Diskuse k článku

VIDEO: Se sypačem na Červenohorském sedle. Kamion se podsoluje i osmkrát

Zatímco v nižších polohách Olomouckého kraje včetně Olomouce nezpůsobil sníh ve středu téměř žádné problémy, na Šumpersku a Jesenicku se s ním museli silničáři prát jako už dlouho ne. Jen během dopoledne zde totiž místy napadlo i dvacet centimetrů. Reportér MF DNES vyjel na jízdu s jedním z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i97l63o54š 33Ř51e83h81á18k 8606498367535

Červenohorské sedlo je na hranici mezi Moravou a Slezskem

0/0
11.1.2017 16:22

T76o29m19á17š 82K71l40í86m89a 4304287573623

To je doslova:

"Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha" ... boj s vetrnymi mlyny :D

Hmm skoda ze misto budovani sirsi silnice neudelali rovnou tunel ????

0/0
5.1.2017 11:28

P91e25t79r 27V33o80n17d86r56a64c49e67k 7885441763380

Tunel se měl stavět, ale nepovolili ho ekoteroristé ....... že by to prý změnilo ráz krajiny !

+1/0
5.1.2017 14:42

P95e40t79r 12V84o90n11d50r11a52c26e13k 7405781763440

Některé příspěvky jsou zralé na pár facek - píší je žvanilové, kteří sice nic neví o kamionech, ale moudra tady sypou jak mudrcové světa.

Konkrétně na Č.sedle absolutně chybí informační systém , který by řidiče kamionu informoval o sjízdnosti a pokud kamion dojede do místa, kde začne hrabat tak nasadit řetězy v kopci je dost velký problém - už jsem viděl kamion, který se sunul pomalu i se zataženou brzdou .....

+2/0
5.1.2017 7:13

O96s69k59a67r 11P90e36t67r 2286665299644

Sjeté pneumatiky a lenost nasadit řetězy ale co je nejhorší že ty silnice zablokují schválně protože když budou stát pod kopcem na odstavném parkovišti tak tam budou stát bez povšimnutí několik dní, když ale silnici zablokují tak zachvili jim přijedou na pomoc aby je přes kopec dostali.

+1/−1
5.1.2017 6:31

P68e49t92r 37K62e57ř 8933894482558

Pokud by jim někdo pod kopcem zakázal jízdu jako to dělají němečtí policisté, jistě by k blokování nedocházelo. Řidič, potažmo firma, by měl/a i jasné podklady pro zpoždění. Jenže onen kamioňák, ať je jeho motivace jakákoli neobdrží ani oficiální informaci, že ten kopec nepřejede. Krom toho pokud nasněží za 1/2 dne 20cm a způsobí to neprůjezdnost hlavního tahu, pak je jistě něco špatně i v údržbě silnic. Stav, kdy auta která nemohou pokračovat v jízdě a mají před sebou zhruba oněch 20cm sněhu, vypovídá za vše. Jsou místa která stačí protáhnout 2x za den a jiné je třeba projet i 5x. To ale správce komunikace dobře ví.

+3/0
5.1.2017 7:43

L76a10d24i39s25l80a63v 13S56a76u86e15r 8697281833194

Každý tady jenom nadává, že má mít kamion řetězy.Ty řetězy nemůže mít stabilně obuté, protože by je na normální vozovnce zničil včetně té vozovky. Jenže pod žádným z těchto kritických míst prostě není místo pro odstavení kamionu tak, aby mohl řidič řetězy bezpečně nasadit. Případně pro úplné odstavení kamionů než bude vozovka dostatečně upravena. Věřte, že ani šoféři kamionů nechtějí do toho jet, ale co mají dělat když není jiná možnost. Prasátka z ŘSD a místní správci komunikací jenom chrochtají a nic pro bezpečnost včetně kvality silnic takřka nedělají. Vždyť přece mají paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky, takže proč by se namáhali když mají nulovou zodpovědnost.

+1/0
5.1.2017 0:15

B37r14o13n21i82s28l71a46v 80K61o58s88i49k 3810846867950

V civilizovanem svete uz by byl pod sedlem davno tunel a do jeseniku..

+8/−1
4.1.2017 19:26

M51i91l59o53š 71Ř75e54h13á25k 8206528767635

Pane Kosíku, tunel je jedna věc a nepříznivé geologické poměry věc druhá. A financování dopravní stavby "na periferii" je pro Prahu nepřijatelné.

0/0
11.1.2017 16:24

J78a73k52u53b 30K88a85m37e71n58i38c76k57ý 4639322747626

co ma kamion na takove silnici co delat? plati se tam myto? ma u sebe retezy, mastna pokuta a zabavit auto nez zaplati, policie zkontroluje gumy a pripadne pokutu jeste zvysi

+2/−3
4.1.2017 18:12

J73i91ř98í 19K28o36c34u64r64e38k 6585174675188

Jak se dostane z Jeseníku do Olomouce po placené dálnici?

Jo a mimochodem, pokud mu to auto zabavíte, tak jako zmizí ze silnice? To není jako sebrat klukovi hračku.

+5/−1
4.1.2017 18:28

J69a27k81u83b 46K95a60m95e11n67i78c43k30ý 4759242217326

otazka zni, kamion si zkracuje cestu do polska, ano x ne?

+2/−2
4.1.2017 18:31

M38i61c45h60a76l 54S60z47y27m87s64z59a 6378290141503

Otázka zní, jede ten kamion vůbec do Polska? Co kdyby jel třeba jen do Jeseníku?

+1/0
4.1.2017 21:57

P19e17t39r 80K48e38ř 8663224952978

Může všude, kam mu to dovolí.

Tedy dle Vašeho vzoru otázka zní: "Má do těchto míst předmětné vozidlo zakázaný vjezd"?!? Ano, nebo ne??

+3/0
5.1.2017 7:58

P50e48t92r 13K87e50ř 8273354772158

Je tam pro něj zákaz vjezdu?? Pokud nikoli, je to problém správce komunikace. Mýto je pouze podmínkou pro vjezd na komunikace podléhající tomuto režimu. Místní úprava je v dikci úřadu a v případě potřeby okamžitého zásahu v režii Policie ČR. Vlastnictví řetězů vám kamion ze silnice neodstraní a při 20cm pokrývce nepomůže ani jejich aplikace. To je opět problém správce komunikace. Snad jen ty ojete pneu, ale to by měla řešit opět Policie ČR a s předstihem.

0/0
5.1.2017 7:55

K71a67r91e72l 30W45a28t17z94k45o 9736477747916

Existují podhazovací řetězy, či jak se to jmenuje, jdou namontovat na většinu náklaďáků, řidič ani nemusí vylézat z kabiny, nevím proč se to nevyužívá. :-(

+1/−1
4.1.2017 18:07

P21e68t83r 39K83e10ř 8933334642788

Podhazováky jsou dobré tak pro vyškrábnutí z odpočívadla při námraze. Pro průjezd zasněženým Červenohorským sedlem budou mít mizivý efekt a za 100 tis. docela málo muziky. Kamiony mají v takovém místě odstavit a vpustit je zpět až je situace pro průjezd příznivá.

+1/0
5.1.2017 8:32

K13a21r54e24l 98N24o42v11o51t97n77y 2511255669600

Kamiony by meli mit povinnost vozit retezy celorocne a basta. Tech par kilo navic uz se pri jeho hmotnosti ztrati.

Navic, kazdy takovyto zasah by se jim mel radne nauctovat, protoze to stoji nejen material, ale i cas prace ridice sypace, navic diky tomu pak sypac stihne posypat mene silnic a bude mu to trvat dele, cimz se zvysuje rizko pro ostatni ridice. 10000-20000 by mohla byt adekvatni cena a mohl by je kasirovat rovnou ridic sypace, plus by meli zaplatit pokutu za jizdu bez retezu, potazmo dalsi pokutu za sjete pneumatiky. Ridic sypace by mel mit povinnost kazdy takovyto zasah hlasit policii.

+6/−5
4.1.2017 17:39
Foto

R12a20d59e26k 59D34o12m72i10n91i29k 66Š86e51f77r21á48n13e23k 7688194902149

A co kdyby ten silničář za to rovnou popravoval a kamion by rovnou propadl státu, ne? Člověče, čím vy to myslíte?

+2/−6
4.1.2017 17:52

J17i80r13i 72F95i76n23k 6687539277788

To není špatný nápad - s každým kamionem který nevyjede klesnou emise, klesne opotřebení silnic, zkrátí se doba cestování, kdy kamiony nebudou zdržovat provoz za sebou atd.

A s každým popraveným kamioňákem stoupne průměrné IQ národa..R^

+2/−4
4.1.2017 18:09

J81i89ř44í 16K14o53c11u47r53e31k 6795574555588

A vy budete v obchodě -urvit, že tam není žádné zboží. Což bude svědčit o vašem velmi vysokém IQ.

+4/−2
4.1.2017 18:29

J72i86r39i 48F11i96n50k 6207159517458

Jestli tam místo 15ti druhů bílých jogurtů z celé EU bude jen 5 od producentů ze vzdáleností 50km od prodejny, budu naprosto, ale naprosto spokojen.

A volnější silnice navíc jako bonusR^

+2/−1
4.1.2017 19:10

J56a61n 15K95r85e33j75č48a 2170692875754

hlavně že ty jogurty pak budou o 30 % dražší

+1/−1
4.1.2017 22:17

P42e97t68r 67K70e46ř 8813374332568

A jak se asi řidič dozví, že to neprojede??

+1/0
5.1.2017 8:34

J23i32ř89í 83P30e51r29n37i70c83a 6912700574914

Dát mínusy panu Novotnému k jeho příspěvku může jen trotl, který by asi nejraději dělal to stejné......to je jezdil kamionem do hor se sjetými gumami.....Že trotle od Šefránků?

0/0
27.1.2017 9:54

A94d51o66l97f 13Ř18í47h88a 7848205962496

Tam kamión bez řetězů vůbec nemá co dělat! To už není ani na pokutu, ale na paragraf obecného ohrožení.

+9/−2
4.1.2017 17:33

I42v39o 79P72o32k24l21u98d47a 3814164123123

Před mnoha lety jsem zažil podobnou situaci ještě na té staré silnici B7 z Vídně do Brna. Před Wolkersdorfem, ze kterého se vyjíždí táhlým stoupáním, stálo četnické auto, které na místě vhodném pro montáž řetězů zastavovalo všechny nákladní automobily. Dál mohly pokračovat jen ty, kterým na pneumatiky hnaných náprav byly namontovány jejich posádkou sněhové řetězy. Pokud to někdo neudělal, tak tam musel stát až do doby, než se podařilo dotyčné stoupání zpojízdnit i pro nákladní automobily bez sněhových řetězů. Do té doby před kopcem byla nainstalována značka "Sněhové řetězy". Podle rakouského zákona takovým úsekem ale mohou projíždět osobní auta se zimními pneumatikami bez sněhových řetězů. Protože v kopci neblokoval dopravu žádný nákladní automobil, projeli jsme našim osobním autem na zimních pneumatikách nejen tento úsek, ale celou B7 z Vídně až na hranici hladce a bez problémů díky i vynikající práci rakouských silničářů.

Jak jednoduché! Ale musí se chtít něco rozumného dělat a ne jen posedávat a případně pospávat v autech s nápisem "Pomáhat a chránit".

+7/0
4.1.2017 19:07

J34a29n 78S97v14a83g70r 5493763717287

Podobne to funguje i v Coloradu pri prejezdu hor na I-70- zanou blikat znacky, ze se musi nosit retezy. Kdyz vas chytnou bez nich tak je to pokuta $500- $1500. Kdyz jedu do hor, ta znacka muze zacit blikat kdykoliv, ve 2.5-4km nad mored muze snezit kdykoliv at je leto nebo zima => retezy v aute vzdycky.

0/0
4.1.2017 20:35

P78e83t33r 25K19e33ř 8473784852798

Souhlas! Jen asi nemáme shodný názor na to, kdo ho má vyfasovat. Dle mého dopravní úřad, správce komunikace, Policie ČR. A to dle situace. Úřad a správce, že nekonal s předstihem i když je mu situace dlouhodobě známá. Policie ČR a správce, že zanedbal svou povinnost, protože jí bylo aktuální nebezpečí též známo.

0/0
5.1.2017 8:03

Najdete na iDNES.cz