Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Policie obvinila kvůli pádu dívky z rychlíku průvodčí a vlakvedoucí

Za tragédii, při které z rychlíku u Olomouce vypadlo dvouleté dítě a zemřelo, obvinili policisté průvodčí a vlakvedoucí. Ty podle nich porušily své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře, kterými těsně před odjezdem vlaku nastupoval cestující a špatně je zavřel. Oběma hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R62o76m48a98n 51D90a40l71e38c70k77ý 2848703702364

To soudu nepřijde divné, že dvouleté dítě bez dozoru chodí po vlaku? Rodiče jsou potrestaní až až, a tím bych to uzavřel. Přehazovat vinu na průvodčí a vlakvedoucí mi přijde hloupé, ale určitě je to v souladu s předpisy. Ach jo, proč mám pocit, že se stále více vzdaluje soudní rozhodnutí na základě paragrafů od běžného selského rozumu. Litera zákona vládne :-(

0/0
27.2.2017 9:10

E42d35a 64D63r28á33b27e61k 7749852913697

zdá se vám bezpečné provozovat vlak, u kterého se zdánlivě zavřené ale nezajištěné dveře při dosažení rychlosti 111 km-h samy otevřou? A spoléhat tedy pouze na lidskou obsluhu a neomylnost při kontrole zavření? Co kdyby tomu vlaku při rychlosti 120 upadávalo kolo, taky by to řešili "pohledem před odjezdem"?

0/0
26.2.2017 19:06

J70o60h17n 26M57a22t95e14y 4810675912

Všechny dveře se dají ovládat z místa strojvedoucího, ale bohužel u normálních vlaků, ne u těch dobytčáků v kterých ČD vozí lidi... Když u aut (oproti vlaků za pár korun), lze hlídat kontrolkou správné zavření dveří a použít automatický zámek, tak holt to budou muset ČD taky udělat tak. Nejsnažší je to hodit na nějakýho pěšáka, chyba je ale v celém systému.

0/0
26.2.2017 15:04

M54i30r81o98s95l66a71v 71Z43i78k75m52u30n36d 6138702737568

Dveře soupravy sice centrálně nezavíral strojvedoucí, ale "vlakový doprovod" ... Povinnost doprovodného personálu je definována v předpise :

Kontrola dovření dveří se provádí ve stanici v rámci běžných pochůzek vedle

soupravy vlaku při respektování času pobytu dle JŘ.

Pokud byl plánovaný pobyt vlaku dodržen, dveře "centrálně" doprovodným personálem uzavřeny - ale nejsou blokovány - a pak je znovu někdo otevře, protože nastupuje a dveře za sebou "zavře", leč nedoklapne, tak doprovodný personál opakovaně nepůjde kolem soupravy ...

Nehledě na skutečnost, že z obvinění dvou osob je zřejmé, že není jasné, která z nich měla tu kontrolu provést. V takovém případě nelze "nade vší pochybnost" určit, která z nich měla kontrolu provádět. To má dokázat vyšetřovatel.

+3/0
24.2.2017 23:21

R47o70m20a31n 56Š92e27s10t82á90k 5674769743963

Podle mne nešťastná náhoda, netrestal bych nikoho.

Cestující, který (pravděpodobně) špatně zavřel dveře, mohl být přesvědčen, že jsou zavřené řádně.

Vlakový personál pohledem zkontroloval uzavření dveří, fyzicky obejít a zkontrolovat všechny dveře je podle mne nesplnitelná povinnost.

Matka dítěte věnovala dítěti přiměřenou pozornost, kterou od ní bylo spravedlivé v této situaci očekávat.

Uvidíme, jak se k tomu postaví soud.

Pozůstalé rodině upřímnou soustrast.

+5/−1
24.2.2017 13:21

P75e17t41r 26N39ě35m26e61c 4540333410487

No, pochopil jsem, že byly 2 ženské na 6 vagonů, (možná jich bylo o fous víc), stanoví-li předpis, aby dveře z venku zkontrolovaly, tak musí projít z venku okolo 3 vagonů. To se mi nezdá tak neřešitelný rébus.

Ovšem je ostudou, že v roce 2017:

1) vagony nejdou spolehlivě a bez použití síly uzavřít

2) se tak neděje automaticky

3) že po všech těch průserech se starými vagony ČD už dávno nenasadila minimálně tu signalizaci špatně zavřených dveří.

+1/−1
24.2.2017 16:31

J88a25k43u82b 66Š65a65f68a77n13d47a 7435987341151

A mají ty vagony obejít i z druhé strany jestli tam někdo neotevřel dveře? Vůbec nechápu, jak chcete zaručit zavření všech dveří. Leda by u každých stál jeden zaměstnanec.

+3/0
26.2.2017 9:59

B77l66a87ž80e74j 12M11o54t53y29č71k54a 8437317305190

a když jsme u toho slovíčkaření, tak bych trestatl každého řidiče, který si ráno neobejde auto a nedotáhne šrouby u kol;-)

+2/0
24.2.2017 12:58

J64o96s25e54f 38K83o49m17i11n20i18k 4380973135939

No, pokud by to nedotažené kolo někoho trefilo....

+1/0
24.2.2017 13:03

E81d40a 10D21r82á87b45e60k 7729862233877

tak by to byla nešťastná náhoda

0/0
26.2.2017 18:57

B38l46a93ž20e35j 55M81o37t77y12č19k59a 8497827485720

To jsou ty ochrané pomůcky, kdyby nebyla žádna automatika, tak by si matka nikdy nedovolila nechat dítě u dveří jedoucího vlaku.

0/0
24.2.2017 12:56

D72a90v92i26d 55H26o77f 5713131310196

děti jsou rychlé. Představte si situaci, kdy matka drží jedno dítě na wc (příp. mu utírá zadek) a druhé se rozeběhne k těm dveřím. To by musela mí min. tři ruce. Navíc vlakové toalety nejsou zas tak velké, aby se tam vešly v pohodě dvě děti s tím, že jednomu matka utírá zadek. Prostě shoda několika nešťastných událostí.

+3/0
24.2.2017 13:11

J36i76ř60í 63H80o51v69o60r78k64a 8267966122515

Takže strojvůdce dá signál, že je připraven k odjezdu. Průvodčí začne obcházet vagóny, aby se přesvědčil, zda jsou dveře zavřené. Obejde půl soupravy a vidí, že do "zkontrolovaných" dveří nastoupí opozdilec. Dokončí kontrolu a vrací se zpět zkontrolovat "opozdilce". Cestující ve vlaku jsou na nervy, co se děje, když mají být dávno na cestě. Výpravčí zjišťuje, zda vlak nemá poruchu a jestli nemá zrušit povolení k odjezdu, protože se blíží čas odjezdu jiného vlaku....

+8/0
24.2.2017 11:49

J30o65s13e38f 89K60o42m14i96n86i10k 4940303715829

Ano, máte pravdu - jen jste nedodal, že dvouleté dítě by v tomto případě přežilo.....

+2/−1
24.2.2017 12:53

J30a26k47u32b 34R72ý11d11l 1505542785970

Stále ale hrozí, že i přes tyto kontroly může dojít k selhání. Lidskému i technickému. Navrhuju úplně zrušit veškerou dopravu. Vždyť v dopravě umírají lidé!!

+2/0
24.2.2017 15:09

D22a86v93i17d 74H94o23f 5143941210686

bohužel přesně tak si to představují v předpisu, realita je jiná.

+1/0
24.2.2017 13:12

M73i41c58h92a71l 63S76k80l55e49n87á94ř 5446980587

A přitom by stačilo jenom centrální zamykání, kdyby vlakový personál zmáčkl jedno tlačítko nebo otočil kličkou, aby došlo k uzavření a zabezpečení všech dveří. A nebo, aby každý vagón vlakové soupravy měl svého člena vlakového personálu, který by se ujistil, že jsou dveře uzavřené. Bohužel tento problém s otevíráním dveří po nedovření je ve vlacích dlouhé roky. Sám jsem za dlouhé roky ježdění viděl několik otevřených dveří, které jsem zavíral sám nebo s něčí pomocí.

+1/0
24.2.2017 15:35

M79i27r57o63s12l86a44v 80Z44i91k19m91u91n30d 6358572787348

Vždyť personál ty dveře "centrálně" zavřel, ale u klasických souprav - včetně Německa a Švýcarska takové dveře zase otevřete. Blokace nastává až po rozjezdu a dosažení rychlost cca 5 km/h.

0/0
24.2.2017 23:24

J14a78n 57D91v24o18ř38á85k 4773972523727

Hodit tristní stav souprav na průvodčí je teda hrdinství... Já být průvodčí, tak od nynějška obejdu celou soupravu za účelem kontroly dveří. Raději z obou stran neboť někdo mohl chtít vystupovat špatně a dveře nedovřel. Přiběhl někdo další? Znovu. Zpoždění? Nezájem. Bezpečnost nade vše. Zejména u sedmivozových a delších souprav bych byl cestujícími milován, jak o ně pečuji. ;-O

+4/0
24.2.2017 11:41

M97a97r72t74i45n 42R85ů47ž57i65č85k95a 9764581798549

"Ty stanoví, že člen obsluhy vlaku se pohledem z prostoru nástupiště..."

dále se praví.

"...obě ženy si cestujícího nastupujícího zhruba půl minuty před odjezdem vlaku do třetího vagonu všimly, dveře ale zkontrolovaly jen pohledem"

tak kde udělaly chybu?

+3/0
24.2.2017 11:23

J83o87s34e24f 40K26o19m94i78n32i34k 4420553735119

Jestli udělaly chybu - to bude posuzovat soud. Policie vysvětlila mechanismus nehody.

0/0
24.2.2017 12:55

M66a82r90t29i20n 92R28ů55ž88i24č91k86a 9564231708949

jj

a bude to těžká doba

jen, že si článek trochu odporuje

0/0
24.2.2017 12:59

P47a59v57e41l 92D19r27o57t67á81r 7633784659204

Technicky vzato udělali chybu v tom, že kontrolu zavřenosti dveří prováděli pohledem z místa, odkud to nešlo provést - na kontrolu, zda všechny kliky mají správnou polohu, by museli mít od vlaku výrazný boční odstup, což nejde dělat, vyklánějí-li se z jiného vozu.

Od soudu odejdou nejspíš s mírnou podmínkou, a pokud mají pojistku na blbost, tak jejich spoluúčast na odškodném (které rodina vysoudí v civilním řízení) bude nepatrná.

0/0
24.2.2017 14:02

M61a14r12t90i84n 39R92ů66ž60i44č90k68a 9774351258349

hm ... život to už nevrátí

tak snad to zabrání dalším nehodám

+1/0
24.2.2017 14:42

J31a48n 65J61u38r94n95í26č69e72k 7727720704514

Policie nevysvětlila důvod, ale příčinu !!!!!!;-O;-€

+1/−1
24.2.2017 10:57

J21a63n 76J32u14r40n82í54č32e84k 7657530914954

http://sas.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3056

+1/0
24.2.2017 11:03

Z95d11e50n49e32k 52B57e42d40n10a58r 7327196157739

Nechápu co se tu obhajuje? Kontrola dveří je v předpisu, pokud na to zaměstnanci dlabou je to nebezpečná a trestuhodná věc. Tady laxní přístup stál život 2 letého dítěte.

+2/−4
24.2.2017 10:25

J25o65s30e92f 89K91a79r14f11í12k 7202925476920

Asi jako, že si před jízdou máte vždy obejít celé auto a zkontrolovat všechny světla, kola šrouby, okna náklad a tak vůbec...

V toto případě musí zkontrolovat všechny dveře. Chyba? Jistě. Nic méně jak se píše, dveře se proti otevření zajistí až při rychlosti nějakých 10Km/h což je již průvodčí vevniř a nemá možnost ovlivnit, že zrovna v tu chvíli rozjezdu nějdo zevnitř neveme za kliku. Nepravděpodobné? Jistě, nikoliv však nemožné...

+3/0
24.2.2017 10:50

P42a75v72e50l 13D29r72o70t32á33r 7473974639314

Jenže zatímco manipulace s dveřmi za jízdy je PORUŠENÍM předpisů ze strany cestujícího a za případnou tragedii by nesl zodpovědnost cestující, tak nedovřenost dveří stojícího vlaku 30 sekund před signálem k odjezdu je něco, co měl odhalit člen obsluhy.

A ano, jste povinen si zkontrolovat auto. Pokud se vám to nechce dělat mechanicky, můžete klidně využít výrazně barevné značky, připevnitelné na jednotlivé matky, a kontrolovat utaženost vizuálně. A když to neuděláte a vaše auto někoho zabije upadnuvší pneumatikou, tak ANO, vy ponesete zodpovědnost.

+3/−1
24.2.2017 14:04

J45a31k55u17b 73R48ý57d69l 1985332985160

Uvědomujete si, že i přes veškerou vaši snahu stejně jednou zemřete? To musí být k zbláznění takový pocit.. Opravdu byste poslal průvodčí na 6 let do kriminálu? Z mého pohledu je to prostě souhra mnoha nešťastnách událostí... umím si představit podmíněný trest a důkladné proškolení všech průvodčích v ČR..

+1/0
24.2.2017 15:11

P14e31t45r 48N30ě42m63e93c 4460673810597

když do auta berete cestující, také si přeci zkontrolujete, zda správně zavřeli dveře a zda se připoutali. Protože zodpovídáte za bezpečnou přepravu. Jediný rozdíl je ten, že máte zpravidla jen 4 dveře a kontrolku na palubce.

0/−2
24.2.2017 16:36

F67i12l54i51p 93H96r68b52e93k 2254820646800

Přesně tak, máte aspoň ty kontrolky, jak na dveře, tak na pásy, takže to vidíte jako řidič, aniž byste musel hnout zadkem - tak by to mělo být i v tom vlaku. Na druhé straně, upřímně, kolik dospělých pasažérů se vám na zadních sedadlech v autě připoutá? Moje zkušenost je bohužel taková, že spousta lidí na to dlabe a je těžké je přesvědčit.

0/−1
25.2.2017 20:35

P63e85t73r 54N84ě15m73e27c 4140223680497

Mě stačí říct připoutej se. A nerozjedu se,dokud se nepřipoutá. Jde o moji bezpečnost.

+1/−1
25.2.2017 20:56

E86d84a 27D65r98á36b97e63k 7729572163457

mně se poutají všichni (pravda, někteří až na výzvu)

0/0
26.2.2017 19:00

F12i28l14i35p 39H63r19b15e61k 2824480776770

Tak to jste šťastnej člověk. Nevím, za co mám od vás mínus. Někdo je prostě tvrdohlavý a i když ho požádám, řekne "ne, to je dobrý, mně ten pás vadí, já se nikde nepoutám". Mám mu jako přiložit pistoli k hlavě? Nebo tedy prostě nikam nejezdit? Bylo by to sice správné, ale asi si to nedokážete představit. Já jsem pro to vynaložil maximální úsilí, v případě průšvihu si rozbije čumák především on.

0/0
27.2.2017 8:51

J30a91k82u76b 85Š49a97f41a82n54d20a 7835347381261

A teď si vemte, že spousta aut nemá onu kontrolku ani na dveře ani na pásy (stejně, jako spousta vagonů nemá automatické dveře). Jak jako řidič zajistíte, že po celou dobu jízdy jsou všichni připoutáni? Za podmínky, že se plně věnujete řízení...

0/0
26.2.2017 10:04
Foto

I56v65o 27C90h37u67d18o81b86a 9680916731574

Vy jste mě teda dárečci ještě nedávno jste chtěli linčovat matku že si neuhlídá děti,teď by jste linčovali výpravčí který tam ani nebyl a až soud rozhodne o neznámém pachateli budete linčovat koho

0/0
24.2.2017 4:55

J58o43s34e11f 77K86a31r16f16í80k 7952715656470

Viník se musí najít a potrest, padni komu padni. Pokud nepoteče krev (v tomto případě mhohaletý trest odnětí svobody) dav spokojený nebude;-)

0/0
24.2.2017 10:43

J69a45n 58K25r54p38e80c 5886153264312

no, ne ze bych takovy vysledek necekal. predpis byl jasny a predpokladam ze zamestnanci byli radne proskoleni. to ze se nekdtere predpisy porusuji "aby se stihalo" je jasne a bezne snad v kazdem provoze kde pracuji lide. jen je na usudku "porusovatele" co si muze dovolit zanedbat a co ne. ve sve kariere se s vymluvou ze neco nejde podle predpisu stihat setkavam takrka denodenne. a na 99% se to stihat da, jen se nechce. ti lide, co ty predpisy vymysli jsou sice velmi casto povazovani za naproste idioty, ale oni to vetsinou idioti nejsou. maji za svuj vykon prace zodpovednost a kdyby nastavili nejakou proceduru tak, ze se neda stihnout, tak by jim za to nekdo velice rychle umyl hlavu. a ne jen proto, ze proceduru spatne stanovil, ale v pripade bezpecnosti hlavne proto, ze nebylo dosazeneho zamysleneho cile, predpis nebude funckni a lidi ho budou porusovat, a HLAVNE proto, ze v pripadnem sporu by vedeni a firmu z pripadneho problemu u evidentne spatne napsaneho predpisu tento nevyvynil.

+1/0
23.2.2017 21:00

F86r49a61n82t10i88š26e57k 33P83t33á21k 5848812568509

A drahy jako vzdy nenesou zadnou odpovednost!

+1/0
23.2.2017 18:55

J93o49s59e46f 93K65a11r70f21í51k 7202765296290

Každé neštěstí vyjma zásahu vyšší molci (mno i to je sporné) má vždy konkrétního viníka...

0/−1
24.2.2017 10:44

Z77d53e29ň84k56a 10V81e54s32e79l16á 8549185237850

Na jednu stranu je fakt, že personál asi nechtěl zdržovat odjezd vlaku. Na druhou stranu - pokud mají povinnost kontrolovat zavření dveří, neměl by to být zase tak velký problém k těm dveřím venkem doběhnout a prostě jimi nastoupit a pořádně za sebou zavřít...

P. S.: "Ty podle nich porušili své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře..." - Auuu...

0/−1
23.2.2017 17:54

P21e46t39r 72J81a40r94o64š 2654831915827

Bohuzel spousta pracovnich ukolu ve spouste zamestnani jsou nastaveny tak, ze se proste nektere odrbavaji, aby se vsechno stihnulo. A kdyz se proti tomu ohradite, nikdo vas neposloucha. Je to smutne, ale je to tak. Proste se tak dlouho chodi se dzbanem pro vodu, az se ucho utrhne. Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

+4/−1
23.2.2017 18:02

O59n22d88ř47e16j 80Z14e63m55a67n 5650964108499

Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

COŽE?!

Tohle opravdu, opravdu myslíte vážně?

+2/−5
23.2.2017 18:12

P22e94t37r 66J87a20r92o56š 2344391725467

Ja se neptam na vas pravni nazor. Pravo je tu od toho, aby za to co vymysli zamestnavatel, nenesl odpovednost on, ale zamestnanec.

Pokud vam sef prikaze vykrast banku, asi nemuze byt chyba jen na vasi strane. Je to extrem, ale o to je to evidentnejsi.

+3/−1
23.2.2017 18:24

O56n46d46ř58e64j 28Z71e18m97a93n 5190894678489

Vy jste teda hodně mimo...

A ke všemu to píšete pod článkem, kde to odnesl lidský život...

+1/−5
23.2.2017 18:35

P37e18t31r 65J78a72r74o81š 2894821685387

Mimo jste ponekud vy, kdyz obhajujete system, ktery tlaci lidi delat na hranici svych moznosti, a prenasi na ne plnou zodpovednost za chyby, ktere z toho tlaku plynou. Jak se rika, z exkrementu proste bic neupletete.

+2/−2
23.2.2017 19:04

O27n13d71ř66e64j 64Z18e43m43a57n 5270184188119

Ale vám se to povedlo.

0/−1
23.2.2017 19:28

V77a37c41l23a11v 27H75a29j71e65k 3486129729

to bych rád věděl v tomto případě čím je kdo tlačí?? Možná jízdní řád, ale ten nevytváří zaměstnavatel, ale SŽDC.

0/0
24.2.2017 7:11

J92a73n 80V64a56l75o94u89c53h 6142357378540

No nevytváří zaměstnavatel - když si provozovatel napíše, že tam bude provozovat soupravy s max. 100km/h (tak jako jezdily po koridoru mezi Zábřehem a Českou Třebovou Regionovy s max. 80), bude to v grafikonu časově zohledněno. Jenže pak bude muset leckde vyčkávat na předjetí vlaky rychlejšími, tím naroste jídzní doba, sníží se atraktivita, narostou náklady (na oběh bude potřeba více souprav, vlak při stejných nákladech ujede méně km, na kterých jsou závislé kompenzace...).

0/−1
24.2.2017 8:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.