Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Se sypačem na Červenohorském sedle. Kamion se podsoluje i osmkrát

Zatímco v nižších polohách Olomouckého kraje včetně Olomouce nezpůsobil sníh ve středu téměř žádné problémy, na Šumpersku a Jesenicku se s ním museli silničáři prát jako už dlouho ne. Jen během dopoledne zde totiž místy napadlo i dvacet centimetrů. Reportér MF DNES vyjel na jízdu s jedním z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31i44l39o77š 25Ř86e61h67á14k 8716938177255

Červenohorské sedlo je na hranici mezi Moravou a Slezskem

0/0
11.1.2017 16:22

T19o95m62á88š 54K93l13í86m15a 4364637183613

To je doslova:

"Důmyslný rytíř Don Quijote de la Mancha" ... boj s vetrnymi mlyny :D

Hmm skoda ze misto budovani sirsi silnice neudelali rovnou tunel ????

0/0
5.1.2017 11:28

P37e61t20r 59V50o30n22d14r69a78c59e48k 7605541853100

Tunel se měl stavět, ale nepovolili ho ekoteroristé ....... že by to prý změnilo ráz krajiny !

+1/0
5.1.2017 14:42

P92e56t70r 12V84o98n93d17r66a45c61e68k 7235251173740

Některé příspěvky jsou zralé na pár facek - píší je žvanilové, kteří sice nic neví o kamionech, ale moudra tady sypou jak mudrcové světa.

Konkrétně na Č.sedle absolutně chybí informační systém , který by řidiče kamionu informoval o sjízdnosti a pokud kamion dojede do místa, kde začne hrabat tak nasadit řetězy v kopci je dost velký problém - už jsem viděl kamion, který se sunul pomalu i se zataženou brzdou .....

+2/0
5.1.2017 7:13

O68s63k59a98r 56P54e31t73r 2936215499264

Sjeté pneumatiky a lenost nasadit řetězy ale co je nejhorší že ty silnice zablokují schválně protože když budou stát pod kopcem na odstavném parkovišti tak tam budou stát bez povšimnutí několik dní, když ale silnici zablokují tak zachvili jim přijedou na pomoc aby je přes kopec dostali.

+1/−1
5.1.2017 6:31

P12e49t93r 49K26e86ř 8223794922168

Pokud by jim někdo pod kopcem zakázal jízdu jako to dělají němečtí policisté, jistě by k blokování nedocházelo. Řidič, potažmo firma, by měl/a i jasné podklady pro zpoždění. Jenže onen kamioňák, ať je jeho motivace jakákoli neobdrží ani oficiální informaci, že ten kopec nepřejede. Krom toho pokud nasněží za 1/2 dne 20cm a způsobí to neprůjezdnost hlavního tahu, pak je jistě něco špatně i v údržbě silnic. Stav, kdy auta která nemohou pokračovat v jízdě a mají před sebou zhruba oněch 20cm sněhu, vypovídá za vše. Jsou místa která stačí protáhnout 2x za den a jiné je třeba projet i 5x. To ale správce komunikace dobře ví.

+3/0
5.1.2017 7:43

L75a38d67i13s92l15a68v 53S89a53u71e84r 8787961943854

Každý tady jenom nadává, že má mít kamion řetězy.Ty řetězy nemůže mít stabilně obuté, protože by je na normální vozovnce zničil včetně té vozovky. Jenže pod žádným z těchto kritických míst prostě není místo pro odstavení kamionu tak, aby mohl řidič řetězy bezpečně nasadit. Případně pro úplné odstavení kamionů než bude vozovka dostatečně upravena. Věřte, že ani šoféři kamionů nechtějí do toho jet, ale co mají dělat když není jiná možnost. Prasátka z ŘSD a místní správci komunikací jenom chrochtají a nic pro bezpečnost včetně kvality silnic takřka nedělají. Vždyť přece mají paragraf o přizpůsobení jízdy stavu a povaze vozovky, takže proč by se namáhali když mají nulovou zodpovědnost.

+1/0
5.1.2017 0:15

B53r47o34n96i18s72l58a77v 14K26o50s21i51k 3360136367810

V civilizovanem svete uz by byl pod sedlem davno tunel a do jeseniku..

+8/−1
4.1.2017 19:26

M62i86l30o41š 52Ř61e26h14á49k 8306948547275

Pane Kosíku, tunel je jedna věc a nepříznivé geologické poměry věc druhá. A financování dopravní stavby "na periferii" je pro Prahu nepřijatelné.

0/0
11.1.2017 16:24

J69a96k54u40b 42K73a54m94e97n12i78c89k98ý 4759632567126

co ma kamion na takove silnici co delat? plati se tam myto? ma u sebe retezy, mastna pokuta a zabavit auto nez zaplati, policie zkontroluje gumy a pripadne pokutu jeste zvysi

+2/−3
4.1.2017 18:12

J63i49ř44í 12K26o19c73u53r10e85k 6185924675528

Jak se dostane z Jeseníku do Olomouce po placené dálnici?

Jo a mimochodem, pokud mu to auto zabavíte, tak jako zmizí ze silnice? To není jako sebrat klukovi hračku.

+5/−1
4.1.2017 18:28

J62a32k86u56b 53K65a21m92e38n81i86c63k83ý 4509512537846

otazka zni, kamion si zkracuje cestu do polska, ano x ne?

+2/−2
4.1.2017 18:31

M61i56c46h66a55l 20S24z52y86m80s85z41a 6878460121393

Otázka zní, jede ten kamion vůbec do Polska? Co kdyby jel třeba jen do Jeseníku?

+1/0
4.1.2017 21:57

P59e25t66r 22K29e19ř 8893904692218

Může všude, kam mu to dovolí.

Tedy dle Vašeho vzoru otázka zní: "Má do těchto míst předmětné vozidlo zakázaný vjezd"?!? Ano, nebo ne??

+3/0
5.1.2017 7:58

P62e25t61r 34K32e11ř 8563104552458

Je tam pro něj zákaz vjezdu?? Pokud nikoli, je to problém správce komunikace. Mýto je pouze podmínkou pro vjezd na komunikace podléhající tomuto režimu. Místní úprava je v dikci úřadu a v případě potřeby okamžitého zásahu v režii Policie ČR. Vlastnictví řetězů vám kamion ze silnice neodstraní a při 20cm pokrývce nepomůže ani jejich aplikace. To je opět problém správce komunikace. Snad jen ty ojete pneu, ale to by měla řešit opět Policie ČR a s předstihem.

0/0
5.1.2017 7:55

K31a84r17e22l 71W13a65t84z34k60o 9506447837346

Existují podhazovací řetězy, či jak se to jmenuje, jdou namontovat na většinu náklaďáků, řidič ani nemusí vylézat z kabiny, nevím proč se to nevyužívá. :-(

+1/−1
4.1.2017 18:07

P34e34t84r 41K65e52ř 8653554962438

Podhazováky jsou dobré tak pro vyškrábnutí z odpočívadla při námraze. Pro průjezd zasněženým Červenohorským sedlem budou mít mizivý efekt a za 100 tis. docela málo muziky. Kamiony mají v takovém místě odstavit a vpustit je zpět až je situace pro průjezd příznivá.

+1/0
5.1.2017 8:32

K57a98r90e61l 57N84o84v86o89t66n18y 2731185549490

Kamiony by meli mit povinnost vozit retezy celorocne a basta. Tech par kilo navic uz se pri jeho hmotnosti ztrati.

Navic, kazdy takovyto zasah by se jim mel radne nauctovat, protoze to stoji nejen material, ale i cas prace ridice sypace, navic diky tomu pak sypac stihne posypat mene silnic a bude mu to trvat dele, cimz se zvysuje rizko pro ostatni ridice. 10000-20000 by mohla byt adekvatni cena a mohl by je kasirovat rovnou ridic sypace, plus by meli zaplatit pokutu za jizdu bez retezu, potazmo dalsi pokutu za sjete pneumatiky. Ridic sypace by mel mit povinnost kazdy takovyto zasah hlasit policii.

+6/−5
4.1.2017 17:39
Foto

R26a53d15e65k 18D69o27m40i37n10i96k 26Š25e43f13r78á74n87e72k 7648724212149

A co kdyby ten silničář za to rovnou popravoval a kamion by rovnou propadl státu, ne? Člověče, čím vy to myslíte?

+2/−6
4.1.2017 17:52

J37i49r75i 62F53i27n26k 6597269407908

To není špatný nápad - s každým kamionem který nevyjede klesnou emise, klesne opotřebení silnic, zkrátí se doba cestování, kdy kamiony nebudou zdržovat provoz za sebou atd.

A s každým popraveným kamioňákem stoupne průměrné IQ národa..R^

+2/−4
4.1.2017 18:09

J49i98ř60í 88K87o73c39u67r62e61k 6595674685538

A vy budete v obchodě -urvit, že tam není žádné zboží. Což bude svědčit o vašem velmi vysokém IQ.

+4/−2
4.1.2017 18:29

J86i86r42i 85F44i89n76k 6147499767268

Jestli tam místo 15ti druhů bílých jogurtů z celé EU bude jen 5 od producentů ze vzdáleností 50km od prodejny, budu naprosto, ale naprosto spokojen.

A volnější silnice navíc jako bonusR^

+2/−1
4.1.2017 19:10

J42a16n 72K23r21e50j80č84a 2330922145274

hlavně že ty jogurty pak budou o 30 % dražší

+1/−1
4.1.2017 22:17

P85e10t98r 34K15e57ř 8513764802178

A jak se asi řidič dozví, že to neprojede??

+1/0
5.1.2017 8:34

J19i66ř39í 82P72e80r50n24i45c59a 6822720554664

Dát mínusy panu Novotnému k jeho příspěvku může jen trotl, který by asi nejraději dělal to stejné......to je jezdil kamionem do hor se sjetými gumami.....Že trotle od Šefránků?

0/0
27.1.2017 9:54

A66d53o51l21f 78Ř82í44h59a 7818695562856

Tam kamión bez řetězů vůbec nemá co dělat! To už není ani na pokutu, ale na paragraf obecného ohrožení.

+9/−2
4.1.2017 17:33

I45v64o 71P55o96k10l44u35d96a 3154834373763

Před mnoha lety jsem zažil podobnou situaci ještě na té staré silnici B7 z Vídně do Brna. Před Wolkersdorfem, ze kterého se vyjíždí táhlým stoupáním, stálo četnické auto, které na místě vhodném pro montáž řetězů zastavovalo všechny nákladní automobily. Dál mohly pokračovat jen ty, kterým na pneumatiky hnaných náprav byly namontovány jejich posádkou sněhové řetězy. Pokud to někdo neudělal, tak tam musel stát až do doby, než se podařilo dotyčné stoupání zpojízdnit i pro nákladní automobily bez sněhových řetězů. Do té doby před kopcem byla nainstalována značka "Sněhové řetězy". Podle rakouského zákona takovým úsekem ale mohou projíždět osobní auta se zimními pneumatikami bez sněhových řetězů. Protože v kopci neblokoval dopravu žádný nákladní automobil, projeli jsme našim osobním autem na zimních pneumatikách nejen tento úsek, ale celou B7 z Vídně až na hranici hladce a bez problémů díky i vynikající práci rakouských silničářů.

Jak jednoduché! Ale musí se chtít něco rozumného dělat a ne jen posedávat a případně pospávat v autech s nápisem "Pomáhat a chránit".

+7/0
4.1.2017 19:07

J98a44n 19S57v54a43g22r 5543413667607

Podobne to funguje i v Coloradu pri prejezdu hor na I-70- zanou blikat znacky, ze se musi nosit retezy. Kdyz vas chytnou bez nich tak je to pokuta $500- $1500. Kdyz jedu do hor, ta znacka muze zacit blikat kdykoliv, ve 2.5-4km nad mored muze snezit kdykoliv at je leto nebo zima => retezy v aute vzdycky.

0/0
4.1.2017 20:35

P16e40t97r 97K71e58ř 8843694352868

Souhlas! Jen asi nemáme shodný názor na to, kdo ho má vyfasovat. Dle mého dopravní úřad, správce komunikace, Policie ČR. A to dle situace. Úřad a správce, že nekonal s předstihem i když je mu situace dlouhodobě známá. Policie ČR a správce, že zanedbal svou povinnost, protože jí bylo aktuální nebezpečí též známo.

0/0
5.1.2017 8:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.