Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Třikrát v řadě rozkopaná. Úřady neumí sladit opravy důležité výpadovky

Loni byla frekventovaná výpadovka z Prostějova na Plumlov zavřená téměř dva měsíce, letos bude kvůli opravám vodovodu na několik týdnů znovu a na příští rok radnice chystá opravu znamenající opět uzavírku. Místní se nyní ptají, proč nelze opravy sjednotit, úřady ale samy přiznávají, že se domluvit nedokážou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a61r45o98s26l15a77v 94B47a89š10n94ý 1570903757

To je tu zase rozumbradů, kteří za život nic nepostavili a ani vzdáleně nemají páru o čem investiční výstavba je, ale recept znají: všechny zainteresované vyházet na dlažbu. A nějaké reálné řešení problematiky máte, mudrlanti? Kromě smajlíků ovšem!

0/0
5.3.2016 8:17

Z94d73e84n37ě32k 34P18o52l94á77k 3359949545852

I za tohle jsme kritizovali předlistopadový režim. Ani tohle se nezměnilo.:-/

+1/0
3.3.2016 12:59

M80i77c31h70a10l 66S17t34e64b88l29o 5759401204127

A tím to skončí?8-o

Že to prostě nejde?;-€

Zkuste tohle v soukromé firmě a vyhodí Vás...!!;-O

+1/0
3.3.2016 10:24

J93i43ř36í 55P58e58r18n43i43c74a 6282630524914

Takže zase budu jak trotl objíždět Prostějov, protože je někdo neschopný. Mmch loni ty díry tam byly dost dlouho bez sebemenšího náznaku práce na nich. Až se najednou blížil termín otevření, tak se prostě díry zasypaly, udělal se povrch a bylo hotovo.

0/0
3.3.2016 9:07

M14a48r79e82k 49H60r18u31b73y 6857892191868

Sladit to samozrejme lze.

Jenze vydat 3 samostatna rozhodnuti da podstatne mene prace nez koordinovat 3 ruzne akce tak, aby navazovaly. Takze urednik si radeji usetri praci, obcan nikoho nezajima.

Bohuzel ve ve statni sprave (i samosprave) obecne chybi odpovednost a zajem o praci - jediny zajem je o kazdorocni pridani.:-/Rv

+5/0
3.3.2016 7:50

R48a30d48o12s57l76a41v 92K82l91a67u98d37a 5324688864372

Já se nestačím divit. Tady zjevně na kompetentních místech sedí lidé kteří tam nemají co pohledávat, ale v diskusi najdou zastání, že to prostě jinak nejde. Přesně na tohle dojel socialismus. A na to samé dojede i to co je tady teď.

+1/−1
3.3.2016 7:38

H35o47n52z81a 71P84u80r95k57r70á51b85e21k 1629688689495

Socialismus dojel na neco uplne jineho, neb to bylo neco, co vubec fungovat nemohlo...asi byste potreboval rok dva na takovem miste sedet k pochopeni, ze to neni o nekompetentnosti tech lidi, ale celem systemu a strukture fungovani statu, ktera by potrebovala prebudovani.

+1/0
3.3.2016 8:12

M31i94l23o35s26l16a74v 59H21r65b86e25k 7495336845610

Kolik jsi toho za živit vysoutěžil...? Já se přes 10 let pohybuji v tomto prostředí, sice na straně dodavatele, ale to nevadí. Ono se to hezky píše do diskusí, ale praxe je úplně jiná. Není to o těch úřednících (ve většině případů), ale o systému. Ono totiž stačí, že se ti jeden jediný uchazeč dvakráte odvolá proti výsledku a jseš v háji s termíny jak dotací, tak koordinace s ostatními. Při skloubení oprav přeložky vody, el. sítí, a ještě kdoví co je potřeba udělat, těžko seženeš jednoho jedinného dodavatele práce.To se ti nikdo nepřihlásí, každej chce dělat jen to jedno jedinné... Nechci se úředníků zastávat, v mnoha případech jsou to lemplové, ale ono se s tím opravdu v mnoha případech nedá nic dělat, navíc pokud se pokusí nějakým způsobem (byť i v dobré víře) "hnout" s výběrovým řízením (byť i za účelem koordinace), tak si říkají o pořádný malér...

0/0
3.3.2016 8:48

A85n58t64o70n44í66n 57K63a31t61z29e70r 8512953796150

Vím co tím chcete říct,ale ono je to trochu jinak.Vy začnete jednu etapu oprav,ale už vám nikdo neřekne,že je tam potřeba ještě něco dodělat z minula a třetí etapa je zase o něčem jiném,ale už nikdo se nepostará o to aby měl na všechny tři etapy lidi na práci.Každý si musí sehnat na každou etapu lidi na práci a když je nemá tak bude to vše jen o prodloužení prací!!A za další jsem byl v minulosti svědkem toho,že kopali hlavní silnic a pokládali vodovod.Když to bylo hotovo a položený koberec,tak to chtěli kopat znovu,že prý tam ještě něco zapoměli položit.Víte proč se to stalo?Dotyčný podnik neměl zrovna pro tyto lidi práci,tak proto to chtěli udělat.Ale ředitele vodáren tahaly tenkrát po všech možných soudech a úřadech KSČ,co že si to dovolil udělat bez jejich vědomí!!!Chtěl městu ušetřit peníze a tak se mu odvděčily výhazovem!!!Vše je jen o vůli se dohodnout,ale tady zjevně žádná vůle není,tady je jen zvůle nadřízených!!!!!Rv

+1/0
3.3.2016 8:51

M39i68c82h47a91l 24M98a31r46t17i22n 1734240185424

U nás v Hronově to šlo - sladit akci vodáren, silničářů a města. Ale zasadila se o to paní starostka osobně, která rok obíhala jednotlivé firmy a úřady a prosila a přesvědčovala... Bez soustavného tlaku na všechny zúčastněné instituce by se termín naladit nepovedlo, jim je to celkem jedno. Viz http://www.mestohronov.cz/predstaveni-projektu-zbecnik/clanek/zakladni-udaje-o-jednotlivych-stavbach

+8/0
3.3.2016 7:07

R31a27d10o58s75l20a13v 78K85l38a64u71d93a 5534548884682

Solidní firmy se domluví snadno a ve vlastním zájmu. Kopat jednou je daleko levnější než třikrát. O náklady se podělí.

+3/−1
3.3.2016 7:11

M68i16c19h19a64l 12M24a93r44t65i48n 1974580455884

To je pravda. Ale tady šlo o 3 km průtahu městem, silnice 2. třídy - krajská. Takže domluvit se museli hlavně investoři.

0/0
3.3.2016 7:23

M17a52r86e48k 33H94r31u38b29y 6647132611638

Jde o to, jestli prislusnou domluvu schvali i urad. A v tom byva problem.

0/0
3.3.2016 7:51

M58i36l37o91s61l32a14v 54H11r32b21e62k 7975446815750

Neschválí, nesmí. Zákon o zadávání veřejných zakázek.......!!

0/0
3.3.2016 8:50

J47i39ř87í 78K28o81c86u11r67e49k 6455724845808

A jak je teda možné, že v Brně probíhá erkonstrukce Minské ulice, mění se všechny sítě. To je voda, kanalizace, plyn, kabely NN, komplet v.o., vozovka, chodníky ... a mimo jiné i tramvajová trať se vším všudy při jediné akci?

0/0
3.3.2016 14:22

A89l98e97š 62F39i84f38k21a 2154953232843

Z Vašeho odkazu na web města: SFŽP spolufinancoval, dotace z ROP "v jednání", výsledek jsem tam při rychlém hledání neobjevil. Byla tedy dotace jedna nebo dvě? Druhý případ by byl zajímavější.

+1/0
3.3.2016 8:21

R61a50d63o36s69l96a85v 56K53l27a73u72d83a 5404538504892

To jsou žvásty. Co je složité na tom domluvit se s ostatními na opravě? A proč do toho motá silničáře? Ti snad musí povrch zatáhnout tak jako tak. Připadá mi to, že ten ředitel kanalizací žije v hluboké totalitě, kdy bídně fungovaly dodavatelsko-odběratelské stavy.

+4/−3
3.3.2016 6:20

M93i81l67o81s26l51a31v 63H98r81b51e89k 7195286815810

Nemáš pravdu, v dnešní době plné dotací a termínů čerpání těchto dotací, prostě opravy sladit logicky ani nejde...

+2/−3
3.3.2016 6:46

R15a96d35o60s13l22a75v 74K97l33a46u81d34a 5884558544832

To je divné, že jinde to jde. A nejen v Německu aj., ale i u nás. I v době dotací.

+3/−1
3.3.2016 7:12

M69i24l12o40s27l78a33v 22H15r16b97e14k 7155626185540

Ale prdlajs, pokud máš dvě dotace, které se časově nepřekrývají, tak s tím prd naděláš...

+2/−1
3.3.2016 7:23

R90a12d35o56s25l39a89v 68K91l16a27u27d84a 5804748924942

Hlavně že je na co to svést.....Rv

+1/−1
3.3.2016 7:33

A45l34e57š 66F79i73f79k55a 2364903172683

Máte-li pozitivní příklad, sem s ním!

Všichni by se chtěli poučit, jak se dá úspěšně a nenapadnutelně podle regulí EU vypsat a vysoutěžit (na nejnižší cenu) kombinovaná stavba (voda, plyn, kanalizace, silnice...) s předem neznámým rozsahem, tudíž i neznámým, ale technicky zvládnutelným a zároveň co nejkratším termínem realizace, včetně smluvních pokut a penále za nedodržení.

Rádi to opíšeme a necháme děkovat.

+1/0
3.3.2016 7:25

M76i93l27o83s73l78a96v 52H28r37b54e84k 7215706345720

Pán chtěl být pouze velmi zajímavej, nic víc...

0/−3
3.3.2016 7:28

R16a93d29o34s33l21a19v 26K82l96a33u31d60a 5764688134982

U nás ve Slaném se takhle normálně opravují ulice. Zrovna nedávno byla dokončena Ouvalova a pěší zóna. Tam to bylo daleko náročnější kvůli archeologům, pod povrchem jsou základy bývalé brány.

+2/−1
3.3.2016 7:30

R61a33d38o33s98l11a17v 94K94l52a27u96d12a 5814678124542

Hrbku, za co mínus? Vadí ti že jinde nesedí na odpovědných místech idioti?

+1/0
3.3.2016 7:33

A81l30e95š 87F43i53f82k18a 2664893812733

Je veřejně přístupné zadání této konkrétní veřejné soutěže a vítězná nabídka?

Mě jde o variantu, kdy byl(byly) použit(y) dotační titul(y) a dokonce se to dalo v termínu zrealizovat. Ono to není jednoduché už podle zákona o veřejných zakázkách, s dotacemi na druhou. Možná i na pátou.

+1/0
3.3.2016 8:01

A31l66e59š 85F81i22f19k11a 2434823932283

Mně jde o variantu...

0/0
3.3.2016 8:02

J27i37ř26í 66K98o85c93u51r63e57k 6315864825128

Brno, ulice Milady Horákové - hotovo, odevzdáno, termín dodržen.

Brno, ulice Minská - téměř hotovo, vypadá to, že v termínu bude stavba dokončena. A to tam prakslá kanalizace podemlela tramvajovou trať, takže rozsah stavby není přesně znám.

0/0
3.3.2016 14:24

M73a88r84e49k 90H43r27u23b30y 6307592461268

Ad dotace: to byva dalsi duvod, proc je snaha prislusne akce delit. Jsou drazsi a lze tedy ziskat 3 ruzne dotace namisto jedne ...

+1/0
3.3.2016 7:52

J98i54n92d53ř47i46c11h 68Š26k25o66p50e67k 4135861310675

Silničáře do toho motat musí, neboť jsou účastníky řízení z pozice správců silnice (silnice je v majetku kraje, spravuje ji Súska), ke jakékoli stavbě se silničáři vyjadřují, proto argument v článku, že je problém práce zkoordinovat, je nesmysl.

Samozřejmě by nešlo spojit položení sítí s novým povrchem, který se bude hradit z dotace. Ale výměna všech trubek a sítí v silnici by sjednotit šla.

0/0
3.3.2016 6:53

R19a38d98o98s20l45a22v 58K42l13a83u98d24a 5944458484492

Podle mě tady nešlo o silničáře ve smyslu úřadu a majitele vozovky, ale o silničáře ve smyslu firmy, která zhotoví vozovku.

0/0
3.3.2016 7:10

J77i51n18d64ř77i48c45h 10Š14k71o68p82e49k 4755231360985

tak tím spíš.

Protože když vybíráš silničáče ve smyslu zhotovitele vozovky, tak dává investor podmínky, za jakých se bude stavět

0/0
3.3.2016 9:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.