Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dítě je po nezvládnutém porodu postižené, rodině soud přiznal 10 milionů

Více než devět milionů korun má podle rozsudku brněnského krajského soudu doplatit šternberská nemocnice ženě, která zde před osmi lety porodila syna. Chlapec je kvůli pochybení lékařů těžce postižený a neschopný samostatného života. Rodina pro něj proto žádala deset milionů odškodného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57o55s55e80f 70K73r34o10u60p59a 7621258625447

Jako provozovatel bych tu porodnici zavřel a udělal bych místo ní plastickou chirurgii. Vydělalo by to víc a s výrazně nižším rizikem.

+1/0
10.5.2016 11:48
Foto

O41n17d84r80e51j 29V51a36l95o61u23s52e89k 4700831617631

Uz jsme jak v Americe kde maji právníci dveře hned vedle ordinace. Nechci spekulovat jestli rodina má nárok na tak vysoke odškodné nebo ne.

Proste to povede k méně dostupne zdravotní péči (pojištění doktora není zadarmo) - tzn hůře pro celou společnost.

Ale jine cesty asi není. ..

+2/−4
9.5.2016 21:49

J90o49s79e75f 35Š39o30l47t43e92s 8904628850553

Je, jednoduše se s tím smířit a odškodnění prostě nedávat. Ve zdravotnictví je to totální pitomost a nepovede to jen k méně dostupné zdravotní péči, povede to obecně k ohrožení pacientů.

0/−3
9.5.2016 22:14

L49u54d57m77i19l35a 34Š90i21n30d31e59l93á67ř28o83v63á 7262986952701

Zatímco beztrestnost lékařů povede ke kvalitní zdravotní péči ;-D

0/−1
9.5.2016 22:23

J74o81s68e16f 76Š64o42l18t35e59s 8724198150723

Ne, povede jen k tomu, že ti lékaři se nebudou pouštět do žádného rizika a pojedou dle lege artis postupu, kdy jim nikdo nebude moci vytknout. Tedy pacient zemřel, ale doktor udělal vše správně, případ uzavřen. Moje manželka je doktorka, věřte mi, že takových případů přibývá už teď a je to zhusta silně v neprospěch pacienta. Lékaři tam totiž nejsou proto, aby škodili. Oni se snaží vždy pomoci. Občas se to ovšem nepovede. Neznám jediný případ úmyslného zanedbání. Vždy to byl buď omyl nebo smůla, nebo vzácné případy totálního ignorantství.

+2/−1
9.5.2016 22:27

L96u41d91m73i35l39a 98Š38i58n53d75e44l61á29ř59o39v74á 7622896832741

Jenže v těch porodnicích to někdy jsou případy totálního ignoranství. Jinak nevím o případu této rodiny dost, abych mohla hodnotit.

0/0
10.5.2016 0:19

J71a88n 71N41o70v90á82k 7855704578497

Byť to zní krutě, ale neměli by ho utratit? Vždyť když je od narození prakticky neživý, tak co s ním?

0/−2
9.5.2016 19:16

O88d94s30t51r70a51n72ě65n70ý 45U32ž24i40v41a12t22e58l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
9.5.2016 19:33

J94a83n 19N28o30v97á34k 7515304428647

ne spíš blbí trotlové z diskuze :-P:-P

0/−2
9.5.2016 20:03

O47d26s51t87r94a35n55ě66n98ý 17U68ž33i88v33a22t38e49l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
10.5.2016 13:09

J74o41s98e68f 78Š34o89l85t47e30s 8674968940103

Já chápu, že lidi chyby ve zdravotnictví pobuřují, ale zamyslete se nad tím, kam tohle povede. Ano lékař možná pochybil, ale pokud by tam nebyl vůbec, tak by ta žena a dítě s pravděpodobností hraničící s jistotou zemřeli. Výsledkem je živá žena a postižené dítě, tedy výsledek poměrně značně odlišný a lepší než smrt obou...

+5/−8
9.5.2016 18:29

A49n19n18a 28J54a93v44o28r14s84k44á 8222515364606

Ne, ušetřilo by se za soudní výlohy a průběh by byl dokonale přirozený jako u tak opěvovaného domácího porodu. Divíte se, že nikdo nechce dělat porodníka?Velmi rizikové povolání.

+3/−4
9.5.2016 18:37

P29e94t17r68a 84H76e88l42i94k67a90r61o12v57a 9158874697144

Ono kdyby to bylo vaše dítě, tak vám garantuji, že byste přemýšlel docela jinak.

+5/−1
9.5.2016 18:42

J17o28s23e80f 15Š67o44l14t55e36s 8244338650823

Pokud bychom přemýšleli výhradně tak, jako by se křivda stávala nám, tak jsou všichni zločinci mrtví. To není spravedlnost, to je pomsta.

+2/−4
9.5.2016 18:46

L63u34d27m35i59l37a 19Š32i60n76d23e59l63á41ř41o70v98á 7962746182431

To je logika! To je jak kdybyste řekl,ze ridic autobusu řídil opily a vazne zranil cestujici,ale je to v pořádku,protoze kdyby jel autobus zcela bez řidiče,byli by lidi mrtvi! :D

+5/−1
9.5.2016 21:38

J17o47s48e88f 49Š34o80l30t61e27s 8714128180963

To je trochu rozdíl. Autobus by bez řidiče nejel. Porod by se bez lékaře samozřejmě odehrál. Já fakt nechápu lidi, že přítomnost lékaře, nárok na péči a v podstatě nárok na zdraví berou jako jistotu a fakt. Uvědomte si, že lékaři jsou taky jen lidi a občas se holt něco nepovede. Mnohem příhodnější srovnání by bylo třeba s veterinářem. Spousta telat od krav umírá, protože jim upadne blbě na beton, vytrhnou ho z krávy apod. Tady to máte to samý, ale nikdo to neřeší, protože to nejsou lidi. Jenže problémy u lidí jsou úplně stejný.

0/−3
9.5.2016 21:45

L77u39d78m37i41l93a 83Š67i46n67d54e13l12á72ř84o37v26á 7582566482561

Jde o princip-tak jak řidič musí dodržovat zrcita pravidla,totéž platí pro lékaře. Predstavte si,ze lékař přijede k nehodě a bude přihlížet,jak vykrvacite a nepomůže. Taky byste tvrdil,ze je to v pořádku?

+1/0
9.5.2016 21:51

J86o78s45e20f 13Š38o11l97t58e50s 8574558430633

To je opět trochu rozdíl. Tady lékař nepřihlížel, rozhodně neignoroval problém úmyslně. Prostě možná chybně zvážil situaci. Když si o tomto případu zjistíte něco více, tak uvidíte, že ten verdikt je značně sporný. Spousta posudků prohlásila, že lékař zachránil matce život, byť za cenu postižení dítěte.

0/0
9.5.2016 21:54

L41u29d68m42i24l59a 48Š10i80n44d46e31l17á45ř33o11v23á 7552686502901

Nevím, jestli jsem našla správné zdroje na internetu, ale prý ten porod matce vyvolávali, což samo o sobě může způsobit komplikace, které pak lékaři nemusí zvládnout. Klidně to mohlo dopadnout i tak, že bez zásahu lékařů mohla žena normálně porodit zdravé dítě.

0/0
9.5.2016 22:12

J59o42s27e37f 65Š81o68l87t26e96s 8574688180523

Porod se obvykle vyvolává z určitého důvodu. Mohlo to dopadnout jakkoliv, ale dopadlo to takto. To je holt život.

+1/−1
9.5.2016 22:13

T17o56m25á42š 88T17a85t96í11č73e81k 5300652740578

A že to byla chyba dochtorů, jasně vyplývá z rozsudku. Ten se totiž opírá o dobrozdání jiných dochtorů, kteří své kolegy 100% potopit nechtěli, neb vrána vráně oko nevyklove.

0/0
9.5.2016 22:25

J37o12s85e91f 72Š80o85l51t14e58s 8764798220643

Ten posudek pouze soudí lege artis postupy a jejich dodržení. Že je občas potřeba se od lege artis postupu odchýlit, to už samozřejmě nelze postihnout a je to na zvážení individuálních lékařů. Že je ten případ hraniční ukazuje už rozpolcenost samotných lékařů. Někteří tvrdí, že je to jasná chyba, další, že postupoval správně. Je hloupost si přát velká odškodnění v případě pochybení lékaře. K čemu jsou? Pro pozůstalé, aby nemuseli nic dělat? Život to stejně nikomu nevrátí.

0/−2
9.5.2016 22:30



Najdete na iDNES.cz