Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvacet tisíc aut denně už obec na konci dálnice nevydrží, žádá obchvat

Do boje za urychlení výstavby obchvatu se pustila Libivá na Mohelnicku. Lidem v osadě ležící na frekventované spojnici Mohelnice a Šumperka vadí zplodiny, hluk a především mají strach o bezpečí dětí. Libivá je totiž první na ráně po ukončení dálnice ve směru od Olomouce do Mohelnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34i58ř26í 83J16i68n78d16r64a 8679985350176

Obchvat je jeste daleko, ale obec by si mohla rychle pomoci výstavbou zpomalovacich retarderu na obou koncích obce. Plus jeste dalsi u prechodu. Ve Francii je to ve vesnicích úplně bezne. A mají na nich plno kytek, vypadá to pekne. Plus výzvu rodičům.... To ze bude každý druhy nadávat, ze musí zpomalit na 30...? Nevadí, to je právě účel hry. Ostatně si zvyknou.

0/−2
12.12.2016 23:14

M29a89r85t21i85n 54K15y21p86r 2382585334614

Obec by si tímto způsobem pomoct nemohla. Je to silnice I.třídy, tudíž majetek státu ve správě ŘSD a obec těžko může něco stavět na cizím majetku. Obec to může ŘSD pouze navrhnout.

+3/0
12.12.2016 23:32

J79o80s97e62f 88N97o42v23á71k 1180173915

Nejvíc by pomohl papírový policajt na každém konci obce. Toto opatření se vejde do milionu a větší část nákladů uhradí Evropsá unie.

0/0
13.12.2016 0:15

T12o44m68á45š 60K56l28í98m65a 4184547613583

ono staci obcas nejakou bouracku nejaky zemedelec s hnojem a oni si najdou jinou cestu nez se trtkat za traktorem :D

0/−2
12.12.2016 22:29

P68e85t29r 47H39o54r56á45k 1269363839684

Třeba přes hradec. ;-D

0/0
12.12.2016 22:35

T46o46m19á58š 15K27l77í14m93a 4524707513503

hehe 12 let cekani :-P spousta obci ceka uz i 40 let, o nekterych cestach mluvi a stale nic ....

+2/0
12.12.2016 22:26

L76u12k15á61š 23B71r53a10n40d55e72j37s 2523705761461

No, oni už čekají právě zhruba od r.90, teď jim bylo řečeno, že musí počkat ještě dalších 12. To jsme na těch cca 40ti taky. Tu cestu znám, jezdím tudy dost často. Hodně pomohl čtyřpruhových obchvat Zvole, kdyby takhle postavili i Líbivou a přímo to napojili na sebe, vůbec bych se nezlobil

+1/0
14.12.2016 12:30

M54i98r52e19k 75Z87á80v62o56d59n48ý 7442797470748

Ono je hlavně nesmyslné, že nevznikla dálnice Mohelnice - Šumperk. Zvole má svůj obchovat, Rájec má svůj obchvat, Postřelmov má obchvat, ale koncepce na pytel.

0/−1
12.12.2016 21:48

F43r58a94n88t76i54š40e64k 22R22o24c45h16o62v85a76n73s17k36ý 6560962708988

Myslíte koncepci celkové přeložky silnice I/44 v úseku Mohelnice - Šumperk (Rapotín)?

Víte o té koncepci vůbec něco? Obchvaty Rájce a Zábřeha nejsou součástí řešení, narozdíl od úseků kolem Zvole a Postřelmova. Chybí stavební úseky M62 - M64, realizace v nedohlednu, jestli se nepletu vše v kategorii S22,5/100 https://www.rsd.cz/wps/portal/web/mapa-projektu/!ut/p/a1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOK9Pb09DZ2cDbzdjQ0MDRzNXFyNTX1CDAwMDIEKIoEKnN0dPUzMfYAiJhZGBp4uTh4u5pa-BgaeZsTpN8ABHA0I6Q_XjwIrwecCsAI8VhTkhkYYZDoqAgCJ8XUV/#/poi/560d7ea1290bfacf2c3d7842

0/0
13.12.2016 9:30

R40o11m23a33n 98V66í21c15e65n59e17c 2969922938742

"Obchvaty Rájce a Zábřeha nejsou součástí řešení.." a dole pod mapkou se píše "... úsek přeložky silnice I/44 vedený východním obchvatem města Zábřeh".

Dalo by se stejně odpovědět: "Víte o té koncepci vůbec něco?"

0/0
17.12.2016 18:33

R87o68m10a67n 86V96í62c72e44n56e92c 2729702698722

Tady je ještě mapka obchvatu Zábřeha:

http://1url.cz/QtBkQ

0/0
17.12.2016 18:35

J20i28ř46í 86L94i57e75t40a16v65e54c 8103199793559

U nás asi 30000 aut denně a sliby staré 25 let. Je to všude.

0/0
12.12.2016 21:44

M54i87c82h79a41l 48G86r95e12g21o43r 8476504870522

Na co obchvat? Nová dálnice nepomůže?

0/0
12.12.2016 21:24

M72a48r43t94i86n 96K78a56r17á78s40e92k 9688613318518

Ona tam ma vest dalnice?8-o

0/0
12.12.2016 23:19

M62a63r64t10i48n 84K87y89p40r 2712405494834

Má, resp. má to být rychlostní silnice. Tedy přesněji ten obchvat má být v kategorii rychlostní silnice S 22,5/100, což je směrově rozdělená čtyřproudovka, tedy skoro dálnice.

0/0
12.12.2016 23:36

M83a24r38t89i28n 22K81a61r75á84s67e57k 9188353718618

No ale to jen ten obchvat, zadna olanovana dalnice siroko daleko nebude resit to, co ma resit ten obchvat

0/0
13.12.2016 0:24

F17r93a37n50t88i90š84e86k 33R51o34c63h54o15v56a34n48s17k33ý 6940262648788

Jedná se o jeden z pěti stavebních úseků nového propojení Mohelnice se Šumperkem, hotové jsou dva, které slouží jako obchvaty Postřelmova a Zvole, po dokončení se doprava vyhne všem obcím včetně Zábřeha a do Šumperka zaústí na kruhovém objezdu na kraji města (a následně bude pokračovat v nové trase i na Rapotín).

0/0
13.12.2016 9:33

T42o18m69á10š 86D79o41m89i75n61i27k 7775645464215

Je pravda, že obyvatel je mi líto pokaždé, když Libivou projíždím. Nápor dopravy přímo středem vesnice, navíc tam člověk přiletí rozjetý prakticky rovnou z dálnice...Ale Šumperský okres je holt po stránce silniční infrastruktury těžce "rozvojová" oblast.

+3/0
12.12.2016 21:12

P42a93t33r52i12k 94E70g57e96r 2308780219331

Obyvatelům pražského Starého Spořilova a Nového Spořilova které je součástí Záběhlic vadí Spořilovská spojka na dálnici D1 a pražskou magistrálu. Chtějí po MČ Praha 4 zastřešení přesněji uměle vytvořený tunel. Na střeše tunelu by mohl vzniknout park. Je to však vysoká investice. Praha 11 zase chce výstavbu parkovacích domů.

0/0
12.12.2016 21:09

P28e48t65r 90K38u57b18i79š30t83a 7989538205431

Ve Slaném čekáme na severní obchvat 30 let. Tak co je to nějakých 12, jakkoliv bych jim to přál.....

+1/0
12.12.2016 20:40

L86u92k86á77š 68B11r94a89n11d91e21j75s 2473475211121

Znova - oni na ten obchvat čekají už od r.90 = 27 let. A teď jim řekli, že budou muset počkat ještě dalších 12 (minimálně).. Jupí.

0/0
14.12.2016 12:32

Š65t10e29f66a15n 42F77r21i72č17a 7632338233126

No, řekl bych, že brněnské Bosonohy jsou na tom výrazně hůře. Mají 20 tisíc vozidel skrz obec na silnici II/602, 70 tisíc vozidel na dálnici D1, přičemž obě komunikace jsou souběžné a vzdáleny jen 200 metrů. A územní plánovači tam hodlají napříč naservírovat dálnici R43 a R52 a mamutí křižovatku R43 x R52 x D1 a x II/602. Rozhodně to nebude místo k žití. Zatím nikdo nepřišel s návrhem, jak hodlají úřady ochránit zdraví lidí. RvRvRv

0/0
12.12.2016 20:35

S68t12a51n60i23s19l36a91v 42N63ý67v32l57t 2644975273

lidi odejdou sami a nemovitosti nechaji dožít.

0/0
13.12.2016 0:47

K80a70r42e18l 80S42t53r89ž76a81n59o19v66s95k93ý 1418655865

Celá ta dálnice je vtipná. Než se konečně povede někam dál, tak se ten starý úsek rozpadne.

+2/0
12.12.2016 20:32

T89o52m73á94š 86P97e91l38i17k86á12n 3471200291569

U nás máme zatím 50 tis. vozidel /den. Nevšiml jsem si ale že by některý starosta proti tomu nějak bojoval...

0/0
12.12.2016 20:22

P73e89t81r 62H80o92r86á68k 1979693469374

Kde to je? To není přes obec možné.

0/0
12.12.2016 20:42

M76o81j75m67í73r 90S91k76á18l73a 2170742546

Magistrála u Muzea...:-P

0/0
13.12.2016 6:46

D20a87v14i45d 13P74e43t49r88ž20e31l14a 2586134163960

Jojo, pi...... se řeší (kdejaká cyklostezka od nikud nikam), dotace se poskytují na sebevětší (slovo si doplňte) a zásadní věci, které by prospěly lidem (nenavázaným na penězovody) se neřeší. Vítejte v České republice :-)

+6/0
12.12.2016 20:02

M64a14r96t26i60n 63K61a34r20á43s72e29k 9378783658258

No tak ono pujde o to, ze ty cyklostezky stoji radove mene nez cesta, se zohlednenim dotace z EU jsou pak za pakatel....

0/0
12.12.2016 20:33

M74i86r35e81k 97Z64á62v66o71d93n37ý 7922657450688

Tak to si vzpomeňte na Béma a jeho cyklostezku dražší než dálnice.

0/0
12.12.2016 21:51

D41a87v69i21d 19P13e77t37r59ž33e51l20a 2916404693290

Jedna cyklostezka ke druhé a máte obchvat jednoho města. Tam jsou potřeba dotace, ne jinam.

0/0
12.12.2016 22:42

M60a40r64t88i83n 25K79a24r65á48s44e58k 9888693348418

Tech dotaci je dost, ale nekdo by se musel snazit i v mistni sprave a na RSD, EU na tadz nebude stavet silnice nasilim proti nasi vuli..

0/0
12.12.2016 23:18

P53e97t14r 87H49o18r54á16k 1709193979324

Tak to místní zase hodně zveličili, jak bývá zvykem. Objektivní data říkají, že denní průměrná intenzita při posledním sčítání v roce 2010 v daném úseku byla toliko 10.571 aut denně !!

+1/−4
12.12.2016 19:50

J74a23n 52C74o41n33s17t41a35n79t79i56n 1712891953520

;-D;-D tak vytáhnout sem 6 let staré sčítání jako argument vyžaduje nemalou odvahu ;-D;-D

+7/0
12.12.2016 20:13

P63e43t77r 69H62o27r77á47k 1429653419214

Je to poslední sčítání a ten nárůst bude maximálně 20 %. K žádné výrazné změně v těch místech za posledních šest let nedošlo.

0/−2
12.12.2016 20:16

J31a20n 82C23o16n81s90t90a35n91t83i57n 1462261983280

za posledních 17 let (do roku 2010) intenzita provozu stoupla na dálnicích v průměru o 130%. Takže těch 80% je celkem reálných, ale rozhodně je absolutně nereálných těch vašich 20%. To jste si vycucal kde?

+1/−1
12.12.2016 20:27

P27e33t40r 76H28o57r62á16k 1749293619214

V roce 2005 10.018 aut. takže beru zpět maximální nárůst na základě časových řad odhaduju na 5 % !Těch dvacet jsem hodně přestřelil.

0/0
12.12.2016 20:40

J95a73n 36C97o66n74s29t13a69n96t43i64n 1172151603380

Celkový nárůst intenzity dopravy od roku 1990 do roku 2007 byl na celé silniční síti v průměru 65 % (na silnicích 1. tříd 75 %, na rychlostních silnicích 108 % a na dálnicích 132 %)...

0/0
12.12.2016 20:29

V51í93t22ě26z10s77l28a24v 42K10l44o13z61í29k 3161409624387

Ano, vozíme si všichni prdel v autech a železniční vlečky jsou tak drahé, že vše jezdí v nákladních automobilech, pokud tohle nevyřešíme tak se jen problém posune o pár km k jiné obci! V Ostravě ohromně narůstá provoz, rok od roku, i já jsemlíný jezdit MHD, přiznávám se k tomu. Jenže jízdné je tak drashé že pokud jedu s manželkou po obchodech, vyplatí se auto, město má kecy co nedělá pro MHD, jenže u nádraží zdarma nezaparkuji abych dále jel vlakem...

+9/−1
12.12.2016 19:44

J79a38n 27C56o58n78s51t79a25n56t36i96n 1212211523120

"jízdné je tak drahé" ;-D;-D kolik vás stojí kilometr jízdy ve vlastním autě (samozřejmě veškeré náklady)?

0/0
12.12.2016 20:17

P77a33v34e49l 93S95t94a17v83j34a74n84í98k 6178775377331

Veškeré náklady 5.2 Kč/km, náklady za benzín 3.8 Kč/km. Jízdenka na 15 minut 20 Kč. Jízdenka na 60 minut 25 Kč. Maximální průměrná rychlost MHD zhruba 15 km/h. Auto 25 km/h při větším provozu.

Jízdné MHD je v poměru cena/výkon drahé.

0/−1
12.12.2016 20:31

Š53t75e80f98a33n 46F63r47i58č97a 7132668163136

Existují i jiné, než jednorázové jízdenky.

0/0
12.12.2016 20:38

P32a91v19e26l 38S17t37a88v84j42a31n49í74k 6538755937251

Existují, ale k čemu mi bude roční jízdenka, když nemám šanci jí využít?

Na nákup jedu autem nebo pěšky. Jiná možnost je nesmysl.

Nejezdím do práce na nějaké místo, pracuji doma. Pokud mám jednání, je MHD z periferie ztráta času. Auto je vždy rychlejší a na přejezdu městem už je to pětinásobný čas.

Takže mi zbývá jízda jen tak za zábavou? Kam? Do centra se dostanu tak jednou měsíčně, protože tam prakticky nemám co dělat.

To je podobné, jak kdybyste si koupil nějakou síťovou letenku za desítky tisíc a pak letěl na dovolenou a zpět.

0/0
12.12.2016 20:44

M49a58r69t87i66n 76K31a77r98á87s84e56k 9468963148268

Ja mam kalkulovane naklady nejakych 5kc/km coz je doslova se vsim vsudy (i s naklady, ktere jsou fix a najezd je neovlivni). 3km do prace autem nebo tramvaji me vyjdou na stejno (v jendom cloveku), ve dvou lidech to je bez konkurence. Pricemz je dobre si uvedomit, ze cena jizdenky na MHD je je tretina nakladu, a dalsi dve tretiny dotije mesto (tj realne je ta cesta MHD nakladove asi 3x drazsi uz pri jizde v jednom cloveku).

0/0
12.12.2016 20:36

J28a70n 61C17o97n60s97t26a25n85t94i65n 1112961873920

mám auto. ale do práce jezdím tramvají, protože zastávka je 3 minuty pěšky od domu a 40 vteřin od práce. Je to 10 km autem. Mám měsíčník. Dával jsem za něj cca 1200 Kč na tři měsíce. Počet absolvovaných cest do práce a z práce cca 50 x měsíčně (někdy jedu dvakrát). Za měsíc MHD náklad 400 Kč. kdybych to absolvoval autem, vychází to na 2 500 Kč. O úspoře času a nervů nemůže být řeč, těch dvacet koleček při hledání parkovacího místa když z nějakého důvodu jedu do práce autem mě vždycky dokonale vyléčí z toho, že bych autem do práce jezdím, o ucpané Ostravě ani nemluvě. tak mi prosím neříkejte nic o tom, co je absolutně nezpochybnitelně levnější.

0/0
12.12.2016 21:00

M81a13r86t27i57n 43K44a34r42á94s59e17k 9498133388948

Tak kdyz lcovek jezdi denne a na mesicnik tak je to na pohodu (prelozeni zaplati mu to mesto), a kdyz nemas u prace kde parkovat tak je to napytel..... to bych jezdil taky samorejme MHD....

0/0
12.12.2016 21:02

J34a44n 58C35o15n41s18t51a96n70t70i51n 1892351213970

;-D no vidíš, a tomu město to z (ukrutných) daní zaplatím já, takže si to tak navzájem darujem. ;-D

0/0
12.12.2016 21:04

J90a95n 62C64o92n27s97t70a37n27t82i64n 1642481183740

...tomu městu...

0/0
12.12.2016 21:07

J81a66n 69C76o61n39s67t75a70n77t75i59n 1722721813510

a mimochodem upřesnění. nějaká finanční nákladnost obou zmiňovaných možností pravidelných cest do práce je mi úplně u zadku a je to ten poslední faktor, který bych řešil, rozhodně nejezdím do práce mhd proto, abych ušetřil. a možná proto mě úplně fascinují borci s kalkulačkou, co počítají každý km spotřeby a znají dokonale náklady na provoz auta a pak vypotí tak šílenou kravinu, že MHD je ukrutně drahá (píšu o panu Klozíkovi).

0/0
12.12.2016 21:11

P69a47v19e58l 16S74t40a40v26j59a63n77í24k 6348855427311

Záleží na využití MHD, pokud někdo jezdí denně na nějaké stejné místo do práce, má MHD smysl. Pokud člověk jezdí na různá místa různé dny v týdnu, je používání MHD drahý nesmysl.

Počítat jiné náklady na provoz auta je taky celkem nesmysl, protože to auto člověk má. Tak stačí spočítat náklady na benzín v městském provozu a je to. U mě je to 13 l/100 km, přesto mi MHD vychází dráž a časově zcela mimo.

0/0
12.12.2016 22:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.