Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo obětovalo Zábřeh a omezí zastávky rychlíků. Šumpersko zuří

Devět rychlíkových spojů Českých drah nebude od prosince zastavovat v Zábřehu na Šumpersku. Ministerstvo dopravy omezení obhajuje snahou o rychlejší dopravu bez zpoždění. Obce se však se ztrátou těžce vydobytých vlaků odmítají smířit, lidé totiž budou muset kvůli přestupům jezdit do Olomouce či České Třebové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i87r50e20k 22Z24á90v20o17d80n13ý 7812887290868

"Po zralé úvaze ministerstvo dopravy" ... zralý je akorát Ťok a to tak, že na vyhození :/

0/0
21.8.2016 15:35

R47o44m88a82n 23V40í17c50e69n85e24c 2809612878642

První a hlavní předpoklad nějakých koncepcí je, aby vlaky jezdily bez zpoždění. Jenomže dnes je tutovka, že na trase Přerov-Praha jich má vždycky aspoň polovina.

0/0
20.8.2016 16:56

J64a97n 62Č32e65k86a79l 7619775664884

Mimojiné protože na sebe komplikovaně čekají na předjíždění...

0/0
23.8.2016 11:41

M61a92r68i47e 44V21a47ř76e80k76o58v57á 3537179504141

Dnes z velké části rychlíky jsou spěšnými vlaky. Když někdo jede z Prahy do velkých měst střední Moravy, tak volí expres za stejnou cenu, ne rychlík. Proč by tedy všechny rychlíky nemohli v Zábřehu zastavovat.

0/0
20.8.2016 12:21

P36a79v15e72l 31R34y92š10a50v93ý 7346640874833

Já myslím, že v Pardubicích by rychlíky taky nemuseli stavět, lidí ta stanice obsluhuje celkově méně, tak co ..... :-)

+1/0
20.8.2016 10:50

J22a32r95d43a 77C38h83o79v33a30n21e24c 6521535273319

Kdo jiný má tak husté spojení s Prahou? Plzeň, mnohonásobně větší než Zábřeh, ho nemá. Ani Liberec. A Ústí nad Labem. A Hradec Králové.

+8/−1
19.8.2016 12:55

P81a54v16e38l 36R53y36š61a61v81ý 7876940254203

Nejde o zábřeh, ale o spoje navazující na Jeseník a Šumperk ... ale to jen tak mimochodem.

+1/0
20.8.2016 10:46

R28o47m35a86n 52V93í68c68e94n27e18c 2929112758882

Jenomže trasa Plzeň- Praha je obsluhována také autobusovými spoji.

0/0
20.8.2016 16:48

M50i11r71e87k 36Z50á80v46o66d12n66ý 7252667170348

Neuvěřitelně hloupý příspěvek - Plzeň - Praha mezi 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 9 spojů ... Zábřeh - Praha 15 a 17 hodinou - celkem (podle idosu) 5 spojů ... Snad je jasné, které číslo je vyšší.

0/0
21.8.2016 15:39

J11a32n 28Č50e42k25a97l 7429345794944

A 5 spojů za dvě hodiny Vám přijde jako málo??? Pro přímé spojení města s 13.000 obyvateli s Prahou? Dobře, připočtu Šumperk, dalších 27.000, ale i to jsou, při vší úctě, marginální počty...

0/0
23.8.2016 11:44

L93u12k22á68š 66B57r19a53n67d79e21j16s 2743185551581

Jenže přes ŽS Zábřeh jezdí kompletně celé Šumpersko a Jesenicko. Vždyť donedávna to byla i poslední elektrifikovaná zastávka směr Jeseníky. Mimochodem Jeseníky = turistická oblast.

Navíc ZŠ Zábřeh prošla důkladnou rekonstukcí mj. právě proto, aby mohla i nadále obsluhovat i rychlíky..

A HK nebo Plzeň? Tam vede z Prahy dálnice a jezdí expresní busy, to v této oblasti taky nehrozí.

+1/0
25.8.2016 15:46

J98a46r70d56a 12C66h37o11v50a85n76e73c 6661325593389

Rychlík musí jet rychle a nemůže stavět v každé díře.

+8/−3
19.8.2016 12:51

M72i37r17e55k 66Z70á17v64o13d96n49ý 7752917780598

No v té Vaší ve spodní části rozhodně :/

0/0
21.8.2016 15:39
Foto

J69a31n 18V33a34l77a31l95í57k 6406649660986

Jo když by bylo uznávání jízdného tak nevadí že tam jezdí i soukromý dopravce.

+5/0
19.8.2016 10:53

J30a17n 12J80e13m46e49l52k58a 1275840

Tak co, můžete to brát jako trénink na Ťokovu britizovanou železnici, která zdá se příjde velmi brzy (Ťok bude pseudosoutěžit hromadu rychlíků). Však co, cestující si přece dopředu přes internet koupí na každý úsek zvlášť (dráž), na x stránkách, dle x obchodních podmínek, x dokladů, pokud bude potřebovat změnu nebo se nějaký vlak náhodou zpozdí, možná stihne zrušit přes internet starý (pokud nebyl akční), koupí si dle leteckého tarifu nový. Co je na tom divného.

Zatímco Švýcar si koupí za rozumné peníze jednou ročně síťový lístek na celý stát, včetně autobusů. A letecké tarify, lístky neřeší. Snad 20% Švýcarů (včetně střední třídy) nepotřebuje a nevlastní ŽÁDNÉ auto.

+3/−1
19.8.2016 10:34

P71e39t25r 89G40r58i72v97a53l46s10k80ý 6862714889173

tak rozumné peníze podle vás znamená CHF 3.655 (přes 90.000 Kč) za druhou třídu a CHF 5970 (přes 148.000 Kč) za třídu první. Tak mi ukažte těch 20% lidí, co si to u nás pořídí, když brebtaj nad 4.000 Kč za lítačku ;-D

+3/−1
19.8.2016 14:40

R63o13m82a76n 45V74í59c33e48n40e49c 2559842758782

Uvedená částka je pro neobčany Švýcarska a Lichtenštejnska. A i tak - dát za neomezené ježdění necelý měsíční plat, proč ne? Kdo opravdu jezdí a nepotřebvoal by ani auto.

0/0
20.8.2016 16:47

P66e83t68r 80G74r60i45v33a28l25s73k36ý 6502564189583

Jinak v Británii si můžete také koupit lístek bez rozdílu dopravce. Jen stojí min. 2x tolik co normální lístek.

0/0
19.8.2016 14:42

J44a12n 64Č61e79k69a20l 7319675564474

Technická - Ex2 měly podle návrhu GVD 2016/2017 stavět i v Mohelnici a Července, to, předpokládám, také skončí?

0/0
19.8.2016 10:05

P54e64t98r 48N58e22c95h54a95n20i92c32k32ý 7943326178260

neskončí, to je ta změna, je to srovnání Ex2 (mírné zpomalení) a R na Luhačovice a Vsetín (mírné zrychlení a lepší vagony), tím dojde k tomu, že mezi Prahou a Olomoucí nebude nutné předjíždět a bude mnohem větší výběr spojů než dosud (protože R do teď měly smysl jen regionálně). Problém té koncepce je právě zhoršení přímých spojení mezi Přeloučí, Ústí n.O.,Chocní a Záběřehem, Červenkou a Mohelnicí. Prostě se počítá, že z těch míst se jezdí jen do těch větších stanic. A pak nějaké nenávaznosti ve zlínském kraji.

+2/0
19.8.2016 10:14

P10e51t41r 17N73e14c98h97a75n27i43c63k29ý 7163106158490

O jaká přímá spojení tedy Zábřeh přijde? O Choceň, Ústí nad Orlicí, Přelouč, (Přerov, Otrokovice, Staré město u U.h.) - s ČD, pár spojů LE tam jede a v Zábřehu staví, Uherské Hradiště, Uherský Brod, Luhačovice

+2/0
19.8.2016 9:59

F24r64a70n77t29i70š50e17k 59R45o48c57h68o50v86a47n87s36k45ý 6480302538238

osobně znám dost lidí, kteří jezdí ze Zábřehu na Luhačovice, Brod, Hradiště i případně Zlín... a jeden spoj RJ a LE to nezachrání

+1/0
19.8.2016 11:27

J67a40n 84Č18e95k56a29l 7919585674124

Tak popojedou do Olomouce... Je to taková katastrofa?

0/0
23.8.2016 11:44

R87a32d12k75o 84K85ř69i39v53á42n58e89k 7260813945160

Koukal jsem do návrhu jř 2017 a napočítal jsem ze Zábřeha 32 přímých spojů do Prahy, z toho cca polovina ČD a polovina jiní dopravci. V současné době je to kolem 40. Těch devět zrušených zastavení se mi zdá být rozumný počin.

Populističtí politici v Zábřehu adorovali Jančuru jako osvoboditele od ČD a poskytovali mu publicitu a různé výhody k tíži veřejných rozpočtů. Konzistentní politik by nyní úbytek 9 vlaků ČD oslavoval jako vítězství své vize.:-)

+11/−1
19.8.2016 9:52

Z59d64e22ň67k61a 87V29e32s56e74l57á 8819765737360

Lidi nepotřebují jenom do Prahy ale...

+2/0
19.8.2016 17:15

R51o10m48a58n 37V78í84c47e23n46e53c 2689362978112

Jenomže je nutné se podívat, jaké časy odjezdů (příjezdů) se zruší. Jaké návaznosti na okolní obce budou mít ty, které tam zastavovat budou. A netýká se to jenom směru na Prahu.

0/0
20.8.2016 16:51

M40i75r47e65k 12Z20á63v60o51d32n19ý 7442247960658

jasný, každý chce do pupku světa zvaného Praha

0/0
21.8.2016 15:41

M46i81r77o83s75l23a51v 55T52e15i21s16s83i87g 1760496165853

Zadal jsem do vyhledavače přímé železniční spojení ze Zábřehu do Prahy a dostal jsem se pro dnešní den na číslo 43, z toho 40 přímých vlaků mezi 05:30 a 20:00 hodin. To je bratru v průměru přímý vlak každé necelé 22 minuty!

No řekněte - kdo z vás to má!?

Ani se nedivím, že chce ministerstvo dopravy tuto opravdu nesmyslnou četnost vlaků snížit.

+6/−5
19.8.2016 9:10

P12e16t30r 83D74r43a59p14a44l 3465478733285

jenže nejde o lidi ze Zábřeha, ale ze Šumperska a Jesenicka...ti se musí do Z8břehu nějak dostat a vzhledem k návaznosti těch spoju je pak počet vlaků do Prahy(nebo na Olomouc) podstatně menší. Navíc na soukromníky musíte mít jízdenku na konkrétní vlak a riskujete, že při zpoždění přípoje (a to je v těch podhorských podmínkách běžné) Vám vlak ujede a vyhodíte peníze oknem

+5/0
19.8.2016 9:35

M42i24r13o12s39l70a69v 60T28e62i90s70s52i59g 1630206545403

Potom ale není problém v nedostatku přímých spojů mezi Zábřehem a Prahou (Ostravou), ale v nedostatku časově vhodných spojů mezi Horní Dolní a Zábřehem. V tom případě není problém u dálkových vlaků objednávaných ministerstvem dopravy ČR, ale u objednatele základní dopravní obslužnosti v rámci kraje, tedy odbor dopravy Krajského úřadu pro Olomoucký kraj. Ten musí rozhodnout o smysluplném využití jím objednávaných vlakových spojů místní dopravní obslužnosti tak, aby časově vhodně navazovaly na spoje dálkové v příslušném železničním uzlu, tedy v Zábřehu.

+3/−3
19.8.2016 9:46

P26e35t55r 47N57e59c60h78a70n62i91c47k18ý 7943486708730

Rychlíky z Jesenicka objednává taky MD, ale ty se vážou na Ex2 ne? A pokud jde o osobáky, tak tam vidím asi jediný problém, že kraj má nějakou dlouhodobou koncepci a pokud mu s tou páteří MD hne, tak mu ji celou rozrube

+3/0
19.8.2016 9:55

J67a20n 69Č43e34k13a83l 7729455604324

Na druhou stranu - koncepce je hezká věc, ale i místní požadavky se mění průběžně, takže stejně je potřeba koncepci přizpůsobovat a vyvíjet, takže dálkové vlaky jsou jen jeden z faktorů, byť důležitý.

0/−1
19.8.2016 10:09

P56e79t68r 42N90e85c83h62a72n11i97c77k55ý 7913236208100

Podstatná je komunikace mezi všemi a ta někdy dost drhne

+2/0
19.8.2016 10:11

J48a90n 37Č78e14k50a67l 7719835654574

To bez diskuse. Jen by bylo špatné, kdyby se někdo upnul na koncepci, kterou sice pracně vytvořil a je na ni hrdý, ale která nereflektuje třeba nově otevřenou/zavřenou továrnu, turistický resort, atd atd atd...

0/0
19.8.2016 10:13

P24e85t13r 32N56e76c16h35a12n68i90c38k36ý 7153786878830

To je samozřejmě pravda, ale dálková doprava se většinou považovala (navíc v takovém rozsahu) za celkem neměnný celek. Uvidíme jak to dopadne. Třeba jestli někdo dojíždí ze Zábřehu do Přerova tak si dost pohorší

0/0
19.8.2016 10:16

A56l95e42x36a34n37d79r 32Š49m31í17r88o 9406637854446

Rychlíky od Jeseníku už nějaký ten pátek MD neobjednává.

0/0
19.8.2016 12:14

P25e90t88r 44D49r62a68p88a89l 3625338413645

já reagoval na Váš argument se 40 spoji, což považuji za nekorektní. A za druhé, z té Horní Dolní (Jeseník, Šumperk, Staré město...) víc vlaků nedostanete, protože trať na to kapacitně nestačí

0/0
19.8.2016 10:02

P35e19t23r 22N41e65c14h77a73n67i88c70k94ý 7313486368120

Víc přece nepotřebujete, jen jindy

+1/0
19.8.2016 10:11

M61i46r82o48s95l51a91v 53T67e65i17s96s85i71g 1670896415863

Tomu samozřejmě rozumím a ani s tím nechci polemizovat. V tom případě je to o včasnosti předložení návrhů ze strany MD, návazně na to komunikaci s KÚ. A co si budeme povídat - místní dopravní obslužnost se bude muset časově přizpůsobit dopravě dálkové, nikoli naopak!

Tedy česky: MD zveřejní časový plán objednávaných dálkových vlaků a podle toho kraj objedná místní spoje mezi Horní Dolní a zastávkami vlaků dálkových (=rychlíků) tak, aby na rychlíky v přestupních uzlech časově navazovaly. Ale to už opravdu není problémem MD (a potažmo daňových poplatníků z jiných krajů ČR, z jejichž peněz se provoz vzduch vozících rychlíků financuje) a jím objednávaných vlaků. Jeden vlak za 22 minuty do 200 kilometrů vzdáleného (byť hlavního) města? Takový interval nemá ve většině hodně velkých měst ani městská hromadná doprava. Podle mého subjektivního názoru potřebuje ten region v relaci Zábřeh-Praha a zpět v průměru jeden dostatečně dlouhý vlak s vagóny odpovídající kvalitou 21. století (klimatizace, prostor, možnost výběru typu vagónu - velkoprostor X postranní chodba atd.) za hodinu. Samozřejmě s garantovanou návazností na místní dopravní obslužnost. Holt dálkové rychlíky každých deset minut jezdit nebudou. Na to zdejší erár nemá.

+1/0
19.8.2016 10:46

R97a75d33k14o 53K72ř31i83v34á83n66e75k 7930783285940

1. Pokud si dobře pamatuju, tak Zábřežští politici dělali v minulých letech dost nechutné PR Jančurovi a vyjadřovali se o ČD s despektem. Mají na to právo. Pro obyvatele Zábřeha je spojení vlaky RJ dostatečné.

2. ČD si může samo řešit maximálně tak komerční spoje a klást si otázku, zda se jim obsluhovat Zábřeh vyplatí či nikoliv. Mají na to právo.

3. Ostatní spoje řeší MD. Protože musí dbát na obslužnost oblasti Jeseníků, kterým toho ostatní dopravci mnoho nenabízí, předpokládám, že bude zajištěn dostatek přípojů od Jeseníku i Šumperka na Prahu.

4. Zábřeh je velmi vhodná stanice pro předjíždění, osobně uvítám, když Pendolino či expresy ze Slovenska, které často používám, v Zábřehu předjedou relativně pomalý a provoz zdržující RJ. Mám na tento subjektivní názor právo, neboť v Zábřehu vystupuji/nastupuji v průměru 1x za 15 let.:-)

+3/−3
19.8.2016 9:09

J41a83r15o62m72i71r 40C73h45a23l22o34u15p12k81a 4729187585797

Počítám, že lidi, kteří v Zábřehu přesedají 2x denně budou mít subjektivní názor trochu jiný. ;-)

+4/0
19.8.2016 9:11

R45a70d74k47o 17K24ř90i97v29á31n83e40k 7330403205760

S tím počítám :-)

0/0
19.8.2016 9:31

J88i71ř46í 54R24a70m70p41á81č41e57k 5481201713420

Zuřím. Co mám dělat? ing. Břetislav Břeh, Zábřeh

...............

Milý Břehu ze Zábřehu, vydržte!

+1/−1
19.8.2016 8:39

M69i91r96o54s85l81a13v 68T90i97š33e33r 4589539254912

By mě zajímalo, proč v podstatě všechno zastavuje třeba v Kolíně, přitom tak funguje vynikající spojeni do Prahy a třeba to lidé by měli s přestupem v Praze nebo Pardubicích mnohem menší problém.

+7/−1
19.8.2016 8:36

J12o31s70e58f 42T97r80ö90g73l 8349292336466

V Kolíně se zastavuje především kvůli přípojným rychlíkovým linkám - ze směru od ÚL po pravém bžehu Labe (Litoměřice, Mělník...), ze směru od RUmburku (Česká Lípa, Mladá Boleslav, Nymburk...) a za směru Trutnov (Krkonoše, Lázně Bělohrad, Chlumec...).

+1/−1
19.8.2016 9:44

M52i58r26o86s72l44a30v 61T96i49š84e90r 4279609724212

Ale lidé z Ústí přece mohou jet a přestoupit přímo v Praze. Nymburk má také přímé a časté spojeni s Prahou. Možná to Trutnovsko nemá na výběr.

+2/−1
19.8.2016 10:01

R11a79d43k57o 18K97ř93i93v78á39n48e31k 7480213865100

"Ústí" není Ústí, ale Litoměřice, Mělník, Nymburk, Poděbrady, z jiných směrů třeba Mladá Boleslav. I odtud se dost jezdí směr Ostrava a Slovensko.

+1/0
19.8.2016 10:09

M21i94r66o77s10l86a15v 93T98i14š38e85r 4509969444582

Všichni tito mají ale možnost bez problému přestoupit v Praze díky častým přímým spojům. Ze Šumperka nic přímo do Prahy nejede. A je jedno, na kterou stranu chce kdo pokračovat.

+1/0
19.8.2016 12:41

J95o10s55e73f 56T22r44ö72g25l 8679782746506

Lidé z Ústí samozřejmě ano. Ale z Litoměřic, Štětí, Mělníka atd. už to tak není.

Navíc pro trasu ÚL-Morava je to kupodivu mimo Prahu s přestupem v Kolíně rychlejší. Jízdní doba rychlíku po trati 072-231 ÚL-Kolín je 1:50, po 090 trvá ÚL-Praha hl.n. expresem 1:15 a do Kolína pak jede rychlík cca 45 minut.

0/0
19.8.2016 15:21

M35a81t67ě11j 62V52o15n72d71ř98i16č22k65a 4574310918986

Já Kolín vítám a často v něm přestupuji. Právě ve směru z Ústí n/L. Lze jet sice přes Prahu, ale je to časové zdržení, v Praze navíc na vlaky od Ústí mají dost špatné návaznosti a je to také delší kilometricky. V Kolíně přestupuji buďto ve směru Vysočina nebo Morava, na Brno bohužel nejsou návaznosti. Jednou už jsem přestupoval i směr Ledečko. Je to opravdu hodně velký uzel a podle mě si zastavování zaslouží.

0/0
19.8.2016 15:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.