Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Policie obvinila kvůli pádu dívky z rychlíku průvodčí a vlakvedoucí

Za tragédii, při které z rychlíku u Olomouce vypadlo dvouleté dítě a zemřelo, obvinili policisté průvodčí a vlakvedoucí. Ty podle nich porušily své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře, kterými těsně před odjezdem vlaku nastupoval cestující a špatně je zavřel. Oběma hrozí až šest let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R74o46m41a76n 43D43a13l66e60c59k64ý 2438603472824

To soudu nepřijde divné, že dvouleté dítě bez dozoru chodí po vlaku? Rodiče jsou potrestaní až až, a tím bych to uzavřel. Přehazovat vinu na průvodčí a vlakvedoucí mi přijde hloupé, ale určitě je to v souladu s předpisy. Ach jo, proč mám pocit, že se stále více vzdaluje soudní rozhodnutí na základě paragrafů od běžného selského rozumu. Litera zákona vládne :-(

0/0
27.2.2017 9:10

E38d20a 59D68r38á58b92e53k 7319642753787

zdá se vám bezpečné provozovat vlak, u kterého se zdánlivě zavřené ale nezajištěné dveře při dosažení rychlosti 111 km-h samy otevřou? A spoléhat tedy pouze na lidskou obsluhu a neomylnost při kontrole zavření? Co kdyby tomu vlaku při rychlosti 120 upadávalo kolo, taky by to řešili "pohledem před odjezdem"?

0/0
26.2.2017 19:06

J81o12h98n 13M84a59t89e89y 4740865142

Všechny dveře se dají ovládat z místa strojvedoucího, ale bohužel u normálních vlaků, ne u těch dobytčáků v kterých ČD vozí lidi... Když u aut (oproti vlaků za pár korun), lze hlídat kontrolkou správné zavření dveří a použít automatický zámek, tak holt to budou muset ČD taky udělat tak. Nejsnažší je to hodit na nějakýho pěšáka, chyba je ale v celém systému.

0/0
26.2.2017 15:04

M65i26r90o22s86l24a88v 87Z63i11k70m44u64n40d 6408312357818

Dveře soupravy sice centrálně nezavíral strojvedoucí, ale "vlakový doprovod" ... Povinnost doprovodného personálu je definována v předpise :

Kontrola dovření dveří se provádí ve stanici v rámci běžných pochůzek vedle

soupravy vlaku při respektování času pobytu dle JŘ.

Pokud byl plánovaný pobyt vlaku dodržen, dveře "centrálně" doprovodným personálem uzavřeny - ale nejsou blokovány - a pak je znovu někdo otevře, protože nastupuje a dveře za sebou "zavře", leč nedoklapne, tak doprovodný personál opakovaně nepůjde kolem soupravy ...

Nehledě na skutečnost, že z obvinění dvou osob je zřejmé, že není jasné, která z nich měla tu kontrolu provést. V takovém případě nelze "nade vší pochybnost" určit, která z nich měla kontrolu provádět. To má dokázat vyšetřovatel.

+3/0
24.2.2017 23:21

R92o19m22a66n 63Š30e63s60t55á79k 5834699573173

Podle mne nešťastná náhoda, netrestal bych nikoho.

Cestující, který (pravděpodobně) špatně zavřel dveře, mohl být přesvědčen, že jsou zavřené řádně.

Vlakový personál pohledem zkontroloval uzavření dveří, fyzicky obejít a zkontrolovat všechny dveře je podle mne nesplnitelná povinnost.

Matka dítěte věnovala dítěti přiměřenou pozornost, kterou od ní bylo spravedlivé v této situaci očekávat.

Uvidíme, jak se k tomu postaví soud.

Pozůstalé rodině upřímnou soustrast.

+5/−1
24.2.2017 13:21

P51e16t92r 51N47ě45m16e38c 4420753220777

No, pochopil jsem, že byly 2 ženské na 6 vagonů, (možná jich bylo o fous víc), stanoví-li předpis, aby dveře z venku zkontrolovaly, tak musí projít z venku okolo 3 vagonů. To se mi nezdá tak neřešitelný rébus.

Ovšem je ostudou, že v roce 2017:

1) vagony nejdou spolehlivě a bez použití síly uzavřít

2) se tak neděje automaticky

3) že po všech těch průserech se starými vagony ČD už dávno nenasadila minimálně tu signalizaci špatně zavřených dveří.

+1/−1
24.2.2017 16:31

J21a66k44u71b 53Š38a63f18a81n77d90a 7985627691571

A mají ty vagony obejít i z druhé strany jestli tam někdo neotevřel dveře? Vůbec nechápu, jak chcete zaručit zavření všech dveří. Leda by u každých stál jeden zaměstnanec.

+3/0
26.2.2017 9:59

B35l68a19ž14e92j 52M62o92t58y47č87k82a 8897747635760

a když jsme u toho slovíčkaření, tak bych trestatl každého řidiče, který si ráno neobejde auto a nedotáhne šrouby u kol;-)

+2/0
24.2.2017 12:58

J45o54s84e19f 96K26o83m35i55n15i48k 4340723245939

No, pokud by to nedotažené kolo někoho trefilo....

+1/0
24.2.2017 13:03

E88d77a 86D79r69á32b71e28k 7349572733847

tak by to byla nešťastná náhoda

0/0
26.2.2017 18:57

B34l65a54ž73e42j 28M10o54t53y76č59k60a 8197837835570

To jsou ty ochrané pomůcky, kdyby nebyla žádna automatika, tak by si matka nikdy nedovolila nechat dítě u dveří jedoucího vlaku.

0/0
24.2.2017 12:56

D86a14v37i29d 43H52o97f 5153121940926

děti jsou rychlé. Představte si situaci, kdy matka drží jedno dítě na wc (příp. mu utírá zadek) a druhé se rozeběhne k těm dveřím. To by musela mí min. tři ruce. Navíc vlakové toalety nejsou zas tak velké, aby se tam vešly v pohodě dvě děti s tím, že jednomu matka utírá zadek. Prostě shoda několika nešťastných událostí.

+3/0
24.2.2017 13:11

J53i73ř35í 60H61o32v40o58r68k11a 8417156162725

Takže strojvůdce dá signál, že je připraven k odjezdu. Průvodčí začne obcházet vagóny, aby se přesvědčil, zda jsou dveře zavřené. Obejde půl soupravy a vidí, že do "zkontrolovaných" dveří nastoupí opozdilec. Dokončí kontrolu a vrací se zpět zkontrolovat "opozdilce". Cestující ve vlaku jsou na nervy, co se děje, když mají být dávno na cestě. Výpravčí zjišťuje, zda vlak nemá poruchu a jestli nemá zrušit povolení k odjezdu, protože se blíží čas odjezdu jiného vlaku....

+8/0
24.2.2017 11:49

J97o37s77e35f 24K56o55m97i30n56i73k 4120853875759

Ano, máte pravdu - jen jste nedodal, že dvouleté dítě by v tomto případě přežilo.....

+2/−1
24.2.2017 12:53

J34a18k15u59b 94R40ý41d78l 1885762125610

Stále ale hrozí, že i přes tyto kontroly může dojít k selhání. Lidskému i technickému. Navrhuju úplně zrušit veškerou dopravu. Vždyť v dopravě umírají lidé!!

+2/0
24.2.2017 15:09

D68a67v80i26d 88H31o95f 5293971910596

bohužel přesně tak si to představují v předpisu, realita je jiná.

+1/0
24.2.2017 13:12

M33i66c83h31a98l 95S77k78l80e60n94á23ř 5266500317

A přitom by stačilo jenom centrální zamykání, kdyby vlakový personál zmáčkl jedno tlačítko nebo otočil kličkou, aby došlo k uzavření a zabezpečení všech dveří. A nebo, aby každý vagón vlakové soupravy měl svého člena vlakového personálu, který by se ujistil, že jsou dveře uzavřené. Bohužel tento problém s otevíráním dveří po nedovření je ve vlacích dlouhé roky. Sám jsem za dlouhé roky ježdění viděl několik otevřených dveří, které jsem zavíral sám nebo s něčí pomocí.

+1/0
24.2.2017 15:35

M32i84r66o58s87l57a22v 93Z85i40k48m40u83n80d 6888682777418

Vždyť personál ty dveře "centrálně" zavřel, ale u klasických souprav - včetně Německa a Švýcarska takové dveře zase otevřete. Blokace nastává až po rozjezdu a dosažení rychlost cca 5 km/h.

0/0
24.2.2017 23:24

J58a81n 91D21v18o42ř81á21k 4973302113737

Hodit tristní stav souprav na průvodčí je teda hrdinství... Já být průvodčí, tak od nynějška obejdu celou soupravu za účelem kontroly dveří. Raději z obou stran neboť někdo mohl chtít vystupovat špatně a dveře nedovřel. Přiběhl někdo další? Znovu. Zpoždění? Nezájem. Bezpečnost nade vše. Zejména u sedmivozových a delších souprav bych byl cestujícími milován, jak o ně pečuji. ;-O

+4/0
24.2.2017 11:41

M54a64r74t67i98n 20R61ů48ž14i11č20k71a 9964901598659

"Ty stanoví, že člen obsluhy vlaku se pohledem z prostoru nástupiště..."

dále se praví.

"...obě ženy si cestujícího nastupujícího zhruba půl minuty před odjezdem vlaku do třetího vagonu všimly, dveře ale zkontrolovaly jen pohledem"

tak kde udělaly chybu?

+3/0
24.2.2017 11:23

J92o96s90e90f 27K81o67m68i38n21i76k 4340753765599

Jestli udělaly chybu - to bude posuzovat soud. Policie vysvětlila mechanismus nehody.

0/0
24.2.2017 12:55

M90a92r22t84i83n 64R26ů81ž77i16č38k36a 9564701298239

jj

a bude to těžká doba

jen, že si článek trochu odporuje

0/0
24.2.2017 12:59

P26a82v26e28l 11D38r20o55t72á96r 7163384869434

Technicky vzato udělali chybu v tom, že kontrolu zavřenosti dveří prováděli pohledem z místa, odkud to nešlo provést - na kontrolu, zda všechny kliky mají správnou polohu, by museli mít od vlaku výrazný boční odstup, což nejde dělat, vyklánějí-li se z jiného vozu.

Od soudu odejdou nejspíš s mírnou podmínkou, a pokud mají pojistku na blbost, tak jejich spoluúčast na odškodném (které rodina vysoudí v civilním řízení) bude nepatrná.

0/0
24.2.2017 14:02

M37a71r37t51i29n 78R83ů15ž74i10č75k25a 9234841878549

hm ... život to už nevrátí

tak snad to zabrání dalším nehodám

+1/0
24.2.2017 14:42

J20a97n 18J96u59r50n59í57č58e61k 7817660224854

Policie nevysvětlila důvod, ale příčinu !!!!!!;-O;-€

+1/−1
24.2.2017 10:57

J58a87n 93J43u77r65n98í14č51e49k 7387210174254

http://sas.ujc.cas.cz/archiv.php?art=3056

+1/0
24.2.2017 11:03

Z51d84e25n34e66k 28B85e17d29n88a83r 7857226787929

Nechápu co se tu obhajuje? Kontrola dveří je v předpisu, pokud na to zaměstnanci dlabou je to nebezpečná a trestuhodná věc. Tady laxní přístup stál život 2 letého dítěte.

+2/−4
24.2.2017 10:25

J66o95s27e92f 88K50a87r30f78í16k 7322545156560

Asi jako, že si před jízdou máte vždy obejít celé auto a zkontrolovat všechny světla, kola šrouby, okna náklad a tak vůbec...

V toto případě musí zkontrolovat všechny dveře. Chyba? Jistě. Nic méně jak se píše, dveře se proti otevření zajistí až při rychlosti nějakých 10Km/h což je již průvodčí vevniř a nemá možnost ovlivnit, že zrovna v tu chvíli rozjezdu nějdo zevnitř neveme za kliku. Nepravděpodobné? Jistě, nikoliv však nemožné...

+3/0
24.2.2017 10:50

P67a68v48e43l 44D16r72o46t57á98r 7933984509674

Jenže zatímco manipulace s dveřmi za jízdy je PORUŠENÍM předpisů ze strany cestujícího a za případnou tragedii by nesl zodpovědnost cestující, tak nedovřenost dveří stojícího vlaku 30 sekund před signálem k odjezdu je něco, co měl odhalit člen obsluhy.

A ano, jste povinen si zkontrolovat auto. Pokud se vám to nechce dělat mechanicky, můžete klidně využít výrazně barevné značky, připevnitelné na jednotlivé matky, a kontrolovat utaženost vizuálně. A když to neuděláte a vaše auto někoho zabije upadnuvší pneumatikou, tak ANO, vy ponesete zodpovědnost.

+3/−1
24.2.2017 14:04

J14a59k90u53b 30R21ý83d53l 1205282285730

Uvědomujete si, že i přes veškerou vaši snahu stejně jednou zemřete? To musí být k zbláznění takový pocit.. Opravdu byste poslal průvodčí na 6 let do kriminálu? Z mého pohledu je to prostě souhra mnoha nešťastnách událostí... umím si představit podmíněný trest a důkladné proškolení všech průvodčích v ČR..

+1/0
24.2.2017 15:11

P62e63t45r 28N44ě72m80e60c 4600303440527

když do auta berete cestující, také si přeci zkontrolujete, zda správně zavřeli dveře a zda se připoutali. Protože zodpovídáte za bezpečnou přepravu. Jediný rozdíl je ten, že máte zpravidla jen 4 dveře a kontrolku na palubce.

0/−2
24.2.2017 16:36

F76i71l30i29p 48H28r97b88e10k 2304250296240

Přesně tak, máte aspoň ty kontrolky, jak na dveře, tak na pásy, takže to vidíte jako řidič, aniž byste musel hnout zadkem - tak by to mělo být i v tom vlaku. Na druhé straně, upřímně, kolik dospělých pasažérů se vám na zadních sedadlech v autě připoutá? Moje zkušenost je bohužel taková, že spousta lidí na to dlabe a je těžké je přesvědčit.

0/−1
25.2.2017 20:35

P24e57t29r 25N69ě53m18e11c 4380633300287

Mě stačí říct připoutej se. A nerozjedu se,dokud se nepřipoutá. Jde o moji bezpečnost.

+1/−1
25.2.2017 20:56

E88d16a 83D24r48á75b58e90k 7649142913297

mně se poutají všichni (pravda, někteří až na výzvu)

0/0
26.2.2017 19:00

F38i73l41i47p 26H13r65b48e85k 2884450716240

Tak to jste šťastnej člověk. Nevím, za co mám od vás mínus. Někdo je prostě tvrdohlavý a i když ho požádám, řekne "ne, to je dobrý, mně ten pás vadí, já se nikde nepoutám". Mám mu jako přiložit pistoli k hlavě? Nebo tedy prostě nikam nejezdit? Bylo by to sice správné, ale asi si to nedokážete představit. Já jsem pro to vynaložil maximální úsilí, v případě průšvihu si rozbije čumák především on.

0/0
27.2.2017 8:51

J37a17k28u21b 28Š19a63f76a69n20d23a 7415147751121

A teď si vemte, že spousta aut nemá onu kontrolku ani na dveře ani na pásy (stejně, jako spousta vagonů nemá automatické dveře). Jak jako řidič zajistíte, že po celou dobu jízdy jsou všichni připoutáni? Za podmínky, že se plně věnujete řízení...

0/0
26.2.2017 10:04
Foto

I74v13o 17C20h65u10d85o95b21a 9690836351974

Vy jste mě teda dárečci ještě nedávno jste chtěli linčovat matku že si neuhlídá děti,teď by jste linčovali výpravčí který tam ani nebyl a až soud rozhodne o neznámém pachateli budete linčovat koho

0/0
24.2.2017 4:55

J80o41s10e69f 21K98a21r68f39í78k 7452935376520

Viník se musí najít a potrest, padni komu padni. Pokud nepoteče krev (v tomto případě mhohaletý trest odnětí svobody) dav spokojený nebude;-)

0/0
24.2.2017 10:43

J68a62n 28K16r21p37e63c 5736823814352

no, ne ze bych takovy vysledek necekal. predpis byl jasny a predpokladam ze zamestnanci byli radne proskoleni. to ze se nekdtere predpisy porusuji "aby se stihalo" je jasne a bezne snad v kazdem provoze kde pracuji lide. jen je na usudku "porusovatele" co si muze dovolit zanedbat a co ne. ve sve kariere se s vymluvou ze neco nejde podle predpisu stihat setkavam takrka denodenne. a na 99% se to stihat da, jen se nechce. ti lide, co ty predpisy vymysli jsou sice velmi casto povazovani za naproste idioty, ale oni to vetsinou idioti nejsou. maji za svuj vykon prace zodpovednost a kdyby nastavili nejakou proceduru tak, ze se neda stihnout, tak by jim za to nekdo velice rychle umyl hlavu. a ne jen proto, ze proceduru spatne stanovil, ale v pripade bezpecnosti hlavne proto, ze nebylo dosazeneho zamysleneho cile, predpis nebude funckni a lidi ho budou porusovat, a HLAVNE proto, ze v pripadnem sporu by vedeni a firmu z pripadneho problemu u evidentne spatne napsaneho predpisu tento nevyvynil.

+1/0
23.2.2017 21:00

F16r24a50n20t17i51š43e83k 65P94t37á20k 5528292148639

A drahy jako vzdy nenesou zadnou odpovednost!

+1/0
23.2.2017 18:55

J42o44s33e70f 25K37a57r27f42í91k 7632725966430

Každé neštěstí vyjma zásahu vyšší molci (mno i to je sporné) má vždy konkrétního viníka...

0/−1
24.2.2017 10:44

Z17d58e28ň44k15a 84V69e57s32e36l12á 8209705567400

Na jednu stranu je fakt, že personál asi nechtěl zdržovat odjezd vlaku. Na druhou stranu - pokud mají povinnost kontrolovat zavření dveří, neměl by to být zase tak velký problém k těm dveřím venkem doběhnout a prostě jimi nastoupit a pořádně za sebou zavřít...

P. S.: "Ty podle nich porušili své povinnosti, když dostatečně nezkontrolovaly dveře..." - Auuu...

0/−1
23.2.2017 17:54

P52e74t85r 17J72a30r38o58š 2204201775667

Bohuzel spousta pracovnich ukolu ve spouste zamestnani jsou nastaveny tak, ze se proste nektere odrbavaji, aby se vsechno stihnulo. A kdyz se proti tomu ohradite, nikdo vas neposloucha. Je to smutne, ale je to tak. Proste se tak dlouho chodi se dzbanem pro vodu, az se ucho utrhne. Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

+4/−1
23.2.2017 18:02

O33n77d24ř87e70j 86Z32e87m78a90n 5180234298939

Vina zamestnance neni o nic vyssi, nez toho, kdo mu stanovuje podminky pro vykon jeho prace.

COŽE?!

Tohle opravdu, opravdu myslíte vážně?

+2/−5
23.2.2017 18:12

P84e22t95r 68J15a65r10o86š 2884271765657

Ja se neptam na vas pravni nazor. Pravo je tu od toho, aby za to co vymysli zamestnavatel, nenesl odpovednost on, ale zamestnanec.

Pokud vam sef prikaze vykrast banku, asi nemuze byt chyba jen na vasi strane. Je to extrem, ale o to je to evidentnejsi.

+3/−1
23.2.2017 18:24

O34n22d78ř98e17j 33Z37e27m46a78n 5180484408329

Vy jste teda hodně mimo...

A ke všemu to píšete pod článkem, kde to odnesl lidský život...

+1/−5
23.2.2017 18:35

P48e67t60r 60J66a72r86o78š 2454261615517

Mimo jste ponekud vy, kdyz obhajujete system, ktery tlaci lidi delat na hranici svych moznosti, a prenasi na ne plnou zodpovednost za chyby, ktere z toho tlaku plynou. Jak se rika, z exkrementu proste bic neupletete.

+2/−2
23.2.2017 19:04

O15n21d65ř46e88j 96Z21e15m62a19n 5190784838839

Ale vám se to povedlo.

0/−1
23.2.2017 19:28

V85a12c56l15a13v 57H37a81j27e41k 3356379599

to bych rád věděl v tomto případě čím je kdo tlačí?? Možná jízdní řád, ale ten nevytváří zaměstnavatel, ale SŽDC.

0/0
24.2.2017 7:11

J14a77n 54V76a61l46o65u28c26h 6602107898210

No nevytváří zaměstnavatel - když si provozovatel napíše, že tam bude provozovat soupravy s max. 100km/h (tak jako jezdily po koridoru mezi Zábřehem a Českou Třebovou Regionovy s max. 80), bude to v grafikonu časově zohledněno. Jenže pak bude muset leckde vyčkávat na předjetí vlaky rychlejšími, tím naroste jídzní doba, sníží se atraktivita, narostou náklady (na oběh bude potřeba více souprav, vlak při stejných nákladech ujede méně km, na kterých jsou závislé kompenzace...).

0/−1
24.2.2017 8:22







Najdete na iDNES.cz