- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže časová úspora pro cestující dvě snad čtyři minuty a zatímco budou mrznout v betonových přístřešcích mohou se kochat novými bezbariérovými nástupišti.Miliardová Unijní dotace vyčerpána. Efekt jen pro jistou firmu.
No jistě, protože zadání mělo zaklínadlo "bezbarérovost" místo "cestovní rychlost". Takže se stavěla nová nástupiště ve starých pozicích místo přeložení výhyben tak, aby umožily určitý takt vlaků za využití zvýšených traťových rychlostí (neboť možnost křižování je ta nejzákladnější polořka při tvorbě jízdního řádu). Nebo-li když se doposud jezdilo např. průměrnou rychlostí 50km/h po hodině, křižovalo se po 25 km. Když v hodinovém taktu chci zvýšit průměr na 60, musím výhybny vzdálit na 30 km. Takhle jen pojedu mezi výhybnami rychleji, pak budu 6 minut čekat na vykřižování a čas cesty na trati srazím jen pozdějším výjezdem z první stanice (čímž tak dlouho nečekám na prvním křižování) a rychlejším dojezdem z posledního křižování do cíle.
Ale politik je spokojen - dotace utraceny, část lidu zprávami o vyšší maximálce uspokojena a u omítnutého nádraží na vysokém perónu jeho fotka vypadá líp než na nové výhybně někde na zastávce v lese.