- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Modernizované vozy určitě nemají nové sedačky. Nevím, jestli se jen Pars snaží nahnat PR, nebo opravdu měli dodat nové sedačky a neučinili tak. Každopádně jsou to původní sedačky z vagónů Bp a kromě čalounění se liší pouze v hlavových opěrkách (srovnejte zlom v opěráku, kondstrukci, zůstaly i sklopné sedáky http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bp.php ). To znamená mimo jiné chybějící loketní opěrku mezi sedačkami, malou rozteč a samozřejmě vyjma nestandardních míst u skříně a na kraji vagonu taky výhradní uspořádání do bloků 2+2, které je pro individuální cestující stejné peklo jako kupé. Suma sumárum, na trati Praha-ČB to je velký pokrok, ale na cestu Praha-Budapešť, ještě bez Wi-Fi připojení (minimálně cca 2 týdny zpět tam nebylo)?
Wifi neni v evropske zeleznicni preprave standardem. To, ze si nas cesti prepravci rozmazlili, je v diskuzich hodne videt.
Proč tam nejsou loketní opěrky jako v Bdmpee?
Modernizace je určitě správný krok, ale už teď to vypadá nemoderně. Čalounění jako z ASKO nábytek, dýhové napodobeniny dřeva, zkrátka český panelákový vkus. Můj soukromý názor je, že Češí dělají dobré pivo, ale estetika není jejich silnou stránkou.
Já mám tyhle vagony docela rád, je to mnohem lepší než Bdtee, jejichž modernizace spočívala v přeplyšování a dosazení elektrických zásuvek na pětinu míst ve vagonu.
Celková bezkupíčková kompozice je pro mě ale docela tristní. Lidi často namítnou, že v kupíčku musí být s dalšími lidmi a jakože to není sukromí, ale mě teda tohle přijde mnohem horší. Jednak často kupíčko není úplně plné, mívá i jen 6 míst, a i když plné je, pořád je lepší být v kupé s 6 nebo 8 lidmi než s dalšími snad 100. Když jedu vlakem, snažím si vybrat vagón s kupíčky, nedávno jsem jela v tomto jednolitém vagónu a je to prostě "dobytčák", sedačky nahuštěné a prakticky je to jedno kupé s desítkami nasázených zapasovaných lidí.
Fakt by mě zajímalo, jak může tohle busoletadlo připadat někomu komfortnější, než kupé pokojík.
Nechapu, proc jsou nasazeny na EC vlaky. Jet timto vlakem vic nez 3 hodiny je dost nepohodlne, sedacky jsou strasne. A nechapu, proc tam nejsou schopni v ramci modernizace dat i wifi a budou to tam doplnovat nekdy pozdeji.
Zakázka na tyto vozy byla vypisovaná v době, kdy u nás ještě žádný operátor neměl puštěnou síť LTE. Proto tyto vozy mají jen přípravu na instalaci Wi-Fi s tím, že bude doplněna později. Jinak na EC jsou od počátku nasazeny jen jako dočasné řešení, než proběhne dodávka 50 nových EC vozů, které je mají nahradit a tyto vozy půjdou na rychlíky.
Tak snad se to podařilo lépe než posledně.
No, spatne to neni, ale proste sedacky treba v rakouskych rychlicich vypadaji prece jen lip...