Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Koutů vyrazí první elektrické vlaky, pak jsou na řadě spoje do Olomouce

Doba, kdy lidé budou moci dojet z Olomouce až do podhůří Jeseníků vlakem komfortně a bez přestupů, se opět o něco přiblížila. Na trati ze Šumperka do Koutů nad Desnou totiž už skončila elektrifikace za 475 milionů. První elektrické vlaky po ní začnou pravidelně vozit cestující od 12. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M22i61r18o59s73l85a71v 19V48i49d70l30i24č90k87a 3274834145163

Trati do Koutů fandím, bohužel odbočka do Sobotína po zrušení fabrik fakt nemá budoucnost, vlaky nebudou levnější než autobusy.

0/0
28.4.2016 11:50

I76v77a15n 37M42a35r76e91k 6354338382

Chraň Bůh že bych záviděl , ale když si představím štreku do krajského města ! ! ! Zlína na které se kodrcají "Regionovy" připadá mi to zde opravdu jako v Kocourkově ! ;-(

Ale obyvatelům a hlavně cestujícím v údolí kolem Desné přeji příjemné cestování R^

0/0
27.4.2016 21:26

J50i17ř52í 66M68a48k90o85ň 2555258224510

elektrifikace, resp. proud v troleji byl zapnut již v prosinci. Nyní se z neznámých důvodů čeká rok, než začnou jezdit "pantografy". Ovšem souběžná doprava autobusy zůstane. Úvaha, že by autobusy nejezdily za Šumperk ale až z Petrova nad Desnou byla zamítnuta. Ale ona je to legrace, třeba ve Vikýřovicích ve stejný okamžik zastavuje na zastávce vlak a vedle ní autobus. Ale nejde o konkurenci, vlaky i autobusy provozuje dceřinná společnost Německých spolkových drah. No prostě kočkopes.8-o Ale (prý) se zruší původní trať do Sobotína a budou tady jezdit jen autobusy. On sice ten autobus i motorový vůz řady 152.,0 má stejný motor, ale ten vláček přeci jen jezdí levněji. Pro neznalé - původní trať postavili bratři Kleinové pro obsluhu svých železáren v Sobotíně. Vedla ze Zábřehu na Moravě přes Šumperk do Sobotína. Až později byla postavena odbočka do Koutů nad Desnou, která je dnes chápána jako trať hlavní a uvažuje se o jejím prodloužení v Koutech n.D. až k lyžařskému areálu. Zcela jistě vím, že Kleinové by uvažovali ekonomicky,jak vždy a původní trať do Sobotína by nerušili. Vždyť je tam u nádraží velká pila, které každý den nakládá několik vagonů. To se bude vozit dříví zas po silnici?V

0/−1
26.4.2016 21:04
Foto

P84e53t14r 46P28r94o96c92h82á89z96k73a 3302796352404

Naprosto zbytečná investice. Nevěřím ani počtu přepravených lidí ročně. Pokud vidím, tak vlaky jezdí skoro prázdné. Za ty peníze, které se do toho investovali tam mohli sto let jezdit zadarmo autobusy a bylo by to rychlejší a lepší.

+2/−1
26.4.2016 17:58

D66u48š61a43n 67M41a96n14d61á75t 8984117712682

treba kopnou tunel a bude se jezdit po sedlem do Polska :-)

0/0
26.4.2016 18:51
Foto

P90e63t91r 34P11r89o24c40h79á97z51k42a 3412766852724

Jo kdyby se místo toho postavil tunel pod sedlem to by bylo něco lepšího a pomohlo by to všem.Ne do Polska ale ve směru na Olomouc.

0/0
26.4.2016 18:53

P40e37t80r 51V34e22s56e80l54ý 8795905372466

Ekonomická studie ukázala, že je to ekonomický nesmysl, který by se nezaplatil ani za sto let.

0/−4
26.4.2016 19:17

M26i32r37o12s28l97a71v 71Z40i64k94m60u68n96d 6298112907548

Ze stejného úhlu pohledu jsou ekonomicky nesmyslné základnové tunely budované ve Švýcarsku, které se v rámci tzv. kupeckých počtů > má dáti / dal taky nikdy nezaplatí .... tyhle investice se nedají hodnotit formou školních úloh v počtech "jeden zedník postaví zeď za 100 dní, za jak dlouho ji postaví 100 zedníků" .... 100 zedníků jí ovšem za den nepostaví, protože to technologicky nejde ....

0/−1
27.4.2016 16:30

P34e73t33r 94V57e76s58e21l19ý 8185215422726

Naprosto zbytečný příspěvek člověka, který o tom nic neví. To jste vážně tak hloupý, že si myslíte, že by ty prachy na autobus dostali? A v zimě tam není žádná sranda jezdit po cestě.

+1/−2
26.4.2016 19:15
Foto

P52e96t17r 51P94r32o44c68h14á55z17k45a 3762226542154

Znám to tam v létě i v zimě. Viděl jsem jak trať vypadala po povodních a viděl jsem kolik se do toho investovalo a s jakým výsledkem. Stejně tak vím, jak na ní probíhá provoz a jak je vytížená. Sleduji jak se elektrifikovala. Nebýt peněz EU tak dávno skončila. Proč když už se do toho tolik investuje tam zároveň jezdí autobusy více vytížené než vlak?Ono nebýt zájmu několika papalášů s Brna, kteří tam jezdí lyžovat a majitelů areálu tak by se nejspíš nic nedělo.Ale asi je zbytečné se o tom bavit.Máte svůj názor a já vám ho neberu.

+3/−2
26.4.2016 19:38

M20i65r36o30s16l67a42v 88Z48i72k26m91u20n85d 6398982867678

O obnovení provozu (trati jako takové) na povodní poničené trati se postaral Svazek obcí údolí Desné, nikoli nějací "papaláši" ... jistý papaláš v podobě tehdejšího ministra dopravy (ODS) naopak chtěl trať zrušit, aby se ušetřilo ....

0/0
27.4.2016 16:36
Foto

P86e18t72r 73P83r42o85c98h26á37z55k82a 3122716482554

Hmm, to o tom víte hodně málo.Vyzkoušejte Mr.Google kdo se nejvíc presentoval a kdo usiloval o dotace a kdo je prosazoval.A koukněte se na kolik celá ta sranda nakonec přišla a kolik stojí jen provoz a jaká je ekonomická návratnost.

0/0
27.4.2016 16:43

J82a87n 14V74a40l62o58u43c35h 6122227578390

Tak, tak. Na jedné straně nemají dopravci (tedy nedostanou od kraje/obcí) peníze na posílení přetížených linek, na druhé straně financují "vzduchovoziče" - Tohle je krásný příklad - na trať kde jezdí sólo 810 (případně Regionova od dvou vozech, protože v sóle to nejde) vyrazí vozidla, která na další části trati musí pobrat poptávku Zábřeh - Olomouc - Prostějov. Přitom by při trošce dobré vůle stačil přestup v Šumperku u jednoho nástupiště, z vlaku do vlaku do 10m. Ale né, to se vyhodí půl miliardy za elektrifikaci (když se kolem trati plazí obcemi kamiony) a rozněž souběžně jedoucí busy se musejí nechat, protože

a/ komfortněji obslouží místní vazby - více zastávek

b/ zahustí interval, vlak po hodině žádné terno není

+1/0
27.4.2016 5:24
Foto

P15e67t49r 57P67r48o79c30h76á78z36k13a 3772226592864

Naprosto s vámi souhlasím. Znám historii téhle trati docela dobře a viděl jsem obrovské nadšení když ji po povodních renovovali, jak mohutně investovali peníze s dotací a stejně tak jak to postupně upadalo.Počínaje uniformami výpravčích až po jejich stížnosti na to, že nemají ani kde si opláchnout ruce.Nasekali na trati spoustu zastávek a mysleli jak s toho lidé nebudou nadšeni.Nebyli i když to svaz obcí neustále presentuje. Pak došlo na odkup vozidel od ČD, posléze nasazení RN a nakonec na elektrifikaci. Teď se snaží dohodnout s ČD.Je to jejich jediná šance, že vlaky ČD budou jezdit s Brna až do Koutů.Do toho se samozřejmě montují majitelé areálu, kteří tam potřebují přitáhnout lidi. Proto ta snaha prodloužit trať. A hlavně je to potřeba presentovat jako to nejlepší řešení pro tamní obyvatele..:-(

0/0
27.4.2016 16:40

M76i34r70o19s31l81a63v 67Z34i19k53m82u69n61d 6368132807418

Jistý Václav Klaus při cestě z Českých Budějovic z auta stojícího před závorami v Dobříši také "kdysi" viděl, že v jedoucím vlaku končícím v podvečer na Dobříši "nikdo" není a tudíž vlak je zbytečný - o tento významný zážitek se musel veřejně podělit - ale nepovažoval za nutné zjistit, kolik lidí jelo z Prahy ...

0/−1
27.4.2016 16:26
Foto

P76e79t86r 43P31r51o70c75h55á83z35k62a 3802756802194

Nejsem VK, věřím, že sem tam může být vlak využitý. Docela často se kolem pohybuji a vidím ne jeden, ale několik vlaků v průběhu dne a vidím kolik lidí nastupuje v Šumperku a kolik vystupuje. Dokonce pokud bych o to hodně usiloval by nebyl problém zjistit skutečnou obsazenost vlaků v průběhu dne. Co by se však změnilo?Nic.Tady jsou tlaky s jiných míst, které prosadí jakýkoliv nesmysl hlavně aby se se párkrát v zimě svezli na lyže a možná v létě na houby. Nějaký ekonomický rozbor nikoho nezajímá.Kéž bych se mýlil, ale znám obdobný případ s trati Bruntál Karlovice, dneska v podstatě opuštěné a další s trati Milotice- Vrbno která měla být také zrušena a dneska živoří. Ta má navíc pech v tom, že tam dotace nejdou a není tak extrémní zájem udržet ji za každou cenu v provozu.

0/0
27.4.2016 18:24







Najdete na iDNES.cz