Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vylepšeno v Šumperku. Pars dokončil miliardovou modernizaci 62 vagonů

Obří zakázku za více než miliardu korun dokončila v těchto dnech šumperská společnost Pars nova. Šlo o kompletní modernizaci 62 rychlíkových vozů třídy Bp. Vylepšené vagony dráhy zařadí na vnitrostátní i mezinárodní spoje, budou vozit cestující rychlíků a vlaků InterCity a EuroCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J57a21n 50K52ř43í55ž 3939691721421

Pěkný, ale drahý...

0/0
23.10.2016 16:39

J52a18k75u63b 90D61a83n64i85e79l 7256236851167

Modernizované vozy určitě nemají nové sedačky. Nevím, jestli se jen Pars snaží nahnat PR, nebo opravdu měli dodat nové sedačky a neučinili tak. Každopádně jsou to původní sedačky z vagónů Bp a kromě čalounění se liší pouze v hlavových opěrkách (srovnejte zlom v opěráku, kondstrukci, zůstaly i sklopné sedáky http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bp.php ). To znamená mimo jiné chybějící loketní opěrku mezi sedačkami, malou rozteč a samozřejmě vyjma nestandardních míst u skříně a na kraji vagonu taky výhradní uspořádání do bloků 2+2, které je pro individuální cestující stejné peklo jako kupé. Suma sumárum, na trati Praha-ČB to je velký pokrok, ale na cestu Praha-Budapešť, ještě bez Wi-Fi připojení (minimálně cca 2 týdny zpět tam nebylo)?

+2/0
23.10.2016 13:05

D67a75n21i28e80l 75R32e30i14c87h20e62l 6338355127612

Wifi neni v evropske zeleznicni preprave standardem. To, ze si nas cesti prepravci rozmazlili, je v diskuzich hodne videt.

+2/0
23.10.2016 13:37

O43n39d37r30e19j 19K32a70l57m21a22n 1360106514472

To vypadá "pohodlně" ;-D

+2/0
23.10.2016 12:54

J81a98n 31S70v66o32b73o65d84a 6321882830506

Proč tam nejsou loketní opěrky jako v Bdmpee?

+2/0
23.10.2016 12:43

P60a38t27r53i36k 64Z70i16m90a 2257587562627

Modernizace je určitě správný krok, ale už teď to vypadá nemoderně. Čalounění jako z ASKO nábytek, dýhové napodobeniny dřeva, zkrátka český panelákový vkus. Můj soukromý názor je, že Češí dělají dobré pivo, ale estetika není jejich silnou stránkou.

+2/0
23.10.2016 12:37

M83a27r39t37i49n 30K81o26l52l39e59r 7681273385544

Já mám tyhle vagony docela rád, je to mnohem lepší než Bdtee, jejichž modernizace spočívala v přeplyšování a dosazení elektrických zásuvek na pětinu míst ve vagonu.

0/0
23.10.2016 12:28

V55e86n68d79u91l78a 43F91a50i16f45e84r92o89v29á 4248131413399

Celková bezkupíčková kompozice je pro mě ale docela tristní. Lidi často namítnou, že v kupíčku musí být s dalšími lidmi a jakože to není sukromí, ale mě teda tohle přijde mnohem horší. Jednak často kupíčko není úplně plné, mívá i jen 6 míst, a i když plné je, pořád je lepší být v kupé s 6 nebo 8 lidmi než s dalšími snad 100. Když jedu vlakem, snažím si vybrat vagón s kupíčky, nedávno jsem jela v tomto jednolitém vagónu a je to prostě "dobytčák", sedačky nahuštěné a prakticky je to jedno kupé s desítkami nasázených zapasovaných lidí.

+3/−9
23.10.2016 12:22

V81e52n83d67u79l58a 33F80a43i98f72e97r49o94v89á 4238211803659

Fakt by mě zajímalo, jak může tohle busoletadlo připadat někomu komfortnější, než kupé pokojík.

+3/−3
23.10.2016 12:40

J16a55k48u42b 45Z47e30m15á77n84e23k 2564163841588

Já zase vyhledávám otevřené prostory. Když je plno, v kupé hledíte do obličeje třem nebo čtyřem lidem, v otevřeném proti vám sedí dva, nebo nikdo. Pokud někdo ruší, v kupé je to daleko výraznější než v otevřeném prostoru. Taky je v otevřeném často k dispozici stolek na zádech sedačky před vámi a máte si jak natáhnout nohy, ne se kopat s člověkem naproti.

No a pak jsou lidi schopní takového chování, že je úpně jedno kde sedíte, protože umí rušit i ob dvě až tři kupé...

+8/0
23.10.2016 12:51

V58e94n31d15u35l79a 28F79a93i95f59e92r33o14v36á 4828731753709

U mě je to spíš o tom celkovém pocitu, nikde nikomu do obličeje vyloženě nehledím, hledím si svého nebo z okna.:-) Ale jak jsem jela tím jednolitým vagónem, tak jsem si říkala doprčit co na tomle má být za větší soukromí, ti všichni lidé jsou tak blízko, nejen ti 2 naproti, ale i přes uličku, napříč přes uličku a ještě dále napříč, že v tom vůbec nevidím žádné větší soukromí, ale naopak jedno velké kupé, ale bez té pokojíkové útulnosti a určitého komfortu (po kupé se lze projít, není-li naplněné, vyjít na chodbičku, opřít se o okno, atd. a nesleduje vás u toho celý vagón.)

0/−1
23.10.2016 13:02

K94r90y61š47t15o82f 66L11a27n95í83k 1509760765445

v kupe je problém polozit tablet na stolek a natáhnout si nohy. soukromi neresim, se sluchatkama stejne nic neslysim. a pokud nejedete vylozene ve spicce, mate dvojku klidne sama pro sebe.

+2/0
23.10.2016 13:36

M69a20r94t41i86n 68H56á61j25e37k 9199631563391

Nechapu, proc jsou nasazeny na EC vlaky. Jet timto vlakem vic nez 3 hodiny je dost nepohodlne, sedacky jsou strasne. A nechapu, proc tam nejsou schopni v ramci modernizace dat i wifi a budou to tam doplnovat nekdy pozdeji.

0/−1
23.10.2016 12:10

T16o88m 31J94u68r78e75č91k93a 6145182515395

Zakázka na tyto vozy byla vypisovaná v době, kdy u nás ještě žádný operátor neměl puštěnou síť LTE. Proto tyto vozy mají jen přípravu na instalaci Wi-Fi s tím, že bude doplněna později. Jinak na EC jsou od počátku nasazeny jen jako dočasné řešení, než proběhne dodávka 50 nových EC vozů, které je mají nahradit a tyto vozy půjdou na rychlíky.

+1/0
23.10.2016 12:52

P50e13t59r 36H48o97r90á27k 1669363219594

Tak snad se to podařilo lépe než posledně. ;-D

http://ekonomika.idnes.cz/drahy-ztisi-prilis-hlucne-regionovy-u-motoraku-vymeni-sedacky-pvi-/eko-doprava.aspx?c=A110317_184411_eko-doprava_fih

+1/0
23.10.2016 12:02

D43a85n37i14e17l 98K92r44o15n57e27r 7184574826717

No, spatne to neni, ale proste sedacky treba v rakouskych rychlicich vypadaji prece jen lip...

http://1gr.cz/fotky/idnes/16/093/org/SUJ661f34_DSC_0748.JPG

+2/0
23.10.2016 12:00

L35u28b80o53š 37M36a42š17í63n 9339206517368

Hezké a potřebné.

+1/−2
23.10.2016 11:57

M45i79r72o13s92l89a61v 78J81a56n87o56u90š42e80k 9664401337

Déjà vu? http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-prevzaly-posledni-vuz-rady-bdpee-fnd-/eko-doprava.aspx?c=A161018_232726_eko-doprava_suj

+2/0
23.10.2016 11:46

J18a67k53u63b 89M34r28á56z35e33k 9439107684371

To je drsný, tyhle recyklace ... kolikpak z toho jejich "milioooonu" to dělá?(bleee)

0/0
23.10.2016 14:33

P36e88t51r 24K94a47c35a10f94í25r44e84k 2989859953132

Rozhodně důležitý posun. Ale prohlásit, že vozy půjdou na vlaky EuroCity? Pohodlí sedaček není na dlouhé ..zkuste rozdíl sedaček do Bratislavy/Budapešti a do Berlína, vlaky na sever jsou jiná liga: jak pohodlí, tak přípojná místa (pro 4 místa jedna zásuvka s označením na dva notebooky) i podvozek subjektivně připadá komfortnější..

+7/0
23.10.2016 10:44

T34o49m 20J69u29r27e18č87k53a 6485692915305

Když se podíváte pořádně, tak u těchto vozů je víc než 1 zásuvka na 4 sedadla :-)

0/0
23.10.2016 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.