Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dítě nevypadlo z rychlíku dveřmi, ale oknem, tvrdí muž a hledá svědky

Nečekaný moment se objevil v kauze tragédie, při které loni vypadla dvouletá holčička z jedoucího rychlíku a na místě zemřela. Podle závěrů vyšetřování Drážní inspekce a policie se tak stalo špatně dovřenými dveřmi, muž z vlakového personálu je ale přesvědčen, že se tak stalo oknem a zveřejnil výzvu dalším svědkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28o34b16e75r50t 52F47e22j75e71r 1301259545560

Za tuto báchorku bych navrhnul obvinit obsluhu minibaru, za snahu přitížit svou výpovědí rodičům dítěte. Snaha je evidentní. Personál vlaku se vzájemně zná a chce se z celé situace vyvinit. Na druhou stranu pokládám za absurdní, aby byli průvodčí a vlakvedoucí odsouzeni. Měli velmi omezené možnosti tragédii zabránit..

+2/−5
8.8.2017 11:22

R19a43d89e19k 76T14o60m46a29s76e84k 5153420768545

Těžko říct, jak to skutečně bylo, ale jedno je jisté. Odnese to buď matka nebo vlakvedoucí a průvodčí - lidský faktor. Jediným akcionářem ČD a shodou okolností také zřizovatelem vyšetřovacích orgánů je stát. A ten určitě nemá zájem na tom, aby výsledkem šetření bylo, že vlaky národního dopravce patří na vrakoviště, protože jim nefungují ani dveře. Vzhledem k současné konkurenci v dopravě by to byl asi poslední hřebíček do rakve ČD.

0/−4
8.8.2017 10:32

H26a25n79a 41P78r47o95k13o80p19o97v79á 8819450633331

Ale dveře byly plně funkční - když vás vykradou, protože jste nazapnul alarm, taky není na vině "nefunkčnost" alarmu!

Personál byl řádně proškolený a věděl, že musí zajistit správné zavření dveří, aby fungovalo jejich zabezpečení. Podcenil to a odfláknul kontrolu.

A podceňují to vcelku běžně, jak sami vypovídají - ani takovou událost jako otevření dveří za jízdy nikomu nehlásí, prostě núďo... Jen, bohužel, tentokrát to mělo fatální následky... :-(

+3/−1
8.8.2017 11:20
Foto

I65v42o 73C87h27u28d12o74b83a 9890806151394

na chodbičce u záchodku jsou otvíratelná okna?stál zady k oknu něco zahlédl a zaslechl opravdu důvěrihodný svědek

0/−3
8.8.2017 4:39

J90o44s20e70f 66Š58v55e50c 6835746194223

Dokáži si představit, že matka má u ucha mobil, dětem tak nevěnuje pozornost, dítě vypadne z okna a ona ze zoufalství běží ke dveřím, otevře je a zjistí, že vlak má vysokou rychlost. Druhé dítě se samo bojí a jde za mámou ke dveřím, kde je lidé najdou. A na otázku "dítě vypadlo ze dveří?" matka odpoví "ano".

+2/−9
8.8.2017 3:07

H39a18n98a 78P34r78o10k65o52p28o72v67á 8879370973231

Představy si nechte na jindy, tady si můžete přečíst zdokumentovaná fakta - jako třeba:

- že nejela s dětmi sama (aby se druhé dítě samo bálo), ale s manželem,

- že nebyli sami ve vagonu - nepravděpodobné, že by nikdo nezaregistroval její zoufalý běh ke dveřím (seděli ve čtvrtém kupé od oné plošiny),

- že dveře nelze zevnitř ve vysoké rychlosti otevřít (byly-li správně dovřené, když vlak zrychlil nad 5 km/h, což je rychlost jízdy, při níž automatický zajišťovač dveře proti otevření zablokuje - respektive zde zajišťovač blokoval až v 8 km/h, ale to není pro událost nijak podstatné; v danou chvíli před použitím ruční brzdy cestujícími jel vlak rychlostí 111,5 km/h a zrychloval),

- že naopak při dosažení rychlosti 110-120 km/h (ověřeno pokusy při vyšetřování) se tyto dveře skutečně otvírají samovolně pod náporem proudícího vzduchu, nebyly-li ve chvíli automatického blokování správně dovřeny,

- kteréžto dovření ovšem nikdo z personálu neověřil (ač jim to interní předpisy drah nařizují) po nastoupení cestujícího na poslední chvíli (přesně čtvrt minuty před rozjezdem vlaku - ovšem to je relativní pojem - kdyby byla průvodčí splnila svou povinnost, bylo by to třeba půl minuty před rozjezdem - a ano, připouštím, vlak by byl tím pádem nezkrátil své 10minutové zpoždění na příjezdu na 8 minut, ale jen na 8 a čtvrt minuty :-/): zdokumentováno nádražní kamerou, jakož i potvrzeno vlastními výpověďmi vlakvedoucí a průvodčí - obě sice tvrdí, že "viděly", že jsou dveře dovřené, nicméně obě se v tu chvíli nacházely až v trojnásobné vzdálenosti, než jakou ony samy současně uvádějí jako maximální, z jaké je možno stav dveří pohledem spolehlivě rozpoznat (poloha kliky, dolehnutí pryžového těsnění).

Atd. atd.

(http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf)

+5/0
8.8.2017 10:19

R14a56d88o65v90a73n 88D74l86u18g24o85s17z 3826811668646

Ve vši slušnost paní Prokopová, nesmíte věřit všemu rádobydůvěryhodnému. Slepě zde papouškujete jednostranné vyšetřování, které spíše než objektivnost navozuje pocit snahy poskytovatele dopravy vyvinít se ze zodpovědnosti.

1) vyšetřovací zpráva drážní inspekce není vyšetřování PČR, byť se tak může tvářit a čerpá z práce PČR - výslechy.

2) je nanejvýš jasné, že šetření nebylo provedeno důsledně, nestranně a objektivně, aby byl zjištěn skutečný stav věcí - pokud byla zjištěna jiná verze nehody od výroku matky, měla být rovněž prozkoumána.

2a) V případě vypadnutí z okna: předpokládá se vypadnutí z kupé za záchody, tj. ve zprávě schází údaje o tom, zda toto kupé bylo obsazeno či nikoliv.

2b) schází údaje o možném pohybu osoby po stolku u okna - známky došlápnutí dítěte.

2c) schází údaje, jakou sílu je nutno vynaložit na otevření okna, tj. zda by to svedlo i 2leté dítě. Absence z důvodu nevěnování se dalším verzím nehody.

3) Zpráva uvádí možnost otevření nezajištěných dveří při rychlostech 110 - 120 km/h a dále uvádí, že v době zatažení za záchrannou brzdu činila rychlost 111,5 km/h při kontinuálním zrychlování. Vezmeme-li v potaz časový rozdíl mezi vypadnutím a aktivování brzdy, který není bohužel uveden, bylo by nanejvýš pravděpodobné, že v době vypadnutí a údajného otevření dveří byla rychlost soupravy POD 110 km/hod, tedy pod rychlosti ověřenou pro samovolné otevření nezajištěných dveří.

4) Rodina cestovala v počtu 2 dopěli, 2 děti

5) Dítě v době po vykonání potřeby bylo na chodbě, mimo vizuální kontrolu matky, resp. mimo možnost fyzického zásahu při vzniku nebezpečné situace, tj. dítě nebylo pod přímou kontrolou. Matka se věnovala druhému dítěti na toaletě.

6) Sepsaný dokument není věrohodnou a očitou výpovědí pracovníků vlakové soupravy. Pro srovnání stačí porovnat výpověď vlakvedoucí a průvodčí ve věci dovření dveří, které jsou psány jako přes kopírák. Čili mám obavy o věrohodnosti a podsouvání výpovědí vyšetřovací komisi vyslýchaným osobám.

+1/−3
8.8.2017 16:51

M75i86c19h12a95l 59S21e80d49m85í72k 3709515816391

Pane Dlugoszi, z citované zprávy je jasně patrné, že dveře WC jsou umístěny na straně uličky a nikoli kupé a na této straně také dítě vypadlo. Tedy Vaše úvahy o okně v kupé jsou zcela mimo realitu a ve zprávě nejsou logicky. Do okna v chodbičce dítě vylézt nezvládne.

ad 3 Vlak zrychluje pomalu, čas na zrychlení z 110 na 111,5 je dostatečný.

+1/0
9.8.2017 11:14

R60a42d45o36v85a52n 31D64l29u34g90o25s63z 3246571688466

7) vyslýchané pracovnice jsou citovaný především v pasážím, které jsou shodou okolnosti výhodné pro zaměstnavatelé. Toto není objektivní šetření.

Suma sumarum: Oproštěn od emocí, dokáži si představit i zmíněnou situaci - dítě se dostane do 1. kupé (za záchodem), mohlo / nemuselo být otevřené okno, vyklání se, naklání se, zavrávorá, vypadne, během letu udeří do dveří, které se vlivem předchozího nedovření otevřou i pod rychlosti 110 km/h (pod rychlosti zjištěnou jako nutnou pro samočinné otevření nedovřených dveří).

Mimo to opomíjím fakt, že nebylo dostatečným způsobem zajištěno hlídání druhou přítomnou osobou (otcem) a prvé dítě po vykonání potřeby bylo samo v nebezpečných prostorech.

Pořadí viny: 1, dopravce - dlouhodobě musel o nefukčním dovírání vědět, otázka, jaká přijal reálně dodržitelná opatření

2. rodiče - nehlídání dětí

3. vlakový personál - nedůsledná kontrola.

0/−3
8.8.2017 17:01

H15a13n22a 49P87r20o18k96o76p84o51v86á 8269130443351

Víte, na místě jsem nebyla, jako skoro nikdo tady z nás, proto mi nezbývá, než se opírat o zveřejněné výsledky vyšetřování. Pokud se tedy nechci (jako že fakt nechci) uchylovat ke spekulacím a konspiračním teoriím jako vy a někteří další...

Drážní inspekce je státní úřad, ze zákona vzniklý a určený právě pro šetření nehod a podobných událostí na (nejen) železnici. Nevím, proč bych jeho vyšetřování a závěry měla a priori považovat za jednostranné ve prospěch jakéhokoliv dopravce. S touhle logikou můžu za úplně stejně účelové považovat i vyšetřování policie, nevidím v tom rozdíl.

Ostatně rozhodovat bude teprve soud - ale to jsme asi zase na začátku... nebo soudu věříte? Až podle toho, jestli rozhodne v souladu s vašimi dojmy, viďte...? :-)

+1/0
8.8.2017 17:52

L84u35k74á47š 54W80a21g54n31e89r 7777155438574

Já v onom vlaku také nebyl a navíc jsem ani nečetl nic kromě článku a pár komentářů zde. Ale ať už dítě vypadlo odkudkoli, věc kterou nikdo nepopírá je, že bylo samo bez dozoru na chodbě vlaku. To je situace, která by byla pochopitelná, kdyby žena s dětmi cestovala sama, ale v případě, že byl ve vlaku přítomen i další rodič mi to přijde minimálně nezodpovědné. Tím v žádném případě nechci nikoho omlouvat nebo naopak obviňovat, jen konstatuji, že pokud došlo k zanedbání povinností na straně vlakového personálu, došlo k němu i na straně rodičů. Ale v obou případech zanedbání sejedná o "drobnosti" nad kterými většina lidí mávne rukou s tím, že pravděpodobnost neštěstí je zhruba stejná jako šance vyhrát ve sportce. Až ve chvíli kdy dojde k podobné tragédii svůj postoj přehodnotí a začnou situaci řešit případně se chovat zodpovědněji.

A jinak mě jste se sice neptala, ale přehnanou důvěrou k našim soudům a ani policii neoplývám.

0/−1
9.8.2017 8:54

H65a90n27a 35P65r48o69k89o72p31o37v39á 8189670783771

Na názor má každý právo, ale napsat, že "nikdo nepopírá..., že bylo samo bez dozoru..."... Snad je to právě tím, že vycházíte jen z článku a "pár komentářů zde" - nebo bych potřebovala přiblížit, jak si vy představujete "pod dozorem".

"• po odjezdu vlaku ze stanice šla s oběma dcerami na WC na straně představku nad podvozkem „b“. Při příchodu na představek pohledem zkontrolovala uzavření ve směru jízdy vlaku levých a následně pravých ND. Zaregistrovala otevřené posuvné čelní dveře, kterými se na představek TDV šířil značný hluk vyvolaný jízdou vlaku;

• na WC vstoupila s oběma dětmi;

• po vykonání potřeby 2leté dcery ji postavila na představek do blízkosti vstupu na WC, přičemž dveře na WC ponechala otevřené, 2letou dceru měla pod dohledem. Důvodem byl stísněný prostor toalety. 2letá dcera se držela pravého rámu dveří WC, tj. rámu dveří WC v blízkosti, ve směru jízdy vlaku, pravých ND;

• bezprostředně po vykonání potřeby 4leté dcery ztratila z dohledu mladší 2letou dceru, stojící původně u pravého rámu dveří na WC;

• při okamžitém nahlédnutí z WC na představek 2letou dceru neviděla. Pravé ND byly dokořán otevřeny. Ihned se 4letou dcerou běžely zpět ke kupé a volala na cestující, aby zastavili vlak, že ji asi z vlaku vypadla dcera..."

Nezlobte se, já fakt, poctivě, nevím, co chtít víc (dokud se tohle nestalo - teď možná už nikdy nepustíte dítě z ruky, nepůjdete nikam s víc než jedním, nebudete možná ani spát... vždycky se může něco stát a řeknou, že dítě nebylo pod dozorem...).

Naproti tomu personál má jednoznačné předpisy, podle nichž zodpovídá po stránce manipulační za správnou funkci zabezpečovacího systému dveří - má je před odjezdem ze stanice zkontrolovat nebo sám zavřít. (A kdyby personál předpis neporušil, byl by jím chráněn v případě takové nehody především on sám...)

Nejsou to srovnatelné "drobnosti"...

+2/0
9.8.2017 10:29

M13i30c55h89a78l 87S81e31d90m34í91k 3669275966421

Ve zprávě se uvádí, že strojvůdce byl minimálně jedou v situaci, že se dveře za jízdy samovolně otevřely, ale nikam to nehlásil. Ušetřil sice popotahování personálu vlaku, ale nepřímo trochu přispěl k praxi nedůsledné kontroly dveří, která vedla k této tragédii.

0/0
9.8.2017 11:19

H12a62n29a 28P59r69o89k47o95p64o93v62á 8539200253711

A zřejmě by to nebylo jen popotahování, asi by se musel vlak/vagon odstavit a zrevidovat funkce zabezpečení...? Chápu, opruz. :-/

Jenže ten předpis evidentně vychází ze znalosti, jak je zabezpečení konstruováno a co k fungování potřebuje - není to zjevně pro buzeraci personálu. A tu zkušenost s otevřenými dveřmi mají všichni - uvádí to úplně stejně i vlakvedoucí, i průvodčí (i někteří tady v diskusi to zažili) - to znamená, že pravděpodobnost otevření je dost velká... přesto to podceňují... Asi jako brát si fén do vany s tím, že doteď jsem ho vždycky chytla...

0/0
9.8.2017 13:05

L52u74k53á86š 56W59a53g78n77e19r 7957435408564

To že byly dveře na WC otevřeny mi asi nějak uteklo. Žil jsem v domnění, že dceru nechala stát před nimi a zavřela je.

0/0
9.8.2017 11:56

Honza 8129729742871

Úplně ty starší vlaky byly bezpečnější měly totiž 2 kliky, nejprve se musela otočit ta pojišťovací a potom ta co dveře otvirala. Pak to někdo zjednodušil vlastně zmodernizoval.

+2/0
7.8.2017 23:40

Honza 8349769882481

Jezdím vlakem poměrně často průvodčí zkontroluje dveře a mává na odjezd. Pokaždé proběhnou 2 až 4 opozdilci a při jejich zavíráni dveří zůstává klika dole a to znamená nedovřeno.Toto pozoruji samozřejmě z vagónů na druhé straně nástupiště pro některé nechapajici.A vlak se rozjíždí z nedovrenymi dveřmi. Mluvím ó stanici Přerov a Olomouc. To nemá šanci průvodčí zkontrolovat, to by asi vlak neodjel nikdy. A že dítě vypadne z okna a matka jde a otevře si dveře.Zkuste to , já jsem zkusil zavírat otevřené dveře a málem mě to vysálo ven. Někdo sice chce pomoci průvodčí a vlakvedoucí, ale je to hodně naivní pokus. Odpovědnost mají nést dráhy za používání dnes již nevyhovujících vagónů.

+8/−2
7.8.2017 22:49

P29e17t22r 81K59e34i83s35l37e20r 6751622482914

Když jsem byl malý kluk, tak měla se mnou moje mamka při jízdě vlakem dost trápení... Údajně jsem musel zkontrolovat všechny záchody ve vlaku... Ale nikdy mi nedovolila, abych po vlaku běhal sám... a dnes mám dojem, jako by si někteří rodiče mysleli, že vlakový personál je tam jen od toho, aby se staral o bezpečnost dětí...

+1/−3
7.8.2017 22:01

H72a20n84a 52P18r50o50k49o72p56o17v49á 8619310863651

Ale proč to píšete k téhle události? Nikdo nikde sám přece nepobíhal? Vyjadřovat se k věci, o které nic nevím, je dost hloupé... :-/

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf

+6/−1
7.8.2017 22:16

J84a48n81a 14B54e46n73e74š 3108296936517

Dělat závěry bez minima znalostí věci, no, jsme přeci Češi ;-) za mých mladých let, to je ta volná výchova, dnešní rodiče, mně by se nic takového nestalo, protože, bylo to určitě takhle nebo mohlo to být takhle něco úplně jinak, vytrhávat detaily z kontextu...bla bla bla. ;-)

0/0
7.8.2017 22:38

F80r84a67n77t18i20š10k63a 12Č80a67n48í97k78o43v65á 5746199719622

Jako jedna vec je podivna. S dvermi ma kolikrat co delat dospely clovek aby je otevrel.. A najednou to zvladne male dite behem par chvil? Vypadnuti z okna nezni uplne nerealne.

+2/−5
7.8.2017 21:40

M47i71r35e37k 79G44a46j36e45r 5201526889550

Dvere se otevrely samy. Sam jsem to zazil parkrat. Nebyly proste spravne zaklapnute.

+9/0
7.8.2017 23:14

K98a68r87e87l 39T41o51u31š33k62a 1136796430

Tvrzeni, ze se to nemuze opakovat neverim. Nedavno jsem videl otevreni spojovacich dveri za jizdy u posledniho vagonu. Nejaka pani si to i vyfotila. A byl to moderni vagon, kde se dvere ovladaji tlacitky.

+2/0
7.8.2017 21:12

M15a75r12t18i98n 89K56o41ž13í18n 1595396961720

Prostě člověk krní, mizí mu pud sebezáchovy a spoléhá na techniku. Jedno jestli na ESP v autě, klec v zoo, nebo dveře u vlaku. Důmyslný člověk vždy najde způsob, jak si efektivně ublížit.

+1/0
7.8.2017 21:20

J72a72n27a 91B38e77n91e98š 3208556766457

Řekl bys to matce, které při podobné nehodě zemřelo dítě, do očí, že je zakrnělá, internetový hrdino?

+4/−2
7.8.2017 23:03

R77a29d40i24m 19Z31e56h46e38r 3704340363201

No, pokud jí vypadne dítě - ať už dveřmi nebo dokonce oknem - z vagonu, tak matka asi trochu zakrnělá bude. Každý rodič ví, že dítě ve vlaku je průzkumník a hlídá jej jako oko v hlavě.

0/−4
8.8.2017 0:24

M62a41r23t94i59n37a 58B41r67a77b57e15n70c74o12v50á 4163645558419

Nejdřív si přečtěte, jak to bylo. To dítě nebylo bez dozoru.

+2/0
8.8.2017 7:54

J63a21n36a 10B87e98n38e81š 3608446126487

Já ti to nepřeju zažít na vlastní kůži, opravdu ne.

0/0
8.8.2017 10:32

V89l80a74d45i78m13i59r 27J27a13v20ů51r82e19k 9472555546945

Takže jako matce vypadlo dítě z okna a ona ještě stihla jít do chodby a nahrát že jí vypadlo že dveří.? Tak tomu snad nevěří nikdo až na toho pomatence. Akorát se zviditelňuje.

+9/0
7.8.2017 20:38

R32a15d77i94m 56Z51e14h23e16r 3604980753791

Je to přirozenost. Když svišť vyletí z okna, tak první, co člověk udělá, že chce jít za ním cestou nejmenšího odporu. A to jsou dveře.

0/−1
8.8.2017 0:26

H33a74n18a 24P89r10o65k71o13p15o37v23á 8599100843271

Potíž je v tom, že ty dveře nelze zevnitř za jízdy otevřít, jsou-li správně dovřené při rozjezdu vlaku (automatický zajišťovač je blokuje při rychlosti nad 5 km/h). Nejsou-li, otevřou se naopak samy, a to náporem proudícího vzduchu při dosažení rychlosti 110-120 km/h (před zatažením za ruční brzdu jel vlak 111,5 a zrychloval)...

Takže co? Buď ty dveře otevřela zvenku, nebo...? :-/

+5/0
8.8.2017 1:06

J78a60n 82V37a64l21o96u70c94h 6342337408640

...podud blokování mají (což ne všechny vagony), případně se ve starších vozech jde blokování zrušit tlačítkem vedle dveří (sice teoreticky zapečetěným, ale v praxi by musel personál pečeť co dvě stanice obnovovat, když si spěchající vystupující chtějí otevřít už při příjezdu k peronu)

0/0
8.8.2017 5:07

H95a98n27a 51P33r86o75k73o93p57o54v87á 8339290103491

Vycházím z toho, co je uvedeno ve vyšetřovací zprávě o tomto konkrétním vlaku - různé varianty a možnosti jiných používaných typů vozů jsou pro tento případ irelevantní.

+2/0
8.8.2017 8:48
Foto

M80a95r50e29k 94R37a98i26d47a 4245211

ach jo, samozvaný detektiv Kolombo v akci

+4/−1
7.8.2017 20:20

L77a47d28i64s76l34a16v 16B15a19r71c36a23k 9191529839

Velice zajimava uvaha a ja nechapu jak by dvoulety dokazal vylezt z okna sam bez pomoci

0/−1
7.8.2017 19:48

M12a37r48t41i91n 96K30o23ž37í81n 1215696681100

Úplně v pohodě. Na stolek a ze stolku do okna.

+2/0
7.8.2017 20:01

J11a13n18a 75B96e36n75e92š 3778636276227

Na stolek....v chodbičce u dveří.

+3/−1
7.8.2017 20:15

M93a39r19t69i37n 20K52o52ž95í88n 1985826281800

Vy víte, že se to stalo v chodbičce u dveří? Byla jste tam, nebo to říkala matka. Nenechala dítě třeba bez dozoru v kupé. A i když je to zdrcující neštěstí, tak nechtěla být stíhána a vymyslela si pohádku?

0/−2
7.8.2017 20:18

J27a14n37a 93B22e46n47e15š 3188676276477

Níže kyt diskuzi je odkaz k šetření, přečtěte si ho.

+2/0
7.8.2017 20:20

M21a26r18t19i59n 84K24o79ž12í89n 1145676541110

Jaký odkaz máte na mysli? Ten pokus s nedovřenými dveřmi? Ten ani nemuseli dělat, protože to je vlastnost těchto dveří z vlaků z osmdesátých let a každý kdo s těmi vlaky jezdí to někdy viděl, že se otevřely. Oni udělali pokus a zjistili, že dveře MOHLY být nedovřené, nikoliv, že BYLY nedovřené.

+2/−1
7.8.2017 20:23

J26a25n13a 22B14e35n56e26š 3198706646827

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf Číst už musíte sám.

+1/0
7.8.2017 20:36

M50a79r74t88i31n 51K51o88ž97í36n 1445866391230

Ano číst umím. Vyšetřováním se zjistilo, že dveře nebyly dovřeny, ovšem není jediného svědka krom maminky, který to viděl. Teda až na toho pána z JLV, který tvrdí něco jiného. Každopádně vyšetřování proběhlo nejjednodušší možnou cestou, obviněním vlakové čety. Nikdo nebude vyšetřovat zdrcenou maminku, že nedávala na dítě pozor, byť si osobně myslím, že je to dost podobná situace, jako když na sebe dítě zvrhne vroucí polívku, když je matka na záchodě. Nikdo nebude obviňovat management ČD, že provozuje staré nebezpečné soupravy (což taky chápu, protože modernizovat 6000 denně vypravovaných vlaků není žádná sranda), nikdo neobviňuje drážní úřad, že provozování takových souprav povolí. Prostě obvinili dvě "blbky", které dost možná za nic nemohou. Dítěti bohužel ani jedno život nevrátí.

+1/−1
7.8.2017 20:54

K67a48t77e36ř10i68n49a 21V29a31š11á95k62o91v89á 5941172479535

je svědek, ktery viděl někoho dobihat vlak a naskakovat za jizdy, ne? To znamena, ze dvere musely byt nedovrene. Nestudovala jsem teda podrobne, ale tohle jsem zaznamenala.

0/0
7.8.2017 22:01

M75a44r43t15i23n 68K61o26ž64í12n 1895806261820

To pravdu neznamená, že musely být nedovřené. Každý den vidím průvodčí stojící ve dveřích rozjíždějícího se vlaku, zavírá je až za jízdy a dveře jsou zavřené.

+1/−5
7.8.2017 22:05

J89a66n18a 47B81e69n94e43š 3388606526867

Takže se Drážní inspekce při vyšetřování nehody zmýlila?

0/0
7.8.2017 23:05

H34a87n59a 98P13r28o95k42o62p78o34v42á 8639660483521

A přečetl jste si to, nebo jste chytrý dost a nemáte to zapotřebí...?

Věděl byste třeba, že dovřené dveře by se nejen samy nemohly otevřít, ale nemohl by je za jízdy otevřít ani nikdo zevnitř - automatický zabezpečovač blokuje dveře po dosažení rychlosti přes 5 km/h (proto ta průvodčí může zavírat až při rozjezdu). Přesto byly otevřené, a to v rychlosti 111,5 km/h (což dosvědčuje i ten minibarman - tedy ne přímo tu rychlost, na to je ve vlaku automatický záznamník dat...) - tak že by ta mamina ještě taky zvládla vylézt okýnkem, otevřít dveře zvenku (to jde i za jízdy) a vrátit se?

A ty dvě "blbky", jak jste je ušlechtile ráčil nazvat, by byly z obliga, kdyby splnily svou pracovní povinnost a došlo k nepředvídatelné poruše zařízení. Jenže nesplnily a nedošlo... (Je mi moc líto i jich, ale je to bohužel tak.)

+2/−1
8.8.2017 0:56

M83i18c38h50a84l 23S71e34d80m56í34k 3769575426151

Dítě vypadlo na straně chodbičky, na které jsou i dveře WC - viz mnohokrát odkazovaná vyšetřovací zpráva. Jiná reálná možnost než vypadnutí samovolně otevřenými dveřmi není.

+2/0
8.8.2017 14:34

I81r61e36n43a 72P65l65a97c70h83e82t29k21o42v74á 1826244316520

ten pošetilec by si měl uvědomit, že křivá výpověď je vážný trestný čin.

+3/−8
7.8.2017 19:25

M58a29r32t11i11n 21K26o34ž27í56n 1935286831290

Stejně tak jako matka.

+2/−2
7.8.2017 19:43

J73a51n80a 37B33e74n85e28š 3198666656117

Tak policie samozřejmě prošetřovala i tuto možnost.

+2/−1
7.8.2017 20:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.