Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dítě nevypadlo z rychlíku dveřmi, ale oknem, tvrdí muž a hledá svědky

Nečekaný moment se objevil v kauze tragédie, při které loni vypadla dvouletá holčička z jedoucího rychlíku a na místě zemřela. Podle závěrů vyšetřování Drážní inspekce a policie se tak stalo špatně dovřenými dveřmi, muž z vlakového personálu je ale přesvědčen, že se tak stalo oknem a zveřejnil výzvu dalším svědkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R64o19b93e42r22t 44F50e35j80e18r 1841329925260

Za tuto báchorku bych navrhnul obvinit obsluhu minibaru, za snahu přitížit svou výpovědí rodičům dítěte. Snaha je evidentní. Personál vlaku se vzájemně zná a chce se z celé situace vyvinit. Na druhou stranu pokládám za absurdní, aby byli průvodčí a vlakvedoucí odsouzeni. Měli velmi omezené možnosti tragédii zabránit..

+2/−5
8.8.2017 11:22

R73a86d34e17k 16T87o85m92a54s20e36k 5453630868495

Těžko říct, jak to skutečně bylo, ale jedno je jisté. Odnese to buď matka nebo vlakvedoucí a průvodčí - lidský faktor. Jediným akcionářem ČD a shodou okolností také zřizovatelem vyšetřovacích orgánů je stát. A ten určitě nemá zájem na tom, aby výsledkem šetření bylo, že vlaky národního dopravce patří na vrakoviště, protože jim nefungují ani dveře. Vzhledem k současné konkurenci v dopravě by to byl asi poslední hřebíček do rakve ČD.

0/−4
8.8.2017 10:32

H56a11n23a 33P56r59o22k82o33p87o49v84á 8639540303491

Ale dveře byly plně funkční - když vás vykradou, protože jste nazapnul alarm, taky není na vině "nefunkčnost" alarmu!

Personál byl řádně proškolený a věděl, že musí zajistit správné zavření dveří, aby fungovalo jejich zabezpečení. Podcenil to a odfláknul kontrolu.

A podceňují to vcelku běžně, jak sami vypovídají - ani takovou událost jako otevření dveří za jízdy nikomu nehlásí, prostě núďo... Jen, bohužel, tentokrát to mělo fatální následky... :-(

+3/−1
8.8.2017 11:20
Foto

I59v44o 47C84h36u65d35o63b15a 9510716641824

na chodbičce u záchodku jsou otvíratelná okna?stál zady k oknu něco zahlédl a zaslechl opravdu důvěrihodný svědek

0/−3
8.8.2017 4:39

J16o76s80e62f 84Š33v16e71c 6985466664613

Dokáži si představit, že matka má u ucha mobil, dětem tak nevěnuje pozornost, dítě vypadne z okna a ona ze zoufalství běží ke dveřím, otevře je a zjistí, že vlak má vysokou rychlost. Druhé dítě se samo bojí a jde za mámou ke dveřím, kde je lidé najdou. A na otázku "dítě vypadlo ze dveří?" matka odpoví "ano".

+2/−9
8.8.2017 3:07

H14a10n28a 66P12r32o48k33o70p75o10v25á 8119220893741

Představy si nechte na jindy, tady si můžete přečíst zdokumentovaná fakta - jako třeba:

- že nejela s dětmi sama (aby se druhé dítě samo bálo), ale s manželem,

- že nebyli sami ve vagonu - nepravděpodobné, že by nikdo nezaregistroval její zoufalý běh ke dveřím (seděli ve čtvrtém kupé od oné plošiny),

- že dveře nelze zevnitř ve vysoké rychlosti otevřít (byly-li správně dovřené, když vlak zrychlil nad 5 km/h, což je rychlost jízdy, při níž automatický zajišťovač dveře proti otevření zablokuje - respektive zde zajišťovač blokoval až v 8 km/h, ale to není pro událost nijak podstatné; v danou chvíli před použitím ruční brzdy cestujícími jel vlak rychlostí 111,5 km/h a zrychloval),

- že naopak při dosažení rychlosti 110-120 km/h (ověřeno pokusy při vyšetřování) se tyto dveře skutečně otvírají samovolně pod náporem proudícího vzduchu, nebyly-li ve chvíli automatického blokování správně dovřeny,

- kteréžto dovření ovšem nikdo z personálu neověřil (ač jim to interní předpisy drah nařizují) po nastoupení cestujícího na poslední chvíli (přesně čtvrt minuty před rozjezdem vlaku - ovšem to je relativní pojem - kdyby byla průvodčí splnila svou povinnost, bylo by to třeba půl minuty před rozjezdem - a ano, připouštím, vlak by byl tím pádem nezkrátil své 10minutové zpoždění na příjezdu na 8 minut, ale jen na 8 a čtvrt minuty :-/): zdokumentováno nádražní kamerou, jakož i potvrzeno vlastními výpověďmi vlakvedoucí a průvodčí - obě sice tvrdí, že "viděly", že jsou dveře dovřené, nicméně obě se v tu chvíli nacházely až v trojnásobné vzdálenosti, než jakou ony samy současně uvádějí jako maximální, z jaké je možno stav dveří pohledem spolehlivě rozpoznat (poloha kliky, dolehnutí pryžového těsnění).

Atd. atd.

(http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf)

+5/0
8.8.2017 10:19

R58a28d15o87v56a98n 27D21l68u32g77o30s23z 3766591978796

Ve vši slušnost paní Prokopová, nesmíte věřit všemu rádobydůvěryhodnému. Slepě zde papouškujete jednostranné vyšetřování, které spíše než objektivnost navozuje pocit snahy poskytovatele dopravy vyvinít se ze zodpovědnosti.

1) vyšetřovací zpráva drážní inspekce není vyšetřování PČR, byť se tak může tvářit a čerpá z práce PČR - výslechy.

2) je nanejvýš jasné, že šetření nebylo provedeno důsledně, nestranně a objektivně, aby byl zjištěn skutečný stav věcí - pokud byla zjištěna jiná verze nehody od výroku matky, měla být rovněž prozkoumána.

2a) V případě vypadnutí z okna: předpokládá se vypadnutí z kupé za záchody, tj. ve zprávě schází údaje o tom, zda toto kupé bylo obsazeno či nikoliv.

2b) schází údaje o možném pohybu osoby po stolku u okna - známky došlápnutí dítěte.

2c) schází údaje, jakou sílu je nutno vynaložit na otevření okna, tj. zda by to svedlo i 2leté dítě. Absence z důvodu nevěnování se dalším verzím nehody.

3) Zpráva uvádí možnost otevření nezajištěných dveří při rychlostech 110 - 120 km/h a dále uvádí, že v době zatažení za záchrannou brzdu činila rychlost 111,5 km/h při kontinuálním zrychlování. Vezmeme-li v potaz časový rozdíl mezi vypadnutím a aktivování brzdy, který není bohužel uveden, bylo by nanejvýš pravděpodobné, že v době vypadnutí a údajného otevření dveří byla rychlost soupravy POD 110 km/hod, tedy pod rychlosti ověřenou pro samovolné otevření nezajištěných dveří.

4) Rodina cestovala v počtu 2 dopěli, 2 děti

5) Dítě v době po vykonání potřeby bylo na chodbě, mimo vizuální kontrolu matky, resp. mimo možnost fyzického zásahu při vzniku nebezpečné situace, tj. dítě nebylo pod přímou kontrolou. Matka se věnovala druhému dítěti na toaletě.

6) Sepsaný dokument není věrohodnou a očitou výpovědí pracovníků vlakové soupravy. Pro srovnání stačí porovnat výpověď vlakvedoucí a průvodčí ve věci dovření dveří, které jsou psány jako přes kopírák. Čili mám obavy o věrohodnosti a podsouvání výpovědí vyšetřovací komisi vyslýchaným osobám.

+1/−3
8.8.2017 16:51

M33i32c65h17a96l 12S29e32d40m21í39k 3759645606721

Pane Dlugoszi, z citované zprávy je jasně patrné, že dveře WC jsou umístěny na straně uličky a nikoli kupé a na této straně také dítě vypadlo. Tedy Vaše úvahy o okně v kupé jsou zcela mimo realitu a ve zprávě nejsou logicky. Do okna v chodbičce dítě vylézt nezvládne.

ad 3 Vlak zrychluje pomalu, čas na zrychlení z 110 na 111,5 je dostatečný.

+1/0
9.8.2017 11:14

R43a40d22o79v40a78n 15D14l82u17g96o79s53z 3286201928256

7) vyslýchané pracovnice jsou citovaný především v pasážím, které jsou shodou okolnosti výhodné pro zaměstnavatelé. Toto není objektivní šetření.

Suma sumarum: Oproštěn od emocí, dokáži si představit i zmíněnou situaci - dítě se dostane do 1. kupé (za záchodem), mohlo / nemuselo být otevřené okno, vyklání se, naklání se, zavrávorá, vypadne, během letu udeří do dveří, které se vlivem předchozího nedovření otevřou i pod rychlosti 110 km/h (pod rychlosti zjištěnou jako nutnou pro samočinné otevření nedovřených dveří).

Mimo to opomíjím fakt, že nebylo dostatečným způsobem zajištěno hlídání druhou přítomnou osobou (otcem) a prvé dítě po vykonání potřeby bylo samo v nebezpečných prostorech.

Pořadí viny: 1, dopravce - dlouhodobě musel o nefukčním dovírání vědět, otázka, jaká přijal reálně dodržitelná opatření

2. rodiče - nehlídání dětí

3. vlakový personál - nedůsledná kontrola.

0/−3
8.8.2017 17:01

H12a45n77a 89P34r67o61k25o84p64o25v87á 8869450133701

Víte, na místě jsem nebyla, jako skoro nikdo tady z nás, proto mi nezbývá, než se opírat o zveřejněné výsledky vyšetřování. Pokud se tedy nechci (jako že fakt nechci) uchylovat ke spekulacím a konspiračním teoriím jako vy a někteří další...

Drážní inspekce je státní úřad, ze zákona vzniklý a určený právě pro šetření nehod a podobných událostí na (nejen) železnici. Nevím, proč bych jeho vyšetřování a závěry měla a priori považovat za jednostranné ve prospěch jakéhokoliv dopravce. S touhle logikou můžu za úplně stejně účelové považovat i vyšetřování policie, nevidím v tom rozdíl.

Ostatně rozhodovat bude teprve soud - ale to jsme asi zase na začátku... nebo soudu věříte? Až podle toho, jestli rozhodne v souladu s vašimi dojmy, viďte...? :-)

+1/0
8.8.2017 17:52

L15u85k81á64š 79W66a11g28n27e81r 7107985328744

Já v onom vlaku také nebyl a navíc jsem ani nečetl nic kromě článku a pár komentářů zde. Ale ať už dítě vypadlo odkudkoli, věc kterou nikdo nepopírá je, že bylo samo bez dozoru na chodbě vlaku. To je situace, která by byla pochopitelná, kdyby žena s dětmi cestovala sama, ale v případě, že byl ve vlaku přítomen i další rodič mi to přijde minimálně nezodpovědné. Tím v žádném případě nechci nikoho omlouvat nebo naopak obviňovat, jen konstatuji, že pokud došlo k zanedbání povinností na straně vlakového personálu, došlo k němu i na straně rodičů. Ale v obou případech zanedbání sejedná o "drobnosti" nad kterými většina lidí mávne rukou s tím, že pravděpodobnost neštěstí je zhruba stejná jako šance vyhrát ve sportce. Až ve chvíli kdy dojde k podobné tragédii svůj postoj přehodnotí a začnou situaci řešit případně se chovat zodpovědněji.

A jinak mě jste se sice neptala, ale přehnanou důvěrou k našim soudům a ani policii neoplývám.

0/−1
9.8.2017 8:54

H13a30n27a 23P73r29o82k81o18p72o60v63á 8549230883261

Na názor má každý právo, ale napsat, že "nikdo nepopírá..., že bylo samo bez dozoru..."... Snad je to právě tím, že vycházíte jen z článku a "pár komentářů zde" - nebo bych potřebovala přiblížit, jak si vy představujete "pod dozorem".

"• po odjezdu vlaku ze stanice šla s oběma dcerami na WC na straně představku nad podvozkem „b“. Při příchodu na představek pohledem zkontrolovala uzavření ve směru jízdy vlaku levých a následně pravých ND. Zaregistrovala otevřené posuvné čelní dveře, kterými se na představek TDV šířil značný hluk vyvolaný jízdou vlaku;

• na WC vstoupila s oběma dětmi;

• po vykonání potřeby 2leté dcery ji postavila na představek do blízkosti vstupu na WC, přičemž dveře na WC ponechala otevřené, 2letou dceru měla pod dohledem. Důvodem byl stísněný prostor toalety. 2letá dcera se držela pravého rámu dveří WC, tj. rámu dveří WC v blízkosti, ve směru jízdy vlaku, pravých ND;

• bezprostředně po vykonání potřeby 4leté dcery ztratila z dohledu mladší 2letou dceru, stojící původně u pravého rámu dveří na WC;

• při okamžitém nahlédnutí z WC na představek 2letou dceru neviděla. Pravé ND byly dokořán otevřeny. Ihned se 4letou dcerou běžely zpět ke kupé a volala na cestující, aby zastavili vlak, že ji asi z vlaku vypadla dcera..."

Nezlobte se, já fakt, poctivě, nevím, co chtít víc (dokud se tohle nestalo - teď možná už nikdy nepustíte dítě z ruky, nepůjdete nikam s víc než jedním, nebudete možná ani spát... vždycky se může něco stát a řeknou, že dítě nebylo pod dozorem...).

Naproti tomu personál má jednoznačné předpisy, podle nichž zodpovídá po stránce manipulační za správnou funkci zabezpečovacího systému dveří - má je před odjezdem ze stanice zkontrolovat nebo sám zavřít. (A kdyby personál předpis neporušil, byl by jím chráněn v případě takové nehody především on sám...)

Nejsou to srovnatelné "drobnosti"...

+2/0
9.8.2017 10:29

M94i71c93h18a47l 41S37e38d45m44í43k 3599715526671

Ve zprávě se uvádí, že strojvůdce byl minimálně jedou v situaci, že se dveře za jízdy samovolně otevřely, ale nikam to nehlásil. Ušetřil sice popotahování personálu vlaku, ale nepřímo trochu přispěl k praxi nedůsledné kontroly dveří, která vedla k této tragédii.

0/0
9.8.2017 11:19

H61a92n19a 60P93r69o73k70o82p87o32v77á 8199140253211

A zřejmě by to nebylo jen popotahování, asi by se musel vlak/vagon odstavit a zrevidovat funkce zabezpečení...? Chápu, opruz. :-/

Jenže ten předpis evidentně vychází ze znalosti, jak je zabezpečení konstruováno a co k fungování potřebuje - není to zjevně pro buzeraci personálu. A tu zkušenost s otevřenými dveřmi mají všichni - uvádí to úplně stejně i vlakvedoucí, i průvodčí (i někteří tady v diskusi to zažili) - to znamená, že pravděpodobnost otevření je dost velká... přesto to podceňují... Asi jako brát si fén do vany s tím, že doteď jsem ho vždycky chytla...

0/0
9.8.2017 13:05

L86u38k10á85š 38W15a23g37n71e92r 7887765398854

To že byly dveře na WC otevřeny mi asi nějak uteklo. Žil jsem v domnění, že dceru nechala stát před nimi a zavřela je.

0/0
9.8.2017 11:56

Honza 8339209652141

Úplně ty starší vlaky byly bezpečnější měly totiž 2 kliky, nejprve se musela otočit ta pojišťovací a potom ta co dveře otvirala. Pak to někdo zjednodušil vlastně zmodernizoval.

+2/0
7.8.2017 23:40

Honza 8979709452611

Jezdím vlakem poměrně často průvodčí zkontroluje dveře a mává na odjezd. Pokaždé proběhnou 2 až 4 opozdilci a při jejich zavíráni dveří zůstává klika dole a to znamená nedovřeno.Toto pozoruji samozřejmě z vagónů na druhé straně nástupiště pro některé nechapajici.A vlak se rozjíždí z nedovrenymi dveřmi. Mluvím ó stanici Přerov a Olomouc. To nemá šanci průvodčí zkontrolovat, to by asi vlak neodjel nikdy. A že dítě vypadne z okna a matka jde a otevře si dveře.Zkuste to , já jsem zkusil zavírat otevřené dveře a málem mě to vysálo ven. Někdo sice chce pomoci průvodčí a vlakvedoucí, ale je to hodně naivní pokus. Odpovědnost mají nést dráhy za používání dnes již nevyhovujících vagónů.

+8/−2
7.8.2017 22:49

P93e56t31r 10K21e30i25s63l27e34r 6301322562304

Když jsem byl malý kluk, tak měla se mnou moje mamka při jízdě vlakem dost trápení... Údajně jsem musel zkontrolovat všechny záchody ve vlaku... Ale nikdy mi nedovolila, abych po vlaku běhal sám... a dnes mám dojem, jako by si někteří rodiče mysleli, že vlakový personál je tam jen od toho, aby se staral o bezpečnost dětí...

+1/−3
7.8.2017 22:01

H70a65n39a 56P78r81o88k11o80p95o41v96á 8639220213141

Ale proč to píšete k téhle události? Nikdo nikde sám přece nepobíhal? Vyjadřovat se k věci, o které nic nevím, je dost hloupé... :-/

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf

+6/−1
7.8.2017 22:16

J15a53n75a 34B43e53n63e37š 3938926216177

Dělat závěry bez minima znalostí věci, no, jsme přeci Češi ;-) za mých mladých let, to je ta volná výchova, dnešní rodiče, mně by se nic takového nestalo, protože, bylo to určitě takhle nebo mohlo to být takhle něco úplně jinak, vytrhávat detaily z kontextu...bla bla bla. ;-)

0/0
7.8.2017 22:38

F74r64a55n17t39i12š48k10a 73Č51a91n62í72k92o75v35á 5686239659122

Jako jedna vec je podivna. S dvermi ma kolikrat co delat dospely clovek aby je otevrel.. A najednou to zvladne male dite behem par chvil? Vypadnuti z okna nezni uplne nerealne.

+2/−5
7.8.2017 21:40

M52i23r28e76k 55G31a85j27e11r 5121626859690

Dvere se otevrely samy. Sam jsem to zazil parkrat. Nebyly proste spravne zaklapnute.

+9/0
7.8.2017 23:14

K80a35r26e49l 33T67o61u73š21k39a 1626616230

Tvrzeni, ze se to nemuze opakovat neverim. Nedavno jsem videl otevreni spojovacich dveri za jizdy u posledniho vagonu. Nejaka pani si to i vyfotila. A byl to moderni vagon, kde se dvere ovladaji tlacitky.

+2/0
7.8.2017 21:12

M61a50r77t38i68n 79K36o19ž64í61n 1455786601170

Prostě člověk krní, mizí mu pud sebezáchovy a spoléhá na techniku. Jedno jestli na ESP v autě, klec v zoo, nebo dveře u vlaku. Důmyslný člověk vždy najde způsob, jak si efektivně ublížit.

+1/0
7.8.2017 21:20

J25a31n97a 71B88e15n91e90š 3668596846447

Řekl bys to matce, které při podobné nehodě zemřelo dítě, do očí, že je zakrnělá, internetový hrdino?

+4/−2
7.8.2017 23:03

R55a14d37i40m 82Z64e25h41e68r 3454480723431

No, pokud jí vypadne dítě - ať už dveřmi nebo dokonce oknem - z vagonu, tak matka asi trochu zakrnělá bude. Každý rodič ví, že dítě ve vlaku je průzkumník a hlídá jej jako oko v hlavě.

0/−4
8.8.2017 0:24

M81a58r60t26i73n79a 70B72r59a45b52e23n67c73o55v31á 4703825288529

Nejdřív si přečtěte, jak to bylo. To dítě nebylo bez dozoru.

+2/0
8.8.2017 7:54

J33a34n31a 80B33e78n79e62š 3288486796817

Já ti to nepřeju zažít na vlastní kůži, opravdu ne.

0/0
8.8.2017 10:32

V34l38a16d56i41m73i92r 78J23a71v94ů68r84e27k 9252905696205

Takže jako matce vypadlo dítě z okna a ona ještě stihla jít do chodby a nahrát že jí vypadlo že dveří.? Tak tomu snad nevěří nikdo až na toho pomatence. Akorát se zviditelňuje.

+9/0
7.8.2017 20:38

R61a30d30i19m 57Z36e78h91e94r 3984180533211

Je to přirozenost. Když svišť vyletí z okna, tak první, co člověk udělá, že chce jít za ním cestou nejmenšího odporu. A to jsou dveře.

0/−1
8.8.2017 0:26

H64a69n87a 38P66r97o89k95o89p48o38v60á 8389620943161

Potíž je v tom, že ty dveře nelze zevnitř za jízdy otevřít, jsou-li správně dovřené při rozjezdu vlaku (automatický zajišťovač je blokuje při rychlosti nad 5 km/h). Nejsou-li, otevřou se naopak samy, a to náporem proudícího vzduchu při dosažení rychlosti 110-120 km/h (před zatažením za ruční brzdu jel vlak 111,5 a zrychloval)...

Takže co? Buď ty dveře otevřela zvenku, nebo...? :-/

+5/0
8.8.2017 1:06

J63a87n 92V18a50l28o61u14c28h 6582297618810

...podud blokování mají (což ne všechny vagony), případně se ve starších vozech jde blokování zrušit tlačítkem vedle dveří (sice teoreticky zapečetěným, ale v praxi by musel personál pečeť co dvě stanice obnovovat, když si spěchající vystupující chtějí otevřít už při příjezdu k peronu)

0/0
8.8.2017 5:07

H97a78n15a 28P83r13o24k38o85p34o70v30á 8119700803901

Vycházím z toho, co je uvedeno ve vyšetřovací zprávě o tomto konkrétním vlaku - různé varianty a možnosti jiných používaných typů vozů jsou pro tento případ irelevantní.

+2/0
8.8.2017 8:48
Foto

M58a28r72e82k 85R40a21i24d44a 4705451

ach jo, samozvaný detektiv Kolombo v akci

+4/−1
7.8.2017 20:20

L18a83d19i17s78l37a24v 91B69a32r42c54a59k 9801769769

Velice zajimava uvaha a ja nechapu jak by dvoulety dokazal vylezt z okna sam bez pomoci

0/−1
7.8.2017 19:48

M63a32r86t48i57n 79K22o69ž39í55n 1775956661670

Úplně v pohodě. Na stolek a ze stolku do okna.

+2/0
7.8.2017 20:01

J90a82n22a 66B15e54n76e26š 3908926866787

Na stolek....v chodbičce u dveří.

+3/−1
7.8.2017 20:15

M20a67r26t72i23n 12K18o63ž57í91n 1575316871380

Vy víte, že se to stalo v chodbičce u dveří? Byla jste tam, nebo to říkala matka. Nenechala dítě třeba bez dozoru v kupé. A i když je to zdrcující neštěstí, tak nechtěla být stíhána a vymyslela si pohádku?

0/−2
7.8.2017 20:18

J71a48n77a 32B58e27n35e12š 3418586426917

Níže kyt diskuzi je odkaz k šetření, přečtěte si ho.

+2/0
7.8.2017 20:20

M74a32r10t46i40n 93K61o78ž68í53n 1535656411750

Jaký odkaz máte na mysli? Ten pokus s nedovřenými dveřmi? Ten ani nemuseli dělat, protože to je vlastnost těchto dveří z vlaků z osmdesátých let a každý kdo s těmi vlaky jezdí to někdy viděl, že se otevřely. Oni udělali pokus a zjistili, že dveře MOHLY být nedovřené, nikoliv, že BYLY nedovřené.

+2/−1
7.8.2017 20:23

J86a13n20a 97B35e89n78e76š 3828376486677

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf Číst už musíte sám.

+1/0
7.8.2017 20:36

M43a68r52t18i35n 66K40o31ž36í85n 1625206611620

Ano číst umím. Vyšetřováním se zjistilo, že dveře nebyly dovřeny, ovšem není jediného svědka krom maminky, který to viděl. Teda až na toho pána z JLV, který tvrdí něco jiného. Každopádně vyšetřování proběhlo nejjednodušší možnou cestou, obviněním vlakové čety. Nikdo nebude vyšetřovat zdrcenou maminku, že nedávala na dítě pozor, byť si osobně myslím, že je to dost podobná situace, jako když na sebe dítě zvrhne vroucí polívku, když je matka na záchodě. Nikdo nebude obviňovat management ČD, že provozuje staré nebezpečné soupravy (což taky chápu, protože modernizovat 6000 denně vypravovaných vlaků není žádná sranda), nikdo neobviňuje drážní úřad, že provozování takových souprav povolí. Prostě obvinili dvě "blbky", které dost možná za nic nemohou. Dítěti bohužel ani jedno život nevrátí.

+1/−1
7.8.2017 20:54

K69a19t68e27ř94i21n90a 81V40a31š91á43k32o51v22á 5961492729965

je svědek, ktery viděl někoho dobihat vlak a naskakovat za jizdy, ne? To znamena, ze dvere musely byt nedovrene. Nestudovala jsem teda podrobne, ale tohle jsem zaznamenala.

0/0
7.8.2017 22:01

M71a59r92t35i60n 28K85o34ž19í48n 1115496981460

To pravdu neznamená, že musely být nedovřené. Každý den vidím průvodčí stojící ve dveřích rozjíždějícího se vlaku, zavírá je až za jízdy a dveře jsou zavřené.

+1/−5
7.8.2017 22:05

J72a30n68a 18B65e41n37e76š 3608386316267

Takže se Drážní inspekce při vyšetřování nehody zmýlila?

0/0
7.8.2017 23:05

H91a44n88a 18P38r45o88k23o88p12o76v83á 8179970183851

A přečetl jste si to, nebo jste chytrý dost a nemáte to zapotřebí...?

Věděl byste třeba, že dovřené dveře by se nejen samy nemohly otevřít, ale nemohl by je za jízdy otevřít ani nikdo zevnitř - automatický zabezpečovač blokuje dveře po dosažení rychlosti přes 5 km/h (proto ta průvodčí může zavírat až při rozjezdu). Přesto byly otevřené, a to v rychlosti 111,5 km/h (což dosvědčuje i ten minibarman - tedy ne přímo tu rychlost, na to je ve vlaku automatický záznamník dat...) - tak že by ta mamina ještě taky zvládla vylézt okýnkem, otevřít dveře zvenku (to jde i za jízdy) a vrátit se?

A ty dvě "blbky", jak jste je ušlechtile ráčil nazvat, by byly z obliga, kdyby splnily svou pracovní povinnost a došlo k nepředvídatelné poruše zařízení. Jenže nesplnily a nedošlo... (Je mi moc líto i jich, ale je to bohužel tak.)

+2/−1
8.8.2017 0:56

M80i42c38h80a92l 95S58e30d53m88í83k 3409695936971

Dítě vypadlo na straně chodbičky, na které jsou i dveře WC - viz mnohokrát odkazovaná vyšetřovací zpráva. Jiná reálná možnost než vypadnutí samovolně otevřenými dveřmi není.

+2/0
8.8.2017 14:34

I63r14e44n35a 51P45l11a19c64h59e84t56k69o52v84á 1106664336500

ten pošetilec by si měl uvědomit, že křivá výpověď je vážný trestný čin.

+3/−8
7.8.2017 19:25

M95a27r10t49i33n 94K84o67ž64í49n 1615586521930

Stejně tak jako matka.

+2/−2
7.8.2017 19:43

J22a79n72a 72B66e50n79e33š 3728306176487

Tak policie samozřejmě prošetřovala i tuto možnost.

+2/−1
7.8.2017 20:10







Najdete na iDNES.cz