Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli normám přišla olomoucká ulice o přechody, vrácení stálo šest milionů

Od loňského srpna chyběly lidem v rušné olomoucké Hodolanské ulici přechody pro chodce, o které město přišlo kvůli novým normám. Teď jsou po více než půlroce zpět. Město je nově vybavilo i semafory, provoz by však podle něj ve vytížené ulici, jež slouží i jako výpadovka na Šternberk, brzdit neměly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O27n72d92ř96e24j 82Z89e37m39a56n 5400954528709

Tak kvůli novým normám to nebylo, ale kvůli tomu, že se někdo rozhodl je uplatnit na stávající, již existující. Jde o to, že tohle se musí dodržet u nově budovaných.

+3/0
24.4.2016 15:55
Foto

J23i65n10d45ř84i53c39h 62C94o57u22f21a58l 7827479239740

Normy tvori lide a pokud za stolem sedi blbec tak vyplodi blbou normu a kdyz za dalsim stolem sedi blbec tak tu blbou normu vyzaduje, prece nechce prijit o misto. Plati tedy porekadli laik se divy odbornik zasne.

+6/−1
24.4.2016 14:28

P37a90v63e24l 20N68o19v31á36k 2145437932802

tak ten údajný blbec co normu vyžaduje, tak on za to nemůže, nechtít jí, schválit nenormovaný přechod, odnese to klidně také. To je jako říkat, že výrobce potravin ať klidně nedodržuje hygienické normy, neboť je vymyslel někdo od stolu? Prober se...Rv

+1/0
24.4.2016 14:30
Foto

J84i83n45d14ř79i44c67h 28C64o82u14f63a77l 7447839139330

A urednicek z Prahy ;-D. Byl jsem u par jednani kdy na vesele rusili prechody i kdyz to bylo nelogicke,ale ukol znel jasne: nesmi zustat ani jeden.

+1/−2
24.4.2016 14:41

J17i88n25d81ř12i15c88h 55Š13k96o89p24e58k 4485941680245

8-o za dalším stolem sedí ten co ji vyžaduje

Jednou norma platí, tak se musí dodržovat. Nejde si říct, tahle je divná, to poznám z praxe, udělám to dle svého

0/0
24.4.2016 15:42
Foto

J72i38n75d54ř12i13c54h 56C72o18u58f59a41l 7337359289130

Vážený pane, souhlasím s vašimi slovy, ale ty přechody platily podle dříve schválené normy a pouze lidská blbost je ruší, norma by se začala uplatnovat u nově zřizovaných. Je to jako by někdo řekl, že se na silnicích budou moci pohybovat pouze auta s normou EURO 4 a ostatní se musí vyřadit.

+1/0
24.4.2016 21:36

P96a53v77e98l 81H77a55l57b75i47c77h 6139162446199

Zajímalo by mě, kolik by tak stálo vybudování jednoho nadchodu u školy. Když pominu byrokratická kolečka a úplatky, vešlo by se to třeba do milionu? Pěti? Za cenu nulového zdržení provozu v daném místě a daleko větší bezpečnosti pro chodce? Nebyla by ta investice navíc lepší? Navíc pokud by byl nadchod správně naprojektován, není problém aby vydržel 50, 100 let a více. A během té doby může město pronajímat božní plochu na reklamy místním firmám a obchodníkům. Takže oproti nákladům na údržbu přechodu a zvýšeným nákladům na palivo všem projíždějícím lidem by to nějakou tu korunu do rozpočtu přineslo. Pochybuji, že když bychom to takhle komplexně spočítali, že bychom nedošli k závěru, že se tato stavba během několika málo let zaplatí.

0/0
24.4.2016 14:18

P94a63v71e54l 36N77o14v85á69k 2355397952392

Tak když i jen hloupý přechod pro chodce s těmi plastovými retardéry vyjde na 400.000,- Kč, bez semaforů, je prostě zebra, retardéry (samotný retardéry vyjdou na cca 12.000,- Kč materiál), tak nadchod by bylo tak 10.000.000,- Kč Navíc nevím jak je dlouhá ulice, byl by tam jen jeden, lidi, děti by klidně přecházeli jinde, než dojít k nadchodu a pak se třeba vracet... Navíc je bariérový, to je další nevýhoda.

+3/0
24.4.2016 14:23

P70a72v63e95l 54H50a50l90b25i89c59h 6299962366649

Oukej, v tomhle oboru se nepohybuju, proto byl můj odhad ceny spíše otázkou. Nicméně dá se snadno udělat bezbariérový přístup, který nezabere mnoho místa. Mám namysli řešení, které lze vidět v Praze u stanice Černý Most (nejlepší obrázek je asi toto https://www.google.cz/maps/@50.108094,14.5779673,3a,17.6y,346.89h,90.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sF-zVB9TNUKabBNN0VBvkyw!2e0!7i13312!8i6656?hl=cs )

Každopádně díky za odhad.

0/0
24.4.2016 15:15

P76a52v65e73l 49N64o77v61á79k 2905347922672

jj, znám to na Čerňáku, a ono to celkem zabere dost místa, to bude téměř 10 m, chodník bývá kolem 3-4 m...

0/0
24.4.2016 15:36

M17a72t51ě81j 25N61o14v74á23k 2173600928677

tak to ještě přidej, když pár barevných světýlek stálo 6, plus stavební řízení na roky, můj odhad je 60 milionů za nadchod

0/0
24.4.2016 16:01

F14r48a80n94t17i80s77e30k 92K81u72b32i89k 9411925200834

Uto by museli stavet stari rimani aby to vydrzelo 100 a vice let

0/0
24.4.2016 14:54

L14a30d57i82s82l51a48v 77B14u45r31d89a 2637444158795

Mimoúrovňové přechody jsou nesmysl. Každý radši přeběhně silnici, než by stoupal někde oklikou po rampách, to je prostě lidská přirozenost. Nemluvě o tom, kolik by to stálo peněz, zabralo místa, a jak by to narušilo charakter ulice.

+1/0
25.4.2016 8:41

P80a59v39e79l 84N82o53v25á46k 2245897772582

"„Přechody řídí světelnásignalizacepodle poptávky chodců. Vše je ovšem seřízené tak, aby celá soustava preferovala tramvajovou dopravu a zároveň koordinovala fungování přechodů s pro dopravu významnou křižovatkou ulic Tovární a Hodolanská,“ nastínil olomoucký primátor Antonín Staněk." - Ha, ha ha, už na fotce je vidět, jak to brzdí dopravu :-D Navíc jestli to je nastaveno tak parádně, jako bývá parádně nastaveno v Praze od Eltoda, tak to si to užijte, naprosto nesmyslné intervaly a naskakování červené, jak se to semaforu samo líbí :-D :-D :-D

+3/0
24.4.2016 14:11

V35í29t 21H63r38a12d40i45l 2844305951422

Moc děkujeme EU, co 150 metrů červená...

+4/−2
24.4.2016 13:48

B26o13ř45e55k 40K38u47š67i51l 6195800629393

Co s tím má co společného EU??

Pardon, vlastně odpověď vím. Nemá nic.

+1/−2
24.4.2016 14:24

P97a31v76e42l 45N68o60v69á28k 2775257192352

normy... např. z EU je i norma, že pokud je silnice více jak tříproudá - 2+1, 2+2 apod., tak tam musí být ostrůvek pro chodce mezi jízdními směry... Celou dobu to být nemuselo, nehody se nestávaly, pak se udělali ostrůvky a je to více o ústa - pruhy většinou u přechodů většinou svedené jen do 1 a sem tam někdo ten ostrůvek sestřelí... Takže proto píše o EU...

+3/0
24.4.2016 14:28

B35o41ř74e44k 94K39u42š47i67l 6795170689153

Nic takového žádná norma EU neurčuje. Jedná se o české normy okopírované z německých.

0/−2
24.4.2016 14:31

P84a52v20e17l 26N48o58v34á39k 2805637122492

nastuduj si to...

0/0
24.4.2016 14:34

B60o45ř71e96k 34K29u46š15i13l 6165920169233

Již jsem studoval. Takovou normu z EU jsem nenašel a ani v důvodových zprávách té české změny nic takového není, uvádí pouze inspiraci německými normami. Takže jestli vy o normě víte sem s tím.

0/0
24.4.2016 14:37

P50a30v91e40l 50N68o73v40á82k 2185587212612

četl jsem to před 3 lety, kdy se toto začalo řešit, z hlavy ji neznám, ale bylo a je to tak, jak píši...

0/0
24.4.2016 14:40

F75r60a11n94t59i21s42e55k 77K96u74b69i55k 9871315980814

Ze by Hittler je gentleman?

+1/−1
24.4.2016 14:56

P45a26v10e12l 96N38o41v98á40k 2935387182772

tady to je možná ono, už nevím, a to že to je ČSN norma je samozřejmé, české normy se ale musí řídit a slaďovat s normami z EU... http://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf

0/0
24.4.2016 14:45

B37o22ř85e71k 53K84u14š18i55l 6815730669723

Jenomže na tohle žádná norma EU není. Slaďovat se to tak musí leda s mezinárodními dohodami (např. Ženeva 1949, Vídeň 1968), které ovšem nic takového jako šířka přechodů neřeší.

0/0
24.4.2016 15:20

P33a26v69e93l 80N51o40v11á71k 2425207582772

bývávalo jen s mezinárodními dohodami, od dob vlády EU je toho jak je všude slyšet, vidět, mnoho, pořád se něco slaďuje s EU...

0/0
24.4.2016 15:41

J32o68s94e28f 26Š13á46t10a68v61a 2834831446459

Já bych spíš řekl,že u nás si někdo vymyslí nějakou ptákovinu a pak když má strach že mu budou lidi nadávat,tak to svede na nařízení EU.Těch případů už bylo mraky.

+1/0
24.4.2016 17:55
Foto

J94i73n89d44ř36i45c34h 14C24o39u46f23a86l 7777759659790

Souhlasim s Novakem, je to pravda

0/0
24.4.2016 14:51
Foto

J74i22n74d62ř45i22c37h 65C69o29u72f63a64l 7847209469150

Info muzete mit v jakekoliv projekcni kancelari specializujici se na dopravni stavby nebo si zajdete na magistrat radi vam ji ukazou

0/0
24.4.2016 14:55

L45a36d81i96s83l23a53v 27B53u65r81d12a 2267684338135

Holt nezbývá než doufat, že východní tangenta bude co nejdřív. Pak snad bude zase z Hodolanské normální ulice.

0/0
25.4.2016 8:45

P80e18t70r 68B82á58č60a 8625786655255

Prisli o mensi opruz tak tam dali jeste vetsi opruz se semaforama, skvela prace Rv

+2/0
24.4.2016 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.