Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vylepšeno v Šumperku. Pars dokončil miliardovou modernizaci 62 vagonů

Obří zakázku za více než miliardu korun dokončila v těchto dnech šumperská společnost Pars nova. Šlo o kompletní modernizaci 62 rychlíkových vozů třídy Bp. Vylepšené vagony dráhy zařadí na vnitrostátní i mezinárodní spoje, budou vozit cestující rychlíků a vlaků InterCity a EuroCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36a55n 10K88ř19í42ž 3389501621651

Pěkný, ale drahý...

0/0
23.10.2016 16:39

J41a46k55u54b 81D22a67n72i57e22l 7416656101487

Modernizované vozy určitě nemají nové sedačky. Nevím, jestli se jen Pars snaží nahnat PR, nebo opravdu měli dodat nové sedačky a neučinili tak. Každopádně jsou to původní sedačky z vagónů Bp a kromě čalounění se liší pouze v hlavových opěrkách (srovnejte zlom v opěráku, kondstrukci, zůstaly i sklopné sedáky http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bp.php ). To znamená mimo jiné chybějící loketní opěrku mezi sedačkami, malou rozteč a samozřejmě vyjma nestandardních míst u skříně a na kraji vagonu taky výhradní uspořádání do bloků 2+2, které je pro individuální cestující stejné peklo jako kupé. Suma sumárum, na trati Praha-ČB to je velký pokrok, ale na cestu Praha-Budapešť, ještě bez Wi-Fi připojení (minimálně cca 2 týdny zpět tam nebylo)?

+2/0
23.10.2016 13:05

D12a19n50i88e12l 48R57e40i18c93h22e12l 6308205777542

Wifi neni v evropske zeleznicni preprave standardem. To, ze si nas cesti prepravci rozmazlili, je v diskuzich hodne videt.

+2/0
23.10.2016 13:37

O55n14d10r90e24j 24K12a90l20m48a49n 1540836874942

To vypadá "pohodlně" ;-D

+2/0
23.10.2016 12:54

J89a98n 49S16v33o87b61o60d27a 6701112380616

Proč tam nejsou loketní opěrky jako v Bdmpee?

+2/0
23.10.2016 12:43

P41a79t91r56i94k 12Z66i37m64a 2187347872167

Modernizace je určitě správný krok, ale už teď to vypadá nemoderně. Čalounění jako z ASKO nábytek, dýhové napodobeniny dřeva, zkrátka český panelákový vkus. Můj soukromý názor je, že Češí dělají dobré pivo, ale estetika není jejich silnou stránkou.

+2/0
23.10.2016 12:37

M58a77r63t98i12n 55K30o98l32l12e79r 7141533665934

Já mám tyhle vagony docela rád, je to mnohem lepší než Bdtee, jejichž modernizace spočívala v přeplyšování a dosazení elektrických zásuvek na pětinu míst ve vagonu.

0/0
23.10.2016 12:28

V82e29n22d84u50l58a 40F55a91i58f81e31r66o34v90á 4258281273389

Celková bezkupíčková kompozice je pro mě ale docela tristní. Lidi často namítnou, že v kupíčku musí být s dalšími lidmi a jakože to není sukromí, ale mě teda tohle přijde mnohem horší. Jednak často kupíčko není úplně plné, mívá i jen 6 míst, a i když plné je, pořád je lepší být v kupé s 6 nebo 8 lidmi než s dalšími snad 100. Když jedu vlakem, snažím si vybrat vagón s kupíčky, nedávno jsem jela v tomto jednolitém vagónu a je to prostě "dobytčák", sedačky nahuštěné a prakticky je to jedno kupé s desítkami nasázených zapasovaných lidí.

+3/−9
23.10.2016 12:22

V82e96n28d68u55l18a 62F19a76i22f52e51r45o71v82á 4818871213129

Fakt by mě zajímalo, jak může tohle busoletadlo připadat někomu komfortnější, než kupé pokojík.

+3/−3
23.10.2016 12:40

J64a10k47u17b 16Z53e73m97á41n97e21k 2644853361388

Já zase vyhledávám otevřené prostory. Když je plno, v kupé hledíte do obličeje třem nebo čtyřem lidem, v otevřeném proti vám sedí dva, nebo nikdo. Pokud někdo ruší, v kupé je to daleko výraznější než v otevřeném prostoru. Taky je v otevřeném často k dispozici stolek na zádech sedačky před vámi a máte si jak natáhnout nohy, ne se kopat s člověkem naproti.

No a pak jsou lidi schopní takového chování, že je úpně jedno kde sedíte, protože umí rušit i ob dvě až tři kupé...

+8/0
23.10.2016 12:51

V24e81n19d30u21l65a 57F66a24i16f60e36r27o37v53á 4348761593849

U mě je to spíš o tom celkovém pocitu, nikde nikomu do obličeje vyloženě nehledím, hledím si svého nebo z okna.:-) Ale jak jsem jela tím jednolitým vagónem, tak jsem si říkala doprčit co na tomle má být za větší soukromí, ti všichni lidé jsou tak blízko, nejen ti 2 naproti, ale i přes uličku, napříč přes uličku a ještě dále napříč, že v tom vůbec nevidím žádné větší soukromí, ale naopak jedno velké kupé, ale bez té pokojíkové útulnosti a určitého komfortu (po kupé se lze projít, není-li naplněné, vyjít na chodbičku, opřít se o okno, atd. a nesleduje vás u toho celý vagón.)

0/−1
23.10.2016 13:02

K73r66y45š37t49o57f 55L18a59n69í74k 1109750665515

v kupe je problém polozit tablet na stolek a natáhnout si nohy. soukromi neresim, se sluchatkama stejne nic neslysim. a pokud nejedete vylozene ve spicce, mate dvojku klidne sama pro sebe.

+2/0
23.10.2016 13:36

M45a84r67t66i38n 95H84á81j91e39k 9969561343741

Nechapu, proc jsou nasazeny na EC vlaky. Jet timto vlakem vic nez 3 hodiny je dost nepohodlne, sedacky jsou strasne. A nechapu, proc tam nejsou schopni v ramci modernizace dat i wifi a budou to tam doplnovat nekdy pozdeji.

0/−1
23.10.2016 12:10

T59o89m 83J77u58r24e54č78k53a 6685722645575

Zakázka na tyto vozy byla vypisovaná v době, kdy u nás ještě žádný operátor neměl puštěnou síť LTE. Proto tyto vozy mají jen přípravu na instalaci Wi-Fi s tím, že bude doplněna později. Jinak na EC jsou od počátku nasazeny jen jako dočasné řešení, než proběhne dodávka 50 nových EC vozů, které je mají nahradit a tyto vozy půjdou na rychlíky.

+1/0
23.10.2016 12:52

P96e95t49r 16H83o69r74á90k 1679663199314

Tak snad se to podařilo lépe než posledně. ;-D

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-ztisi-prilis-hlucne-regionovy-u-motoraku-vymeni-sedacky-pvi-/eko-doprava.aspx?c=A110317_184411_eko-doprava_fih

+1/0
23.10.2016 12:02

D87a88n83i52e97l 51K11r31o43n10e78r 7894314266517

No, spatne to neni, ale proste sedacky treba v rakouskych rychlicich vypadaji prece jen lip...

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/093/org/SUJ661f34_DSC_0748.JPG

+2/0
23.10.2016 12:00

L96u66b40o97š 92M72a48š87í84n 9529326237858

Hezké a potřebné.

+1/−2
23.10.2016 11:57

M58i82r90o33s73l55a70v 35J69a35n55o26u71š43e23k 9964261587

Déjà vu? http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-prevzaly-posledni-vuz-rady-bdpee-fnd-/eko-doprava.aspx?c=A161018_232726_eko-doprava_suj

+2/0
23.10.2016 11:46

J83a66k27u77b 33M37r67á26z58e49k 9119987104741

To je drsný, tyhle recyklace ... kolikpak z toho jejich "milioooonu" to dělá?(bleee)

0/0
23.10.2016 14:33

P38e24t72r 59K18a55c25a75f55í26r36e41k 2849809313392

Rozhodně důležitý posun. Ale prohlásit, že vozy půjdou na vlaky EuroCity? Pohodlí sedaček není na dlouhé ..zkuste rozdíl sedaček do Bratislavy/Budapešti a do Berlína, vlaky na sever jsou jiná liga: jak pohodlí, tak přípojná místa (pro 4 místa jedna zásuvka s označením na dva notebooky) i podvozek subjektivně připadá komfortnější..

+7/0
23.10.2016 10:44

T34o89m 67J92u47r55e68č79k59a 6635642575965

Když se podíváte pořádně, tak u těchto vozů je víc než 1 zásuvka na 4 sedadla :-)

0/0
23.10.2016 12:47







Najdete na iDNES.cz