Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří

Desítky milionů korun plánují investovat České dráhy do vylepšení bezpečnosti starých vagonů s otočnými dveřmi. Ty dostanou světelnou signalizaci ukazující, zda jsou správně zavřené. Dopravce tak reaguje na tragédii, při které loni v létě u Olomouce vypadlo z vlaku dvouleté dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J79i44ř69í 11C44h26u45d23ý 5308950343675

Základ je prostě nestát tam, kde to není spolehlivé. Jestli svítí nějaké světlo nebo ne, na tom už se nic nezmění.

+3/0
14.2.2017 20:08

P20a59v16e48l 85R27e24z65n28i64c27e50k 3675864464192

"Vlakvedoucí i průvodčí dveře zkontrolovaly"

jelikoz neni explicitne uvedeno zda obe role zastupovaly zeny, musi byt na konci mekke i, tedy zkontrolovali...

ach ta gramatika...

+3/0
14.2.2017 18:22

J96a48r56d61a 44K62a37n33í56k 5866359242133

Mně naopak po přečtení souvětí hned došlo, že se jednalo o ženský personál. Nechtěl bych vidět větnou konstrukci, ve které se autor bude pokoušet explicitně vyjádřit, že se jednalo o dvě ženy.

Někdy prostě grammar nazi hledají problém tam, kde není...

0/0
15.2.2017 10:02

M40i13r37e57k 44G23a63j94e12r 5571186879630

Je opravdu na case s tim neco delat. A pro nejmene dve mrtve deti uz je pozde.

+3/0
14.2.2017 16:25

J23a61n 92B12a24r97t17á48č74e73k 6435885150819

Už se opět dělá aféra tam kde není. Celou dobu (několik deesetiletí) to jezdí jak je a po jedné politováníhodné nehodě se vymýšlí nekoncpeční nápravná opatření, kdy selským rozumem ke zlepšení dojde až po vyřazení těchto vagonů výměnou za nové nebo novější.

+14/−2
14.2.2017 14:36

P36e59t60r 59M12u20n34z24a37r 1695161549326

Tak nebyla to první taková nehoda.

+5/0
14.2.2017 15:16

J51a16n 48V39a67l97o31u10c44h 6302427888280

A kde máte jistotu, že se to nestávalo? I nehodu u Stéblové s více než stovkou mrtvých se podařilo téměř dokonale ututlat (či minimálně ji vydávat za "běžnou" nehodu).

Taky nebyl každý "reportérem" a kdejaký prd nebyl hned na webu, takže v přehršli zpráv se smrtelná nehoda jeví jako něco, co je třeba vypíchnout, aby vykoukla z podprůměru.

Nicméně nic to nemění na faktu, že ČD nebyly schopny s tím nic udělat ani 10 let po nehodě téměř totožné.

+2/0
14.2.2017 18:15

I75v38a66n 69H47o51l61a86s 5147437528557

Tak velký problém je především ve stále výraznější absenci odpovědnosti rodičů za zdraví a život dítěte. Vlak prostě nikdy nebude dětský pokoj a je potřeba mít nad dítětem neustálý dohled (včetně toho, že když s ním jdu na WC, tak ho na představek vedu za ruku, protože tam může nastat lecjaký problém).

0/0
14.2.2017 22:41

J96a62r49d84a 90K85a57n90í55k 5106989442153

V tomhle případě bych viděl problém spíš v nedůvěře a mizivé schopnosti komunikace mezi spolucestujícími a obecně neznámými lidmi v malém prostoru.

V článku je uvedeno, že matka se věnovala druhému dítěti na toaletě, což jsem pochopil tak, že s sebou vzala obě děti, aby je měla co nejblíž. Ovšem aby se s oběma nasoukala do pidiprostoru toalety, to si dost dobře neumím představit (tuplem, když se dveře otevírají dovnitř toho kumbálku). Nedůvěra jí nedovolila domluvit se s někým v kupé, aby její ratolest na tu chvíli ohlídal.

0/0
15.2.2017 10:14

J44a67n 14B46a15r26t70á40č35e81k 6675535880289

Netvrdím, že se to nestávalo, nicméně vzhledem k počtu kilometrů, přepravených pasažérů a počtu těchto mimořádných událostí je to nesmysl. Spíše je to o zpovykanosti dnešní společnosti, hledajíc za každou cenu viníky, nezohledňujíc, že tragedie se bohužel stávají. Pak dochází ve jménu vezpečí k utahování šroubů v různých oblastech života takovým, způsobem, že zůstává rozum stát.

0/0
15.2.2017 14:58

M53i66c27h17a63l 92S41e15d58m45í18k 3579725506431

Zaklínají se normami jako posvátnou krávou, ale nové vagony pokud vím otočné dveře mít nesmí. Jen se povoluje provozovat starší techniku s nižší úrovní zabezpečení.

Když došlo k tragické srážce vlaků ve stanici kvůli ztrátě detekce vlaku na koleji díky popískovaní, taky to povolovala platná norma. Tvůrci SW automatizačního systému navrhovali diagnostiku ztráty detekce vlaku ve stanici obdobnou úplné blokové podmínce na volné trati bez vyhýbek, ale náčelníci to odmítli s tím, že to norma nepožaduje. Přitom rozdíl mezi normou požadovanou bezpečností na volné trati a ve stanici musel být každému jasný. Po nehodě dostali k doplnění SW povolení a dnes úspěšně funguje, i když to norma striktně nepožaduje.

+4/0
14.2.2017 14:28

P28e76t92r 60B34e79n46a 8258808869723

To je zase titulek "Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří". Myslel jsem ze se tam rozsviti nejaka kontrolka kdyz ve vlaku zemre dite, nebo co ;-D

+8/0
14.2.2017 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.