- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za tuto báchorku bych navrhnul obvinit obsluhu minibaru, za snahu přitížit svou výpovědí rodičům dítěte. Snaha je evidentní. Personál vlaku se vzájemně zná a chce se z celé situace vyvinit. Na druhou stranu pokládám za absurdní, aby byli průvodčí a vlakvedoucí odsouzeni. Měli velmi omezené možnosti tragédii zabránit..
Těžko říct, jak to skutečně bylo, ale jedno je jisté. Odnese to buď matka nebo vlakvedoucí a průvodčí - lidský faktor. Jediným akcionářem ČD a shodou okolností také zřizovatelem vyšetřovacích orgánů je stát. A ten určitě nemá zájem na tom, aby výsledkem šetření bylo, že vlaky národního dopravce patří na vrakoviště, protože jim nefungují ani dveře. Vzhledem k současné konkurenci v dopravě by to byl asi poslední hřebíček do rakve ČD.
Ale dveře byly plně funkční - když vás vykradou, protože jste nazapnul alarm, taky není na vině "nefunkčnost" alarmu!
Personál byl řádně proškolený a věděl, že musí zajistit správné zavření dveří, aby fungovalo jejich zabezpečení. Podcenil to a odfláknul kontrolu.
A podceňují to vcelku běžně, jak sami vypovídají - ani takovou událost jako otevření dveří za jízdy nikomu nehlásí, prostě núďo... Jen, bohužel, tentokrát to mělo fatální následky... :-(
na chodbičce u záchodku jsou otvíratelná oknastál zady k oknu něco zahlédl a zaslechl opravdu důvěrihodný svědek
Dokáži si představit, že matka má u ucha mobil, dětem tak nevěnuje pozornost, dítě vypadne z okna a ona ze zoufalství běží ke dveřím, otevře je a zjistí, že vlak má vysokou rychlost. Druhé dítě se samo bojí a jde za mámou ke dveřím, kde je lidé najdou. A na otázku "dítě vypadlo ze dveří?" matka odpoví "ano".
Představy si nechte na jindy, tady si můžete přečíst zdokumentovaná fakta - jako třeba:
- že nejela s dětmi sama (aby se druhé dítě samo bálo), ale s manželem,
- že nebyli sami ve vagonu - nepravděpodobné, že by nikdo nezaregistroval její zoufalý běh ke dveřím (seděli ve čtvrtém kupé od oné plošiny),
- že dveře nelze zevnitř ve vysoké rychlosti otevřít (byly-li správně dovřené, když vlak zrychlil nad 5 km/h, což je rychlost jízdy, při níž automatický zajišťovač dveře proti otevření zablokuje - respektive zde zajišťovač blokoval až v 8 km/h, ale to není pro událost nijak podstatné; v danou chvíli před použitím ruční brzdy cestujícími jel vlak rychlostí 111,5 km/h a zrychloval),
- že naopak při dosažení rychlosti 110-120 km/h (ověřeno pokusy při vyšetřování) se tyto dveře skutečně otvírají samovolně pod náporem proudícího vzduchu, nebyly-li ve chvíli automatického blokování správně dovřeny,
- kteréžto dovření ovšem nikdo z personálu neověřil (ač jim to interní předpisy drah nařizují) po nastoupení cestujícího na poslední chvíli (přesně čtvrt minuty před rozjezdem vlaku - ovšem to je relativní pojem - kdyby byla průvodčí splnila svou povinnost, bylo by to třeba půl minuty před rozjezdem - a ano, připouštím, vlak by byl tím pádem nezkrátil své 10minutové zpoždění na příjezdu na 8 minut, ale jen na 8 a čtvrt minuty :-/): zdokumentováno nádražní kamerou, jakož i potvrzeno vlastními výpověďmi vlakvedoucí a průvodčí - obě sice tvrdí, že "viděly", že jsou dveře dovřené, nicméně obě se v tu chvíli nacházely až v trojnásobné vzdálenosti, než jakou ony samy současně uvádějí jako maximální, z jaké je možno stav dveří pohledem spolehlivě rozpoznat (poloha kliky, dolehnutí pryžového těsnění).
Atd. atd.
(http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Stepanov_160724.pdf)
Úplně ty starší vlaky byly bezpečnější měly totiž 2 kliky, nejprve se musela otočit ta pojišťovací a potom ta co dveře otvirala. Pak to někdo zjednodušil vlastně zmodernizoval.
Jezdím vlakem poměrně často průvodčí zkontroluje dveře a mává na odjezd. Pokaždé proběhnou 2 až 4 opozdilci a při jejich zavíráni dveří zůstává klika dole a to znamená nedovřeno.Toto pozoruji samozřejmě z vagónů na druhé straně nástupiště pro některé nechapajici.A vlak se rozjíždí z nedovrenymi dveřmi. Mluvím ó stanici Přerov a Olomouc. To nemá šanci průvodčí zkontrolovat, to by asi vlak neodjel nikdy. A že dítě vypadne z okna a matka jde a otevře si dveře.Zkuste to , já jsem zkusil zavírat otevřené dveře a málem mě to vysálo ven. Někdo sice chce pomoci průvodčí a vlakvedoucí, ale je to hodně naivní pokus. Odpovědnost mají nést dráhy za používání dnes již nevyhovujících vagónů.
Když jsem byl malý kluk, tak měla se mnou moje mamka při jízdě vlakem dost trápení... Údajně jsem musel zkontrolovat všechny záchody ve vlaku... Ale nikdy mi nedovolila, abych po vlaku běhal sám... a dnes mám dojem, jako by si někteří rodiče mysleli, že vlakový personál je tam jen od toho, aby se staral o bezpečnost dětí...
Ale proč to píšete k téhle události? Nikdo nikde sám přece nepobíhal? Vyjadřovat se k věci, o které nic nevím, je dost hloupé... :-/
Jako jedna vec je podivna. S dvermi ma kolikrat co delat dospely clovek aby je otevrel.. A najednou to zvladne male dite behem par chvil? Vypadnuti z okna nezni uplne nerealne.
Dvere se otevrely samy. Sam jsem to zazil parkrat. Nebyly proste spravne zaklapnute.
Tvrzeni, ze se to nemuze opakovat neverim. Nedavno jsem videl otevreni spojovacich dveri za jizdy u posledniho vagonu. Nejaka pani si to i vyfotila. A byl to moderni vagon, kde se dvere ovladaji tlacitky.
Prostě člověk krní, mizí mu pud sebezáchovy a spoléhá na techniku. Jedno jestli na ESP v autě, klec v zoo, nebo dveře u vlaku. Důmyslný člověk vždy najde způsob, jak si efektivně ublížit.
Takže jako matce vypadlo dítě z okna a ona ještě stihla jít do chodby a nahrát že jí vypadlo že dveří.? Tak tomu snad nevěří nikdo až na toho pomatence. Akorát se zviditelňuje.
Je to přirozenost. Když svišť vyletí z okna, tak první, co člověk udělá, že chce jít za ním cestou nejmenšího odporu. A to jsou dveře.