Diskuze

Olomouc chce bojovat se smogem, chybí jí ale parkoviště a východní obchvat

Omezení dopravy či nízkoemisní zóny zvažuje Olomouc ve snaze zlepšit ovzduší v krajském městě. Letos ho citelně a dlouho dusila smogová poklice, radnice se tomu chce do budoucna vyhnout. U dopravy je ale v pasti. K zavedení zón a regulaci dopravy potřebuje odstavná parkoviště a hotovou východní tangentu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vyhlásit smogovou kalamitu až když nastane je POZDĚ. Vzduch už je nedýchatelný a klimatické podmínky už rozptyl uzavřely. Jestli to celé má mít smysl, tak všechna omezení MUSÍ být vyhlášena ještě v době před tím, než vznikne inverze a kdy je ještě dýchatelno a to udržet až do zlepšení rozptylových podmínek.

0 0
možnosti

J72a11n 88V78a91l14o54u97c11h

13. 3. 2017 11:25

Takže smog budeme řešit i tím, že zpoplatníme parkoviště u kolejiště nádraží Nová ulice? Čili místní místo příjezdu z hlavní slinice objedou centrum, zakličkují z Polské a zaparkují za kolejemi (kde uberou místa "místním"), dojíždějící místo plynulého příezdu z Brněnské rovněž zakličkují. Platit totiž tam, kde SVIŽNÝM krokem jdete k Drápalovi a zpět čtvrthodinu, a ta vám při vyřizování ve městě chybí, nebude nikdo. Prostě za stejnou sumu bude hledat místo ve městě a zahlcovat už tak ucpanou tř. Svobody...

Už teď do města (při tom popojíždění) jede jen ten, kdo musí, či je to jeho životní styl (který nezmění při jakkkoli vysoké platbě).

Tím, že "zvýhodňujeme" chodce a tramvaje, se situace jen zhoršuje, protože se poskakuje po jednou autě, aby náhodou jeden chodec nemusel deset vteřin počkat; dynamická preference, kdy křižovatka dá volno nezpožděné tramvaji a čeká se, až ta odbaví zastávku, zatímco v koloně čekají 5 minut zpožděné busy, je taky celkem běžná. Preferencí tramvají (i třeba na výpadovce u OBI) se stávají křižovatky (tím, že pak nemají pravidelný cyklus) "nečitelnými", při pevném cyklu pravidelně projíždějící dokážou z 99% odhadnout chování a jet plynule (tedy s méně emisemi, tišeji), čímž na "stejné vlně" jedou i ti za ním. Prostě je třeba postupovat v symbióze, ne jen restrikcemi jednoho druhu dopravy.

3 0
možnosti

Olomouc je rozkradena a zadluzena na 30 let. Nema uz co prodavat ma pouze velke mandatorni vydaje na ktere i tak nema. Je to vysledek vladnuti dvou stran cssd a ods. Na venek vystupovali jako nesmiritelni ale opak byl pravdou. A protoze tady neexistovala zadna funkcni opozice vysledek se dostavil.

0 0
možnosti
Foto

Je to humus!

Bydlím v Olomouci asi 4 roky, předtím na vesnici. Rozdíl je doslova brutální! Zhoršení zdraví docela markantní, hlavně dýchací cesty, hleny, rýma.

0 0
možnosti

Ono by možná stačilo vrátit do center měst zeleň a udělat pořádně obchvaty....a ne vymýšlet zákazy a pod. Hlavně Olomouc je na tohle velmi nevhodná. Hodně věcí je tu v centru a bez auta se tam buď nedostanete nebo je Vám to k ničemu. Kolik lidí si pojede nakoupit do Šantovky šalinou????

1 0
možnosti