Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří

Desítky milionů korun plánují investovat České dráhy do vylepšení bezpečnosti starých vagonů s otočnými dveřmi. Ty dostanou světelnou signalizaci ukazující, zda jsou správně zavřené. Dopravce tak reaguje na tragédii, při které loni v létě u Olomouce vypadlo z vlaku dvouleté dítě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i30ř98í 95C52h27u95d69ý 5288650853375

Základ je prostě nestát tam, kde to není spolehlivé. Jestli svítí nějaké světlo nebo ne, na tom už se nic nezmění.

+3/0
14.2.2017 20:08

P55a29v10e92l 97R31e77z56n33i90c18e11k 3475584414652

"Vlakvedoucí i průvodčí dveře zkontrolovaly"

jelikoz neni explicitne uvedeno zda obe role zastupovaly zeny, musi byt na konci mekke i, tedy zkontrolovali...

ach ta gramatika...

+3/0
14.2.2017 18:22

J13a52r29d58a 14K72a53n65í98k 5196269642893

Mně naopak po přečtení souvětí hned došlo, že se jednalo o ženský personál. Nechtěl bych vidět větnou konstrukci, ve které se autor bude pokoušet explicitně vyjádřit, že se jednalo o dvě ženy.

Někdy prostě grammar nazi hledají problém tam, kde není...

0/0
15.2.2017 10:02

M56i34r14e39k 69G44a55j38e82r 5911446289150

Je opravdu na case s tim neco delat. A pro nejmene dve mrtve deti uz je pozde.

+3/0
14.2.2017 16:25

J25a39n 90B94a15r67t63á14č24e23k 6655775290819

Už se opět dělá aféra tam kde není. Celou dobu (několik deesetiletí) to jezdí jak je a po jedné politováníhodné nehodě se vymýšlí nekoncpeční nápravná opatření, kdy selským rozumem ke zlepšení dojde až po vyřazení těchto vagonů výměnou za nové nebo novější.

+14/−2
14.2.2017 14:36

P74e44t93r 87M14u22n66z76a65r 1145701769236

Tak nebyla to první taková nehoda.

+5/0
14.2.2017 15:16

J84a37n 29V60a84l40o97u56c23h 6732147148570

A kde máte jistotu, že se to nestávalo? I nehodu u Stéblové s více než stovkou mrtvých se podařilo téměř dokonale ututlat (či minimálně ji vydávat za "běžnou" nehodu).

Taky nebyl každý "reportérem" a kdejaký prd nebyl hned na webu, takže v přehršli zpráv se smrtelná nehoda jeví jako něco, co je třeba vypíchnout, aby vykoukla z podprůměru.

Nicméně nic to nemění na faktu, že ČD nebyly schopny s tím nic udělat ani 10 let po nehodě téměř totožné.

+2/0
14.2.2017 18:15

I11v84a41n 21H47o61l50a61s 5807927888147

Tak velký problém je především ve stále výraznější absenci odpovědnosti rodičů za zdraví a život dítěte. Vlak prostě nikdy nebude dětský pokoj a je potřeba mít nad dítětem neustálý dohled (včetně toho, že když s ním jdu na WC, tak ho na představek vedu za ruku, protože tam může nastat lecjaký problém).

0/0
14.2.2017 22:41

J39a15r48d48a 72K86a33n37í54k 5786769942623

V tomhle případě bych viděl problém spíš v nedůvěře a mizivé schopnosti komunikace mezi spolucestujícími a obecně neznámými lidmi v malém prostoru.

V článku je uvedeno, že matka se věnovala druhému dítěti na toaletě, což jsem pochopil tak, že s sebou vzala obě děti, aby je měla co nejblíž. Ovšem aby se s oběma nasoukala do pidiprostoru toalety, to si dost dobře neumím představit (tuplem, když se dveře otevírají dovnitř toho kumbálku). Nedůvěra jí nedovolila domluvit se s někým v kupé, aby její ratolest na tu chvíli ohlídal.

0/0
15.2.2017 10:14

J79a47n 30B35a60r69t88á82č56e21k 6805445540659

Netvrdím, že se to nestávalo, nicméně vzhledem k počtu kilometrů, přepravených pasažérů a počtu těchto mimořádných událostí je to nesmysl. Spíše je to o zpovykanosti dnešní společnosti, hledajíc za každou cenu viníky, nezohledňujíc, že tragedie se bohužel stávají. Pak dochází ve jménu vezpečí k utahování šroubů v různých oblastech života takovým, způsobem, že zůstává rozum stát.

0/0
15.2.2017 14:58

M19i36c60h14a43l 40S56e55d34m58í17k 3499865796761

Zaklínají se normami jako posvátnou krávou, ale nové vagony pokud vím otočné dveře mít nesmí. Jen se povoluje provozovat starší techniku s nižší úrovní zabezpečení.

Když došlo k tragické srážce vlaků ve stanici kvůli ztrátě detekce vlaku na koleji díky popískovaní, taky to povolovala platná norma. Tvůrci SW automatizačního systému navrhovali diagnostiku ztráty detekce vlaku ve stanici obdobnou úplné blokové podmínce na volné trati bez vyhýbek, ale náčelníci to odmítli s tím, že to norma nepožaduje. Přitom rozdíl mezi normou požadovanou bezpečností na volné trati a ve stanici musel být každému jasný. Po nehodě dostali k doplnění SW povolení a dnes úspěšně funguje, i když to norma striktně nepožaduje.

+4/0
14.2.2017 14:28

P31e17t46r 58B67e23n29a 8368298339983

To je zase titulek "Staré vagony dostanou po smrti dítěte signalizaci zavření otočných dveří". Myslel jsem ze se tam rozsviti nejaka kontrolka kdyz ve vlaku zemre dite, nebo co ;-D

+8/0
14.2.2017 13:25







Najdete na iDNES.cz