Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osiřelá trať na Jesenicku je na prodej, o další z Přerovska SŽDC jedná

Správa železniční dopravní cesty se zbavuje nevyužívaných tratí v Olomouckém kraji. Na prodej už je železnice z Velké Kraše do Vidnavy na Jesenicku a totéž možná potká i trať Tovačov–Kojetín na Přerovsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a41r97t96i51n 45K24u36b66í89k 9297509376513

Byl jsem ve Vidnavě (ubytován) před zastavením provozu krajem Olomouc v prosincei 2010, vlak byl využit, rozhodně v něm cestovalo víc lidí než autobusem. Všude, kde byl zrušen vlak nepřešli lidé do autobusů, ale do aut. Do Vidnavy bylo vlakem pohodlné spojení s hlavní tratí do Lipová Lázně. Vůbec je schizofrenie, že Rychlebský výběžek patří po Olomouc, když je to tradičně Slezsko. Lidé v této oblasti moc pěkných slov o Olomouckém kraji nepoví. Ve Vidnavě bylo i železniční muzeum, to se vystěhovalo již před ukončením provozu. Místo, aby se příhraničí podporovalo, tak se tam ruší a ruší. Od doby co do Vidnavy nejezdí vlak, tam nejedu ani já a ani další příznivci železnice, kteří tam přinášeli turistický ruch a peníze. Jezdlilo tam i dost cizinců.

+2/0
5.10.2017 22:12

J81a62n 96V85a24l19o68u63c17h 6692507278170

Proboha už přestaňte blbnout se zachováním lokálek jen proto, že "vždycky" (150 let je v historii prd) tu vlak jezdil a věnujte peníze na údržbu (alespoň trochu) rentabilních tratí. Kolik DENNĚ dojíždějící studentů bude z Tovačova do Brna (v neděli tam a v pátek zpět je s bídou na bus), kolik lidí pojede vlakem do Přerova 28km, když po silnici je to 12, kolik do krajské Olomouce (po silnici 20km) se 2 přestupy 50km? I když nebudu brát v potaz cenu jízdenky, pak i když autem do OL pojedu průměrnou padesátkou 24minut (i "courákem" busem přes všechny dědiny je to 40 minut), pak vlak by musel jezdit (se 3 minutami na přestup) průměrně 167km/h (i konkurovat busu průměrem 95km/h je nereálné)...

0/−3
14.8.2017 16:05

J38i36ř31í 23K19o20c43u75r50e91k 6445414585908

VRT, jo? No tak to si tak 30 let počkáte, nejmíň. To už bude na záchranu pozdě.

A VR vlaky opravdu nebudou zastavovat v Kojetíně. Tam leda tak Os, Sp, R, Rx. Jenže ty po VRT do Nezamyslic a Vyškova nepojednou. Budovat sjezdy z VRT po 10 nebo 15 km vyjde dráž než tu starou trať dát do pucu a zdvojkolenit na 160 km/h. Dokonce to bude z nádraží na nádraží rychlejší než najíždět a sjíždět z/na VRT + Rx nebude blokovat kapacitu pro IC/EC/VR vlaky na VRT.

Měl bych ale jiný nápad: Tovačov-Kroměříž. Jednak jako přípoje, druhak pro dojíždění za prací do Kroměříža. Ale chce to dát do pucu trať Kojetín-Kroměříž, aspoň na 100 km/h provozně, s výjimkou oblouků těsně před nádražím, kde "se to nevejde". Mezi nimi to může být klidně i stavebně na 160 km/h, je to placka.

+1/0
14.8.2017 15:23







Najdete na iDNES.cz