Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Koutů vyrazí první elektrické vlaky, pak jsou na řadě spoje do Olomouce

Doba, kdy lidé budou moci dojet z Olomouce až do podhůří Jeseníků vlakem komfortně a bez přestupů, se opět o něco přiblížila. Na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou totiž už skončila elektrifikace za 475 milionů. První elektrické vlaky po ní začnou pravidelně vozit cestující od 12. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i36r65o69s43l79a13v 16V90i26d24l83i25č82k65a 3224684395543

Trati do Koutů fandím, bohužel odbočka do Sobotína po zrušení fabrik fakt nemá budoucnost, vlaky nebudou levnější než autobusy.

0/0
28.4.2016 11:50

I81v21a50n 27M28a56r78e33k 6974338102

Chraň Bůh že bych záviděl , ale když si představím štreku do krajského města ! ! ! Zlína na které se kodrcají "Regionovy" připadá mi to zde opravdu jako v Kocourkově ! ;-(

Ale obyvatelům a hlavně cestujícím v údolí kolem Desné přeji příjemné cestování R^

0/0
27.4.2016 21:26

J52i67ř98í 92M23a52k68o47ň 2305858704480

elektrifikace, resp. proud v troleji byl zapnut již v prosinci. Nyní se z neznámých důvodů čeká rok, než začnou jezdit "pantografy". Ovšem souběžná doprava autobusy zůstane. Úvaha, že by autobusy nejezdily za Šumperk ale až z Petrova nad Desnou byla zamítnuta. Ale ona je to legrace, třeba ve Vikýřovicích ve stejný okamžik zastavuje na zastávce vlak a vedle ní autobus. Ale nejde o konkurenci, vlaky i autobusy provozuje dceřinná společnost Německých spolkových drah. No prostě kočkopes.8-o Ale (prý) se zruší původní trať do Sobotína a budou tady jezdit jen autobusy. On sice ten autobus i motorový vůz řady 152.,0 má stejný motor, ale ten vláček přeci jen jezdí levněji. Pro neznalé - původní trať postavili bratři Kleinové pro obsluhu svých železáren v Sobotíně. Vedla ze Zábřehu na Moravě přes Šumperk do Sobotína. Až později byla postavena odbočka do Koutů nad Desnou, která je dnes chápána jako trať hlavní a uvažuje se o jejím prodloužení v Koutech n.D. až k lyžařskému areálu. Zcela jistě vím, že Kleinové by uvažovali ekonomicky,jak vždy a původní trať do Sobotína by nerušili. Vždyť je tam u nádraží velká pila, které každý den nakládá několik vagonů. To se bude vozit dříví zas po silnici?V

0/−1
26.4.2016 21:04
Foto

P89e43t83r 58P60r50o89c76h29á90z33k83a 3302206172194

Naprosto zbytečná investice. Nevěřím ani počtu přepravených lidí ročně. Pokud vidím, tak vlaky jezdí skoro prázdné. Za ty peníze, které se do toho investovali tam mohli sto let jezdit zadarmo autobusy a bylo by to rychlejší a lepší.

+2/−1
26.4.2016 17:58

D89u20š81a78n 16M47a58n25d89á12t 8404957742472

treba kopnou tunel a bude se jezdit po sedlem do Polska :-)

0/0
26.4.2016 18:51
Foto

P52e83t42r 31P16r42o69c94h38á42z30k13a 3182296822774

Jo kdyby se místo toho postavil tunel pod sedlem to by bylo něco lepšího a pomohlo by to všem.Ne do Polska ale ve směru na Olomouc.

0/0
26.4.2016 18:53

P82e15t43r 78V36e48s16e63l10ý 8415285922566

Ekonomická studie ukázala, že je to ekonomický nesmysl, který by se nezaplatil ani za sto let.

0/−4
26.4.2016 19:17

M16i89r62o23s76l47a23v 60Z76i60k75m96u28n74d 6468162967968

Ze stejného úhlu pohledu jsou ekonomicky nesmyslné základnové tunely budované ve Švýcarsku, které se v rámci tzv. kupeckých počtů > má dáti / dal taky nikdy nezaplatí .... tyhle investice se nedají hodnotit formou školních úloh v počtech "jeden zedník postaví zeď za 100 dní, za jak dlouho ji postaví 100 zedníků" .... 100 zedníků jí ovšem za den nepostaví, protože to technologicky nejde ....

0/−1
27.4.2016 16:30

P27e47t97r 46V29e41s88e86l48ý 8225735832276

Naprosto zbytečný příspěvek člověka, který o tom nic neví. To jste vážně tak hloupý, že si myslíte, že by ty prachy na autobus dostali? A v zimě tam není žádná sranda jezdit po cestě.

+1/−2
26.4.2016 19:15
Foto

P91e37t12r 38P29r64o16c67h29á27z59k87a 3402656812654

Znám to tam v létě i v zimě. Viděl jsem jak trať vypadala po povodních a viděl jsem kolik se do toho investovalo a s jakým výsledkem. Stejně tak vím, jak na ní probíhá provoz a jak je vytížená. Sleduji jak se elektrifikovala. Nebýt peněz EU tak dávno skončila. Proč když už se do toho tolik investuje tam zároveň jezdí autobusy více vytížené než vlak?Ono nebýt zájmu několika papalášů s Brna, kteří tam jezdí lyžovat a majitelů areálu tak by se nejspíš nic nedělo.Ale asi je zbytečné se o tom bavit.Máte svůj názor a já vám ho neberu.

+3/−2
26.4.2016 19:38

M81i85r59o33s36l76a39v 39Z86i58k72m35u37n34d 6498752587688

O obnovení provozu (trati jako takové) na povodní poničené trati se postaral Svazek obcí údolí Desné, nikoli nějací "papaláši" ... jistý papaláš v podobě tehdejšího ministra dopravy (ODS) naopak chtěl trať zrušit, aby se ušetřilo ....

0/0
27.4.2016 16:36
Foto

P47e94t88r 54P80r10o38c76h98á87z20k15a 3622596332154

Hmm, to o tom víte hodně málo.Vyzkoušejte Mr.Google kdo se nejvíc presentoval a kdo usiloval o dotace a kdo je prosazoval.A koukněte se na kolik celá ta sranda nakonec přišla a kolik stojí jen provoz a jaká je ekonomická návratnost.

0/0
27.4.2016 16:43

J62a62n 50V57a50l61o97u24c79h 6562387778420

Tak, tak. Na jedné straně nemají dopravci (tedy nedostanou od kraje/obcí) peníze na posílení přetížených linek, na druhé straně financují "vzduchovoziče" - Tohle je krásný příklad - na trať kde jezdí sólo 810 (případně Regionova od dvou vozech, protože v sóle to nejde) vyrazí vozidla, která na další části trati musí pobrat poptávku Zábřeh - Olomouc - Prostějov. Přitom by při trošce dobré vůle stačil přestup v Šumperku u jednoho nástupiště, z vlaku do vlaku do 10m. Ale né, to se vyhodí půl miliardy za elektrifikaci (když se kolem trati plazí obcemi kamiony) a rozněž souběžně jedoucí busy se musejí nechat, protože

a/ komfortněji obslouží místní vazby - více zastávek

b/ zahustí interval, vlak po hodině žádné terno není

+1/0
27.4.2016 5:24
Foto

P79e50t11r 29P92r70o91c20h10á85z30k55a 3362876292334

Naprosto s vámi souhlasím. Znám historii téhle trati docela dobře a viděl jsem obrovské nadšení když ji po povodních renovovali, jak mohutně investovali peníze s dotací a stejně tak jak to postupně upadalo.Počínaje uniformami výpravčích až po jejich stížnosti na to, že nemají ani kde si opláchnout ruce.Nasekali na trati spoustu zastávek a mysleli jak s toho lidé nebudou nadšeni.Nebyli i když to svaz obcí neustále presentuje. Pak došlo na odkup vozidel od ČD, posléze nasazení RN a nakonec na elektrifikaci. Teď se snaží dohodnout s ČD.Je to jejich jediná šance, že vlaky ČD budou jezdit s Brna až do Koutů.Do toho se samozřejmě montují majitelé areálu, kteří tam potřebují přitáhnout lidi. Proto ta snaha prodloužit trať. A hlavně je to potřeba presentovat jako to nejlepší řešení pro tamní obyvatele..:-(

0/0
27.4.2016 16:40

M33i97r49o30s74l70a97v 28Z17i16k49m79u19n97d 6528312947968

Jistý Václav Klaus při cestě z Českých Budějovic z auta stojícího před závorami v Dobříši také "kdysi" viděl, že v jedoucím vlaku končícím v podvečer na Dobříši "nikdo" není a tudíž vlak je zbytečný - o tento významný zážitek se musel veřejně podělit - ale nepovažoval za nutné zjistit, kolik lidí jelo z Prahy ...

0/−1
27.4.2016 16:26
Foto

P57e86t90r 22P91r67o22c14h75á42z93k31a 3612426732904

Nejsem VK, věřím, že sem tam může být vlak využitý. Docela často se kolem pohybuji a vidím ne jeden, ale několik vlaků v průběhu dne a vidím kolik lidí nastupuje v Šumperku a kolik vystupuje. Dokonce pokud bych o to hodně usiloval by nebyl problém zjistit skutečnou obsazenost vlaků v průběhu dne. Co by se však změnilo?Nic.Tady jsou tlaky s jiných míst, které prosadí jakýkoliv nesmysl hlavně aby se se párkrát v zimě svezli na lyže a možná v létě na houby. Nějaký ekonomický rozbor nikoho nezajímá.Kéž bych se mýlil, ale znám obdobný případ s trati Bruntál Karlovice, dneska v podstatě opuštěné a další s trati Milotice- Vrbno která měla být také zrušena a dneska živoří. Ta má navíc pech v tom, že tam dotace nejdou a není tak extrémní zájem udržet ji za každou cenu v provozu.

0/0
27.4.2016 18:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.