Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamion dával přednost a stál návěsem na přejezdu, narazil do něj vlak

Na železničním přejezdu na Prostějovsku ráno narazil osobní vlak do kamionu, který dával přednost před křižovatkou a zůstal stát návěsem na kolejích. Nehoda se obešla bez zranění, škoda se pohybuje kolem 130 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i63l77a33n 49M65a15j82e66r34č10í33k 1590980164336

Dovoluji si tvrdit, že nehodou vlaku se silničním vozidlem dávajícím přednost za přejezdem železnice/dráhy má být vinný (z TČ obecného ohrožení) provozovatel dráhy (v ČR většinou SŽDC), který nezajistil/neprosadil (u zainteresovaných vlastníků a správců dotčených pozemních komunikací) bezpečné (= nejlépe odpovídající aktuálním normám, ale případně využívající jiné bezpečné technické řešení) křižování dráhy s pozemní komunikací !!

Popis platné normy a jiného bezpečného řešení jsem před chvílí uvedl v RE na příspěvek Víta Jůzy.

+1/0
12.7.2017 13:08

M35a96r93t29i93n 50N21o73v77o69t23n50ý 8829514487444

Zajímalo by mně, jak by se řidič měl podle vyhlášky správně zachovat. Přijede k přejezdu před křižovatkou, když zastaví před přejezdem tak nevidí do křižovatky, když si najede ke křižovatce, bude mít návěs na přejezdu, závozníka nemá, otočit se tam s návěsem nelze. Dost neřešitelná situace...

0/0
5.7.2017 0:13

P22e25t53r 39B56á92č47a 8435446585805

A ten strojvudce cumel kam?

0/−2
4.7.2017 17:19

V22í92t 69J67ů65z97a 8682836351388

Trestný čin obecného ohrožení a zavinění dopravní nehody ze strany toho, kdo rozhodl o úpravě přednosti v jízdě.

+1/0
4.7.2017 16:19

M26i85l86a52n 13M55a78j52e64r98č25í84k 1650200434556

Takto by jsem to netvrdil, protože:

1.) křižovatku je nejlepší osadit SSZ s detekcí vjezdu vozidel jedoucích z vedlejší komunikace na přejezd před jejím koncem, za kterým by tak následně měla zajištěn plynulý vjezd do následující křižovatky. (Mimo dobu průjezdu vozidel přes přejezd před koncem vedlejší komuniukace by SSZ měla blikat žlutě = na hlavní komunikaci nepotřebuje mít instalované "skla"/signály zelené barvy, protože by fungovala jako tzv. světelná/červená závora).

2.) dle dnešních norem má být mezi přejezdem a následující křižovatkou dostatečné místo právě na tahač s návěsem/náklaďák s vlekem, ale ty normy neudávají snad žádný termín, do nějž musí být upraveny/nějak zabezpečeny jim neodpovídající místa postavená/koladovaná před jejich platností!

3.) V. Júzou navrhovaná změna přednosti je nesmysl - JAKO HLAVNÍ KOMUNIKACE JSOU OZNAČOVÁNY SILNICE S ČASTĚJŠÍM SMĚREM PRŮJEZDU KŘIŽOVATKOU = JINÉ VYZNAČENÍ BY BYLO NETYPICKÉ A TÍM PRO VĚTŠINU PROJÍŽDĚJÍCÍCH ŘIDIČŮ MATOUCÍ A TÍM VELMI NEBEZPEČNÉ !!

0/0
12.7.2017 12:58

J75a76n 42D59u59d84í44k 8693971797177

Bod 2 pak naráží jeste na

Záměr upravit problémové misto

Čas k vypracování projektu

státní spravu

Finance

A když už bude povolení i peníze, odvolá se nezvítězivší zhotovitel

0/0
12.7.2017 16:44

P11a56v51e24l 67Ř22a15p94e39k 7652856529475

Absurdní masový automobilismus mě nepřestává fascinovat perlami jako je tato. Rv

+1/−1
4.7.2017 13:16

J67i90n79d59ř64i36c37h 58M34i20t31t90e51r 6744775411506

A co vegeteriánský automobilismus, ten je v pohodě ?

0/0
4.7.2017 23:56

M27i53r33e47k 77G94a22j83e57r 5711596259130

Najdete si nekde obrazek kamionu. Prekvapi vas, ze nejde o masovy automobilismus, ale treba o prepravu masa.

0/0
5.7.2017 18:00

P89e88t34r 93N91i68v14n83i14c71k52ý 3572754455297

Je tady v diskuzi ještě nějaký další chytrák, který bude tvrdit, že tam není vidět, nebo snad to způsobila "debilita projektantů"?

Tady se na to podívejte:

https://mapy.cz/s/1OhH3

+3/−4
4.7.2017 13:08

S32l25a47v36o63m87í47r 42K29o98u88k94a67l 6751171633762

žádný další chytrák tady není, ale tím zjevně nejste ani vy, protože situaci neznáte a dal jste sem obrázek z jiného přejezdu ... ten, na kterém se to stalo, je dál ve směru na Kostelec na Hané :-)

0/0
4.7.2017 14:06

J43a30n 30J42u66r56n82í19č36e65k 7237810794884

Vidět směrem na Kostelec tam sice je, ale nedá se svítit. Na přejezdu prostě nesmí zastavit, když nemůže pokračovat. Mimoto je z obou směrů snížená rychlost na 70.

+1/0
4.7.2017 15:56

J11a58n 91J61u41r34n32í60č25e51k 7567140944124

Oprava: Vidět směrem na Kostelec tam sice je hůř (než u prostějovské veterinární správy).

0/0
4.7.2017 15:57
Foto

P72e46t18r95a 17Š74e24v55č25í86k64o68v64á 2274364316341

Něco podobného je v Mostě u starých Kopist.. když zastavím před kolejema, nevidím do křižovatky. Když chci vidět do křižovatky, mám návěs v kolejích... čeká se tam dlouho, protože se vjíždí na silnici s hustým provozem..a do malé mezery vjet nemůžu, vyjíždím pomalu, zvlášť, když je naloženo.. osobáky čumí, ale nikdo mě nepustí vyjet.. až to napadlo pána s Tatrou.

+3/−1
4.7.2017 13:08

P60e48t19r 87N45i74v23n75i39c54k82ý 3152774845627

Chceš tvrdit, že tady není vidět do křižovatky? 8-o

https://mapy.cz/s/1OhH3

0/−4
4.7.2017 13:10
Foto

P60e79t46r89a 57Š26e73v14č74í55k43o14v95á 2714694156341

Už tady ten odkaz dáváte asi po šesté..tady třeba je, já mluvím obecně..

+2/0
4.7.2017 13:34

P92e27t95r 64N85i24v36n70i93c30k77ý 3302404495477

Pošesté? 8-o Přitom stačí umět počítat do dvou.

"Něco PODOBNÉHO je v Mostě ..."

Co je PODOBNÉHO na tom, že tady je naprosto perfektní rozhled na obě strany na silnici a zároveň i na železnici?

0/0
4.7.2017 13:59

S12l12a18v83o80m46í73r 17K86o44u43k41a12l 6701271133692

milý pane, ten obrázek máte z jiného přejezdu;-)

0/0
4.7.2017 14:02

J48i57n21d60ř88i96c74h 65M19i28t62t94e94r 6834435161946

Já v hustým provozu pouštím lidi z vedlejší, nebo ty, kteří odbočují vlevo a mají mi dát přednost. Cítím se ale v tomto dost osaměle.

+2/0
4.7.2017 23:59

L12u93b63o84š 34P86o29s19p19í30š51i81l 6338104765

Tak honem,honem,kde jste chytrolíni a odborníci na řízení kamionu,nemohu se dočkat nějakých rad,jak se má řídit kamion.Jo a taky nezapomeňte připsat radu-kamiony přepravovat jedině vlakem,na tu se těším nejvíc.

0/−7
4.7.2017 12:36

L27u18k80á82š 37Š85m22a14h42e28l 2707274212214

No tady není o čem, jestli nelze pokračovat v jízdě za přejezdem, nemáte na něj co vjíždět. Učí se to snad v každé autoškole.

+3/0
4.7.2017 12:46

J90i60n98d35ř17i68c32h 48L84u24k70e91š 3509794763320

To samé platí u křižovatek a podívejte se jak to vypadá. Ucpané všechny směry)i ty, které by mohly jet), jen proto, aby se posunuli o dva metry. Ten čtyřicetitunový náklaďák se ale nerozjede třista z místa, navíc, když zastaví takový kus před přejezdem a před křižovatkou...

+1/−1
4.7.2017 12:51

J82a84r28o84s77l85a12v 60K77a18d88l88e30c 5651629692181

Vozidlo jedoucí po hlavní silnici můžete omezit - tedy ho můžete donutit i zpomalit nebo dokonce zastavit pokud to není náhle.

+2/−1
4.7.2017 13:04

M96i27l69a52n 56M26a41j53e77r33č65í21k 1450450424376

BINGO !! 100% PRAVDA, JENŽE MINIMÁLNĚ 90% ŘIDIČŮ V ČR TO NEVÍ, protože stále valná většina z nich:

1.) dělala autoškolu před platností současného zákona o silničním provozu a v předchozí vyhlášce upravující tzv. silniční předpisy bylo, že dát přednost je nesmět omezit !

2.) nejsou tzv. profesionály = nemusí se průběžně doučovat (protože nejsou z toho již následně zkoušeni) změny pravidel !

0/0
12.7.2017 13:16

L20u45b84o97m35í43r 15S57a47z57e97č78e43k 7289288605103

Na tom místě to není tak jednoznačné. Zastavil by před přejezdem a cpala by se před něho osobní auta! Navíc je to o pravidlu které ti říká, že máš mít dobrý rozhled!

+1/−2
4.7.2017 13:07

J83a52n 62J17u78r35n68í86č41e10k 7617450494424

Pokud by se před něj někdo cpal, tak by to byl problém toho, kdo by se před něj cpal. Jedno auto za druhým by se před něj necpalo, protože od Smržic tam toho moc nejezdí.

No, a s tím rozhledem - slovo "dobrý" je relativní, zákaz zastavení na přejezdu, když nemůžeš pokračovat, je absolutní.

Co tím chci říci? Že když zastavíš na přejezdu, tak třeba budeš mít lepší výhled na silnici za přejezdem, než když zastavíš před ním, ale porušuješ absolutní zákaz zastavit na přejezdu a riskuješ, že do tebe narazí vlak.

0/0
4.7.2017 16:03

M72i55l61a20n 29M77a70j82e63r21č21í14k 1980280614206

Dovoluji si tvrdit, že to uvádíte nepřesně - JE ZAKÁZÁNO VJET NA PŘEJEZD ŽELEZNICE/DRÁHY, POKUD NEMŮŽETE ZA NÍM POKRAČOVAT - Z NĚJ VYJET, protože řidič kamionu na přejezdu "nestál" ani "nezastavil", ale (dle platné terminologie zákona o silničním provozu) "zastavil vozidlo" (což by právě také neměl - resp má zakázáno) = zastavil nezávysle na své vůli z důvodu dopravní situace před sebou!

NUTNO PODOTKNOUT, JAK JSEM JIŽ V PŘEDEŠLÝCH PŘÍSPĚVCÍCH UVEDL SITUACE JE VYVOLANÁ:

1.) PODOBOU KOMUNIKACE NEODPOVÍDAJÍCÍ PLATNÝM NORMÁM

2.) NEZNALOSTÍ VALNÉ VĚTŠINY ŘIDIČŮ, CO JE PRÁVO PŘEDNOSTI (či naopak povinnost dát přednost).

0/0
12.7.2017 13:25

M59i14r15e20k 60G91a79j29e40r 5191266219920

Podle toho pravidla muzete vjet na prejezd v dobe, kdy lze za nim pokracovat v jizde, ale az pote, kdy na nej vjedete, se situace zmeni a pokracovat dal nelze (coz u kamionu s privesem je podstatne), tak nezbyva nic jineho, nez vybirat ze dvou moznych poruseni vyhlasky. Umisteni krizovatky v takove blizkosti prejezdu proste casto neumoznuje splnit pozadavky vyhlasky. Z pravniho hlediska to nebude nic noveho a soudci si s tim jiste poradi.

0/0
5.7.2017 18:05

J43a52r21o97s25l34a32v 80K17a98d82l39e11c 5881509942741

Na přejezd je zakázáno vjet pokud nemohu pokračovat za ním dále. V tomto případě stačí zastavit před přejezdem a pokračovat až bude na hlavní volno.

+2/−7
4.7.2017 12:35

K36a50r35e30l 49H56a40g38e80r 2792759411786

Aha, a ty do té křižovatky vidíš ? Už jsi někdy rozhoupával 40 tun ? Tentokrát bych to viděl spíš na debilitu projektantů, kteří s tímto nepočítali.

+13/−2
4.7.2017 12:38

J20a61r58o88s30l67a98v 16K83a92d38l38e51c 5151319802581

Jasně, že je tam vidět široko daleko. Koleje jsou prakticky podél silnice.

+1/−2
4.7.2017 12:41

J13i38n33d65ř81i75c85h 71L92u95k80e69š 3439534563480

To ano, vidět je, ale taky záleží jakou rychlostí se blíží po hlavní osobáky a jak dlouho Vám trvá rozpohybovat čtyřicet tun, navíc když teda zastavíte až před přejezdem. Ve chvíli, kdy se rozjížděl tam nic být nemuselo...

+4/−1
4.7.2017 12:49

J37a87r30o80s22l68a81v 95K67a52d56l95e91c 5971509182571

Ty dva metry není žádný problém ani pro 60 tun.

0/−6
4.7.2017 12:56

J31i76ř46í 17K23ü37h85r 2720266360716

Tak využiju osobu poučenou, kterou jsem povinen před jízdou sehnat, pokud to vyžaduje bezpečnost provozu. Tak to řeší zákon......

+1/−3
4.7.2017 12:43

J28i46n49d48ř81i89c23h 27L11u98k46e43š 3559374963390

Ano, v polích, kde nic není. Třeba stopnete ten vlak, že ano? ;-)

+3/−1
4.7.2017 12:52

J28a88r79o94s54l71a21v 21K76a19d40l24e60c 5441179942411

Ano, v polích kde nic není, není problém dát přednost v jízdě před přejezdem.

+1/−2
4.7.2017 12:57

J20i76n31d12ř17i23c11h 83L33u17k57e84š 3429904793260

Reagoval jsem na to, kde sehnat v uvedeném místě jakoukoli osobu, byť ještě nepoučenou. problém před přejezdem není, ten se stal za přejezdem...

+1/0
4.7.2017 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.