Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli normám přišla olomoucká ulice o přechody, vrácení stálo šest milionů

Od loňského srpna chyběly lidem v rušné olomoucké Hodolanské ulici přechody pro chodce, o které město přišlo kvůli novým normám. Teď jsou po více než půlroce zpět. Město je nově vybavilo i semafory, provoz by však podle něj ve vytížené ulici, jež slouží i jako výpadovka na Šternberk, brzdit neměly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O22n63d37ř76e93j 52Z48e31m44a14n 5370844868449

Tak kvůli novým normám to nebylo, ale kvůli tomu, že se někdo rozhodl je uplatnit na stávající, již existující. Jde o to, že tohle se musí dodržet u nově budovaných.

+3/0
24.4.2016 15:55
Foto

J77i37n57d27ř76i94c34h 82C60o14u13f51a50l 7337339699360

Normy tvori lide a pokud za stolem sedi blbec tak vyplodi blbou normu a kdyz za dalsim stolem sedi blbec tak tu blbou normu vyzaduje, prece nechce prijit o misto. Plati tedy porekadli laik se divy odbornik zasne.

+6/−1
24.4.2016 14:28

P20a77v94e45l 51N11o93v48á57k 2215457212532

tak ten údajný blbec co normu vyžaduje, tak on za to nemůže, nechtít jí, schválit nenormovaný přechod, odnese to klidně také. To je jako říkat, že výrobce potravin ať klidně nedodržuje hygienické normy, neboť je vymyslel někdo od stolu? Prober se...Rv

+1/0
24.4.2016 14:30
Foto

J87i88n62d69ř27i18c11h 25C37o23u89f38a13l 7337739529110

A urednicek z Prahy ;-D. Byl jsem u par jednani kdy na vesele rusili prechody i kdyz to bylo nelogicke,ale ukol znel jasne: nesmi zustat ani jeden.

+1/−2
24.4.2016 14:41

J24i97n73d76ř27i17c90h 98Š35k36o63p77e29k 4835881700175

8-o za dalším stolem sedí ten co ji vyžaduje

Jednou norma platí, tak se musí dodržovat. Nejde si říct, tahle je divná, to poznám z praxe, udělám to dle svého

0/0
24.4.2016 15:42
Foto

J26i24n88d80ř15i24c68h 20C81o63u15f16a48l 7777299959550

Vážený pane, souhlasím s vašimi slovy, ale ty přechody platily podle dříve schválené normy a pouze lidská blbost je ruší, norma by se začala uplatnovat u nově zřizovaných. Je to jako by někdo řekl, že se na silnicích budou moci pohybovat pouze auta s normou EURO 4 a ostatní se musí vyřadit.

+1/0
24.4.2016 21:36

P95a47v46e75l 69H80a70l69b91i81c47h 6479182386119

Zajímalo by mě, kolik by tak stálo vybudování jednoho nadchodu u školy. Když pominu byrokratická kolečka a úplatky, vešlo by se to třeba do milionu? Pěti? Za cenu nulového zdržení provozu v daném místě a daleko větší bezpečnosti pro chodce? Nebyla by ta investice navíc lepší? Navíc pokud by byl nadchod správně naprojektován, není problém aby vydržel 50, 100 let a více. A během té doby může město pronajímat božní plochu na reklamy místním firmám a obchodníkům. Takže oproti nákladům na údržbu přechodu a zvýšeným nákladům na palivo všem projíždějícím lidem by to nějakou tu korunu do rozpočtu přineslo. Pochybuji, že když bychom to takhle komplexně spočítali, že bychom nedošli k závěru, že se tato stavba během několika málo let zaplatí.

0/0
24.4.2016 14:18

P67a95v16e58l 63N30o18v82á15k 2665447532852

Tak když i jen hloupý přechod pro chodce s těmi plastovými retardéry vyjde na 400.000,- Kč, bez semaforů, je prostě zebra, retardéry (samotný retardéry vyjdou na cca 12.000,- Kč materiál), tak nadchod by bylo tak 10.000.000,- Kč Navíc nevím jak je dlouhá ulice, byl by tam jen jeden, lidi, děti by klidně přecházeli jinde, než dojít k nadchodu a pak se třeba vracet... Navíc je bariérový, to je další nevýhoda.

+3/0
24.4.2016 14:23

P92a86v58e43l 81H73a86l50b34i40c55h 6429272216239

Oukej, v tomhle oboru se nepohybuju, proto byl můj odhad ceny spíše otázkou. Nicméně dá se snadno udělat bezbariérový přístup, který nezabere mnoho místa. Mám namysli řešení, které lze vidět v Praze u stanice Černý Most (nejlepší obrázek je asi toto https://www.google.cz/maps/@50.108094,14.5779673,3a,17.6y,346.89h,90.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF-zVB9TNUKabBNN0VBvkyw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs )

Každopádně díky za odhad.

0/0
24.4.2016 15:15

P42a30v72e73l 34N13o48v52á70k 2705417352862

jj, znám to na Čerňáku, a ono to celkem zabere dost místa, to bude téměř 10 m, chodník bývá kolem 3-4 m...

0/0
24.4.2016 15:36

M64a40t18ě35j 37N83o76v15á33k 2133640438507

tak to ještě přidej, když pár barevných světýlek stálo 6, plus stavební řízení na roky, můj odhad je 60 milionů za nadchod

0/0
24.4.2016 16:01

F59r42a64n60t26i45s19e94k 49K84u93b69i28k 9811545430864

Uto by museli stavet stari rimani aby to vydrzelo 100 a vice let

0/0
24.4.2016 14:54

L72a50d47i10s85l92a32v 29B15u43r43d17a 2197264178395

Mimoúrovňové přechody jsou nesmysl. Každý radši přeběhně silnici, než by stoupal někde oklikou po rampách, to je prostě lidská přirozenost. Nemluvě o tom, kolik by to stálo peněz, zabralo místa, a jak by to narušilo charakter ulice.

+1/0
25.4.2016 8:41

P82a52v15e87l 19N54o94v26á91k 2255557232642

"„Přechody řídí světelnásignalizacepodle poptávky chodců. Vše je ovšem seřízené tak, aby celá soustava preferovala tramvajovou dopravu a zároveň koordinovala fungování přechodů s pro dopravu významnou křižovatkou ulic Tovární a Hodolanská,“ nastínil olomoucký primátor Antonín Staněk." - Ha, ha ha, už na fotce je vidět, jak to brzdí dopravu :-D Navíc jestli to je nastaveno tak parádně, jako bývá parádně nastaveno v Praze od Eltoda, tak to si to užijte, naprosto nesmyslné intervaly a naskakování červené, jak se to semaforu samo líbí :-D :-D :-D

+3/0
24.4.2016 14:11

V18í11t 32H70r45a40d24i94l 2504735481412

Moc děkujeme EU, co 150 metrů červená...

+4/−2
24.4.2016 13:48

B41o20ř12e74k 86K40u67š86i39l 6445390489553

Co s tím má co společného EU??

Pardon, vlastně odpověď vím. Nemá nic.

+1/−2
24.4.2016 14:24

P77a28v54e31l 18N70o47v19á63k 2955417212452

normy... např. z EU je i norma, že pokud je silnice více jak tříproudá - 2+1, 2+2 apod., tak tam musí být ostrůvek pro chodce mezi jízdními směry... Celou dobu to být nemuselo, nehody se nestávaly, pak se udělali ostrůvky a je to více o ústa - pruhy většinou u přechodů většinou svedené jen do 1 a sem tam někdo ten ostrůvek sestřelí... Takže proto píše o EU...

+3/0
24.4.2016 14:28

B72o85ř92e44k 41K78u66š55i77l 6435920509143

Nic takového žádná norma EU neurčuje. Jedná se o české normy okopírované z německých.

0/−2
24.4.2016 14:31

P83a87v36e35l 72N71o82v25á67k 2225697722422

nastuduj si to...

0/0
24.4.2016 14:34

B13o11ř32e76k 23K69u62š50i66l 6805930949133

Již jsem studoval. Takovou normu z EU jsem nenašel a ani v důvodových zprávách té české změny nic takového není, uvádí pouze inspiraci německými normami. Takže jestli vy o normě víte sem s tím.

0/0
24.4.2016 14:37

P59a81v98e98l 83N60o80v13á85k 2585817382322

četl jsem to před 3 lety, kdy se toto začalo řešit, z hlavy ji neznám, ale bylo a je to tak, jak píši...

0/0
24.4.2016 14:40

F69r38a30n15t73i32s70e98k 74K65u33b11i29k 9331865620274

Ze by Hittler je gentleman?

+1/−1
24.4.2016 14:56

P16a42v39e69l 21N11o25v67á37k 2195917382272

tady to je možná ono, už nevím, a to že to je ČSN norma je samozřejmé, české normy se ale musí řídit a slaďovat s normami z EU... http://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf

0/0
24.4.2016 14:45

B51o49ř47e90k 98K34u30š60i17l 6705340149843

Jenomže na tohle žádná norma EU není. Slaďovat se to tak musí leda s mezinárodními dohodami (např. Ženeva 1949, Vídeň 1968), které ovšem nic takového jako šířka přechodů neřeší.

0/0
24.4.2016 15:20

P26a75v97e64l 36N92o50v67á52k 2495987622572

bývávalo jen s mezinárodními dohodami, od dob vlády EU je toho jak je všude slyšet, vidět, mnoho, pořád se něco slaďuje s EU...

0/0
24.4.2016 15:41

J36o14s47e46f 23Š77á69t56a23v82a 2624381336629

Já bych spíš řekl,že u nás si někdo vymyslí nějakou ptákovinu a pak když má strach že mu budou lidi nadávat,tak to svede na nařízení EU.Těch případů už bylo mraky.

+1/0
24.4.2016 17:55
Foto

J41i65n98d70ř14i65c35h 84C49o68u72f81a98l 7877599979100

Souhlasim s Novakem, je to pravda

0/0
24.4.2016 14:51
Foto

J48i38n50d97ř26i23c70h 56C56o43u37f12a92l 7457359129390

Info muzete mit v jakekoliv projekcni kancelari specializujici se na dopravni stavby nebo si zajdete na magistrat radi vam ji ukazou

0/0
24.4.2016 14:55

L18a12d52i77s93l95a31v 50B64u77r72d41a 2787804968245

Holt nezbývá než doufat, že východní tangenta bude co nejdřív. Pak snad bude zase z Hodolanské normální ulice.

0/0
25.4.2016 8:45

P81e23t10r 82B64á25č51a 8385246575315

Prisli o mensi opruz tak tam dali jeste vetsi opruz se semaforama, skvela prace Rv

+2/0
24.4.2016 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.