Diskuze

Kamion dával přednost a stál návěsem na přejezdu, narazil do něj vlak

Na železničním přejezdu na Prostějovsku ráno narazil osobní vlak do kamionu, který dával přednost před křižovatkou a zůstal stát návěsem na kolejích. Nehoda se obešla bez zranění, škoda se pohybuje kolem 130 tisíc korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dovoluji si tvrdit, že nehodou vlaku se silničním vozidlem dávajícím přednost za přejezdem železnice/dráhy má být vinný (z TČ obecného ohrožení) provozovatel dráhy (v ČR většinou SŽDC), který nezajistil/neprosadil (u zainteresovaných vlastníků a správců dotčených pozemních komunikací) bezpečné (= nejlépe odpovídající aktuálním normám, ale případně využívající jiné bezpečné technické řešení) křižování dráhy s pozemní komunikací !!

Popis platné normy a jiného bezpečného řešení jsem před chvílí uvedl v RE na příspěvek Víta Jůzy.

1 0
možnosti

Zajímalo by mně, jak by se řidič měl podle vyhlášky správně zachovat. Přijede k přejezdu před křižovatkou, když zastaví před přejezdem tak nevidí do křižovatky, když si najede ke křižovatce, bude mít návěs na přejezdu, závozníka nemá, otočit se tam s návěsem nelze. Dost neřešitelná situace...

0 0
možnosti

P40e25t48r 54B57á94č73a

4. 7. 2017 17:19

A ten strojvudce cumel kam?

0 2
možnosti

V74í62t 41J12ů39z79a

4. 7. 2017 16:19

Trestný čin obecného ohrožení a zavinění dopravní nehody ze strany toho, kdo rozhodl o úpravě přednosti v jízdě.

1 0
možnosti

Takto by jsem to netvrdil, protože:

1.) křižovatku je nejlepší osadit SSZ s detekcí vjezdu vozidel jedoucích z vedlejší komunikace na přejezd před jejím koncem, za kterým by tak následně měla zajištěn plynulý vjezd do následující křižovatky. (Mimo dobu průjezdu vozidel přes přejezd před koncem vedlejší komuniukace by SSZ měla blikat žlutě = na hlavní komunikaci nepotřebuje mít instalované "skla"/signály zelené barvy, protože by fungovala jako tzv. světelná/červená závora).

2.) dle dnešních norem má být mezi přejezdem a následující křižovatkou dostatečné místo právě na tahač s návěsem/náklaďák s vlekem, ale ty normy neudávají snad žádný termín, do nějž musí být upraveny/nějak zabezpečeny jim neodpovídající místa postavená/koladovaná před jejich platností!

3.) V. Júzou navrhovaná změna přednosti je nesmysl - JAKO HLAVNÍ KOMUNIKACE JSOU OZNAČOVÁNY SILNICE S ČASTĚJŠÍM SMĚREM PRŮJEZDU KŘIŽOVATKOU = JINÉ VYZNAČENÍ BY BYLO NETYPICKÉ A TÍM PRO VĚTŠINU PROJÍŽDĚJÍCÍCH ŘIDIČŮ MATOUCÍ A TÍM VELMI NEBEZPEČNÉ !!

0 0
možnosti

Absurdní masový automobilismus mě nepřestává fascinovat perlami jako je tato. Rv

1 1
možnosti

A co vegeteriánský automobilismus, ten je v pohodě ?

0 0
možnosti

Je tady v diskuzi ještě nějaký další chytrák, který bude tvrdit, že tam není vidět, nebo snad to způsobila "debilita projektantů"?

Tady se na to podívejte:

https://mapy.cz/s/1OhH3

3 4
možnosti

žádný další chytrák tady není, ale tím zjevně nejste ani vy, protože situaci neznáte a dal jste sem obrázek z jiného přejezdu ... ten, na kterém se to stalo, je dál ve směru na Kostelec na Hané :-)

0 0
možnosti
Foto

Něco podobného je v Mostě u starých Kopist.. když zastavím před kolejema, nevidím do křižovatky. Když chci vidět do křižovatky, mám návěs v kolejích... čeká se tam dlouho, protože se vjíždí na silnici s hustým provozem..a do malé mezery vjet nemůžu, vyjíždím pomalu, zvlášť, když je naloženo.. osobáky čumí, ale nikdo mě nepustí vyjet.. až to napadlo pána s Tatrou.

3 1
možnosti

Chceš tvrdit, že tady není vidět do křižovatky? 8-o

https://mapy.cz/s/1OhH3

0 4
možnosti

Tak honem,honem,kde jste chytrolíni a odborníci na řízení kamionu,nemohu se dočkat nějakých rad,jak se má řídit kamion.Jo a taky nezapomeňte připsat radu-kamiony přepravovat jedině vlakem,na tu se těším nejvíc.

0 7
možnosti

No tady není o čem, jestli nelze pokračovat v jízdě za přejezdem, nemáte na něj co vjíždět. Učí se to snad v každé autoškole.

3 0
možnosti

Na přejezd je zakázáno vjet pokud nemohu pokračovat za ním dále. V tomto případě stačí zastavit před přejezdem a pokračovat až bude na hlavní volno.

2 7
možnosti

Aha, a ty do té křižovatky vidíš ? Už jsi někdy rozhoupával 40 tun ? Tentokrát bych to viděl spíš na debilitu projektantů, kteří s tímto nepočítali.

13 2
možnosti