Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Povodí žádá u přehrady nosnost cyklostezky 25 tun, Plumlov na to nemá

Město Plumlov zastavilo stavbu cyklostezky okolo přehrady. Povodí Moravy požadovalo, aby kvůli údržbě nádrže mohlo na stezku také s nákladními auty. Zvýšená nosnost cesty by ale výrazně zvedla cenu a to už si město nemůže dovolit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z49d91e93ň61k48a 87V98e59s49e84l69á 8619335977190

Je fakt, že pokud Povodí žádá nějaký jinak nadbytečný parametr, mělo by přispět. A že se diví, že Plumlov musel hodit projekt do koše? To je asi jasný, protože je rozdíl dělat klasickou cyklostezku a cyklostezku s výrazně vyšší nosností. To se hnedka musí všechno přepočítávat, vzít v úvahu taky ona přístupová místa a podobně. Nemluvě o tom, že klasická cyklostezka by i přes to, kudy si myslím, že má vést, asi byla o něco užší a náklaďák by se na ni nevešel...

+1/−1
29.8.2016 18:36
Foto

I14v74o 70C66h93u48d37o39b52a 9970276641124

Tak přehrada je čistá?a co to tam plave na hladině zelenyho misty i tři metry vprůměru velkyho?

0/−1
29.8.2016 15:30

V38l41a32d45i80s40l29a81v 26Ž47i41d26e23k 3348340230

Na těch pozemcích dnes je skoro jistě věcné břemeno umožňující pohyb techniky nutné k údržbě přehrady (to dle zákona veřejný zájem, což cyklostezka jen málokdy).

0/0
29.8.2016 14:00

M26i32l23a69n 25C42h12a39l28u67p19a 7314366917333

Je otázkou co je nosnost 25 tun? Předpokládám, že se jedná o vozidlo, které váží dohromady 25 tun a má tři nápravy a splňuje podmínky pro provoz na PK v ČR, tj. nemá na jednu z náprav více jak 10 tun. Pokud je cyklostezka navržena jako standartní komunikace s možností občasné údržby a pokud je stavěna běžnou technikou, je takováto konstrukce schopna občasně přenést i libovolné nákladní vozidlo splňující podmínku max.10 tun na nápravu. Není tedy potřeba nic zesilovat a standartní konstrukce cyklostezky vyhoví pro příjezd vozidel Povodí.

0/0
29.8.2016 12:00

J17i65n62d77ř18i64c86h 44Š84k65o92p89e50k 4465521760255

cyklostezky opravdu nejsou budované standardtně na zátěž 10 t

+1/0
29.8.2016 12:37

M24i69l36a65n 24C35h82a70l31u10p18a 7884176227263

To je všeobecně šířený omyl. Závisí na technologii, kterou jsou budované. Pokud jsou asfaltové a položené finišérem, ke kterému vozí asfalt tatrovky a za finišérem jezdí normální 15 tunové válce, pak vězte, že taková cyklostezka 25 tunové vozidlo Povodí unese. Jediným slabým místem mohou být lávky, které se opravdu mohou dělat na nižší únosnost. Případně může být vjezd omezen z důvodu omezení velikosti vozidla, hluku apod. Ale to už nemá nic společného s únosností vlastní vozovky. Více viz TP 170 a ČSN 73 6121 až 33.

0/0
29.8.2016 13:57

J62i68n33d61ř36i88c48h 56Š33k42o71p33e72k 4645851240585

no 15 t válec má trochu jiné rozložení hmotnosti než 15 t náklaďák

0/0
29.8.2016 20:00

M40a52r16e11k 19K61o84s64t54e88l10e52c69k80ý 6253426418

Proč musí být cyklostezky asfaltové a tak složitě (a samozřejmě i draze) stavěné?

Většina lidí si pořizuje horská kola, tak stačí pro jízdu trochu srovnaný terén, bez velkých kamenů a výmolů. Aspoň se mezi cyklisty nebudou plést bruslaři, matky s kočárky a důchodci. Tam, kde projede tatrovka, projede i cyklista.

Levná cyklostezka ovšem znamená menší příjem pro všechny píživníky tyjící z přerozdělování všelijakých dotací.

+2/0
29.8.2016 7:48

J63i60n96d94ř52i82c51h 46Š63k11o37p20e33k 4395781930175

taky to nechápu, stačilo by něco v podobě polní cesty

0/0
29.8.2016 7:52

Z78d55e36ň61k18a 79V32e18s65e18l32á 8249915787200

"Většina lidí si pořizuje horská kola" - v Prostějově a okolí je zapotřebí nanejvýš trekové. Horské je zbytečnost, pokud někdo nejezdí vyloženě do hor.

0/0
29.8.2016 18:29

P35ř76e21m13y72s22l 76Č51e77r89n85í31k 9167704469198

Povodí tam potřebuje kvůli údržbě. A jak tam jezdily ta nákladní auta do teď? To lítali ;-D

+2/−1
29.8.2016 7:34

J54i25n18d71ř45i19c32h 96Š52k74o80p60e13k 4405201850885

jezdili přes pozemky, přes které má vést cyklostezka ?

+2/0
29.8.2016 7:36

P34a47v20e62l 37R25e27z92n33i30c89e71k 3705774914562

pokud to tam tak nutne potrebuji tak at prihodi taky neco ze sveho a ten rozdil dorovnaji...

+1/0
29.8.2016 10:42

J45o86s14e69f 80H67a59n95y60á98š 2414119893

Povodí cyklostezku nepotřebuje, tak proč by mělo na ni přispívat?

0/0
29.8.2016 11:23

J61a53n 52P74o68k77o55r29n25ý 1313949270103

Evidentně potřebuje, kdy přes ni potřebuje jezdit.

+1/−1
29.8.2016 12:18

K74a41r40e49l 16Š87o75u89m32a72l 1604893388

Oni tam dojedou i bez ní jako dosud. Ale když jim tam dovolí postavit cyklostezku, pak při údržbě přes ní přejedou k břehu nádrže a stezka se díky malé nosnosti poničí, tak budou muset hradit způsobené škody.Takže ten jejich požadavek je celkem logický....

+2/0
29.8.2016 12:52

J15i18n72d75ř70i74c28h 64Š51k44o51p54e56k 4965381440225

přesně tak. Je to jednoduché, přesto to někteří v diskuzi nejsou schopni pochopit

0/0
29.8.2016 13:12

J72a39n 40P60o71k30o69r76n68ý 1503989320283

Jistě že je logické, stejně jako jejich finanční spoluúčast, pokud budou chtít stezku podle svých požadavků.

0/−1
29.8.2016 13:41

K46a65r94e12l 83Š53o95u65m52a82l 1574293838

Tak Vám to zkusím přiblížit na jiném příkladu.

Máte pole přes které bude chtít stát nebo firma vést například plynovod. Vzhledem k tomu, že plynovod vede pod zemí, tak s tím většinou nikdo nemá ani žádný problém.

Standardní hloubka uložení je např. 60cm hluboko, ale vy používáte způsob velmi hluboké orby - rygolování, a proto přidáte požadavek, aby plynovod uložili do větší hloubky např. 100 cm. Co byste jim odpověděl, kdyby po vás následně žádali, abyste se na vyšších nákladech způsobených vaším požadavkem na hlubší uložení podílel i vy?

0/0
29.8.2016 14:00

J42a21n 71P75o12k60o90r21n87ý 1693689570463

Za

1. mícháte hrušky s jablky. Ten příměr je úplně mimo.

2. v případě plynovodu se zavádí věcné břemeno a s tím jsou spojeny způsoby chování na dotyčném místě. Takže, pokud použiji ten váš plynovod, nebudete moci dělat činnosti, které by mohli vést k poškození předmětu věcného břemene, v tomto případě můžete zapomenout na hlubokou orbu. Prakticky si v ochranném pásmu plynovodu bez povolení majitele (plynovodu) nemůžete postavit ani kadibudku. A získat v takovém pásmu povolení je skoro nemožné.

3. případ cykloztesky se týká jen majitelů dotčených pozemků, tedy těch na kterých bude stezka vybudována. A to Povodí není. Pravděpodobně to není to ani pan Škopek. Takže povodí má samozřejmě možnost požádat o nějakou úpravu, ale jelikož jsou až třetí osoby nemusí jim být vyhověno. Nebo ano a logické je že se na zvýšených nákladech budou podílet.

Povodí, zřejmě i vy očekáváte, že si nakladete požadavky a někdo to za vás zaplatí. Netvrdím, že se to stát nemůže. U nás je možné skoro všechno, ale myslím že je to nepravděpodobné.

0/−1
29.8.2016 19:48

Z67d72e52ň51k37a 62V68e48s60e97l57á 8899535557860

Pokud má stezka vést tama, kudy si myslím, tak tam vede stará skororozpadlá asfaltka.

0/0
29.8.2016 18:32

V91l87a95d29i88s95l27a18v 85Z56a62h39r63a70d10n97í32k 4592413263438

Plvodí jsou kreténi.

+1/−2
29.8.2016 7:03

J96i13n31d59ř70i93c88h 64Š83k82o23p64e70k 4315911510595

jj, nechají si přes pozemky, které nyní využívají pro přístup postavit cyklostezku s únosností nula nula nic a pak budou poslouchat kritiku, že nedělají údržbu (protože se tam nedostanou, ale to diskutéry a kritiky zpravidla nezajímá)

+1/0
29.8.2016 7:14

J71a88n 15P43o87k80o37r64n46ý 1883289810243

Jen pro upřesnění. Čí jsou pozemky které používáte k přístupu?

0/0
29.8.2016 7:27

J91i49n33d36ř31i93c16h 64Š14k22o14p52e24k 4355691860145

moje.

0/0
29.8.2016 7:29

J98i20n91d87ř70i60c87h 78Š60k24o13p77e56k 4115481410575

a část komunikace před barákem je obce

0/0
29.8.2016 7:30

J61a29n 57P16o27k78o47r16n56ý 1633449550833

A cyklostezka má být vystavěna na vašich pozemcích? Nebo obecních? Nebo někoho jiného?

0/0
29.8.2016 7:47

J80i26n71d57ř28i66c92h 45Š41k35o30p58e74k 4915671330565

po mých pozemcích se žádná cyklostezka stavět nemá.

0/0
29.8.2016 7:51

J60a83n 94P18o18k90o48r96n52ý 1563579410863

Takže trochu světla do problému by neškodilo.

Povodí chce udělat bytelnou stezku, aby po ni mohlo jezdit s technikou.

Jediný přístup k vodě je přes vaše pozemky.

Vy se tu bijete za pevnější stezku, která nepůjde přes vaše pozemky, za Povodí.

Vidím jednoduché řešení. Stezka se vybuduje podle stávajících předpisů a norem a povodí bude přistupovat k ploše tak jako dříve, přes vaše pozemky, na kterých nebude stezka.

Nebo je všechno jinak? :-)

0/0
29.8.2016 8:57

J79i70n16d12ř95i45c83h 20Š69k22o20p98e86k 4365881820695

k tomu světlu:

1) povodí má přístup přes pozemky (bez rozlišení vlastníků), kde se nechá s těžkou technikou jezdit

2) pokud přes tyto pozemky povede cyklostezka s nosností pod 25 t, může se stát, že se k nádrži nedostanou bez poškození cyklostezky. Proto si dávají podmínku 25 t

3) za pevnější stezku se nebiji, jen uvádím logický důvod, proč povodí tento požadavatek vznáší

4) přes mé pozemky logicky nepůjde, neboť bydlím hodně daleko od stavby

+1/0
29.8.2016 9:31

P27a62v21e48l 54R53e17z85n38i69c24e25k 3405864324382

Kde se nechá jezdit s technikou??? co je to za výraz???

Pokud je investorem mesto a povodi se pouze neceho dozaduje, tak at prisypou ze sveho...

0/−1
29.8.2016 10:44

J38i39n83d73ř63i31c55h 22Š57k73o56p15e35k 4475721840855

co by to mělo být za výraz ? Pokud tam bude ostatní plocha nebo nepodmáčená louka, tak přes ní s takovou technikou po většinu roku přejedou úplně bez problémů. Tzn. nechá se přes pozemky jezdit s technikou. Ve významu lze

Povodí na zpevněné cestě netrvá. Povodí akorát chce, aby se v trase současného přejezdu i po stavbě nechalo jezdit se stejnou technikou jako nyní

+1/0
29.8.2016 10:50

P13a11v13e34l 10R51e11z91n86i64c58e61k 3815414814362

požití sousloví "nechat jezit" mi přijde opravdu jako ničení našeho jazyka. Co třeba použít "aby se v trase současného přejezdu i po stavbě mohlo jezdit se stejnou technikou jako nyní" či "aby se dalo jezdit"

slovo nechat je v tomto kontextu opravdu naprosto nevhodné...

0/−1
29.8.2016 11:01

J34i32n14d43ř69i21c53h 16Š15k23o17p80e31k 4985341670205

v některých částech ČR se slovo nechat používá i v dalších významech než aby tam něco zůstalo na místě

Český jazyk ničí úplně jiná slova: Pacient byl přijat na emergency. Plzeň, mít mítink, jít šopovat atd atd.

+1/0
29.8.2016 11:23

J90a40n 45P31o46k51o74r35n22ý 1813899720843

Znám spoustu mladých lidí, co si postavili dům na parcelách co koupili od města, obce. A pro město, obec to prodejem skončilo. Museli si sami zavést a zaplatit inženýrské sítě a pokud chtěli cestu ke svým pozemkům, tak se museli složit a cestu si vybudovat na svoje náklady. Pak bylo na nich, jestli ji jako defakto soukromou nechají užívat veřejnosti, nebo si na začátek dají klacek a budou ji užívat jen oni sami. S tou stezkou a její nosností je to úplně stejné. Jestliže ji Povodí bude chtít používat, musí se podílet na nákladech její výstavby. A pokud si chytrouši myslí, že jim to někdo postaví dle jejich požadavků a oni ani nehnou prstem, tak je správné, že narazili.

0/0
29.8.2016 12:17

J32i50n52d70ř64i35c28h 78Š80k89o93p32e13k 4115261430805

jenže povodí pozemky pro přístup užívá již nyní.

Něco jiného by bylo, kdyby chtělo stavět nádrž až nyní

0/0
29.8.2016 12:37

J94a33n 22P39o44k89o17r10n22ý 1503249700833

To na situaci nic nemění. Máte nějaké požadavky? Máme. Chcete je? Chceme. Tak se budete finančně podílet. Tečka.

0/0
29.8.2016 12:43

J88i12n63d43ř57i80c61h 51Š28k43o72p87e86k 4395281870655

oni mají požadavky jen v případě, kdy tam vznikne stavba, která by je mohla omezit. Jinak ne. Tečka.

0/0
29.8.2016 13:13

J55a50n 23V81a46l10o65u84c20h 6102377108790

Jednoduché - Povodí žádá, Povodí si rozdíl ceny (vč. nového projektu) zaplatí. Takhle to totiž vypadá, že nutně tam nepotřebuje , ale když už tam něco (za cizí peníze) bude, tak se "sveze". Jako by nestačilo, kolik škod už místním napáchalo nedodržrním termínů o sezóny... Paraziti.

+1/−1
29.8.2016 7:01

J46i26n25d46ř41i23c69h 61Š81k81o69p91e18k 4935921510785

povodí cyklostezku nepotřebuje, na údržbu vyhovují stávající pozemky. Jenže když někdo po těchto pozemcích chce vybudovat cyklostezku, tak se logicky ozve povodí, protože i nadále chce mít možnost k nádrží jezdit

+2/0
29.8.2016 7:04

J44a65n 86P40o13k23o14r98n78ý 1113359430773

Takže teď není cyklostezka, tak se údržba přehrady zřejmě nekoná. A klidně si ji postavte, ale musí to unést naše náklaďáky. Takže se otevírá prostor pro město k vyjednání delší stezky za finanční spoluúčasti Povodí.

+1/−1
29.8.2016 6:15

J43i44n35d80ř11i59c27h 35Š56k46o27p72e46k 4565291390675

samozřejmě koná.

Jezdí se třeba po nezpevněných plochách.

Když ale na těchto nezpevněných plochách obec postaví cyklostezku o nosnosti 3,5 t, tak se tam povodí logicky nedostane, aniž by cyklostezku poničilo

+2/0
29.8.2016 6:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.