Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Porouchaný vrtulník přepravoval učně popáleného při svařování

Popáleniny na ruce si v úterý přivodil učeň z Přerovska při cvičném svařování kovů. Doplatil na to, že si nevzal ochrannou zástěru. Při práci s autogenem mu začal hořet rukáv blůzy. Pro zraněného přiletěl vrtulník záchranářů, který pak musel nouzově přistát s poruchou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L93u29k22á50š 71N93a54j87m34a91n 9712734266255

Jsem z Olomouckého kraje pamatuji si jak BELL tak EUROCOPTER, ale toto je opravdu šrot, ovšem to se začne řešit, až to spadne jak na Slovensku.

0/0
19.1.2017 0:17

L91u71b59o66m69i50r 65M35a65c98h95o 2272820705957

na Slovensku im spadol úplne nový vrtulník (resp. s minimálnym náletom), a druhý preto, že prehliadol neoznačené NN vedenie v horskom teréne

0/0
19.1.2017 4:51

L71u71d83ě65k 38Š63i33š54á44k 3797718419774

Kolik ATE zaplatí pokutu za to, že nedoletěla? resp. nedopravila pacienta z bodu A do B...

+1/0
18.1.2017 21:23

P71e41t73r 85M72i95c86h88a52l 2920974831602

1. Tomu učni by zástěra nepomohla, protože nekryje ruce. Měl mít kožený rukáv nebo dlouhé svářečské rukavice. A jen tak mimochodem to muselo být hrozné kopyto, když si švajcem zapálil vlastní rukáv.

2. Když ATE vyhrála tendr na provoz LZS u nás, neměl jsem z toho dobrý pocit. Ta firma má problémy na Slovensku a bude je mít i u nás. A začalo to hodně brzo.

3. Pro redakci - je pěkné, že jste dali na ilustrační foto svářeče, ale svařování autogenem vypadá trochu jinak. Otázka 10 vteřin:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/Bundesarchiv_B_145_Bild-F078960-0029%2C_Stuttgart-Untert%C3%BCrkheim%2C_Mercedes_Autowerk.jpg

0/0
18.1.2017 21:22

P67e63t23r 53S54o20j83k91a 8612292869186

Poletíme do Brna a pojištovna bude víc cálovat;-D

Sakra vejvar nebude musíme přistát8-o příště to dorovnámeRv

Najednou stačí do Ostravy ;-D

+1/0
18.1.2017 20:30

P87e61t67r 27S25u86c96h18a87n62e33k 1359209541852

Spíše neměl kombinézu pro svářeče a rukavice. Hrubá nedbalost instruktora. Chlapci přeji rychlé uzdravení.

0/0
18.1.2017 17:55

M82i16c29h77a85l 81K76u94c69h41t89a 6343614574842

Mimochodem ATE, to je ta firma jak jí loni spadly dva vrtulníky na Slovensku?

0/0
18.1.2017 16:37

K20a21r85e77l 83L44a29n71g36r 2162117740728

Ano je.

0/0
18.1.2017 20:04

J14a39r86o43m10í33r 11R84y41b51k11a 3352207651972

Vrtulník je jedna věc a nedodržení bezpečnostních předpisů je věc druhá.Ten pracovník silně zanedbal své povinnosti. Použití ochranných prostředků je povinné ( kožené zástěry,rukavice ,rukávy,uzavřená obuv atd)Ze zákona je viníkem pedagogický dozor.

0/0
18.1.2017 16:13

J84a35k61u45b 60F12e52i22f48a42r 7699519636449

To je tak, když se vybere nejlevnější nabídka. ATE nám sem prostě dal staré šroty na dolétání.

+2/0
18.1.2017 15:49

A91n71n83a 16M13ü89l39l53e55r 8345373556

Pan Jemelka ma vecne pravdu, nad preklepem se neni treba pozastavovat. :-)

0/−1
18.1.2017 15:29

J98a77k69u83b 51J73e77m30e85l11k54a 7659244708616

Vy ste chytrá jak Kalousek po par flaškách.

+1/0
18.1.2017 15:38

T27o48m11á40š 80V47e50r48n79e27r 1295174747675

Zástěra by mu byla platná jak automat na kondomy ve Vatikánu...

+10/0
18.1.2017 14:52

P41a78v36e17l 14S12m74o51l63k89a 8958735426577

to je teda nadpis, to by jeden nevymyslel :D

+2/0
18.1.2017 14:40

L90u26b28o91m42i38r 22M15a54c92h55o 2182580385897

PR článok od Afa Helicopter.

0/0
18.1.2017 14:46

P66e32t66r 12N61o54v32o27t57n19y 1671850741

Budete si muset v ATE zaplatit taky nějaký. :-)

+1/0
18.1.2017 15:45

L83u20b44o17m14i92r 57M62a97c36h73o 2462550365337

ja s ATE nemám nič spoločné, zaujal ma len ten nadpis článku.

0/0
18.1.2017 16:15

L43u60b94o53m45i61r 95M67a39c70h79o 2122670985697

Hlavný dôvod článku zrejme nebol popálený učeň, ale vek a technický stav vrtuľníka, ktorý používa ATE.

Ale pobavilo ma toto: "nový hejtman Oto Košta se vyjádřil, že po technické stránce se tak letecká záchranka vrátila do dob svých začátků před 25 lety." - pritom ten vrtuľník Agusta bol vyrobený práve pred 25 rokmi.

Neviem, či si pán hejtman vôbec pamätá, ale pred 25 rokmi lietal v Olomouci ako záchranný vrtuľník starý ruský Mi-2 zo Slov-airu.

+2/−2
18.1.2017 14:36

L82u74b51o47m30i44r 58M48a14c64h79o 2372670945917

"Stanice letecké záchranné služby v Olomouci byla otevřena 1. října 1990.

1. ledna 1993 převzala chod stanice společnost Alfa-Helicopter, která využívala zpočátku vrtulník Mil Mi-2. Od roku 1994 sloužily na základně vrtulníky Bell 206."

0/0
18.1.2017 14:46

P65e16t28r 97N83o95v23o24t49n23y 1861510151

Však má pravdu, vratili se k 25 let starému stroji. A to ten mi-2 mohl byt i novější v 90. roce, protože se vyráběly od roku 66. Takze 25 let by měly v té době první vyrobene kusy.

+1/0
18.1.2017 15:21

P45e33t89r 89V63á38c53l98a93v17e15k 6885838229907

v podstatě to pan hejtman řekl správně, Když se podíváte na fotografie vnitřku tohoto vrtulníku tak je hodně podobný tomu starému MI-2 a obecně pro záchranáře je to opravdu návrat zpět. viz např. nemožnost jít k vrtulníku s točícím se rotorem, chybějící certifikace v kat A atp. A jen tak mimochodem, když chce někdo taxikařit tak jako jedna podmínka je stáří vozu a pro leteckou záchranou službu nevadí že se tendru zúčastní někdo se strojem z doby kdy top české auto byla první verze Favoritu.

+3/−1
18.1.2017 15:40

L87u65b34o37m72i46r 15M73a83c69h24o 2722680595117

a kto teda zadával ten tender, keď doň nenapísal požiadavky?

+1/0
18.1.2017 16:54

J34a42k92u53b 12J79e74m89e72l39k51a 7929714978226

Byl ,protože když sem psal komentář tak nic o poruše vrtulníku v něm nebylo.

0/0
18.1.2017 15:43

J19a98k82u31b 35J83e87m58e78l67k40a 7599154298486

Mladík doplatil na to, že si nezval na práci ochranou zástěru, při práci s autogenem mu začal hořet rukáv blůzy.

Čte to autor po sobě?

Sem svářeč a Zástěra neochrání rukáv jak se autor milně domnívá.

Za další měl si vzít rukáv Kožený ,ale stejně je to všechno k ničemu když mají učni obyčejné hořlavé monterky.

Nad by stačilo se pozastavit.

+12/0
18.1.2017 12:38

P64e83t48r 91Z82a72j95i40c 5209200234749

A vy to po sobě čtete? ...autor se milne domnívá...????

0/0
18.1.2017 15:08

J60a97k30u53b 42J74e70m59e25l88k47a 7349274458826

Nemluvím o tom jestli je to gramaticky správně ,ale o tom že napsal blbost ohledně Zástěry

+1/0
18.1.2017 15:36

G23a84b70r30i68e69l 34H73o67r53t78e25n 9491239673724

Řekl bych, že u pana Jemelky bude normální člověk hodnotit, jak po jeho práci funguje svařená trubka a nikoliv to, že mi na fakturu napíše "oprava plinu". Naopak u novináře... dál už to snad zvládnete sám.

+4/0
18.1.2017 16:00

M20a21r18t37i60n 57D24o96l84i43a69k 1338750466237

Ako by zastera pomohla zabranit chyteniu rukavu? Snad len poriadne dlhe rukavice...

+7/0
18.1.2017 12:13

J74i47ř88í 81K55o49c89u54r14e35k 6345624985638

Asi takto: Tesaři na střeše jsou povinni nosit obuv s tvrdou podrážkou, helmu a reflexní vestu.

Je to důležité, aby se jim nic nestalo, když stoupnou na hřebík. radši ať uklouznou a sletí. Helma je důležitá, kdyby něco padalo shůry. Třeba letadlo nebo meteorit. A reflexní vesta je ochání, aby se za špatné viditelnosti nepomlátili latěma.

Nemysli! - Základní kariérní pravidlo byrokrata.

+2/0
18.1.2017 17:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.