Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zaplatí za smrt dítěte po vypadnutí z jedoucího vlaku odškodné

Kdo přesně může za tragédii, při které loni vypadla dvouletá dívka z jedoucího rychlíku špatně zavřenými dveřmi a na místě zemřela, začne již v dohledné době řešit soud. České dráhy ale ještě před tím ve veřejné omluvě přijaly odpovědnost a s rodinou uzavřely mimosoudní dohodu o odškodném.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71i15ř59í 49S93p78á11č13i21l 4419572446636

Takové vogóny bych jim prostě zakázal používat a šmitec. Bud ́ rekonstrukce nebo výměna za nové a bezpečné anebo at ́ jdou vozit seno.

0/0
26.7.2017 7:35
Foto

P79a24v96e90l 91P17o63k64o44r34n34ý 2576604640702

Ano, chtělo by se to zeptat drážní inspekce, kdo schvaluje způsobilost provozu. Nechcete jim poslat e-mail? http://www.dicr.cz/kontakty

0/0
31.7.2017 17:09

V37l57a42d50i31m79í70r 48V24e65t86e82š24k58a 2801105385122

Povídejte si co chcete. V péči to dítě měla matka a tudíž za něj byla zodpovědna ONA. Pokud na hlídání více potomků nestačí tak má mít pomocnici - chůvu. A pro zdejší "méněinteligentní": VŮBEC JÍ NEZÁVIDÍM A HLUBOCE JI LITUJI.

+2/−3
25.7.2017 17:27

O77n73d88ř12e72j 13Z56e65m43a37n 5790354908429

A pochopil jste, co se to vlastně stalo a jak se to stalo?

+3/0
25.7.2017 17:37

V24l39a75d63i98m17í22r 83V19e75t81e35š15k33a 2481165635342

Ano. Malé dítě vypadlo z vlaku. Na starosti je měla máma. Šmytec.

+1/−2
25.7.2017 18:17

O94n55d82ř90e81j 34Z83e39m92a65n 5450424688889

Takže nevíte co se tam stalo a jak se to stalo, ale víte, kdo za to může.

+3/−1
25.7.2017 18:38

L73i53b67u83š81e 26N10o31v88o92t63n23á 8295471965327

A Vy víte, jak se to stalo? Byl jste u toho? Ono se dobře kritizuje názor druhého. Přesto chápu, že je to tragédie, která se stát neměla!

+1/0
25.7.2017 18:50

O26n37d73ř54e39j 45Z59e32m56a50n 5780694238559

Fakta jsou už známá. Zevnitř nebylo možné poznat že jsou dveře špatně zavřené a otevřely bez toho, aniž by na mě někdo musel sáhnout. Nebo vy máte nějakou teorii, jak by dvouleté dítě bylo schopno je otevřít?

A pardón, házet vinu na tu matku je v tomhle případě odporné, sprosté a nelidské...

+4/−1
25.7.2017 19:07

O47n75d16ř92e60j 60Z64e63m33a46n 5330734658889

Ale co se divím, tyhle články k diskuzím přitahuje hodně lidí, co to nemá v hlavě v pořádku a mají jednodušší myšlení - matka se měla více starat a nestarala, je to její vina. Nějaká fakta, jak a proč se to stalo, nezajímá. Já mám jasno! Je to její vina! Ona je měla na starosti.

+3/0
25.7.2017 19:12

V36l68a15d45i41m70í48r 18V68e23t58e37š93k45a 2371415475402

Ano, zřejmě jsi důkazem pravdivosti své úvodní věty.

0/−2
25.7.2017 19:15

O17n42d54ř86e16j 36Z85e46m66a62n 5130374308659

A zbytek vás na zajímá, co?

A já vím že to v hlavě nemám v pořádku, horší jsou ti, co si myslí, že jejich názory jsou normální a projevují se jako vy. Já tam takové sra.ky nemám. A to beru několik léků na hlavu.

+2/0
25.7.2017 19:21

M79a70r95t87i45n 42P37e52l17u39c17h 5925441337651

Je to asi stejné, jako by se dítě propadlo v bytě stropem, zemřelo a Veteška by dával vinu matce, naprosto stejný příklad.

+4/−1
25.7.2017 19:13

V29l36a91d97i92m65í32r 43V49e62t77e58š93k13a 2841145415912

Peluch a myšlení. Jaké to rozdíly.....

0/−1
25.7.2017 19:16

M91a56r33t49i48n 94P14e12l63u35c25h 5795221907621

V základu je to naprosto stejně, prostě někdo třetí udělal chybu, to ti to opravdu nedochází? Zkus se zeptat v rodině, třeba je tam někdo chytřejší.

+1/0
25.7.2017 19:20

V79l46a35d21i38m37í98r 57V36e55t35e66š82k43a 2481315355752

Třeba se někdo pokusí vysvětlit ti, že za dítě je odpovědný ten kdo je hlídá.

0/−2
25.7.2017 19:56

O10n51d76ř42e79j 87Z95e93m89a12n 5950284688499

Jak prosté a jednoduché, dál to dotáhnout zřejmě nedokážete...

+1/0
25.7.2017 20:11

M86a95r23t66i59n 91P12e64l91u97c95h 5925231387301

Myslel jsem, že polopatické vysvětlení by mohlo pomoc i jemu, ale vidím, že nikoliv.

0/−1
25.7.2017 21:08

J24o13s89e13f 21J48ů85z47a 1658478253447

Závěrečná zpráva z vyšetřování je veřejně přístupná ( http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf ), některé věci z ní plynou jasně.

0/0
25.7.2017 20:37

V46l96a60d18i86m85í79r 86V29e81t71e42š72k45a 2591775455862

Copak je nesmyslného na faktu, že matka nechala caparta samotného na chodbičce? Prozraď.

+1/−1
25.7.2017 17:18

J73i66ř72í 31K86o92c37u65r37e47k 6205754105228

"Dveře nejsou za jízdy blokovány", situace v roce 2017. Před 10 lety přitom tiskový tlučhuba ČD tvrdil, že všechny vagony ČD mají blokovací zařízení. A kdo říkal, že ne, byl pranýřován.

+4/0
25.7.2017 16:20

J76o67s27e94f 47J86ů16z37a 1578438493427

Ten vůz měl zařízení měl. Ověřovací pokusy (opět připomínám zprávu http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf ) prokázaly, že určitým způsobem neúplně uzavřené dveře se při jízdě klikou dopředu po dosažení rychlosti 100-120 km otevřou prakticky vždy, a přitom se zevnitř vozu nedalo poznat, že nejsou dovřené.

0/0
25.7.2017 20:42

M41i56c40h75a88l 18S11t78e72b57l71o 5259201674797

Šílené...doufám, že z drah vytáhli aspoň 50 milionů, aby měli opravdové odškodnění, i když to jsou jen peníze...:-/

0/−4
25.7.2017 15:35

J30a57n41a 75B53e81n59e65š 3158286646407

Spíše, aby to dráhy donutilo přehodnotit současné bezpečnostní postupy. Není možné, aby vlak odjel ze stanice s nedovřenými a nezajištěnými dveřmi.

+4/0
25.7.2017 15:47

O57n80d46ř18e38j 81Z54e61m80a35n 5610584118739

Právě proto to mimosoudní vyrovnání, to je stálo míň a hlavně by měli problémy s obhajobou.

+3/−1
25.7.2017 15:49

J30i48ř28í 95K12o83c78u17r84e78k 6265664945598

Nojo, kdyý ono už za Husáka se dalo na dveřích vidět "Blokovací zařízení odebráno". Šetření až na krev.

+2/−1
25.7.2017 16:06

J80i90ř34í 57K34o77c52u97r35e48k 6425434655158

PS: Mezinárodní (UIC) předpisy vyžadují blokování dveří za jízdy již přes 30-40 let, ale jen pro mezinárodní provoz. Ale je ponecháno na národních dopravcích, jak to budou (ne)řešit na vnitrostátních spojích.

PS2: Dětskou pojistku ve dveřích měla i Škoda 100.

+1/0
25.7.2017 16:18

J98i94ř95í 82E73r78b61e20n 1463194266797

Přehodnocují se průběžně a zpřísňují se samozřejmě taky. Staré vozy se vyřazují nebo rekonstruují.

+1/0
25.7.2017 22:31

D60a50v95i67d 91M71a85c93k79ů 8880109130331

V neděli jsem jel vlakem a se mnou nastoupily dvě maminky + jejich celkem 5 dětí, všechny ve věku cca 6 - 10 let. Obě matky celou dobu zíraly do mobilů a občas se rozhlédly, kam se děti poděly. Všechny se totiž rozeběhly po vagónu a sedly si někam jinam. Jeli jsme sice moderním vlakem, kde se dveře automaticky zavírají, ale bylo vidět, že si děti hrají právě v prostoru kolem dveří. Když vlak zastavil, děti si tlačítkem dokázaly dveře otevřít, vyhlédly ven, sice nevystoupily, ale byly tomu blízko. Matky čučely dál do telefonů a nejspíš je ani náhodou nenapadlo, že by třeba některé z děti jen tak z legrace vyskočilo s tím, že opět nastoupí, ale vlak by se mezitím rozjel. Nebo že by někdo na poslední chvíli vystupovala dítě u dveří shodil. Nic se sice naštěstí nestalo, ale prostě jsem ten přístup rodičů za 30 minut trvající jízdu nechápal. Seděl jsem na dohled, ale nevím, co bych stihl Rv

+5/−1
25.7.2017 15:24

O33n31d32ř23e78j 62Z67e28m73a17n 5880814428919

Vy jste jako dítě byl tak hloupý a neuvědomoval si, že by to byla velká blbost? Děti v tomto věku už mají dost rozumu.

+1/−4
25.7.2017 15:27

J26a97n70a 54B25e41n53e27š 3128116676567

A proč to sem píšete? Jako ukázku toho, že vy jste si nebezpečí v dané situaci uvědomoval, ale nic neudělal, matky a děti neupozornil, seděl na pr... a teď pod úplně nesouvisejícím článkem na to upozorňujete?

+5/−3
25.7.2017 15:31

D70a57v70i35d 19M94a91c58k50ů 8570389960661

Ale no tak Beneš, přímé nebezpečí nehrozilo, dveře nemohly zůstat nezavřené, děti tam jen lítaly, i když nedaleko svých matek, vlak ale mohl prudce zastavit atd. atd. (+ to, co jsem psal předtím - děti si jen hrají). Nejde organizovat pobyt ostatních cestujících ve vlaku, když si jen myslím, že s vlastní dcerou bych seděl celou dobu na společném sedadle a nenechal ji takto bez dozoru, kapiš? Nebo jsi tam jela (BK - Brno, odjezd 17.30) taky? Rv

0/−3
25.7.2017 15:42

J55a57n61a 85B42e16n85e59š 3788686956197

Typická reakce Rv

+3/−1
25.7.2017 15:45

D44a84v71i79d 16M29a30c55k32ů 8910209560471

Na to příjmení nebo na fakt, že jen komentuji něco, co si myslím, že nebylo úplně v pořádku? :-P

0/−3
25.7.2017 15:55

O96n93d88ř82e51j 68Z68e72m86a68n 5820914408689

V pořádku není přehnaná starostlivost...

+2/−2
25.7.2017 16:01

Š94á80r95k91a 87K74o26l74á19č30k78o43v38á 8176513439

Zbytecna ale taky naprosto desiva. Kdyz si predstavim, ze se to stane me s mou dvouletou Maruskou, tak je mi zle od zaludku. Ja bych tam asi za ni skocila, nebo nevim. Skoncila bych v blazinci.

+1/0
25.7.2017 15:08

M62i47l14a47d45a 21Š95n76a36j10d37r45o57v25á 3877864754

Pro mne by asi taky život skončil, ale právě proto jsem vždycky byla až paranoidní na riziková místa pro děti. Vybavte si jak vypadá starý vagon v plné rychlosti u WC, metr od dvou venkovních dveří, metr od průchodu do vedlejšího vagonu. Jestli existují místa, kde bych nenechala dítě samotné, tak tohle je přesně ono. Navíc dva roky poté, co se na tomto místě stala stejná tragédie.

0/0
25.7.2017 15:12

J59a35n73a 36B10e31n81e31š 3328836686137

Vám by se to prostě nestalo, rozumím.

+1/0
25.7.2017 15:36

M17i39l60a31d52a 16Š45n87a91j33d82r84o29v64á 3877464794

Ale o to přece nejde. Jde o to, že máma prostě musí předvídat rizikové situace a odsoudit za tuhle tragédii jen průvodčí a vlakvedoucí je nespravedlivé, navíc je to propastně jiný rozsudek než při minulém neštěstí. Tam soud potrestal matku.

0/−1
25.7.2017 15:40

J27a93n41a 91B67e77n81e77š 3178626266317

Já vám to nepřeju, fakt ne.

0/0
25.7.2017 15:46

K26r22y36š37t72o28f 69M75a23l14o19c52h 2975824368517

Takže když skočím pod kola rozjetého auta, může za to řidič, protože loni se stala taky nehoda a byl obviněn řidič, tak aby nebyl rozsudek jiný? Mimoto by mě zajímalo, jak můžu předvídat to, že se dveře za jízdy můžou otevřít. To abych pak nechodil nikam, protože budu předvídat pád stromu, budu předvídat opilého řidiče na chodníku atd...

+6/−1
25.7.2017 15:56

O87n16d45ř43e44j 50Z15e89m36a21n 5490614778539

Přesně tak, život není o tom se neustále strachovat.

0/−1
25.7.2017 16:02

M44i52l29a65d75a 20Š55n57a56j45d27r70o66v22á 3847874924

No, víte, život s malými dětmi o tom je...

0/0
25.7.2017 16:19

O83n50d40ř88e11j 27Z81e85m74a16n 5460104618789

A to je důvod proč být paranoidní?

+1/0
25.7.2017 16:29

M18i96l69a69d65a 33Š41n17a26j94d40r59o98v26á 3737834924

Starostlivost, opatrnost a předvídavost není paranoia.

0/−1
25.7.2017 16:34

J15a47n27a 65B20e47n63e43š 3358466796117

Můžete být starostlivá, opatrná a předvídavá jak chcete, ale když se seběhne víc faktorů najednou, jako v tomto případě, tak tragédii stejně nezabráníte, je zbytečné kopat do matky, jak to tu někteří předvádí.

+4/0
25.7.2017 16:39

O13n19d57ř93e66j 18Z72e96m51a28n 5640604758349

A neustálé strachování je co?

PS poznal jsem pár lidí s paranoiou osobně, a ne že by se to o nich jen říkalo, měli ji diagnostikovanou a popisovali to jako neustálé obavy.

+1/0
25.7.2017 16:42

M44i58l50a27d65a 22Š89n23a41j61d44r22o97v59á 3157364394

Pak se nedivím,že vidíte paranoiu všude.

0/−1
25.7.2017 19:56

O86n61d16ř22e85j 81Z64e42m17a10n 5860504858829

Dokáži ji už celkem dobře rozpoznat, víte těch několik měsíců co jsem strávil v psychiatrické léčebně byla dost poučná, poznal jsem tam dost lidí co to v hlavě nemá v pořádku, takže mám s čím srovnávat.

+1/0
25.7.2017 20:15

M65a88r85t12i14n91a 18S79e66d20l89i77c94k59á 5532205231902

Neznám ty lidi přímo, ale jsou to nějací známí sestry mé kamarádky. Navzdory kecům některých pyskovačů - dítě nikde neběhalo, stálo normálně u otevřených dveří WC - v místě, kde není zákaz stání, drželo se madla. Dveře vypadaly jako zavřené. Předpoklad ze strany matky, že se mohou náhle otevřít, se objektivně blížil nule.

+11/−1
25.7.2017 14:22

M25a87r77t98i69n 22K58r75o85u83p58a 2221133719540

Někdo známej někoho známého. To znamená JPP. Nedůvěryhodné.

To že někdo vezme odškodé od státu za ve službě zahynuvšího policistu, nebo hasiče beru. Byl to živitel rodiny a tam to smysl má. Ale odškodné za dítě vypadlé z vlaku je hyjenizmus. Pouze v případě že bych celou částku chtěl věnovat na něco užitečnýho. Jinak bych se styděl vzít jedinou korunu.:-P

0/−10
25.7.2017 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.