Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obětovalo Zábřeh a omezí zastávky rychlíků. Šumpersko zuří

Devět rychlíkových spojů Českých drah nebude od prosince zastavovat v Zábřehu na Šumpersku. Ministerstvo dopravy omezení obhajuje snahou o rychlejší dopravu bez zpoždění. Obce se však se ztrátou těžce vydobytých vlaků odmítají smířit, lidé totiž budou muset kvůli přestupům jezdit do Olomouce či České Třebové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i81r82e76k 46Z16á60v35o29d73n93ý 7142727310408

"Po zralé úvaze ministerstvo dopravy" ... zralý je akorát Ťok a to tak, že na vyhození :/

0/0
21.8.2016 15:35

R10o15m94a79n 24V40í87c67e88n49e34c 2429412558562

První a hlavní předpoklad nějakých koncepcí je, aby vlaky jezdily bez zpoždění. Jenomže dnes je tutovka, že na trase Přerov-Praha jich má vždycky aspoň polovina.

0/0
20.8.2016 16:56

J23a24n 80Č68e95k56a87l 7149135924414

Mimojiné protože na sebe komplikovaně čekají na předjíždění...

0/0
23.8.2016 11:41

M29a94r52i48e 66V28a42ř12e52k30o69v76á 3467969454231

Dnes z velké části rychlíky jsou spěšnými vlaky. Když někdo jede z Prahy do velkých měst střední Moravy, tak volí expres za stejnou cenu, ne rychlík. Proč by tedy všechny rychlíky nemohli v Zábřehu zastavovat.

0/0
20.8.2016 12:21

P93a36v21e73l 29R78y71š59a78v32ý 7146340824223

Já myslím, že v Pardubicích by rychlíky taky nemuseli stavět, lidí ta stanice obsluhuje celkově méně, tak co ..... :-)

+1/0
20.8.2016 10:50

J11a91r86d81a 21C92h25o49v81a16n98e38c 6121355533469

Kdo jiný má tak husté spojení s Prahou? Plzeň, mnohonásobně větší než Zábřeh, ho nemá. Ani Liberec. A Ústí nad Labem. A Hradec Králové.

+8/−1
19.8.2016 12:55

P44a70v60e42l 92R76y90š28a22v49ý 7336910684443

Nejde o zábřeh, ale o spoje navazující na Jeseník a Šumperk ... ale to jen tak mimochodem.

+1/0
20.8.2016 10:46

R24o18m29a40n 29V77í88c63e85n52e97c 2539532158732

Jenomže trasa Plzeň- Praha je obsluhována také autobusovými spoji.

0/0
20.8.2016 16:48

M90i76r45e16k 42Z86á42v72o49d29n33ý 7102677680708

Neuvěřitelně hloupý příspěvek - Plzeň - Praha mezi 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 9 spojů ... Zábřeh - Praha 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 5 spojů ... Snad je jasné, které číslo je vyšší.

0/0
21.8.2016 15:39

J68a32n 79Č47e91k90a19l 7719165754564

A 5 spojů za dvě hodiny Vám přijde jako málo??? Pro přímé spojení města s 13.000 obyvateli s Prahou? Dobře, připočtu Šumperk, dalších 27.000, ale i to jsou, při vší úctě, marginální počty...

0/0
23.8.2016 11:44

L79u83k18á44š 48B33r85a54n31d71e87j85s 2363565801441

Jenže přes ŽS Zábřeh jezdí kompletně celé Šumpersko a Jesenicko. Vždyť donedávna to byla i poslední elektrifikovaná zastávka směr Jeseníky. Mimochodem Jeseníky = turistická oblast.

Navíc ZŠ Zábřeh prošla důkladnou rekonstukcí mj. právě proto, aby mohla i nadále obsluhovat i rychlíky..

A HK nebo Plzeň? Tam vede z Prahy dálnice a jezdí expresní busy, to v této oblasti taky nehrozí.

+1/0
25.8.2016 15:46

J78a20r95d76a 31C93h24o82v74a73n16e23c 6821815153399

Rychlík musí jet rychle a nemůže stavět v každé díře.

+8/−3
19.8.2016 12:51

M40i84r17e58k 64Z14á79v98o24d23n47ý 7982807460528

No v té Vaší ve spodní části rozhodně :/

0/0
21.8.2016 15:39
Foto

J89a20n 55V40a60l19a97l35í84k 6686349690746

Jo když by bylo uznávání jízdného tak nevadí že tam jezdí i soukromý dopravce.

+5/0
19.8.2016 10:53

J26a72n 70J48e66m57e55l51k49a 1325790

Tak co, můžete to brát jako trénink na Ťokovu britizovanou železnici, která zdá se příjde velmi brzy (Ťok bude pseudosoutěžit hromadu rychlíků). Však co, cestující si přece dopředu přes internet koupí na každý úsek zvlášť (dráž), na x stránkách, dle x obchodních podmínek, x dokladů, pokud bude potřebovat změnu nebo se nějaký vlak náhodou zpozdí, možná stihne zrušit přes internet starý (pokud nebyl akční), koupí si dle leteckého tarifu nový. Co je na tom divného.

Zatímco Švýcar si koupí za rozumné peníze jednou ročně síťový lístek na celý stát, včetně autobusů. A letecké tarify, lístky neřeší. Snad 20% Švýcarů (včetně střední třídy) nepotřebuje a nevlastní ŽÁDNÉ auto.

+3/−1
19.8.2016 10:34

P73e40t96r 62G17r56i25v11a37l30s26k12ý 6372504539303

tak rozumné peníze podle vás znamená CHF 3.655 (přes 90.000 Kč) za druhou třídu a CHF 5970 (přes 148.000 Kč) za třídu první. Tak mi ukažte těch 20% lidí, co si to u nás pořídí, když brebtaj nad 4.000 Kč za lítačku ;-D

+3/−1
19.8.2016 14:40

R41o58m31a88n 39V44í15c82e50n51e97c 2419322908112

Uvedená částka je pro neobčany Švýcarska a Lichtenštejnska. A i tak - dát za neomezené ježdění necelý měsíční plat, proč ne? Kdo opravdu jezdí a nepotřebvoal by ani auto.

0/0
20.8.2016 16:47

P49e87t74r 65G30r22i45v27a38l53s32k42ý 6532104709433

Jinak v Británii si můžete také koupit lístek bez rozdílu dopravce. Jen stojí min. 2x tolik co normální lístek.

0/0
19.8.2016 14:42

J97a23n 37Č23e91k28a43l 7499395344234

Technická - Ex2 měly podle návrhu GVD 2016/2017 stavět i v Mohelnici a Července, to, předpokládám, také skončí?

0/0
19.8.2016 10:05

P21e65t57r 82N77e46c29h75a23n61i84c33k18ý 7943416918440

neskončí, to je ta změna, je to srovnání Ex2 (mírné zpomalení) a R na Luhačovice a Vsetín (mírné zrychlení a lepší vagony), tím dojde k tomu, že mezi Prahou a Olomoucí nebude nutné předjíždět a bude mnohem větší výběr spojů než dosud (protože R do teď měly smysl jen regionálně). Problém té koncepce je právě zhoršení přímých spojení mezi Přeloučí, Ústí n.O.,Chocní a Záběřehem, Červenkou a Mohelnicí. Prostě se počítá, že z těch míst se jezdí jen do těch větších stanic. A pak nějaké nenávaznosti ve zlínském kraji.

+2/0
19.8.2016 10:14

P17e12t60r 81N79e18c10h28a94n76i18c31k54ý 7353366948970

O jaká přímá spojení tedy Zábřeh přijde? O Choceň, Ústí nad Orlicí, Přelouč, (Přerov, Otrokovice, Staré město u U.h.) - s ČD, pár spojů LE tam jede a v Zábřehu staví, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Luhačovice

+2/0
19.8.2016 9:59

F34r61a80n69t53i94š33e34k 56R81o22c88h29o27v60a35n97s42k36ý 6720412408578

osobně znám dost lidí, kteří jezdí ze Zábřehu na Luhačovice, Brod, Hradiště i případně Zlín... a jeden spoj RJ a LE to nezachrání

+1/0
19.8.2016 11:27

J64a82n 68Č21e53k67a35l 7579385204704

Tak popojedou do Olomouce... Je to taková katastrofa?

0/0
23.8.2016 11:44

R79a21d73k62o 16K37ř57i32v35á86n39e75k 7580573955550

Koukal jsem do návrhu jř 2017 a napočítal jsem ze Zábřeha 32 přímých spojů do Prahy, z toho cca polovina ČD a polovina jiní dopravci. V současné době je to kolem 40. Těch devět zrušených zastavení se mi zdá být rozumný počin.

Populističtí politici v Zábřehu adorovali Jančuru jako osvoboditele od ČD a poskytovali mu publicitu a různé výhody k tíži veřejných rozpočtů. Konzistentní politik by nyní úbytek 9 vlaků ČD oslavoval jako vítězství své vize.:-)

+11/−1
19.8.2016 9:52

Z92d98e31ň65k92a 13V34e15s70e35l22á 8799875557640

Lidi nepotřebují jenom do Prahy ale...

+2/0
19.8.2016 17:15

R60o19m55a79n 23V33í78c30e45n82e18c 2319682358172

Jenomže je nutné se podívat, jaké časy odjezdů (příjezdů) se zruší. Jaké návaznosti na okolní obce budou mít ty, které tam zastavovat budou. A netýká se to jenom směru na Prahu.

0/0
20.8.2016 16:51

M20i63r56e21k 42Z57á17v53o77d75n86ý 7682917790248

jasný, každý chce do pupku světa zvaného Praha

0/0
21.8.2016 15:41

M43i79r32o77s65l12a76v 82T32e23i78s84s82i83g 1810646795623

Zadal jsem do vyhledavače přímé železniční spojení ze Zábřehu do Prahy a dostal jsem se pro dnešní den na číslo 43, z toho 40 přímých vlaků mezi 05:30 a 20:00 hodin. To je bratru v průměru přímý vlak každé necelé 22 minuty!

No řekněte - kdo z vás to má!?

Ani se nedivím, že chce ministerstvo dopravy tuto opravdu nesmyslnou četnost vlaků snížit.

+6/−5
19.8.2016 9:10

P25e58t33r 75D22r16a53p65a76l 3145358643865

jenže nejde o lidi ze Zábřeha, ale ze Šumperska a Jesenicka...ti se musí do Z8břehu nějak dostat a vzhledem k návaznosti těch spoju je pak počet vlaků do Prahy(nebo na Olomouc) podstatně menší. Navíc na soukromníky musíte mít jízdenku na konkrétní vlak a riskujete, že při zpoždění přípoje (a to je v těch podhorských podmínkách běžné) Vám vlak ujede a vyhodíte peníze oknem

+5/0
19.8.2016 9:35

M49i31r15o73s50l46a56v 50T17e86i73s88s28i78g 1310706935923

Potom ale není problém v nedostatku přímých spojů mezi Zábřehem a Prahou (Ostravou), ale v nedostatku časově vhodných spojů mezi Horní Dolní a Zábřehem. V tom případě není problém u dálkových vlaků objednávaných ministerstvem dopravy ČR, ale u objednatele základní dopravní obslužnosti v rámci kraje, tedy odbor dopravy Krajského úřadu pro Olomoucký kraj. Ten musí rozhodnout o smysluplném využití jím objednávaných vlakových spojů místní dopravní obslužnosti tak, aby časově vhodně navazovaly na spoje dálkové v příslušném železničním uzlu, tedy v Zábřehu.

+3/−3
19.8.2016 9:46

P31e87t38r 64N65e53c66h67a25n34i10c35k71ý 7563666368380

Rychlíky z Jesenicka objednává taky MD, ale ty se vážou na Ex2 ne? A pokud jde o osobáky, tak tam vidím asi jediný problém, že kraj má nějakou dlouhodobou koncepci a pokud mu s tou páteří MD hne, tak mu ji celou rozrube

+3/0
19.8.2016 9:55

J63a76n 20Č41e28k33a21l 7189715584864

Na druhou stranu - koncepce je hezká věc, ale i místní požadavky se mění průběžně, takže stejně je potřeba koncepci přizpůsobovat a vyvíjet, takže dálkové vlaky jsou jen jeden z faktorů, byť důležitý.

0/−1
19.8.2016 10:09

P92e37t31r 94N82e20c13h75a57n84i64c61k16ý 7823306318500

Podstatná je komunikace mezi všemi a ta někdy dost drhne

+2/0
19.8.2016 10:11

J81a24n 26Č31e91k49a67l 7929825614134

To bez diskuse. Jen by bylo špatné, kdyby se někdo upnul na koncepci, kterou sice pracně vytvořil a je na ni hrdý, ale která nereflektuje třeba nově otevřenou/zavřenou továrnu, turistický resort, atd atd atd...

0/0
19.8.2016 10:13

P64e26t56r 93N93e79c73h86a13n15i51c61k52ý 7903776538970

To je samozřejmě pravda, ale dálková doprava se většinou považovala (navíc v takovém rozsahu) za celkem neměnný celek. Uvidíme jak to dopadne. Třeba jestli někdo dojíždí ze Zábřehu do Přerova tak si dost pohorší

0/0
19.8.2016 10:16

A25l13e57x96a11n70d35r 56Š42m64í11r86o 9636117984576

Rychlíky od Jeseníku už nějaký ten pátek MD neobjednává.

0/0
19.8.2016 12:14

P10e20t40r 38D70r66a36p18a42l 3285448393625

já reagoval na Váš argument se 40 spoji, což považuji za nekorektní. A za druhé, z té Horní Dolní (Jeseník, Šumperk, Staré město...) víc vlaků nedostanete, protože trať na to kapacitně nestačí

0/0
19.8.2016 10:02

P72e40t23r 95N68e77c79h14a15n62i54c30k46ý 7613256728100

Víc přece nepotřebujete, jen jindy

+1/0
19.8.2016 10:11

M48i14r51o13s52l79a47v 25T36e57i75s48s64i82g 1360946935683

Tomu samozřejmě rozumím a ani s tím nechci polemizovat. V tom případě je to o včasnosti předložení návrhů ze strany MD, návazně na to komunikaci s KÚ. A co si budeme povídat - místní dopravní obslužnost se bude muset časově přizpůsobit dopravě dálkové, nikoli naopak!

Tedy česky: MD zveřejní časový plán objednávaných dálkových vlaků a podle toho kraj objedná místní spoje mezi Horní Dolní a zastávkami vlaků dálkových (=rychlíků) tak, aby na rychlíky v přestupních uzlech časově navazovaly. Ale to už opravdu není problémem MD (a potažmo daňových poplatníků z jiných krajů ČR, z jejichž peněz se provoz vzduch vozících rychlíků financuje) a jím objednávaných vlaků. Jeden vlak za 22 minuty do 200 kilometrů vzdáleného (byť hlavního) města? Takový interval nemá ve většině hodně velkých měst ani městská hromadná doprava. Podle mého subjektivního názoru potřebuje ten region v relaci Zábřeh-Praha a zpět v průměru jeden dostatečně dlouhý vlak s vagóny odpovídající kvalitou 21. století (klimatizace, prostor, možnost výběru typu vagónu - velkoprostor X postranní chodba atd.) za hodinu. Samozřejmě s garantovanou návazností na místní dopravní obslužnost. Holt dálkové rychlíky každých deset minut jezdit nebudou. Na to zdejší erár nemá.

+1/0
19.8.2016 10:46

R33a86d90k93o 32K29ř53i93v57á84n17e34k 7150213455420

1. Pokud si dobře pamatuju, tak Zábřežští politici dělali v minulých letech dost nechutné PR Jančurovi a vyjadřovali se o ČD s despektem. Mají na to právo. Pro obyvatele Zábřeha je spojení vlaky RJ dostatečné.

2. ČD si může samo řešit maximálně tak komerční spoje a klást si otázku, zda se jim obsluhovat Zábřeh vyplatí či nikoliv. Mají na to právo.

3. Ostatní spoje řeší MD. Protože musí dbát na obslužnost oblasti Jeseníků, kterým toho ostatní dopravci mnoho nenabízí, předpokládám, že bude zajištěn dostatek přípojů od Jeseníku i Šumperka na Prahu.

4. Zábřeh je velmi vhodná stanice pro předjíždění, osobně uvítám, když Pendolino či expresy ze Slovenska, které často používám, v Zábřehu předjedou relativně pomalý a provoz zdržující RJ. Mám na tento subjektivní názor právo, neboť v Zábřehu vystupuji/nastupuji v průměru 1x za 15 let.:-)

+3/−3
19.8.2016 9:09

J78a40r87o58m30i59r 75C80h41a30l13o64u50p78k28a 4349517915907

Počítám, že lidi, kteří v Zábřehu přesedají 2x denně budou mít subjektivní názor trochu jiný. ;-)

+4/0
19.8.2016 9:11

R84a18d53k80o 31K58ř57i32v61á17n12e52k 7640123315140

S tím počítám :-)

0/0
19.8.2016 9:31

J95i17ř44í 47R73a21m19p62á12č25e88k 5531771663810

Zuřím. Co mám dělat? ing. Břetislav Břeh, Zábřeh

...............

Milý Břehu ze Zábřehu, vydržte!

+1/−1
19.8.2016 8:39

M81i22r30o60s33l34a58v 65T98i72š37e24r 4729389774472

By mě zajímalo, proč v podstatě všechno zastavuje třeba v Kolíně, přitom tak funguje vynikající spojeni do Prahy a třeba to lidé by měli s přestupem v Praze nebo Pardubicích mnohem menší problém.

+7/−1
19.8.2016 8:36

J61o28s74e32f 27T16r54ö27g72l 8989902786166

V Kolíně se zastavuje především kvůli přípojným rychlíkovým linkám - ze směru od ÚL po pravém bžehu Labe (Litoměřice, Mělník...), ze směru od RUmburku (Česká Lípa, Mladá Boleslav, Nymburk...) a za směru Trutnov (Krkonoše, Lázně Bělohrad, Chlumec...).

+1/−1
19.8.2016 9:44

M69i13r54o94s34l30a39v 44T51i96š78e46r 4509459744452

Ale lidé z Ústí přece mohou jet a přestoupit přímo v Praze. Nymburk má také přímé a časté spojeni s Prahou. Možná to Trutnovsko nemá na výběr.

+2/−1
19.8.2016 10:01

R96a45d33k33o 76K36ř34i12v43á64n74e66k 7130863345420

"Ústí" není Ústí, ale Litoměřice, Mělník, Nymburk, Poděbrady, z jiných směrů třeba Mladá Boleslav. I odtud se dost jezdí směr Ostrava a Slovensko.

+1/0
19.8.2016 10:09

M78i59r39o68s81l29a48v 18T47i13š20e31r 4959849754702

Všichni tito mají ale možnost bez problému přestoupit v Praze díky častým přímým spojům. Ze Šumperka nic přímo do Prahy nejede. A je jedno, na kterou stranu chce kdo pokračovat.

+1/0
19.8.2016 12:41

J79o80s75e62f 67T54r38ö42g78l 8529602696546

Lidé z Ústí samozřejmě ano. Ale z Litoměřic, Štětí, Mělníka atd. už to tak není.

Navíc pro trasu ÚL-Morava je to kupodivu mimo Prahu s přestupem v Kolíně rychlejší. Jízdní doba rychlíku po trati 072-231 ÚL-Kolín je 1:50, po 090 trvá ÚL-Praha hl.n. expresem 1:15 a do Kolína pak jede rychlík cca 45 minut.

0/0
19.8.2016 15:21

M71a41t63ě72j 45V67o90n15d15ř62i76č96k24a 4854730268136

Já Kolín vítám a často v něm přestupuji. Právě ve směru z Ústí n/L. Lze jet sice přes Prahu, ale je to časové zdržení, v Praze navíc na vlaky od Ústí mají dost špatné návaznosti a je to také delší kilometricky. V Kolíně přestupuji buďto ve směru Vysočina nebo Morava, na Brno bohužel nejsou návaznosti. Jednou už jsem přestupoval i směr Ledečko. Je to opravdu hodně velký uzel a podle mě si zastavování zaslouží.

0/0
19.8.2016 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.