socialismus. A na to samé dojede i to co je tady teď.

+1/−1
3.3.2016 7:38

H48o25n26z85a 65P10u50r23k52r46á78b28e23k 1459418569825

Socialismus dojel na neco uplne jineho, neb to bylo neco, co vubec fungovat nemohlo...asi byste potreboval rok dva na takovem miste sedet k pochopeni, ze to neni o nekompetentnosti tech lidi, ale celem systemu a strukture fungovani statu, ktera by potrebovala prebudovani.

+1/0
3.3.2016 8:12

M63i63l91o19s94l41a65v 20H94r15b94e52k 7895236645970

Kolik jsi toho za živit vysoutěžil...? Já se přes 10 let pohybuji v tomto prostředí, sice na straně dodavatele, ale to nevadí. Ono se to hezky píše do diskusí, ale praxe je úplně jiná. Není to o těch úřednících (ve většině případů), ale o systému. Ono totiž stačí, že se ti jeden jediný uchazeč dvakráte odvolá proti výsledku a jseš v háji s termíny jak dotací, tak koordinace s ostatními. Při skloubení oprav přeložky vody, el. sítí, a ještě kdoví co je potřeba udělat, těžko seženeš jednoho jedinného dodavatele práce.To se ti nikdo nepřihlásí, každej chce dělat jen to jedno jedinné... Nechci se úředníků zastávat, v mnoha případech jsou to lemplové, ale ono se s tím opravdu v mnoha případech nedá nic dělat, navíc pokud se pokusí nějakým způsobem (byť i v dobré víře) "hnout" s výběrovým řízením (byť i za účelem koordinace), tak si říkají o pořádný malér...

0/0
3.3.2016 8:48

A36n84t95o90n65í19n 78K22a31t17z86e87r 8472633506340

Vím co tím chcete říct,ale ono je to trochu jinak.Vy začnete jednu etapu oprav,ale už vám nikdo neřekne,že je tam potřeba ještě něco dodělat z minula a třetí etapa je zase o něčem jiném,ale už nikdo se nepostará o to aby měl na všechny tři etapy lidi na práci.Každý si musí sehnat na každou etapu lidi na práci a když je nemá tak bude to vše jen o prodloužení prací!!A za další jsem byl v minulosti svědkem toho,že kopali hlavní silnic a pokládali vodovod.Když to bylo hotovo a položený koberec,tak to chtěli kopat znovu,že prý tam ještě něco zapoměli položit.Víte proč se to stalo?Dotyčný podnik neměl zrovna pro tyto lidi práci,tak proto to chtěli udělat.Ale ředitele vodáren tahaly tenkrát po všech možných soudech a úřadech KSČ,co že si to dovolil udělat bez jejich vědomí!!!Chtěl městu ušetřit peníze a tak se mu odvděčily výhazovem!!!Vše je jen o vůli se dohodnout,ale tady zjevně žádná vůle není,tady je jen zvůle nadřízených!!!!!Rv

+1/0
3.3.2016 8:51

M70i71c26h94a98l 30M52a83r59t74i69n 1944550695614

U nás v Hronově to šlo - sladit akci vodáren, silničářů a města. Ale zasadila se o to paní starostka osobně, která rok obíhala jednotlivé firmy a úřady a prosila a přesvědčovala... Bez soustavného tlaku na všechny zúčastněné instituce by se termín naladit nepovedlo, jim je to celkem jedno. Viz http://www.mestohronov.cz/predstaveni-projektu-zbecnik/clanek/zakladni-udaje-o-jednotlivych-stavbach

+8/0
3.3.2016 7:07

R32a24d29o85s59l45a64v 27K54l84a79u86d87a 5544778724412

Solidní firmy se domluví snadno a ve vlastním zájmu. Kopat jednou je daleko levnější než třikrát. O náklady se podělí.

+3/−1
3.3.2016 7:11

M63i69c80h27a96l 68M98a16r42t21i41n 1904480825664

To je pravda. Ale tady šlo o 3 km průtahu městem, silnice 2. třídy - krajská. Takže domluvit se museli hlavně investoři.

0/0
3.3.2016 7:23

M60a54r63e73k 27H76r90u87b15y 6547702201298

Jde o to, jestli prislusnou domluvu schvali i urad. A v tom byva problem.

0/0
3.3.2016 7:51

M42i64l39o80s11l38a40v 84H87r43b35e55k 7305796275340

Neschválí, nesmí. Zákon o zadávání veřejných zakázek.......!!

0/0
3.3.2016 8:50

J33i35ř16í 12K22o35c43u89r14e55k 6635724805758

A jak je teda možné, že v Brně probíhá erkonstrukce Minské ulice, mění se všechny sítě. To je voda, kanalizace, plyn, kabely NN, komplet v.o., vozovka, chodníky ... a mimo jiné i tramvajová trať se vším všudy při jediné akci?

0/0
3.3.2016 14:22

A72l35e58š 79F72i77f81k59a 2884193522803

Z Vašeho odkazu na web města: SFŽP spolufinancoval, dotace z ROP "v jednání", výsledek jsem tam při rychlém hledání neobjevil. Byla tedy dotace jedna nebo dvě? Druhý případ by byl zajímavější.

+1/0
3.3.2016 8:21

R71a20d37o28s96l96a73v 63K81l28a64u17d16a 5164308484762

To jsou žvásty. Co je složité na tom domluvit se s ostatními na opravě? A proč do toho motá silničáře? Ti snad musí povrch zatáhnout tak jako tak. Připadá mi to, že ten ředitel kanalizací žije v hluboké totalitě, kdy bídně fungovaly dodavatelsko-odběratelské stavy.

+4/−3
3.3.2016 6:20

M55i74l66o13s22l70a98v 95H49r16b49e51k 7725466955580

Nemáš pravdu, v dnešní době plné dotací a termínů čerpání těchto dotací, prostě opravy sladit logicky ani nejde...

+2/−3
3.3.2016 6:46

R40a63d32o62s85l57a66v 98K26l92a54u70d50a 5724658564422

To je divné, že jinde to jde. A nejen v Německu aj., ale i u nás. I v době dotací.

+3/−1
3.3.2016 7:12

M81i43l44o84s77l58a49v 37H31r56b89e33k 7225186815670

Ale prdlajs, pokud máš dvě dotace, které se časově nepřekrývají, tak s tím prd naděláš...

+2/−1
3.3.2016 7:23

R58a74d52o97s85l90a96v 17K67l86a29u25d38a 5554768504922

Hlavně že je na co to svést.....Rv

+1/−1
3.3.2016 7:33

A19l89e12š 61F72i62f14k82a 2344633102763

Máte-li pozitivní příklad, sem s ním!

Všichni by se chtěli poučit, jak se dá úspěšně a nenapadnutelně podle regulí EU vypsat a vysoutěžit (na nejnižší cenu) kombinovaná stavba (voda, plyn, kanalizace, silnice...) s předem neznámým rozsahem, tudíž i neznámým, ale technicky zvládnutelným a zároveň co nejkratším termínem realizace, včetně smluvních pokut a penále za nedodržení.

Rádi to opíšeme a necháme děkovat.

+1/0
3.3.2016 7:25

M74i14l83o72s12l91a97v 23H57r56b90e45k 7365276895390

Pán chtěl být pouze velmi zajímavej, nic víc...

0/−3
3.3.2016 7:28

R33a98d74o79s48l40a13v 27K78l16a84u21d47a 5244618364962

U nás ve Slaném se takhle normálně opravují ulice. Zrovna nedávno byla dokončena Ouvalova a pěší zóna. Tam to bylo daleko náročnější kvůli archeologům, pod povrchem jsou základy bývalé brány.

+2/−1
3.3.2016 7:30

R40a91d81o44s51l36a63v 77K37l44a61u98d66a 5344558724742

Hrbku, za co mínus? Vadí ti že jinde nesedí na odpovědných místech idioti?

+1/0
3.3.2016 7:33

A58l34e88š 29F37i43f11k66a 2934943162853

Je veřejně přístupné zadání této konkrétní veřejné soutěže a vítězná nabídka?

Mě jde o variantu, kdy byl(byly) použit(y) dotační titul(y) a dokonce se to dalo v termínu zrealizovat. Ono to není jednoduché už podle zákona o veřejných zakázkách, s dotacemi na druhou. Možná i na pátou.

+1/0
3.3.2016 8:01

A74l43e93š 64F47i95f34k17a 2934813722213

Mně jde o variantu...

0/0
3.3.2016 8:02

J11i21ř95í 50K28o21c81u38r48e72k 6645364475768

Brno, ulice Milady Horákové - hotovo, odevzdáno, termín dodržen.

Brno, ulice Minská - téměř hotovo, vypadá to, že v termínu bude stavba dokončena. A to tam prakslá kanalizace podemlela tramvajovou trať, takže rozsah stavby není přesně znám.

0/0
3.3.2016 14:24

M12a57r80e77k 57H40r56u91b62y 6107672431288

Ad dotace: to byva dalsi duvod, proc je snaha prislusne akce delit. Jsou drazsi a lze tedy ziskat 3 ruzne dotace namisto jedne ...

+1/0
3.3.2016 7:52

J37i30n64d79ř76i61c76h 28Š25k47o59p47e82k 4235771460115

Silničáře do toho motat musí, neboť jsou účastníky řízení z pozice správců silnice (silnice je v majetku kraje, spravuje ji Súska), ke jakékoli stavbě se silničáři vyjadřují, proto argument v článku, že je problém práce zkoordinovat, je nesmysl.

Samozřejmě by nešlo spojit položení sítí s novým povrchem, který se bude hradit z dotace. Ale výměna všech trubek a sítí v silnici by sjednotit šla.

0/0
3.3.2016 6:53

R77a66d27o70s92l76a36v 26K33l41a63u19d58a 5944828834912

Podle mě tady nešlo o silničáře ve smyslu úřadu a majitele vozovky, ale o silničáře ve smyslu firmy, která zhotoví vozovku.

0/0
3.3.2016 7:10

J53i18n83d92ř87i74c69h 58Š86k20o30p39e74k 4265781540605

tak tím spíš.

Protože když vybíráš silničáče ve smyslu zhotovitele vozovky, tak dává investor podmínky, za jakých se bude stavět

0/0
3.3.2016 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.