Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povodí žádá u přehrady nosnost cyklostezky 25 tun, Plumlov na to nemá

Město Plumlov zastavilo stavbu cyklostezky okolo přehrady. Povodí Moravy požadovalo, aby kvůli údržbě nádrže mohlo na stezku také s nákladními auty. Zvýšená nosnost cesty by ale výrazně zvedla cenu a to už si město nemůže dovolit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z46d11e13ň43k82a 69V59e90s47e11l61á 8369585247310

Je fakt, že pokud Povodí žádá nějaký jinak nadbytečný parametr, mělo by přispět. A že se diví, že Plumlov musel hodit projekt do koše? To je asi jasný, protože je rozdíl dělat klasickou cyklostezku a cyklostezku s výrazně vyšší nosností. To se hnedka musí všechno přepočítávat, vzít v úvahu taky ona přístupová místa a podobně. Nemluvě o tom, že klasická cyklostezka by i přes to, kudy si myslím, že má vést, asi byla o něco užší a náklaďák by se na ni nevešel...

+1/−1
29.8.2016 18:36
Foto

I19v41o 13C29h15u39d97o20b96a 9580416121474

Tak přehrada je čistá?a co to tam plave na hladině zelenyho misty i tři metry vprůměru velkyho?

0/−1
29.8.2016 15:30

V89l25a24d79i69s47l23a74v 63Ž17i13d76e24k 3938220840

Na těch pozemcích dnes je skoro jistě věcné břemeno umožňující pohyb techniky nutné k údržbě přehrady (to dle zákona veřejný zájem, což cyklostezka jen málokdy).

0/0
29.8.2016 14:00

M44i79l96a28n 81C56h38a39l20u52p50a 7474906157833

Je otázkou co je nosnost 25 tun? Předpokládám, že se jedná o vozidlo, které váží dohromady 25 tun a má tři nápravy a splňuje podmínky pro provoz na PK v ČR, tj. nemá na jednu z náprav více jak 10 tun. Pokud je cyklostezka navržena jako standartní komunikace s možností občasné údržby a pokud je stavěna běžnou technikou, je takováto konstrukce schopna občasně přenést i libovolné nákladní vozidlo splňující podmínku max.10 tun na nápravu. Není tedy potřeba nic zesilovat a standartní konstrukce cyklostezky vyhoví pro příjezd vozidel Povodí.

0/0
29.8.2016 12:00

J51i67n22d10ř31i86c80h 65Š21k11o56p54e33k 4105511890455

cyklostezky opravdu nejsou budované standardtně na zátěž 10 t

+1/0
29.8.2016 12:37

M84i34l62a78n 43C82h64a42l86u83p69a 7274956747823

To je všeobecně šířený omyl. Závisí na technologii, kterou jsou budované. Pokud jsou asfaltové a položené finišérem, ke kterému vozí asfalt tatrovky a za finišérem jezdí normální 15 tunové válce, pak vězte, že taková cyklostezka 25 tunové vozidlo Povodí unese. Jediným slabým místem mohou být lávky, které se opravdu mohou dělat na nižší únosnost. Případně může být vjezd omezen z důvodu omezení velikosti vozidla, hluku apod. Ale to už nemá nic společného s únosností vlastní vozovky. Více viz TP 170 a ČSN 73 6121 až 33.

0/0
29.8.2016 13:57

J58i32n61d19ř12i92c90h 97Š63k23o85p27e35k 4125141390675

no 15 t válec má trochu jiné rozložení hmotnosti než 15 t náklaďák

0/0
29.8.2016 20:00

M62a15r62e66k 52K15o17s83t56e66l44e12c20k48ý 6243356728

Proč musí být cyklostezky asfaltové a tak složitě (a samozřejmě i draze) stavěné?

Většina lidí si pořizuje horská kola, tak stačí pro jízdu trochu srovnaný terén, bez velkých kamenů a výmolů. Aspoň se mezi cyklisty nebudou plést bruslaři, matky s kočárky a důchodci. Tam, kde projede tatrovka, projede i cyklista.

Levná cyklostezka ovšem znamená menší příjem pro všechny píživníky tyjící z přerozdělování všelijakých dotací.

+2/0
29.8.2016 7:48

J95i11n47d42ř87i51c93h 35Š97k65o57p64e39k 4405811540125

taky to nechápu, stačilo by něco v podobě polní cesty

0/0
29.8.2016 7:52

Z63d90e22ň26k15a 27V54e34s54e36l55á 8949525737700

"Většina lidí si pořizuje horská kola" - v Prostějově a okolí je zapotřebí nanejvýš trekové. Horské je zbytečnost, pokud někdo nejezdí vyloženě do hor.

0/0
29.8.2016 18:29

P91ř62e16m13y90s34l 74Č63e67r40n53í49k 9587284279358

Povodí tam potřebuje kvůli údržbě. A jak tam jezdily ta nákladní auta do teď? To lítali ;-D

+2/−1
29.8.2016 7:34

J62i57n18d83ř33i23c56h 89Š82k92o17p42e24k 4475391550905

jezdili přes pozemky, přes které má vést cyklostezka ?

+2/0
29.8.2016 7:36

P85a72v76e34l 77R62e76z88n37i53c84e61k 3765944164372

pokud to tam tak nutne potrebuji tak at prihodi taky neco ze sveho a ten rozdil dorovnaji...

+1/0
29.8.2016 10:42

J10o92s47e44f 88H47a77n15y26á29š 2974279413

Povodí cyklostezku nepotřebuje, tak proč by mělo na ni přispívat?

0/0
29.8.2016 11:23

J48a30n 10P97o57k71o55r49n11ý 1833949400933

Evidentně potřebuje, kdy přes ni potřebuje jezdit.

+1/−1
29.8.2016 12:18

K94a69r70e38l 16Š96o11u14m24a53l 1914213118

Oni tam dojedou i bez ní jako dosud. Ale když jim tam dovolí postavit cyklostezku, pak při údržbě přes ní přejedou k břehu nádrže a stezka se díky malé nosnosti poničí, tak budou muset hradit způsobené škody.Takže ten jejich požadavek je celkem logický....

+2/0
29.8.2016 12:52

J48i94n70d17ř57i64c59h 57Š87k32o84p62e29k 4335601860975

přesně tak. Je to jednoduché, přesto to někteří v diskuzi nejsou schopni pochopit

0/0
29.8.2016 13:12

J19a52n 13P93o51k18o44r86n23ý 1103259360333

Jistě že je logické, stejně jako jejich finanční spoluúčast, pokud budou chtít stezku podle svých požadavků.

0/−1
29.8.2016 13:41

K75a17r85e56l 33Š59o78u92m36a40l 1804463168

Tak Vám to zkusím přiblížit na jiném příkladu.

Máte pole přes které bude chtít stát nebo firma vést například plynovod. Vzhledem k tomu, že plynovod vede pod zemí, tak s tím většinou nikdo nemá ani žádný problém.

Standardní hloubka uložení je např. 60cm hluboko, ale vy používáte způsob velmi hluboké orby - rygolování, a proto přidáte požadavek, aby plynovod uložili do větší hloubky např. 100 cm. Co byste jim odpověděl, kdyby po vás následně žádali, abyste se na vyšších nákladech způsobených vaším požadavkem na hlubší uložení podílel i vy?

0/0
29.8.2016 14:00

J46a85n 74P85o73k50o26r25n44ý 1493179160953

Za

1. mícháte hrušky s jablky. Ten příměr je úplně mimo.

2. v případě plynovodu se zavádí věcné břemeno a s tím jsou spojeny způsoby chování na dotyčném místě. Takže, pokud použiji ten váš plynovod, nebudete moci dělat činnosti, které by mohli vést k poškození předmětu věcného břemene, v tomto případě můžete zapomenout na hlubokou orbu. Prakticky si v ochranném pásmu plynovodu bez povolení majitele (plynovodu) nemůžete postavit ani kadibudku. A získat v takovém pásmu povolení je skoro nemožné.

3. případ cykloztesky se týká jen majitelů dotčených pozemků, tedy těch na kterých bude stezka vybudována. A to Povodí není. Pravděpodobně to není to ani pan Škopek. Takže povodí má samozřejmě možnost požádat o nějakou úpravu, ale jelikož jsou až třetí osoby nemusí jim být vyhověno. Nebo ano a logické je že se na zvýšených nákladech budou podílet.

Povodí, zřejmě i vy očekáváte, že si nakladete požadavky a někdo to za vás zaplatí. Netvrdím, že se to stát nemůže. U nás je možné skoro všechno, ale myslím že je to nepravděpodobné.

0/−1
29.8.2016 19:48

Z86d35e30ň43k63a 43V30e63s55e76l75á 8729105107180

Pokud má stezka vést tama, kudy si myslím, tak tam vede stará skororozpadlá asfaltka.

0/0
29.8.2016 18:32

V14l81a21d32i57s44l70a58v 22Z36a35h74r20a18d41n67í77k 4492373723528

Plvodí jsou kreténi.

+1/−2
29.8.2016 7:03

J72i91n75d46ř26i52c89h 18Š97k23o73p49e18k 4205611370845

jj, nechají si přes pozemky, které nyní využívají pro přístup postavit cyklostezku s únosností nula nula nic a pak budou poslouchat kritiku, že nedělají údržbu (protože se tam nedostanou, ale to diskutéry a kritiky zpravidla nezajímá)

+1/0
29.8.2016 7:14

J58a60n 25P76o17k16o38r67n20ý 1553249180973

Jen pro upřesnění. Čí jsou pozemky které používáte k přístupu?

0/0
29.8.2016 7:27

J32i72n36d64ř41i89c45h 84Š40k91o80p49e23k 4235611340115

moje.

0/0
29.8.2016 7:29

J96i78n39d92ř89i75c57h 74Š65k84o46p78e16k 4955751100105

a část komunikace před barákem je obce

0/0
29.8.2016 7:30

J89a11n 23P52o78k71o90r10n27ý 1673449370923

A cyklostezka má být vystavěna na vašich pozemcích? Nebo obecních? Nebo někoho jiného?

0/0
29.8.2016 7:47

J92i76n42d18ř57i44c78h 14Š42k95o78p88e75k 4145971150345

po mých pozemcích se žádná cyklostezka stavět nemá.

0/0
29.8.2016 7:51

J95a14n 49P23o32k59o21r58n27ý 1173479910713

Takže trochu světla do problému by neškodilo.

Povodí chce udělat bytelnou stezku, aby po ni mohlo jezdit s technikou.

Jediný přístup k vodě je přes vaše pozemky.

Vy se tu bijete za pevnější stezku, která nepůjde přes vaše pozemky, za Povodí.

Vidím jednoduché řešení. Stezka se vybuduje podle stávajících předpisů a norem a povodí bude přistupovat k ploše tak jako dříve, přes vaše pozemky, na kterých nebude stezka.

Nebo je všechno jinak? :-)

0/0
29.8.2016 8:57

J18i23n47d71ř91i69c45h 96Š47k40o31p94e57k 4155441620135

k tomu světlu:

1) povodí má přístup přes pozemky (bez rozlišení vlastníků), kde se nechá s těžkou technikou jezdit

2) pokud přes tyto pozemky povede cyklostezka s nosností pod 25 t, může se stát, že se k nádrži nedostanou bez poškození cyklostezky. Proto si dávají podmínku 25 t

3) za pevnější stezku se nebiji, jen uvádím logický důvod, proč povodí tento požadavatek vznáší

4) přes mé pozemky logicky nepůjde, neboť bydlím hodně daleko od stavby

+1/0
29.8.2016 9:31

P67a91v93e91l 71R39e87z79n70i26c31e59k 3405374404222

Kde se nechá jezdit s technikou??? co je to za výraz???

Pokud je investorem mesto a povodi se pouze neceho dozaduje, tak at prisypou ze sveho...

0/−1
29.8.2016 10:44

J70i86n64d51ř13i21c38h 69Š37k57o73p28e28k 4745541750945

co by to mělo být za výraz ? Pokud tam bude ostatní plocha nebo nepodmáčená louka, tak přes ní s takovou technikou po většinu roku přejedou úplně bez problémů. Tzn. nechá se přes pozemky jezdit s technikou. Ve významu lze

Povodí na zpevněné cestě netrvá. Povodí akorát chce, aby se v trase současného přejezdu i po stavbě nechalo jezdit se stejnou technikou jako nyní

+1/0
29.8.2016 10:50

P24a48v54e96l 78R46e82z59n91i30c52e24k 3465174134892

požití sousloví "nechat jezit" mi přijde opravdu jako ničení našeho jazyka. Co třeba použít "aby se v trase současného přejezdu i po stavbě mohlo jezdit se stejnou technikou jako nyní" či "aby se dalo jezdit"

slovo nechat je v tomto kontextu opravdu naprosto nevhodné...

0/−1
29.8.2016 11:01

J82i86n27d78ř21i98c55h 63Š34k64o23p65e69k 4615951710545

v některých částech ČR se slovo nechat používá i v dalších významech než aby tam něco zůstalo na místě

Český jazyk ničí úplně jiná slova: Pacient byl přijat na emergency. Plzeň, mít mítink, jít šopovat atd atd.

+1/0
29.8.2016 11:23

J63a25n 87P84o24k90o50r81n90ý 1213899850553

Znám spoustu mladých lidí, co si postavili dům na parcelách co koupili od města, obce. A pro město, obec to prodejem skončilo. Museli si sami zavést a zaplatit inženýrské sítě a pokud chtěli cestu ke svým pozemkům, tak se museli složit a cestu si vybudovat na svoje náklady. Pak bylo na nich, jestli ji jako defakto soukromou nechají užívat veřejnosti, nebo si na začátek dají klacek a budou ji užívat jen oni sami. S tou stezkou a její nosností je to úplně stejné. Jestliže ji Povodí bude chtít používat, musí se podílet na nákladech její výstavby. A pokud si chytrouši myslí, že jim to někdo postaví dle jejich požadavků a oni ani nehnou prstem, tak je správné, že narazili.

0/0
29.8.2016 12:17

J89i50n69d37ř44i87c36h 96Š83k24o92p90e72k 4235321270895

jenže povodí pozemky pro přístup užívá již nyní.

Něco jiného by bylo, kdyby chtělo stavět nádrž až nyní

0/0
29.8.2016 12:37

J40a34n 79P68o82k90o24r15n67ý 1943759960293

To na situaci nic nemění. Máte nějaké požadavky? Máme. Chcete je? Chceme. Tak se budete finančně podílet. Tečka.

0/0
29.8.2016 12:43

J87i64n77d78ř74i72c94h 41Š26k18o44p56e79k 4115941920515

oni mají požadavky jen v případě, kdy tam vznikne stavba, která by je mohla omezit. Jinak ne. Tečka.

0/0
29.8.2016 13:13

J76a27n 63V11a80l65o15u85c17h 6582547318750

Jednoduché - Povodí žádá, Povodí si rozdíl ceny (vč. nového projektu) zaplatí. Takhle to totiž vypadá, že nutně tam nepotřebuje , ale když už tam něco (za cizí peníze) bude, tak se "sveze". Jako by nestačilo, kolik škod už místním napáchalo nedodržrním termínů o sezóny... Paraziti.

+1/−1
29.8.2016 7:01

J91i59n10d64ř36i37c23h 92Š48k59o31p57e23k 4265441210125

povodí cyklostezku nepotřebuje, na údržbu vyhovují stávající pozemky. Jenže když někdo po těchto pozemcích chce vybudovat cyklostezku, tak se logicky ozve povodí, protože i nadále chce mít možnost k nádrží jezdit

+2/0
29.8.2016 7:04

J89a29n 21P26o27k57o42r27n17ý 1983729920663

Takže teď není cyklostezka, tak se údržba přehrady zřejmě nekoná. A klidně si ji postavte, ale musí to unést naše náklaďáky. Takže se otevírá prostor pro město k vyjednání delší stezky za finanční spoluúčasti Povodí.

+1/−1
29.8.2016 6:15

J24i50n20d49ř25i84c56h 25Š74k66o79p57e37k 4675421520665

samozřejmě koná.

Jezdí se třeba po nezpevněných plochách.

Když ale na těchto nezpevněných plochách obec postaví cyklostezku o nosnosti 3,5 t, tak se tam povodí logicky nedostane, aniž by cyklostezku poničilo

+2/0
29.8.2016 6:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.