Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Boj proti kolonám za 120 milionů. Olomouc chce chytré značky i křižovatky

Olomouc připravuje sofistikovaný plán, který má zlepšit plynulost dopravy ve špičce. Součástí systému za 120 milionů korun mají být „inteligentní“ křižovatky se semafory reagujícími na aktuální dění či značky, které budou průběžně měnit maximální rychlost. To vše sledované a ovládané z centrálního dispečinku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A42r52n77o26š51t 53P78e78t11r70o41v80a90n 9915522264380

Dobrý den přeji.

Přesně tak.Místo klasických zastaralých křižovatek vybudovat kruháče.Kde je nehodovost nejmenší a každý ví jak se zde chovat, nebo tedy většina.

Nový IT systém nás bude stát miliony a stejně se mine účinkem.Tak jako vybudované parkoviště u HL nádraží.Zde byl také předpoklad, že lidé zde budou parkovat a na jednání, které mají ve středu města od HL budou dojíždět hromadnou dopravou.Vybudování pakovacího zázemí se zde minulo účinkem a stálo spoustu financí.

Když se opravoval Prior, tak trochu jsem doufal, že se zde vybuduje podzemní parkoviště pro několik desítek aut.To by zajisté pomohlo těm co míří do středu města a rádi zaplatí i 40Kč za hodinu parkování.Než jet na kraj města tam složitě parkovat jakotřeba u HL a pak čekat než se dostaví hromadná doprava.

Druhá možnost je využití plochy na místo letadla u zimního stadionu.

Dvoupatrová budova, která by zde mohla vyrůst jako pakrovací plocha by byla také přínosem.

Další věcí je řízení a realizace oprav komunikací ve městě.Lidé, kteří toto plánují nemají rozum.Opravy ,které se budují hlavně ve špičce je nesmysl.To již na západě pochopili a realizace zde probíhá v noci či 24hodin.

A nesmyslně uzavírat kvůli rekonstrukci celé ulice kde je to realiziváno partou lidí o počtu pěti členů je také nesmysl.Jeden sedí v bagru druhý dělá a ostatní důležitě diskutují co by se mělo a nemělo.

V počtu pěti lidí a opravdu stráveného času na opravu mohu sečíst do celodeního pracovního úsilí 4hodin možná 5hodin.

Pokud se toto nezmění a někdo opravdu nebude přemýšle,t kde parkovací plochy vybudovat, tak jsou veškeré opatření za miliony marné.

Ale známe to všichni, kamarád kamarádovi a ono se nám to opozdilo plus neplánované nákldy .Pak je vše..........

0/−1
9.11.2016 13:32

J65a52r64o20s14l37a16v 27P80r94o59c20h36á72z55k27a 2383754698265

Místo některých nesmyslných křižovatek vybudovat kruhove objezdy. Např. Pražská-Erenburgova, Jeremenkova od Mazdy-Pasteurova, u podjezdu-Pavlovická, apod. Ušetřilo by to spoustu času a nervů a hlavně bez nehod.

0/−1
9.11.2016 11:55

K46a32m47i68l 90V44a50š80í34č77e78k 4915610135155

křižovatka - Pražská / s Erenburovou mám za to že nebývýá ucpaná vůbec - nejsou tam semafory a auta jedou plynule zdržení v řádech 10 sekund..

Jeremekova s Pausterovou? však Jeremenkova je hlavní a Pausterovou vedlejší auta stojí jen málokdy tohle není " špunt" .U podjezdu / pavlovická bych jakš tak akceptoval ale obávám se kruhový objezd vzhledem k tomu že před 2 lety tam vznikl nový připojovací pruh a křižovatka se opravovalal je nereálný.

+1/0
9.11.2016 17:09
Foto

R80o24m38a38n 25N71e98p70š57i28n68s73k97ý 5843633622254

Ta Erenburgova bývá ve špičce ucpaná směrem na Pražskou právě kvůli tomu, že část lidí odbočuje vlevo, což je problematické, a tím pádem stojí i ti, kteří odbočují doprava na Globus/Mohelnici. Zdržení 5-10 minut je tam běžné.

Směrem k Na trati zase bývá ucpaná, když jede vlak, ale v rámci téhle křižovatky to ještě jde, auta a autobusy z vedlejší často lidé pouští, jsou horší místa v Olomouci. Momentálně ve špičce třeba i 17. listopadu s třídou Kosmonautů směrem na Tržnici, kde lidé vjíždí do křižovatky, i když ji nemají jak opustit.

0/0
10.11.2016 10:55

P81a10v90e43l 15Ř94a29p68e86k 7342916139265

Hloupému a zastaralému systému masového automobilismu nepomohou ani chytré značky, ani chytré křižovatky. Jediné chytré řešení je masový automobilismus opustit jako přepravní systém, který se neosvědčil, který vzdálenosti prodlužuje namísto toho, aby je zkracoval, který lidi zotročuje namísto toho, aby jim dal svobodu.

0/0
9.11.2016 9:28
Foto

P67e57t32r 66P74r13o98c47h53á53z47k61a 3882506312694

Nejvíc by pomohl obchvat od Šternberku na Přerov a na Mohelnici. Ubyla by spousta aut v centru.

+5/0
9.11.2016 5:58

K51a95m70i24l 62V19a60š22í71č74e28k 4195680385475

úplně mimo mísu. podívejte se do mapy nebo lépe jedte ze šterbeku do Přerova-určitě nepojedete přes centrum - a z šternerku do Mohlenice jedete přes OL ? také trochu zajíždka nemyslíte?

0/−2
9.11.2016 17:02
Foto

P16e66t41r 59P20r50o41c19h60á62z77k38a 3552536802264

Ze Šternberku na Přerov projíždíte přes Pavlovičky a následně Hodolany a Holici. Tedy de facto centrem města, kde jsou denně kolony. Nemusím se koukat do mapy, jezdím tudy takřka každý den. Pokud jedete s větším autem se Šternberku na Mohelnici je Olomouc logickou cestou, stejně jako na Brno, nebo Ostravu . Opět než se dostanete na dálnici jedete přes výše vyjmenované čtvrti.Poláci s kamiony tudy jezdí v množství více než malém. Obchvat, léta slibovaný by to alespoň částečně odlehčil.

+2/0
9.11.2016 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.