Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvacet tisíc aut denně už obec na konci dálnice nevydrží, žádá obchvat

Do boje za urychlení výstavby obchvatu se pustila Libivá na Mohelnicku. Lidem v osadě ležící na frekventované spojnici Mohelnice a Šumperka vadí zplodiny, hluk a především mají strach o bezpečí dětí. Libivá je totiž první na ráně po ukončení dálnice ve směru od Olomouce do Mohelnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i48ř26í 58J10i32n71d11r93a 8279865920976

Obchvat je jeste daleko, ale obec by si mohla rychle pomoci výstavbou zpomalovacich retarderu na obou koncích obce. Plus jeste dalsi u prechodu. Ve Francii je to ve vesnicích úplně bezne. A mají na nich plno kytek, vypadá to pekne. Plus výzvu rodičům.... To ze bude každý druhy nadávat, ze musí zpomalit na 30...? Nevadí, to je právě účel hry. Ostatně si zvyknou.

0/−2
12.12.2016 23:14

M96a47r10t82i70n 36K93y75p91r 2232375884484

Obec by si tímto způsobem pomoct nemohla. Je to silnice I.třídy, tudíž majetek státu ve správě ŘSD a obec těžko může něco stavět na cizím majetku. Obec to může ŘSD pouze navrhnout.

+3/0
12.12.2016 23:32

J53o32s62e21f 21N78o50v85á62k 1940823315

Nejvíc by pomohl papírový policajt na každém konci obce. Toto opatření se vejde do milionu a větší část nákladů uhradí Evropsá unie.

0/0
13.12.2016 0:15

T22o25m95á45š 45K30l91í33m65a 4324877333743

ono staci obcas nejakou bouracku nejaky zemedelec s hnojem a oni si najdou jinou cestu nez se trtkat za traktorem :D

0/−2
12.12.2016 22:29

P43e88t97r 90H77o34r88á68k 1609783489474

Třeba přes hradec. ;-D

0/0
12.12.2016 22:35

T81o16m17á52š 21K44l52í26m60a 4584207963393

hehe 12 let cekani :-P spousta obci ceka uz i 40 let, o nekterych cestach mluvi a stale nic ....

+2/0
12.12.2016 22:26

L55u91k45á65š 81B30r44a39n46d76e89j51s 2933835691931

No, oni už čekají právě zhruba od r.90, teď jim bylo řečeno, že musí počkat ještě dalších 12. To jsme na těch cca 40ti taky. Tu cestu znám, jezdím tudy dost často. Hodně pomohl čtyřpruhových obchvat Zvole, kdyby takhle postavili i Líbivou a přímo to napojili na sebe, vůbec bych se nezlobil

+1/0
14.12.2016 12:30

M61i60r46e56k 97Z62á24v83o80d54n87ý 7442177230848

Ono je hlavně nesmyslné, že nevznikla dálnice Mohelnice - Šumperk. Zvole má svůj obchovat, Rájec má svůj obchvat, Postřelmov má obchvat, ale koncepce na pytel.

0/−1
12.12.2016 21:48

F78r10a61n32t42i52š13e77k 58R14o18c45h39o27v10a26n59s82k31ý 6980962728508

Myslíte koncepci celkové přeložky silnice I/44 v úseku Mohelnice - Šumperk (Rapotín)?

Víte o té koncepci vůbec něco? Obchvaty Rájce a Zábřeha nejsou součástí řešení, narozdíl od úseků kolem Zvole a Postřelmova. Chybí stavební úseky M62 - M64, realizace v nedohlednu, jestli se nepletu vše v kategorii S22,5/100 https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/560d7ea1290bfacf2c3d7842

0/0
13.12.2016 9:30

R40o91m77a60n 83V37í41c10e32n32e90c 2209512428612

"Obchvaty Rájce a Zábřeha nejsou součástí řešení.." a dole pod mapkou se píše "... úsek přeložky silnice I/44 vedený východním obchvatem města Zábřeh".

Dalo by se stejně odpovědět: "Víte o té koncepci vůbec něco?"

0/0
17.12.2016 18:33

R37o50m57a82n 87V52í89c27e83n66e80c 2379372618842

Tady je ještě mapka obchvatu Zábřeha:

http://1url.cz/QtBkQ

0/0
17.12.2016 18:35

J24i86ř15í 59L30i39e63t91a29v49e26c 8143849233479

U nás asi 30000 aut denně a sliby staré 25 let. Je to všude.

0/0
12.12.2016 21:44

O16d58s83t97r55a79n51ě24n84ý 96U50ž73i92v93a12t10e14l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
12.12.2016 21:24

M47a46r18t13i15n 90K21a31r72á58s37e42k 9718483148148

Ona tam ma vest dalnice?8-o

0/0
12.12.2016 23:19

M46a59r32t53i38n 15K15y72p72r 2292615794644

Má, resp. má to být rychlostní silnice. Tedy přesněji ten obchvat má být v kategorii rychlostní silnice S 22,5/100, což je směrově rozdělená čtyřproudovka, tedy skoro dálnice.

0/0
12.12.2016 23:36

M69a97r27t49i21n 65K48a14r43á11s66e71k 9768813308238

No ale to jen ten obchvat, zadna olanovana dalnice siroko daleko nebude resit to, co ma resit ten obchvat

0/0
13.12.2016 0:24

F80r23a58n46t69i56š43e79k 55R74o41c40h45o40v84a38n41s65k12ý 6600202928598

Jedná se o jeden z pěti stavebních úseků nového propojení Mohelnice se Šumperkem, hotové jsou dva, které slouží jako obchvaty Postřelmova a Zvole, po dokončení se doprava vyhne všem obcím včetně Zábřeha a do Šumperka zaústí na kruhovém objezdu na kraji města (a následně bude pokračovat v nové trase i na Rapotín).

0/0
13.12.2016 9:33

T81o64m98á12š 58D64o80m61i33n83i58k 7915165134425

Je pravda, že obyvatel je mi líto pokaždé, když Libivou projíždím. Nápor dopravy přímo středem vesnice, navíc tam člověk přiletí rozjetý prakticky rovnou z dálnice...Ale Šumperský okres je holt po stránce silniční infrastruktury těžce "rozvojová" oblast.

+3/0
12.12.2016 21:12

P94a23t64r46i92k 46E33g17e68r 2138250379401

Obyvatelům pražského Starého Spořilova a Nového Spořilova které je součástí Záběhlic vadí Spořilovská spojka na dálnici D1 a pražskou magistrálu. Chtějí po MČ Praha 4 zastřešení přesněji uměle vytvořený tunel. Na střeše tunelu by mohl vzniknout park. Je to však vysoká investice. Praha 11 zase chce výstavbu parkovacích domů.

0/0
12.12.2016 21:09

P20e78t69r 12K87u62b75i81š69t54a 7839248745231

Ve Slaném čekáme na severní obchvat 30 let. Tak co je to nějakých 12, jakkoliv bych jim to přál.....

+1/0
12.12.2016 20:40

L18u56k85á47š 77B35r97a70n88d94e72j98s 2233585561401

Znova - oni na ten obchvat čekají už od r.90 = 27 let. A teď jim řekli, že budou muset počkat ještě dalších 12 (minimálně).. Jupí.

0/0
14.12.2016 12:32

Š97t43e36f49a50n 53F23r55i13č53a 7362608343686

No, řekl bych, že brněnské Bosonohy jsou na tom výrazně hůře. Mají 20 tisíc vozidel skrz obec na silnici II/602, 70 tisíc vozidel na dálnici D1, přičemž obě komunikace jsou souběžné a vzdáleny jen 200 metrů. A územní plánovači tam hodlají napříč naservírovat dálnici R43 a R52 a mamutí křižovatku R43 x R52 x D1 a x II/602. Rozhodně to nebude místo k žití. Zatím nikdo nepřišel s návrhem, jak hodlají úřady ochránit zdraví lidí. RvRvRv

0/0
12.12.2016 20:35

S79t32a28n32i24s60l81a64v 46N12ý41v49l89t 2734395883

lidi odejdou sami a nemovitosti nechaji dožít.

0/0
13.12.2016 0:47

K49a27r34e39l 55S50t87r34ž71a64n42o39v44s34k98ý 1478455305

Celá ta dálnice je vtipná. Než se konečně povede někam dál, tak se ten starý úsek rozpadne.

+2/0
12.12.2016 20:32

T25o50m79á89š 43P95e57l42i95k34á18n 3101630481269

U nás máme zatím 50 tis. vozidel /den. Nevšiml jsem si ale že by některý starosta proti tomu nějak bojoval...

0/0
12.12.2016 20:22

P24e14t18r 36H94o22r39á44k 1939603599274

Kde to je? To není přes obec možné.

0/0
12.12.2016 20:42

M51o30j21m12í93r 14S69k58á87l19a 2580822376

Magistrála u Muzea...:-P

0/0
13.12.2016 6:46

D80a23v53i62d 25P70e11t92r23ž30e30l89a 2216504183840

Jojo, pi...... se řeší (kdejaká cyklostezka od nikud nikam), dotace se poskytují na sebevětší (slovo si doplňte) a zásadní věci, které by prospěly lidem (nenavázaným na penězovody) se neřeší. Vítejte v České republice :-)

+6/0
12.12.2016 20:02

M16a84r39t82i78n 15K21a84r31á24s95e92k 9898373158548

No tak ono pujde o to, ze ty cyklostezky stoji radove mene nez cesta, se zohlednenim dotace z EU jsou pak za pakatel....

0/0
12.12.2016 20:33

M34i97r23e98k 85Z80á77v88o58d33n38ý 7102907210818

Tak to si vzpomeňte na Béma a jeho cyklostezku dražší než dálnice.

0/0
12.12.2016 21:51

D62a61v73i81d 33P28e10t58r75ž11e68l40a 2116744173130

Jedna cyklostezka ke druhé a máte obchvat jednoho města. Tam jsou potřeba dotace, ne jinam.

0/0
12.12.2016 22:42

M84a25r74t65i22n 37K18a97r34á17s50e33k 9548763218928

Tech dotaci je dost, ale nekdo by se musel snazit i v mistni sprave a na RSD, EU na tadz nebude stavet silnice nasilim proti nasi vuli..

0/0
12.12.2016 23:18

P20e41t42r 41H25o55r80á35k 1349493479964

Tak to místní zase hodně zveličili, jak bývá zvykem. Objektivní data říkají, že denní průměrná intenzita při posledním sčítání v roce 2010 v daném úseku byla toliko 10.571 aut denně !!

+1/−4
12.12.2016 19:50

J27a49n 75C24o51n30s53t84a25n55t69i35n 1522741563260

;-D;-D tak vytáhnout sem 6 let staré sčítání jako argument vyžaduje nemalou odvahu ;-D;-D

+7/0
12.12.2016 20:13

P77e75t14r 98H88o74r30á69k 1419743869384

Je to poslední sčítání a ten nárůst bude maximálně 20 %. K žádné výrazné změně v těch místech za posledních šest let nedošlo.

0/−2
12.12.2016 20:16

J43a48n 40C72o89n20s80t83a40n35t81i33n 1322361773630

za posledních 17 let (do roku 2010) intenzita provozu stoupla na dálnicích v průměru o 130%. Takže těch 80% je celkem reálných, ale rozhodně je absolutně nereálných těch vašich 20%. To jste si vycucal kde?

+1/−1
12.12.2016 20:27

P71e16t88r 50H97o64r57á58k 1459473189514

V roce 2005 10.018 aut. takže beru zpět maximální nárůst na základě časových řad odhaduju na 5 % !Těch dvacet jsem hodně přestřelil.

0/0
12.12.2016 20:40

J29a16n 81C76o43n24s51t75a25n95t45i41n 1922711843510

Celkový nárůst intenzity dopravy od roku 1990 do roku 2007 byl na celé silniční síti v průměru 65 % (na silnicích 1. tříd 75 %, na rychlostních silnicích 108 % a na dálnicích 132 %)...

0/0
12.12.2016 20:29

V92í79t75ě62z96s66l97a34v 84K45l40o77z90í81k 3371519124387

Ano, vozíme si všichni prdel v autech a železniční vlečky jsou tak drahé, že vše jezdí v nákladních automobilech, pokud tohle nevyřešíme tak se jen problém posune o pár km k jiné obci! V Ostravě ohromně narůstá provoz, rok od roku, i já jsemlíný jezdit MHD, přiznávám se k tomu. Jenže jízdné je tak drashé že pokud jedu s manželkou po obchodech, vyplatí se auto, město má kecy co nedělá pro MHD, jenže u nádraží zdarma nezaparkuji abych dále jel vlakem...

+9/−1
12.12.2016 19:44

J64a34n 53C14o89n18s83t11a48n74t70i57n 1562351793150

"jízdné je tak drahé" ;-D;-D kolik vás stojí kilometr jízdy ve vlastním autě (samozřejmě veškeré náklady)?

0/0
12.12.2016 20:17

P64a64v71e54l 54S62t17a56v91j96a82n72í83k 6428685937381

Veškeré náklady 5.2 Kč/km, náklady za benzín 3.8 Kč/km. Jízdenka na 15 minut 20 Kč. Jízdenka na 60 minut 25 Kč. Maximální průměrná rychlost MHD zhruba 15 km/h. Auto 25 km/h při větším provozu.

Jízdné MHD je v poměru cena/výkon drahé.

0/−1
12.12.2016 20:31

Š64t17e60f97a88n 88F66r77i94č27a 7322638363886

Existují i jiné, než jednorázové jízdenky.

0/0
12.12.2016 20:38

P14a97v85e26l 71S78t56a83v12j26a95n22í92k 6348215267151

Existují, ale k čemu mi bude roční jízdenka, když nemám šanci jí využít?

Na nákup jedu autem nebo pěšky. Jiná možnost je nesmysl.

Nejezdím do práce na nějaké místo, pracuji doma. Pokud mám jednání, je MHD z periferie ztráta času. Auto je vždy rychlejší a na přejezdu městem už je to pětinásobný čas.

Takže mi zbývá jízda jen tak za zábavou? Kam? Do centra se dostanu tak jednou měsíčně, protože tam prakticky nemám co dělat.

To je podobné, jak kdybyste si koupil nějakou síťovou letenku za desítky tisíc a pak letěl na dovolenou a zpět.

0/0
12.12.2016 20:44

M16a76r28t91i28n 28K16a75r75á14s75e58k 9448843928648

Ja mam kalkulovane naklady nejakych 5kc/km coz je doslova se vsim vsudy (i s naklady, ktere jsou fix a najezd je neovlivni). 3km do prace autem nebo tramvaji me vyjdou na stejno (v jendom cloveku), ve dvou lidech to je bez konkurence. Pricemz je dobre si uvedomit, ze cena jizdenky na MHD je je tretina nakladu, a dalsi dve tretiny dotije mesto (tj realne je ta cesta MHD nakladove asi 3x drazsi uz pri jizde v jednom cloveku).

0/0
12.12.2016 20:36

J17a78n 74C97o26n95s24t80a79n15t44i12n 1752941423660

mám auto. ale do práce jezdím tramvají, protože zastávka je 3 minuty pěšky od domu a 40 vteřin od práce. Je to 10 km autem. Mám měsíčník. Dával jsem za něj cca 1200 Kč na tři měsíce. Počet absolvovaných cest do práce a z práce cca 50 x měsíčně (někdy jedu dvakrát). Za měsíc MHD náklad 400 Kč. kdybych to absolvoval autem, vychází to na 2 500 Kč. O úspoře času a nervů nemůže být řeč, těch dvacet koleček při hledání parkovacího místa když z nějakého důvodu jedu do práce autem mě vždycky dokonale vyléčí z toho, že bych autem do práce jezdím, o ucpané Ostravě ani nemluvě. tak mi prosím neříkejte nic o tom, co je absolutně nezpochybnitelně levnější.

0/0
12.12.2016 21:00

M78a22r26t85i18n 95K85a78r79á50s95e74k 9798343678418

Tak kdyz lcovek jezdi denne a na mesicnik tak je to na pohodu (prelozeni zaplati mu to mesto), a kdyz nemas u prace kde parkovat tak je to napytel..... to bych jezdil taky samorejme MHD....

0/0
12.12.2016 21:02

J12a57n 84C55o45n28s88t20a62n47t21i23n 1832141103790

;-D no vidíš, a tomu město to z (ukrutných) daní zaplatím já, takže si to tak navzájem darujem. ;-D

0/0
12.12.2016 21:04

J70a19n 79C31o67n17s56t21a91n95t28i74n 1982481103550

...tomu městu...

0/0
12.12.2016 21:07

J46a13n 98C27o20n86s31t59a33n15t33i70n 1832721943740

a mimochodem upřesnění. nějaká finanční nákladnost obou zmiňovaných možností pravidelných cest do práce je mi úplně u zadku a je to ten poslední faktor, který bych řešil, rozhodně nejezdím do práce mhd proto, abych ušetřil. a možná proto mě úplně fascinují borci s kalkulačkou, co počítají každý km spotřeby a znají dokonale náklady na provoz auta a pak vypotí tak šílenou kravinu, že MHD je ukrutně drahá (píšu o panu Klozíkovi).

0/0
12.12.2016 21:11

P50a26v13e70l 53S45t72a94v11j73a62n49í10k 6238205237461

Záleží na využití MHD, pokud někdo jezdí denně na nějaké stejné místo do práce, má MHD smysl. Pokud člověk jezdí na různá místa různé dny v týdnu, je používání MHD drahý nesmysl.

Počítat jiné náklady na provoz auta je taky celkem nesmysl, protože to auto člověk má. Tak stačí spočítat náklady na benzín v městském provozu a je to. U mě je to 13 l/100 km, přesto mi MHD vychází dráž a časově zcela mimo.

0/0
12.12.2016 22:14



Najdete na iDNES.cz